Onkohan tämä nyt sitä närästystä, kun syönnin jälkeen alkaa polttelemaan kurkussa? Eilen oli ja tänään, joskus aiemminkin. Ajattelin jo olevani allerginen sienille, kun eilen söin niitä. Mutta kun polte jatkui tänäänkin. Mikä neuvoksi?
Närästystäkö?
12
7520
Vastaukset
- mää...
se ainakin kuulostaa närästykseltä kannattaa hakea rennietä sitä saa syödä raskaana ja saa ilman reseptiä meinaan joudun itse syömään niitä..
- jeeppu
kyllä se on juuri sitä! Osta rennietä apteekista, itse joutunut puolet raskausajasta sitä syömään, tehoaa hyvin ja turvallista käyttää raskaana ollessa!! nyt rv39 ja närästystä ollu aina välillä... suosittelen kyllä tuota rennietä eikä se maksa paljoa se missä on n.25kpl maksaa alle 3e...
- -T-
sua ei sitten paljoa ole ennen raskautta närästänyt? Toinen mikä auttaa ja jota itse käytän, on tavallinen ruokasooda! Sitä teeluska suuhun, lasi vettä perään ja jo helpottaa. Viimeksi neuvolasta kyselin onko turvallinen tapa ja kyllä kuulemma on =)
- tuota..
mulle sanottiin..apteekissa ettei soodaa enään nykyään suositella raskaana oleville!! juuri tuon soodan takia samariinia ei raskaan oleville suositella!!
Eli itse en ainakaan lähtisi tuolle sooda linjalle!!
Onkohan sinun neuvolantädilläsi hiukka vanhaa tietoa??! - sa-ma-rin
tuota.. kirjoitti:
mulle sanottiin..apteekissa ettei soodaa enään nykyään suositella raskaana oleville!! juuri tuon soodan takia samariinia ei raskaan oleville suositella!!
Onkohan sinun neuvolantädilläsi hiukka vanhaa tietoa??!Itse kysyi neuvolalääkäriltä Samarinista, kun täällä aina väitetään, ettei sitä saisi käyttää. Ei sanonut olevan mitään erityistä estettä, totesi vaan, ettei Samarin neutraloi mahahappoja, kuten apteekin valmisteet tekevät. Lisäksi se sisältää suolaa, eli jos turvottaa, ei kannata käyttää. Millä teille on Samarinin haitallisuutta perusteltu?
- natriumia..
sa-ma-rin kirjoitti:
Itse kysyi neuvolalääkäriltä Samarinista, kun täällä aina väitetään, ettei sitä saisi käyttää. Ei sanonut olevan mitään erityistä estettä, totesi vaan, ettei Samarin neutraloi mahahappoja, kuten apteekin valmisteet tekevät. Lisäksi se sisältää suolaa, eli jos turvottaa, ei kannata käyttää. Millä teille on Samarinin haitallisuutta perusteltu?
Apteekissa sanottiin kun hain närästyslääkettä, että nykyään soodaa ei suositella raskauden aikana, joten samariinia hän ei suosittele ja kertoi että rennie on turvallisinta käyttää, koska se sisältää vähiten näitä eri aineita...
Sooda sisältää ainakin natriumia!!
tuskin siitä mitään haittaa on jos joskus samariinia juokin, mutta monestihan närästys vaivaa niin että pitäisi ottaa useammin, niin sitä ei kannata... itsekkin olen kerran samariinia ottanu, mutta rennietä olen käyttänyt muutaman paketillisen yhteensä nyt loppuraskauden aikana!!! - neuvolatäti
tuota.. kirjoitti:
Onkohan sinun neuvolantädilläsi hiukka vanhaa tietoa??!on n. 30-vuotias, joten ei hänellä kauhean vanhaa tietoa voi olla =) Sä et varmaan sitten syö mitään leivonnaisiakaan joissa on käytetty soodaa ;) Ja itse kuitenkin luotan enemmän neuvolan kuin apteekin henkilökuntaan..
- sormet kurkkuun
Rennie vain pahansi. Opin välttämään öljyä, sitruunaa, mausteita, lihaa, kalaa, kananmunia, makaronia, riisiä, perunaa, juustoja...
Siis juuri muuta ei voinut syödä kuin ruisleipää jonka päällä kalkkunaleikettä ja maustekurkkua. Joskus kylmä juoma, vesi tai laimennettu tuoremehu jäillä helpotti vähän.- sintsu
no sulla oli tosi terveellinen ja monipuolinen ruokavalio
- pahimmillaan
sintsu kirjoitti:
no sulla oli tosi terveellinen ja monipuolinen ruokavalio
ja neuvolassa sanoivat, että sillä mitä syö, ei oo tossa tilanteessa mitään väliä, tärkeintä ettei kuivu ja että saa energiaa. Eli vaikka vetäis pelkkää jäätelöä, niin parempi sekin.
- sintsu
pahimmillaan kirjoitti:
ja neuvolassa sanoivat, että sillä mitä syö, ei oo tossa tilanteessa mitään väliä, tärkeintä ettei kuivu ja että saa energiaa. Eli vaikka vetäis pelkkää jäätelöä, niin parempi sekin.
kun ei pysyny mikään sisällä niin mä jouduin melkeen tiputukseen..
- taas pahiten
närästää ruisleipä ja maustekurkku, sekä tuoremehu. VAsikin närästi. Mutta yksilöllistähän tuo kaiketi on. Jonain päivänä ei sitten närästänyt mikään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia.",305207Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa
Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/1402442- 1392108
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee531945Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."
Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su1171800"UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!
"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!571317Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen
Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu1711121Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."
Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää69958Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.
Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.313879Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa171800