Eli saako Mitsubishin ralliohjuksien "katuversioita" muualla kuin Japanissa?
Mitsubishi Evo X euroopasta?
14
1873
Vastaukset
- jaska
Saa kaikissa muissa maissa paitsi suomessa. Tässä on joku tyyppikatsastus ongelma. Onhan noita tuotu muuttoautona joku suomeenkin.
- Jokunen
Tiedätkö yhtään hintaluokkaa? Minulla on sellainen käsitys, että sen pitäisi olla huomattavasti M5 halvempi ja suorituskykyisempi(reilu 4 sek 0-100km/h).
- E-Vo
Saahan noita kaikista muista EU-maista paitsi Suomesta, täällä kun ei ole hyväksytty ns. SVA-käytäntöä (Single Vehichle Approval), vaan autoilta vaaditaan täydellinen EU-hyväksyntä. Ainoa tapa saada rekisteriin (käsittääkseni) on tuoda muuttoautona. Englannissa Evo VII maksaa muuten 30000£. Vanhempia Evoja (3?) voi pari olla Suomessakin.
- Jokunen
M5 maksaa briteissä 52.000 puntaa, joten Mitsubishi on erittäin kilpailukykyinen.
Mitä tarkoitat muuttoautolla? - E-Vo
Jokunen kirjoitti:
M5 maksaa briteissä 52.000 puntaa, joten Mitsubishi on erittäin kilpailukykyinen.
Mitä tarkoitat muuttoautolla?Muuttoauto (tässä yhteydessä) = ulkomailla asuvan ja työskentelevän suomalaisen henkilön käytössä ollut itse omistettu auto, joka tuodaan takaisinmuuton yhteydessä verottomana omaan käyttöön Suomeen. Ymmärtääkseni ainoa tapa jolla saa rekisteriin Suomessa sellaisen uudehkon auton, jolla ei ole EU-tyyppihyväksyntää (Full Vehicle Approval). Riittää kun auto on ollut rekisterissä joko USA:ssa tai toisessa EU-maassa (joissa käytössä myös SVA-hyväksyntä, eli yksittäisen ajoneuvon "tyypitys"), tai ainakin näin olen ymmärtänyt.
M5 ja Evo VII eivät ole keskenään vertailukelpoisia, Evo on ns. Corolla-luokan auto niin kooltaan kuin varustukseltaankin ja luonteeltaan selvästi räyhäkkä, mm. melutaso on huomattavan korkea ja kaupunkiajo tuskallista. M5 on tehokas iso auto jonka varuste- ja laatutaso ylittää Mitsun vastaavan reilusti, ja soveltuu paremmin myös matka-ajoon. Näin ainakin erinäisten brittilehtien jutuista päätellen, itse en ole kummallakaan päässyt ajelemaan. Henkilökohtainen kokemus rajoittuu siihen korkean laadun vaikutelmaan minkä sain, kun istahdin BMW-liikkeessä M5:n ratin taakse. - Jokunen
E-Vo kirjoitti:
Muuttoauto (tässä yhteydessä) = ulkomailla asuvan ja työskentelevän suomalaisen henkilön käytössä ollut itse omistettu auto, joka tuodaan takaisinmuuton yhteydessä verottomana omaan käyttöön Suomeen. Ymmärtääkseni ainoa tapa jolla saa rekisteriin Suomessa sellaisen uudehkon auton, jolla ei ole EU-tyyppihyväksyntää (Full Vehicle Approval). Riittää kun auto on ollut rekisterissä joko USA:ssa tai toisessa EU-maassa (joissa käytössä myös SVA-hyväksyntä, eli yksittäisen ajoneuvon "tyypitys"), tai ainakin näin olen ymmärtänyt.
M5 ja Evo VII eivät ole keskenään vertailukelpoisia, Evo on ns. Corolla-luokan auto niin kooltaan kuin varustukseltaankin ja luonteeltaan selvästi räyhäkkä, mm. melutaso on huomattavan korkea ja kaupunkiajo tuskallista. M5 on tehokas iso auto jonka varuste- ja laatutaso ylittää Mitsun vastaavan reilusti, ja soveltuu paremmin myös matka-ajoon. Näin ainakin erinäisten brittilehtien jutuista päätellen, itse en ole kummallakaan päässyt ajelemaan. Henkilökohtainen kokemus rajoittuu siihen korkean laadun vaikutelmaan minkä sain, kun istahdin BMW-liikkeessä M5:n ratin taakse.Olen päässyt M5:sta ajamaan, mutta jotenkin...No M3 on hivenen räväkämpi auto, joten ehkä kaipaisin vieläkin räväkämpää asennetta autolta. Toisaalta M5 on aikalailla täydellinen kompromissi urheilullisuuden ja mukavuuden välillä.
Evo:on en ole päässyt koskemaankaan...Mutta miten olisi Vw Phaetom? - E-Vo
Jokunen kirjoitti:
Olen päässyt M5:sta ajamaan, mutta jotenkin...No M3 on hivenen räväkämpi auto, joten ehkä kaipaisin vieläkin räväkämpää asennetta autolta. Toisaalta M5 on aikalailla täydellinen kompromissi urheilullisuuden ja mukavuuden välillä.
Evo:on en ole päässyt koskemaankaan...Mutta miten olisi Vw Phaetom?Phaeton on BMW:n 7-sarjan ja MB:n S-luokan tyyppinen isompi luksusauto... mutta kyllä kulkee, rajoittimen poistamalla kuulemma yli 300... hintaa tulee Suomessa varmaan ainakin 180000€. Saa nähdä meneekö tuolla hinnalla Volkkari kaupaksi. Ihan ok näköinen peli kyllä, siinä suhteessa hakkaa ainakin tuon Bemarin.
- JT
E-Vo kirjoitti:
Muuttoauto (tässä yhteydessä) = ulkomailla asuvan ja työskentelevän suomalaisen henkilön käytössä ollut itse omistettu auto, joka tuodaan takaisinmuuton yhteydessä verottomana omaan käyttöön Suomeen. Ymmärtääkseni ainoa tapa jolla saa rekisteriin Suomessa sellaisen uudehkon auton, jolla ei ole EU-tyyppihyväksyntää (Full Vehicle Approval). Riittää kun auto on ollut rekisterissä joko USA:ssa tai toisessa EU-maassa (joissa käytössä myös SVA-hyväksyntä, eli yksittäisen ajoneuvon "tyypitys"), tai ainakin näin olen ymmärtänyt.
M5 ja Evo VII eivät ole keskenään vertailukelpoisia, Evo on ns. Corolla-luokan auto niin kooltaan kuin varustukseltaankin ja luonteeltaan selvästi räyhäkkä, mm. melutaso on huomattavan korkea ja kaupunkiajo tuskallista. M5 on tehokas iso auto jonka varuste- ja laatutaso ylittää Mitsun vastaavan reilusti, ja soveltuu paremmin myös matka-ajoon. Näin ainakin erinäisten brittilehtien jutuista päätellen, itse en ole kummallakaan päässyt ajelemaan. Henkilökohtainen kokemus rajoittuu siihen korkean laadun vaikutelmaan minkä sain, kun istahdin BMW-liikkeessä M5:n ratin taakse.joo nehän nyt ei tietenkään oo edes samalta planeetalta noi Bemut ja EVOt tottakai M5 varustelu on eri luokkaa mutta laatu on ihan yhtä korkeeta kummassakin mutta tosiasiahan on että EVOt on kilpaautoja ja BMWt ihan "vakioautoja"
- EvoV-omistaja
JT kirjoitti:
joo nehän nyt ei tietenkään oo edes samalta planeetalta noi Bemut ja EVOt tottakai M5 varustelu on eri luokkaa mutta laatu on ihan yhtä korkeeta kummassakin mutta tosiasiahan on että EVOt on kilpaautoja ja BMWt ihan "vakioautoja"
...olen omistanut mitsuja ja tälläkin hetkellä on tuotu EVO 5..kyllä sen kanssa sai taikinoida kävi kaikki ministeriöt katsastukset sun muut verottajat auto läpi...ei meinannu saada papereihin suomessa, kyllä se euroopassa ja virossa oli käypä peli...mutta suomen hyväksyntää auto ei ollut saanut..joten eu:n aiheuttaman konfliktin takia auto on nyt suomessa (hyvä eu vaikka veitkin markan)...mutta M5 on bulevardiveijareiden peli mutta kokemuksella sanon jos haluaa katu-uskottavuutta niin EVO...mutta jos ajelee matkaa ja mukulakivikatuja niin BMW...EVO V on lähes kilpa-autoon perustuva petomainen hässäkkä..ei niinkään mukava vaan nopea ja leikkisäkaveri oikeissa käsissä...
- Anonyymi
EvoV-omistaja kirjoitti:
...olen omistanut mitsuja ja tälläkin hetkellä on tuotu EVO 5..kyllä sen kanssa sai taikinoida kävi kaikki ministeriöt katsastukset sun muut verottajat auto läpi...ei meinannu saada papereihin suomessa, kyllä se euroopassa ja virossa oli käypä peli...mutta suomen hyväksyntää auto ei ollut saanut..joten eu:n aiheuttaman konfliktin takia auto on nyt suomessa (hyvä eu vaikka veitkin markan)...mutta M5 on bulevardiveijareiden peli mutta kokemuksella sanon jos haluaa katu-uskottavuutta niin EVO...mutta jos ajelee matkaa ja mukulakivikatuja niin BMW...EVO V on lähes kilpa-autoon perustuva petomainen hässäkkä..ei niinkään mukava vaan nopea ja leikkisäkaveri oikeissa käsissä...
kylläpä vedättää ja kaikki uskoo, ensinnäkin suomessa ei ole yhtään katukäyttöön laillista ja siis rekisteröityä Lancer evo/gsr :ää, saatika sitten tyyppiä jolla on sellainen sekä M5 ja joka palloillee täällä teiniosastoilla.......keksi uskottavampaa
- Hazardi
kirjoitti:
kylläpä vedättää ja kaikki uskoo, ensinnäkin suomessa ei ole yhtään katukäyttöön laillista ja siis rekisteröityä Lancer evo/gsr :ää, saatika sitten tyyppiä jolla on sellainen sekä M5 ja joka palloillee täällä teiniosastoilla.......keksi uskottavampaa
Kyllä niitä muutama on katulaillista, tai ainakin on ollut.
- nähnyt
kirjoitti:
kylläpä vedättää ja kaikki uskoo, ensinnäkin suomessa ei ole yhtään katukäyttöön laillista ja siis rekisteröityä Lancer evo/gsr :ää, saatika sitten tyyppiä jolla on sellainen sekä M5 ja joka palloillee täällä teiniosastoilla.......keksi uskottavampaa
Helsingistä jo löytyy ainakin kaksi kappaletta...myös evo VII...
- ralliart
Kyllähän noita evoja euroopan kaduilla on mielinmäärin, suurimmassa osassa eroopan maista on olemassa ns. piensarja tyyppihyväksyntä, jolloin auton valmistajan/maahantuojan ei tarvitse maksaa suuria tyyppihyväksyntä maksuja sellaisesta automallista jonka myyntiluvut jää väkisinkin pieneksi. Tällähetkellä evo VII:n katukelpoisuus on suomen viranomaisten käsittelyssä ja saas nähdä saadaanko tuning autojen ylijumalat myös meidän kaduillemme, hinta on jo helkamalla vahvistettu n. 100 000 €
- norrskit
vaikea tuoda mitään..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi2432181Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151430Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141386Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko3711245Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t21958Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist162838Ensi viikolla tulen takaisin
Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin19806- 75742
Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.57736Oon varma siitä
Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä101675