käynnistys kuumana!

Mikke

Eli ongelmani on seuraava: Koneen ollessa kuuma tai lämmin, auto käynnistyy huonosti. Saa startata melkoisesti. Mutta kylmänä kone hyrskähtää hyvin käyntiin. Onkohan kenelläkään kokemusta vastaavata ja osaisi sanoa mistä tämä voi johtua?? Autossa myös havaittavissa pienen pientä nykimistä tasaisella kaasulla, mutta ei kiihdytettäessä. Tyhjäkäyntikin saattaa välillä tipahtaa noin 500:n esim. risteykseen pysähdyttäessä ja auto pysyy vain vaivoin käynnissä, mutta tätä ei tapahdu aina. Kertokaa kokemuksianne ja arvelujanne. Tulpat ja suodattimet olen vasta vaihtanut ja virranjakajan kansi on melko uusi.

Autoni on vuoden 89 Carina2 (kaasari) ml.280tkm.

Kiitos jo etukäteen!!

6

5355

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sampola

saman ikäinen ja samat viat. Epäiltiin jakajan katkojalaitetta tai puolaa. Vaihdoin koko jakajan purkamolta ja vika poistui. Puolan vian näkee vissiin jos siinä on värimuutoksia. Mustaa kuumenemisjälkeä tai sellaista ..

• ominaisuus

vaivaa monia tuon ikäluokan Toyotia.
      Muistan ainakin Corollassani aikoinaan saman ongelman.

• ....käynistetään painamalla kaasu pohjaan ja pitämällä siellä koko startin ajan missään tapauksessa pumppaamatta poljinta.

1. Kulahtaneessa kaasarissa bensa höyrystyy koneeseen ja ilmiö on vastaava kuin yrittäisit käynnistää kuumaa konetta rikastin päällä. Aika vaikea mitenkään korjata. Tietenkin kaasarin vaihto, mutta mistä saisit halvalla uutta vastaavan kaarin.

2. Alipainesäätö virranjakassa on yleinen vika noin vanhassa Carinassa. Kalvo voi olla rikki tai säätäjä jumissa. Tämä aiheuttaa sytytysajoituksen vaihtelua ja säädöistä riippuen esim alentunutta kiihtyvyytta tai jälkikäynitä.

• mitsutar

oli samaa vikaa vanhassa mitsussa, jokin alipaineletku vuoti ja kone sai aina käynnistyksessä ylenmäärin bensaa eli ryyppy täysillä. Ei meinannut tyhjäkäynnillä käynnissä pysyä.. Bensankulutus oli huomattava tietenkin.. Jos sellaisia letkuja on niin vaihtakaa.. kalvot sun muut tietenkin samalla. Jälkikäyntikin poistuu ja päästöt vähenee.. (pakoputki tiputtaa teilläkin nyt bensaa?)

• Mikke
        mitsutar kirjoitti:

oli samaa vikaa vanhassa mitsussa, jokin alipaineletku vuoti ja kone sai aina käynnistyksessä ylenmäärin bensaa eli ryyppy täysillä. Ei meinannut tyhjäkäynnillä käynnissä pysyä.. Bensankulutus oli huomattava tietenkin.. Jos sellaisia letkuja on niin vaihtakaa.. kalvot sun muut tietenkin samalla. Jälkikäyntikin poistuu ja päästöt vähenee.. (pakoputki tiputtaa teilläkin nyt bensaa?)

Ei polttoaineen kulutus ole paha eikä putkesta pahemmin mitään tiputtele. Tyhjäkäynti on pääasiassa normaali mut aina välillä tipahtaa.
        Niin ja toki käynnistäessä kuumana olen pitänyt kaasun pohjassa, mikä ei tunnu juuri auttavan asiaa.

• Johan.
        Mikke kirjoitti:

Ei polttoaineen kulutus ole paha eikä putkesta pahemmin mitään tiputtele. Tyhjäkäynti on pääasiassa normaali mut aina välillä tipahtaa.
        Niin ja toki käynnistäessä kuumana olen pitänyt kaasun pohjassa, mikä ei tunnu juuri auttavan asiaa.

Oikean käynnistyksen ohjeet löytyvät auton ohjekirjasta.

Kylmänä pumpataan kerran-pari tai 3-4 kertaakin jos on todella kylmä. Sitten itse startin aikana ei kosketa kaasuun.

Kuumana ei pumpata, mutta pidetään kaasu _puolessa välissä_ startin ajan.

Jos kaasari on oletettavasti tulvinut (eli jos ei lähde toistuvista yrityksistä huolimatta), laitetaan kaasu ihan pohjaan ja pidetään sitä siellä vaikkapa 5-10 s. ja sitten startataan edelleen kaasu pohjassa.

Näillä ohjeilla on -89 vuodesta asti jokainen startti onnistunut, toki joskus lämpimänä kun sopivasti sattuu ei starttaa heti sekunnin sisällä vaan kestää viitisenkin sekuntia. Mutta sehän ei ole vielä pitkä aika.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3063
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2725
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2335
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2188
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2006
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      57
      1939
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1586
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1537
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1380
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      30
      1351
    Aihe