Vessan seinässä roikkuu erikoinen hämähäkki, jollaista en muista ennen nähneeni. Sillä on iso, kirkkaan valkoinen "maha", jossa on yläpuolelta katsottuna kaksi punaista (melko tummaa) raitaa keskikohdan (siis ylhäältäpäin katsottuna) molemmin puolin. Raidoissa on hieman sahalaitaa, niin että "sahanterät" ovat toisiaan vasten. Raajoja on luonnollisesti 8 kpl, ja jonkinlaista näkymätöntä seittiä se myös pystyy kutomaan. Mikä laji on kyseessä, näyttää jokseenkin jopa vaaralliselta?
Mikä on tämä oudon näköinen hämähäkkilaji?
Hämähäkkikysymys
3
1526
Vastaukset
- nessu
Luulen että "maha" on munapussi.
- lolpero
Mulla oli tänään ihan samanlainen hämis roikkumassa vessan seinässä. Näytti tosiaan vaaralliselta niin sai hämis äkkiä hiuslakka kylvyn ja sen jälkeen suihkutin sen viemäristöön. hui kamala!
- sivusta-ajattelija
Kyseessä todennäköisesti Enoplognatha ovata, väriltään hyvin vaihteleva laji - värivalikoimasta löytyy myös tuo kirkkaan valkea punaraitapylly. Täysin harmiton otus.
Suomessa ei ole ihmiselle vaarallisia hämähäkkejä. Hämähäkeistä on ainoastaan hyötyä - ne syövät mm. tuhoeläimiä. Antakaa pikku karvajalkojen olla rauhassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t745168- 332881
- 402584
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin261993Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401942Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?291779- 951772
- 1671647
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241388Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät941220