vn 800 classic kolisee

timppa

Kiihdytettäessä ja kaasua käytettäessä paikallaankin kuuluu muutama suht terävä kalahdus.

Tyhjäkäynnillä ei kuulu mitään poikkeavaa eikä sitten isommilla kierroksilla... eli vaikuttaisi että ääni loppuu ehkä jotain vajaa 4000 paikkeilla. Ääni tuli suht äkkiä ja voimistui häiritseväksi pikku lenkin aikana.

Voisiko kiertokangesta/kangen laakereista löytyä syyllinen? Ajettu vajaa 40t.

Onko 800 väinössä muuten jotain tyyppivikoja?

T

13

2393

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Leo

      Koita kaasutella noin 2-3000 kiepellä.
      silleen pikku kaasulla ja jos silloin kolisee
      on kyseessä kiertokangen laakerit.
      Leo

    • kjm

      Itsellä on samanlainen pyörä ja siihen vaihdettiin kiertokangen laakeri oli ajettu vaan 32000.

      • väinökäs

        Ootko kattonu ettei pakoputkissa oo mitään ylimääräistä? Itellä putkessa joku peltihässäkkä aiheutti todella kovan kolinan. Suosittelen tutkimaan ennenkun rupeet konetta sähläämään.


      • moco
        väinökäs kirjoitti:

        Ootko kattonu ettei pakoputkissa oo mitään ylimääräistä? Itellä putkessa joku peltihässäkkä aiheutti todella kovan kolinan. Suosittelen tutkimaan ennenkun rupeet konetta sähläämään.

        samainen homma . kuulemma joku lämpölevy irti eli ei välttämättä mitään vakavaa


    • Timppa

      Senverran kuuntelin lisää että kylmänä ei ääniä oikeastaan kuulu. Mutta kunhan on kunnolla käyntilämmin niin kuuluu. Ja ainakin kuullostaa tulevan voimakkaammin vasemmalta puolelta. Kolina alkaa heti kun laittaa vetoa päälle. Koneen ääni muuttuu myös ja saa enemmän mekaanista ääntä kun antaa kierroksia reippaammasti. Vaikuttaa ainakin tulevan enempi alakerrasta kuin putkista.

    • kavailija

      Minun vn 800 vm 2000 aj. 20t kolisee kanssa kun kone lämmin ja vedättää reilusti alakierroksilla. ilmiö esiintyy myös lämmintä konetta nopeasti ryntäyttämällä. vika on tasapainotusakselin kumeissa jotka olen vaihdattanut 2 kertaa. kolina pysyy poissa tuhantisen kilsaa ja palailee sitten pikkuhiljaa takaisin. haitta on ilmeisesti kosmeettinen, eikä tekniikalle vaarallista. Itse olen ilmiöön sen verran kyllästynyt, että laitan pyörän vaihtoon

    • Minulla rupes väinö kolisee ihan yhtäkkiä. huoltoliikkeet sanoo ettei noissa ole ollu paljo vikoja, mut täällä tuntuu olevan samankaltaisia ongelmia muillakin. Täytyy ruveta purkamaan näiten vihjeiden perusteella. kerron lisää kun saan syyn seöville.

    • Tuota noin....

      Minulla aikoinaan VN750, ja se alkoi kolisemaan mainitsemallasi tavalla. Syynä oli vastavoima-akselin laakerit tms. Eli akseli joka pyörii toiseen suuntaa kuin kampiakseli, ja joka vähentää tärinöitä. Varsinkin vedätettäessä kolisi ilkeästi.

      Suosittelen jollekin valtuutetulle Kawasaki korjaamolle vientiä. On iso homma, kun ottavat koneen irti jne.

    • Kolina oli kova ja mielestäni tuli kytkinpuolelta mutta annoin hieman kierroksia niin kolina hävisi, ajelin jonkinaikaa pihapiirissä eikä kolina palannut, oisko tullu tasapainotusakselista, startista tai kytkimestä, en ole vielä kerinnyt purkamaan mutta jos on vinkkejä niin kiitos.

    • Itselläni Kawa VN 800 vm 2006 ja kolinat ja kilinät normaaleja ääniä ko. mallissa.

    • tyyppi vika

      ei muuta vikaa, kuin paska motti. hajoaa.

      • suikki baras...

        Vaihtakaa intikkaan, ei huolen häivää sen jälkeen!


    • Kawallani ajettu 42000 km ja kilinät alkoi 20000 km jälkeen eikä motti ole paukahtanut! Käytän esterin öljyä joka myös estää ykkösvaihteen kolahtamisen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8634
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2605
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      127
      2332
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1724
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      12
      1534
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe