Pienet täplät

Psori-tyttö

Onko pieniläiskäinen psori yleisempi kun laaja-alaisempi? Onko totta että pieniläiskäinen psori voi parantua? Onko kellään parantunut lopullisesti? Minun psorini on pieniä ja paksuhilseisiä ihottumakohtia mm.selässä ja kyynärpäissä. Päänahassa on laajemmin. Nyt viimeisen puolen vuoden aikana pienet ihottumat on lisääntynyt juuri esim selkään yhtäkkiä. Mietin että olenkohan elämäntapojani muuttanut tai ruokavaliotani kun yhtäkkiä on pahentunut. Onko muilla ollut hetkellistä pahenemista? Miten on käynyt? Huolestuttaa ja mietinkin että pitääkö mennä johonkin valohoitoon tai muuhun sellaiseen kun rasvaus niin moniin pieniin alueisiin on hankalaa.

14

7637

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toivoa on

      Psoriasista on monta vivahdetta ja uv-valo auttaa monesti, ainakin hetkeksi.
      Olen juuri lukenut tri John O.A. Paganon kirjan ja siinä on selitetty ruokavalion ja suoliston toiminnan olevan päällimmäisenä syynä psoriin. Olen alkanut noudattaa kirjan dieettiä havaittuani perustelut järkeväksi. Mulla on ollut psori n. 26 v. ja haluan nyt siitä eroon.
      Tässä linkki mistä kirjan saa. Se on myös kirjastossa lainattavissa ainakin täällä pääkaupunkiseudulla. Olen kokeillut hoitoohjeita vasta vähän aikaa, mutta huomannut jo jonkin verran paranemista.
      http://www.psorinat.com
      Asia on laaja tässä selitettäväksi joten kannattaa lukea 'Voita psoriasis' ja kokeilla!

      • Psori-tyttö

        Minulla itseasiassa on kyllä tuo "voita psoriasis"-kirja itselläni ja olen sen lukenut. Se on kyllä järkeenkäypä teoria ja uskonkin että suoliston oikeanlaisella toiminnalla saisi ehkä psorin kuriin. Minulle vaan dieetti on aika hankala kun esim omena kuuri ei käy allergian vuoksi. Samoten olen jo luonnostani hoikka ja laihdun helposti jos en syö kunnolla. Siksi en millään haluaisi luopua kunnon monipuolisesta ruoasta ja esim. lihasta. Itse olen kanssa 24 ja haluaisin todella paljon saada ihon kuntoon, kuitenkin tänä vuonna ei aurinkokaan oikein tehonnut, vaikka yleensä kesäisin ihoni on parempi. Kerro ihmeessä miten dieetti sinulle etenee ja tuleeko iho parempaan kuntoon? Olisi kiva kuulla. Se vaan vaatii niin paljon itsekuria... voi olla etten ikinä siihen pysty. Ja olen lukenut että joillakin on mennyt monta vuotta että iho on parantunut.


      • Toivoa on
        Psori-tyttö kirjoitti:

        Minulla itseasiassa on kyllä tuo "voita psoriasis"-kirja itselläni ja olen sen lukenut. Se on kyllä järkeenkäypä teoria ja uskonkin että suoliston oikeanlaisella toiminnalla saisi ehkä psorin kuriin. Minulle vaan dieetti on aika hankala kun esim omena kuuri ei käy allergian vuoksi. Samoten olen jo luonnostani hoikka ja laihdun helposti jos en syö kunnolla. Siksi en millään haluaisi luopua kunnon monipuolisesta ruoasta ja esim. lihasta. Itse olen kanssa 24 ja haluaisin todella paljon saada ihon kuntoon, kuitenkin tänä vuonna ei aurinkokaan oikein tehonnut, vaikka yleensä kesäisin ihoni on parempi. Kerro ihmeessä miten dieetti sinulle etenee ja tuleeko iho parempaan kuntoon? Olisi kiva kuulla. Se vaan vaatii niin paljon itsekuria... voi olla etten ikinä siihen pysty. Ja olen lukenut että joillakin on mennyt monta vuotta että iho on parantunut.

        Ai sinulla on tuo kirja, hyvä. Minä en ole nyt ollut kuin vasta pari viikkoa tällä kuurilla ja oikeastaan vasta "opettelemassa" sitä. Mutta olen huomaavinani jo kuitenkin eräänlaisen täplien rauhoittumisen tänä aikana. Tästä psorista kun on tullut melkein sellainen "harrastus" näitten 26 v. aikana, niin sitä oppii näkemään minne päin se on aina kääntymässä.
        Olen tällä hetkellä 49 vuotias mies ja olen kyllä kokeillut yhtä ja toista ja päässyt välillä ihan melkein oireettomaksikin, uv-valolla ja voiteilla. Mutta aina se on tullut takaisin muutaman viikon kuluttua auringon oton jälkeen. Nythän alkaa taas olla se aika jolloin ei enää paljon pysty aurinkoa ottamaan. Minä olen käynyt sairaalassa ottamassa UVB-lampulla hoitoa paljonkin koko 90-luvun oikeastaan. Siis kausittain n. 2 kk kerrallaan ja sitten paussi jne. Onneksi minulla ei ole psori koskaan päässyt kovin laaja-alaiseksi vaan on keskittynyt määrättyihin paikkoihin. Minusta ärsyttävintä on kun sitä on käsissä kämmenien selkäpuolella joka näkyy.
        Tänä keväänä maaliskuussa sitten minulle levisi aika pahasti läiskät joka puolelle kehoa ja oli kyllä aika hankala. Aloin huhtikuussa juomaan Havupuu-uutejuomaa jota saa terveyskaupasta. Se ja myös kova liikunta on auttanut saamaan pois näppylät suurimmaksi osaksi. Myös mielialalla on suuri merkitys ja olen treenannut myös sitä aika paljon mietiskelyn yms. muodossa.
        Mutta minulla on nyt tällä hetkellä klassisissa paikoissa joitakin näppyjä ikäänkuin "kyttäämässä", että ne taas pääsee vauhtiin.
        Voin kertoa siitä dietistä että en ole minäkään sitä puhdistavaa omenadieettiä suorittanut suolihuuhtelusta puhumattakaan. Ei onnistu oikein hyvin se 80%/20% jakauma emäs-/happoruokien suhteenkaan vaan olen tehnyt sellaisen kompromissin näin aluksi kokeilla pyrkimään noudattamaan ohjeita mahdollisimman hyvin. Olen lopettanut koisokasvit pippurineen ja ketsuppineen. Myös etikkaruat, viinietikka ja huonot ruokien sekoitukset olen heittänyt pois. Lesitiiniä ja sitruunaa olen ottanut happotasapainoon. Valmariinia voisi kuulemma käyttää myöskin, kuulin tänään terveyskaupassa. Sitä sahmariteetä en läytänyt Ikiviriästä mutta juon Kamomillateetä 3 kertaa päivässä, koska se ajaa saman asian. Syön myös Beko Strong b-vitamiineja jotka kuulemma korjaavat suolen toimintaa ja ovat muutenkin hyödyksi. Jos jättää tavallisen lihan pois niin on hyvä turvata B12-vitamiini jota yleensä saa vaan liharuoista.
        Minun käsittääkseni se punaisen lihan syönti pitäisi jättää koska se aiheuttaa liikaa happamuutta, ei kai siinä muuta selitystä lie.
        Nyt pitäisi sitten vaan kallistua enemmän kasvispuoleen ylipäätään ja keksiä uusia ruokia mikä ei ole niinkään helppoa aina.
        Ei sinun tarvitse pelätä laihtumista koska saathan sinä kaloreita hedelmistä ja kasviksista yhtä paljon kuin lihasta. Hiilihydraatti muuttuu proteiniiksi kehossa. Rasvaista kalaa voi ihan hyvin syödä koska niissä on hyviä 3G-rasvahappoja.
        Syön itse EPA kalaöljykapseleita mikä on hyödyllistä.


      • ipsori
        Toivoa on kirjoitti:

        Ai sinulla on tuo kirja, hyvä. Minä en ole nyt ollut kuin vasta pari viikkoa tällä kuurilla ja oikeastaan vasta "opettelemassa" sitä. Mutta olen huomaavinani jo kuitenkin eräänlaisen täplien rauhoittumisen tänä aikana. Tästä psorista kun on tullut melkein sellainen "harrastus" näitten 26 v. aikana, niin sitä oppii näkemään minne päin se on aina kääntymässä.
        Olen tällä hetkellä 49 vuotias mies ja olen kyllä kokeillut yhtä ja toista ja päässyt välillä ihan melkein oireettomaksikin, uv-valolla ja voiteilla. Mutta aina se on tullut takaisin muutaman viikon kuluttua auringon oton jälkeen. Nythän alkaa taas olla se aika jolloin ei enää paljon pysty aurinkoa ottamaan. Minä olen käynyt sairaalassa ottamassa UVB-lampulla hoitoa paljonkin koko 90-luvun oikeastaan. Siis kausittain n. 2 kk kerrallaan ja sitten paussi jne. Onneksi minulla ei ole psori koskaan päässyt kovin laaja-alaiseksi vaan on keskittynyt määrättyihin paikkoihin. Minusta ärsyttävintä on kun sitä on käsissä kämmenien selkäpuolella joka näkyy.
        Tänä keväänä maaliskuussa sitten minulle levisi aika pahasti läiskät joka puolelle kehoa ja oli kyllä aika hankala. Aloin huhtikuussa juomaan Havupuu-uutejuomaa jota saa terveyskaupasta. Se ja myös kova liikunta on auttanut saamaan pois näppylät suurimmaksi osaksi. Myös mielialalla on suuri merkitys ja olen treenannut myös sitä aika paljon mietiskelyn yms. muodossa.
        Mutta minulla on nyt tällä hetkellä klassisissa paikoissa joitakin näppyjä ikäänkuin "kyttäämässä", että ne taas pääsee vauhtiin.
        Voin kertoa siitä dietistä että en ole minäkään sitä puhdistavaa omenadieettiä suorittanut suolihuuhtelusta puhumattakaan. Ei onnistu oikein hyvin se 80%/20% jakauma emäs-/happoruokien suhteenkaan vaan olen tehnyt sellaisen kompromissin näin aluksi kokeilla pyrkimään noudattamaan ohjeita mahdollisimman hyvin. Olen lopettanut koisokasvit pippurineen ja ketsuppineen. Myös etikkaruat, viinietikka ja huonot ruokien sekoitukset olen heittänyt pois. Lesitiiniä ja sitruunaa olen ottanut happotasapainoon. Valmariinia voisi kuulemma käyttää myöskin, kuulin tänään terveyskaupassa. Sitä sahmariteetä en läytänyt Ikiviriästä mutta juon Kamomillateetä 3 kertaa päivässä, koska se ajaa saman asian. Syön myös Beko Strong b-vitamiineja jotka kuulemma korjaavat suolen toimintaa ja ovat muutenkin hyödyksi. Jos jättää tavallisen lihan pois niin on hyvä turvata B12-vitamiini jota yleensä saa vaan liharuoista.
        Minun käsittääkseni se punaisen lihan syönti pitäisi jättää koska se aiheuttaa liikaa happamuutta, ei kai siinä muuta selitystä lie.
        Nyt pitäisi sitten vaan kallistua enemmän kasvispuoleen ylipäätään ja keksiä uusia ruokia mikä ei ole niinkään helppoa aina.
        Ei sinun tarvitse pelätä laihtumista koska saathan sinä kaloreita hedelmistä ja kasviksista yhtä paljon kuin lihasta. Hiilihydraatti muuttuu proteiniiksi kehossa. Rasvaista kalaa voi ihan hyvin syödä koska niissä on hyviä 3G-rasvahappoja.
        Syön itse EPA kalaöljykapseleita mikä on hyödyllistä.

        Sitä sharamiteetä saa tilattua Psorinatista: www.psorinat.com. Laittakaa sinne sähköpostia ja kysykää sitä teetä. Myös punajalavan teetä saa sieltä.

        Pagano suosittelee juomaan edellämainittuja. Tosin mitään radikaalista en ole itse huomannut niiden käytöstä. Silti juon niitä sillöin tällöin hyvän toivon nimessä.

        Ja yhdyn edellisen viestin huomautukseen, ettei Paganon ruokavaliolla tarvitse laihtua. Sallittuja ovat kuitenkin: hedelmiä, kuivia hedelmiä, joitakin juurreksia, täysjyvätuotteita, hillitysti öljyä (kuten oliiviöljy), kanaa, kalaa ja muuta... Ei tuollaisella ruokavaliolla tarvitse laihtua, ellei halua.

        Paganon myötä olen oppinut syömään paljon terveellisemmin ja löytänyt mahtavia uusia makuja. Ja syön paljon monipuolisemmin. Ruokavlioa on vain ohjelmoitu automaatio mielessämme.

        Herätkää ihmiset! Ei peruna, pihvi ja salaatin lehti ole monipuolinen ruokavalio =D

        -ipsori
        http://ipsori.blogspot.com/


    • Toinen psorityttö

      Olen kanssasi samanikäinen tyttö, jolla on myös pienitäpläinen psori. Olen saanut sen aika hyvin kuriin uusilla voiteilla ja kahden voiteen yhdistelmähoidolla. Itse asiassa koko psori oli täysin oireeton vuoden. Nyt on tullut laikkuja, aloitin taas yhdistelmähoidon ja viikossa laikut ovat lähes kadonneet. Mitään ruokavalion muutoksia en ole tehnyt.

      • Psori-tyttö

        Kerro lisää millaisia rasvoja käytät, olisi kiva olla yhteyksissä vaikka sähköpostillakin? Meidä suvussa ei psoriasista ole ja olenkin aika yksin sairauden kanssa. Minulla on myös ollut eri rasvoja käytössä mutta nykyään ihottumat ovat niin pieniä että rasvaus on hankalaa... :(


      • Toinen psorityttö
        Psori-tyttö kirjoitti:

        Kerro lisää millaisia rasvoja käytät, olisi kiva olla yhteyksissä vaikka sähköpostillakin? Meidä suvussa ei psoriasista ole ja olenkin aika yksin sairauden kanssa. Minulla on myös ollut eri rasvoja käytössä mutta nykyään ihottumat ovat niin pieniä että rasvaus on hankalaa... :(

        Tällä hetkellä käytän iltaisin Bemetsonia ja aamuisin Daivonexia. On olemassa myös uusi, todella tehokas voide mutta sen hinta on 150e/tuubi. Eli kallista lystiä. Perusvoiteena käytän Essexin rasvaista versiota tai jotain muuta rasvaista voidetta, hiuspohjaan viikon kuurin Diprosalicia aina tarvittaessa (eli n. 2kk välein) ja silmäluomiin sekä muutenkin kasvoihin viikon kuurin Ultraconcertalia (meniköhän oikein) jos ne alkavat hilseillä. Nämä siis toimivat todella hyvin ilman että on täytynyt tehdä muita muutoksia. Jokaista läiskää en aina jaksa rasvata, mutta noin suunnilleen rasvaan. Jos joku läiskä punottaa tai hilseilee pahasti, laitan siihen kesken työpäivän Diprosalicia. Nyt tosiaan minulla on n. kymmenkunta läiskää enimmäkseen vatsanseudulla ja ne haalistuvat hyvää vauhtia (alle viikko yhdistelmällä). Alan rasvauksen välittömästi kun ensimmäiset läiskät ilmenevät jolloin ne myös katoavat viikossa eivätkä ehdi lisääntyä liikaa. Suvusta sen verran, että isälläni on psori. Eli sieltä se on tullut. Minulla on erinomainen, psoriaasiksen hoitoon erikoistunut ihotautilääkäri jonka avulla olen saanut psorin kuntoon. Isäni on myös saanut läiskiään kuriin otettuaan kuurin Bemetsonia Daivonexin oheen.

        En voi laittaa omaa postiani tähän (työposti), mutta jos sinulla on anonyymimpi posti, niin vaihtaisin mielellään kuulumisia.


      • Psori-tyttö
        Toinen psorityttö kirjoitti:

        Tällä hetkellä käytän iltaisin Bemetsonia ja aamuisin Daivonexia. On olemassa myös uusi, todella tehokas voide mutta sen hinta on 150e/tuubi. Eli kallista lystiä. Perusvoiteena käytän Essexin rasvaista versiota tai jotain muuta rasvaista voidetta, hiuspohjaan viikon kuurin Diprosalicia aina tarvittaessa (eli n. 2kk välein) ja silmäluomiin sekä muutenkin kasvoihin viikon kuurin Ultraconcertalia (meniköhän oikein) jos ne alkavat hilseillä. Nämä siis toimivat todella hyvin ilman että on täytynyt tehdä muita muutoksia. Jokaista läiskää en aina jaksa rasvata, mutta noin suunnilleen rasvaan. Jos joku läiskä punottaa tai hilseilee pahasti, laitan siihen kesken työpäivän Diprosalicia. Nyt tosiaan minulla on n. kymmenkunta läiskää enimmäkseen vatsanseudulla ja ne haalistuvat hyvää vauhtia (alle viikko yhdistelmällä). Alan rasvauksen välittömästi kun ensimmäiset läiskät ilmenevät jolloin ne myös katoavat viikossa eivätkä ehdi lisääntyä liikaa. Suvusta sen verran, että isälläni on psori. Eli sieltä se on tullut. Minulla on erinomainen, psoriaasiksen hoitoon erikoistunut ihotautilääkäri jonka avulla olen saanut psorin kuntoon. Isäni on myös saanut läiskiään kuriin otettuaan kuurin Bemetsonia Daivonexin oheen.

        En voi laittaa omaa postiani tähän (työposti), mutta jos sinulla on anonyymimpi posti, niin vaihtaisin mielellään kuulumisia.

        Itse olen käyttänyt pääasiassa Silkistä pitempiaikaisesti ja kuureina Dermovatia. Kokeilin Daivobetiä, mikä oli todella kallis voide, mutta se ei tehoa minuun millään lailla vaikka olenkin kuullut voiteesta hyvää palautetta. Päänahkaan myös Diprosalicia tarvittaessa, vaikkakaan sillä ei ihottuma kokonaan poistu, helpottuu vain. Kasvoissa minulla on yksi läiskä ja siihen en ole oikein löytänyt hyvää hoitoa, välillä laitan hydrokortison 1 % illalla tai natusan sinkkivoidetta, mutta sitkeästi se vaan tuossa otsassa on kesät talvet. Nyt oikeastaan voisinkin taas aloittaa tarkan rasvaus-ohjelman, esim illoin eri ja aamuin eri rasvaa niinkun sinäkin olet tehnyt. Aiemmin olen viikonloppuisin käyttänyt vahvempaa ja viikolla sitten esim. Silkistä. Oletko kokenut sinun ammuin-illoin eri rasvauksen hyväksi? Minulle voi kirjoittaa osoitteeseen [email protected], niin voin sitten antaa osoitteen mitä oikeasti käytän.. en viitsi sitä tänne laittaa esille :)


      • Psori-tyttö
        Toinen psorityttö kirjoitti:

        Tällä hetkellä käytän iltaisin Bemetsonia ja aamuisin Daivonexia. On olemassa myös uusi, todella tehokas voide mutta sen hinta on 150e/tuubi. Eli kallista lystiä. Perusvoiteena käytän Essexin rasvaista versiota tai jotain muuta rasvaista voidetta, hiuspohjaan viikon kuurin Diprosalicia aina tarvittaessa (eli n. 2kk välein) ja silmäluomiin sekä muutenkin kasvoihin viikon kuurin Ultraconcertalia (meniköhän oikein) jos ne alkavat hilseillä. Nämä siis toimivat todella hyvin ilman että on täytynyt tehdä muita muutoksia. Jokaista läiskää en aina jaksa rasvata, mutta noin suunnilleen rasvaan. Jos joku läiskä punottaa tai hilseilee pahasti, laitan siihen kesken työpäivän Diprosalicia. Nyt tosiaan minulla on n. kymmenkunta läiskää enimmäkseen vatsanseudulla ja ne haalistuvat hyvää vauhtia (alle viikko yhdistelmällä). Alan rasvauksen välittömästi kun ensimmäiset läiskät ilmenevät jolloin ne myös katoavat viikossa eivätkä ehdi lisääntyä liikaa. Suvusta sen verran, että isälläni on psori. Eli sieltä se on tullut. Minulla on erinomainen, psoriaasiksen hoitoon erikoistunut ihotautilääkäri jonka avulla olen saanut psorin kuntoon. Isäni on myös saanut läiskiään kuriin otettuaan kuurin Bemetsonia Daivonexin oheen.

        En voi laittaa omaa postiani tähän (työposti), mutta jos sinulla on anonyymimpi posti, niin vaihtaisin mielellään kuulumisia.

        on [email protected]


      • fanta
        Toinen psorityttö kirjoitti:

        Tällä hetkellä käytän iltaisin Bemetsonia ja aamuisin Daivonexia. On olemassa myös uusi, todella tehokas voide mutta sen hinta on 150e/tuubi. Eli kallista lystiä. Perusvoiteena käytän Essexin rasvaista versiota tai jotain muuta rasvaista voidetta, hiuspohjaan viikon kuurin Diprosalicia aina tarvittaessa (eli n. 2kk välein) ja silmäluomiin sekä muutenkin kasvoihin viikon kuurin Ultraconcertalia (meniköhän oikein) jos ne alkavat hilseillä. Nämä siis toimivat todella hyvin ilman että on täytynyt tehdä muita muutoksia. Jokaista läiskää en aina jaksa rasvata, mutta noin suunnilleen rasvaan. Jos joku läiskä punottaa tai hilseilee pahasti, laitan siihen kesken työpäivän Diprosalicia. Nyt tosiaan minulla on n. kymmenkunta läiskää enimmäkseen vatsanseudulla ja ne haalistuvat hyvää vauhtia (alle viikko yhdistelmällä). Alan rasvauksen välittömästi kun ensimmäiset läiskät ilmenevät jolloin ne myös katoavat viikossa eivätkä ehdi lisääntyä liikaa. Suvusta sen verran, että isälläni on psori. Eli sieltä se on tullut. Minulla on erinomainen, psoriaasiksen hoitoon erikoistunut ihotautilääkäri jonka avulla olen saanut psorin kuntoon. Isäni on myös saanut läiskiään kuriin otettuaan kuurin Bemetsonia Daivonexin oheen.

        En voi laittaa omaa postiani tähän (työposti), mutta jos sinulla on anonyymimpi posti, niin vaihtaisin mielellään kuulumisia.

        jos käyttää bemetsonia ja daivonexia yhdistelmä hoitona. On ihan sama käyttää Daivobet voidetta jossa samassa tuubissa on samat lääkevoiteet yhdistettynä. Juuri toissa päivänä kävin lääkärissä ja lääkäri kertoi näin minulle. Itselläni on ollut psori 9v vuotta ja kaikki poppaskonstit olen käynyt tai ainakin siltä tuntuu.Suurimman osan rasvoista olen läpi käynyt mitä psoriin on. Milloin mikin vaikuttaa ja on välillä mikään vaikuttamatta. Koskaa minulla ei ole ollut täysin oireetonta kautta. ´13vuotiaana tuli angiinan jälkeen. Valohoidosta olen saanut mielestäni suurimman avun. Käynkin siinä vuosittain (nyt n. 3-4 vuotta)välttämättä sillä ei parane kokonaan mutta helpottaa ainakin. On mukava kuulla että edes jollain pysyy kurissa. Daivobetin koin hyväksi, mutta kun se on voidemainen niin sotkee paljon kun ei kuiva nopeasti. sekä hinta on vähän korkeampi kuin daivonexillä. Mutta ei tunnu enää sekään auttavan. Täytyy rueta kokeilemaan taas jotain muuta. Ja jospa se muutaman minuutin ulkomaan matka (sup) helpottaa ihoa. Niin ja stressi vaikuttaa ainakin minulla todella paljon ihon kuntoo. Tässä vähän minun ajatuksia omasta psorista ja lääkkeistä.


    • parani

      Olen miltei 40 vuotias nainen. N. 20-vuotiaana kärsin psorista kunnolla -täpliä oli todella runsaasti. Sain lähetteen valohoitoon, mutta sitä ennen psori parani :)

      Sen jälkeen on ollut yksittäinen täplä silloin tällöin, nyt ei enää vuosiin. En tiedä olenko parantunut lopullisesti vai voiko esim. kova stressi/flunssa laukaista psoriasiksen uudelleen.

      • Psori-tyttö

        Kiva kuulla! Ehkä siis meillä nuoremmillakin saattaa olla toivoa paranemisesta, vaikka alankin olla hyväksynyt pikkuhiljaa että en ehkä koskaan pääse siitä ainakaan kokonaan eroon.


    • pppppppppppppppp

      Minulle iski täpläpsori 2001 kun olin vaihto-oppilaana. Puhkesi angniinan jälkitautina. Siinä sitten opiskelun ohella kävin valohoidossa kolme kertaa viikossa. Minulla oli voidetta ja kortisoni(?) shampoota päänahalle. Kaksi kuukautta meni ja suurin osa täplistä oli kadonnut, eikä sen jälkeen ole tullut takaisin. Tänä kesänä näkyi yksi hilseilevä juttu päänahassa mutta sekin katosi.

    • ipsori

      Joillakin ihmisillä psori ilmestyy tyhjästä ja häviää samaan tapaan itsesään tai pikkuisella hoidoola. Toisilla se on kroonisempaa.

      Psoriin vaikuttavat moni asia. Niin Paganokin kirjoittaa. Ei se ole vain ruokavaliosta kiinni. Myös geenit, aurinko, mielentila ja muut asiat vaikuttavat. Itse pidän geenejä, aurinkoa ja mielentilaa vaikuttavina tekijöinä ruokavalion lisäksi.

      Voisit harkita vaikuttamista sinun ruokavalioon ja UVB-valon saantiin. Myös mielentilan onnellisuuteen ja positiivisuuteen kannattaa yrittää vaikuttaa.

      Paganon tyyppinen ruokavalio yhdistettynä valohoitoon niin voit unohtaa voiteet ikuisiksi ajoiksi!

      -ipsori
      ipsori.blogspot.com

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 125
      3156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2886
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2248
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      23
      1787
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1519
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1494
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1397
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1335
    Aihe