Mitsubishi Evo X euroopasta?

Jokunen

Eli saako Mitsubishin ralliohjuksien "katuversioita" muualla kuin Japanissa?

14

1823

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaska

      Saa kaikissa muissa maissa paitsi suomessa. Tässä on joku tyyppikatsastus ongelma. Onhan noita tuotu muuttoautona joku suomeenkin.

      • Jokunen

        Tiedätkö yhtään hintaluokkaa? Minulla on sellainen käsitys, että sen pitäisi olla huomattavasti M5 halvempi ja suorituskykyisempi(reilu 4 sek 0-100km/h).


    • E-Vo

      Saahan noita kaikista muista EU-maista paitsi Suomesta, täällä kun ei ole hyväksytty ns. SVA-käytäntöä (Single Vehichle Approval), vaan autoilta vaaditaan täydellinen EU-hyväksyntä. Ainoa tapa saada rekisteriin (käsittääkseni) on tuoda muuttoautona. Englannissa Evo VII maksaa muuten 30000£. Vanhempia Evoja (3?) voi pari olla Suomessakin.

      • Jokunen

        M5 maksaa briteissä 52.000 puntaa, joten Mitsubishi on erittäin kilpailukykyinen.

        Mitä tarkoitat muuttoautolla?


      • E-Vo
        Jokunen kirjoitti:

        M5 maksaa briteissä 52.000 puntaa, joten Mitsubishi on erittäin kilpailukykyinen.

        Mitä tarkoitat muuttoautolla?

        Muuttoauto (tässä yhteydessä) = ulkomailla asuvan ja työskentelevän suomalaisen henkilön käytössä ollut itse omistettu auto, joka tuodaan takaisinmuuton yhteydessä verottomana omaan käyttöön Suomeen. Ymmärtääkseni ainoa tapa jolla saa rekisteriin Suomessa sellaisen uudehkon auton, jolla ei ole EU-tyyppihyväksyntää (Full Vehicle Approval). Riittää kun auto on ollut rekisterissä joko USA:ssa tai toisessa EU-maassa (joissa käytössä myös SVA-hyväksyntä, eli yksittäisen ajoneuvon "tyypitys"), tai ainakin näin olen ymmärtänyt.

        M5 ja Evo VII eivät ole keskenään vertailukelpoisia, Evo on ns. Corolla-luokan auto niin kooltaan kuin varustukseltaankin ja luonteeltaan selvästi räyhäkkä, mm. melutaso on huomattavan korkea ja kaupunkiajo tuskallista. M5 on tehokas iso auto jonka varuste- ja laatutaso ylittää Mitsun vastaavan reilusti, ja soveltuu paremmin myös matka-ajoon. Näin ainakin erinäisten brittilehtien jutuista päätellen, itse en ole kummallakaan päässyt ajelemaan. Henkilökohtainen kokemus rajoittuu siihen korkean laadun vaikutelmaan minkä sain, kun istahdin BMW-liikkeessä M5:n ratin taakse.


      • Jokunen
        E-Vo kirjoitti:

        Muuttoauto (tässä yhteydessä) = ulkomailla asuvan ja työskentelevän suomalaisen henkilön käytössä ollut itse omistettu auto, joka tuodaan takaisinmuuton yhteydessä verottomana omaan käyttöön Suomeen. Ymmärtääkseni ainoa tapa jolla saa rekisteriin Suomessa sellaisen uudehkon auton, jolla ei ole EU-tyyppihyväksyntää (Full Vehicle Approval). Riittää kun auto on ollut rekisterissä joko USA:ssa tai toisessa EU-maassa (joissa käytössä myös SVA-hyväksyntä, eli yksittäisen ajoneuvon "tyypitys"), tai ainakin näin olen ymmärtänyt.

        M5 ja Evo VII eivät ole keskenään vertailukelpoisia, Evo on ns. Corolla-luokan auto niin kooltaan kuin varustukseltaankin ja luonteeltaan selvästi räyhäkkä, mm. melutaso on huomattavan korkea ja kaupunkiajo tuskallista. M5 on tehokas iso auto jonka varuste- ja laatutaso ylittää Mitsun vastaavan reilusti, ja soveltuu paremmin myös matka-ajoon. Näin ainakin erinäisten brittilehtien jutuista päätellen, itse en ole kummallakaan päässyt ajelemaan. Henkilökohtainen kokemus rajoittuu siihen korkean laadun vaikutelmaan minkä sain, kun istahdin BMW-liikkeessä M5:n ratin taakse.

        Olen päässyt M5:sta ajamaan, mutta jotenkin...No M3 on hivenen räväkämpi auto, joten ehkä kaipaisin vieläkin räväkämpää asennetta autolta. Toisaalta M5 on aikalailla täydellinen kompromissi urheilullisuuden ja mukavuuden välillä.

        Evo:on en ole päässyt koskemaankaan...Mutta miten olisi Vw Phaetom?


      • E-Vo
        Jokunen kirjoitti:

        Olen päässyt M5:sta ajamaan, mutta jotenkin...No M3 on hivenen räväkämpi auto, joten ehkä kaipaisin vieläkin räväkämpää asennetta autolta. Toisaalta M5 on aikalailla täydellinen kompromissi urheilullisuuden ja mukavuuden välillä.

        Evo:on en ole päässyt koskemaankaan...Mutta miten olisi Vw Phaetom?

        Phaeton on BMW:n 7-sarjan ja MB:n S-luokan tyyppinen isompi luksusauto... mutta kyllä kulkee, rajoittimen poistamalla kuulemma yli 300... hintaa tulee Suomessa varmaan ainakin 180000€. Saa nähdä meneekö tuolla hinnalla Volkkari kaupaksi. Ihan ok näköinen peli kyllä, siinä suhteessa hakkaa ainakin tuon Bemarin.


      • JT
        E-Vo kirjoitti:

        Muuttoauto (tässä yhteydessä) = ulkomailla asuvan ja työskentelevän suomalaisen henkilön käytössä ollut itse omistettu auto, joka tuodaan takaisinmuuton yhteydessä verottomana omaan käyttöön Suomeen. Ymmärtääkseni ainoa tapa jolla saa rekisteriin Suomessa sellaisen uudehkon auton, jolla ei ole EU-tyyppihyväksyntää (Full Vehicle Approval). Riittää kun auto on ollut rekisterissä joko USA:ssa tai toisessa EU-maassa (joissa käytössä myös SVA-hyväksyntä, eli yksittäisen ajoneuvon "tyypitys"), tai ainakin näin olen ymmärtänyt.

        M5 ja Evo VII eivät ole keskenään vertailukelpoisia, Evo on ns. Corolla-luokan auto niin kooltaan kuin varustukseltaankin ja luonteeltaan selvästi räyhäkkä, mm. melutaso on huomattavan korkea ja kaupunkiajo tuskallista. M5 on tehokas iso auto jonka varuste- ja laatutaso ylittää Mitsun vastaavan reilusti, ja soveltuu paremmin myös matka-ajoon. Näin ainakin erinäisten brittilehtien jutuista päätellen, itse en ole kummallakaan päässyt ajelemaan. Henkilökohtainen kokemus rajoittuu siihen korkean laadun vaikutelmaan minkä sain, kun istahdin BMW-liikkeessä M5:n ratin taakse.

        joo nehän nyt ei tietenkään oo edes samalta planeetalta noi Bemut ja EVOt tottakai M5 varustelu on eri luokkaa mutta laatu on ihan yhtä korkeeta kummassakin mutta tosiasiahan on että EVOt on kilpaautoja ja BMWt ihan "vakioautoja"


      • EvoV-omistaja
        JT kirjoitti:

        joo nehän nyt ei tietenkään oo edes samalta planeetalta noi Bemut ja EVOt tottakai M5 varustelu on eri luokkaa mutta laatu on ihan yhtä korkeeta kummassakin mutta tosiasiahan on että EVOt on kilpaautoja ja BMWt ihan "vakioautoja"

        ...olen omistanut mitsuja ja tälläkin hetkellä on tuotu EVO 5..kyllä sen kanssa sai taikinoida kävi kaikki ministeriöt katsastukset sun muut verottajat auto läpi...ei meinannu saada papereihin suomessa, kyllä se euroopassa ja virossa oli käypä peli...mutta suomen hyväksyntää auto ei ollut saanut..joten eu:n aiheuttaman konfliktin takia auto on nyt suomessa (hyvä eu vaikka veitkin markan)...mutta M5 on bulevardiveijareiden peli mutta kokemuksella sanon jos haluaa katu-uskottavuutta niin EVO...mutta jos ajelee matkaa ja mukulakivikatuja niin BMW...EVO V on lähes kilpa-autoon perustuva petomainen hässäkkä..ei niinkään mukava vaan nopea ja leikkisäkaveri oikeissa käsissä...


      • Anonyymi
        EvoV-omistaja kirjoitti:

        ...olen omistanut mitsuja ja tälläkin hetkellä on tuotu EVO 5..kyllä sen kanssa sai taikinoida kävi kaikki ministeriöt katsastukset sun muut verottajat auto läpi...ei meinannu saada papereihin suomessa, kyllä se euroopassa ja virossa oli käypä peli...mutta suomen hyväksyntää auto ei ollut saanut..joten eu:n aiheuttaman konfliktin takia auto on nyt suomessa (hyvä eu vaikka veitkin markan)...mutta M5 on bulevardiveijareiden peli mutta kokemuksella sanon jos haluaa katu-uskottavuutta niin EVO...mutta jos ajelee matkaa ja mukulakivikatuja niin BMW...EVO V on lähes kilpa-autoon perustuva petomainen hässäkkä..ei niinkään mukava vaan nopea ja leikkisäkaveri oikeissa käsissä...

        kylläpä vedättää ja kaikki uskoo, ensinnäkin suomessa ei ole yhtään katukäyttöön laillista ja siis rekisteröityä Lancer evo/gsr :ää, saatika sitten tyyppiä jolla on sellainen sekä M5 ja joka palloillee täällä teiniosastoilla.......keksi uskottavampaa


      • Hazardi
        kirjoitti:

        kylläpä vedättää ja kaikki uskoo, ensinnäkin suomessa ei ole yhtään katukäyttöön laillista ja siis rekisteröityä Lancer evo/gsr :ää, saatika sitten tyyppiä jolla on sellainen sekä M5 ja joka palloillee täällä teiniosastoilla.......keksi uskottavampaa

        Kyllä niitä muutama on katulaillista, tai ainakin on ollut.


      • nähnyt
        kirjoitti:

        kylläpä vedättää ja kaikki uskoo, ensinnäkin suomessa ei ole yhtään katukäyttöön laillista ja siis rekisteröityä Lancer evo/gsr :ää, saatika sitten tyyppiä jolla on sellainen sekä M5 ja joka palloillee täällä teiniosastoilla.......keksi uskottavampaa

        Helsingistä jo löytyy ainakin kaksi kappaletta...myös evo VII...


    • ralliart

      Kyllähän noita evoja euroopan kaduilla on mielinmäärin, suurimmassa osassa eroopan maista on olemassa ns. piensarja tyyppihyväksyntä, jolloin auton valmistajan/maahantuojan ei tarvitse maksaa suuria tyyppihyväksyntä maksuja sellaisesta automallista jonka myyntiluvut jää väkisinkin pieneksi. Tällähetkellä evo VII:n katukelpoisuus on suomen viranomaisten käsittelyssä ja saas nähdä saadaanko tuning autojen ylijumalat myös meidän kaduillemme, hinta on jo helkamalla vahvistettu n. 100 000 €

      • norrskit

        vaikea tuoda mitään..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      297
      2658
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      99
      2085
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      79
      1613
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      164
      1459
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      66
      1298
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1205
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1084
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1076
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      1020
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      911
    Aihe