Elikkäs kyselisin kommentteja uuden pikkuvolvon omisajilta, että mitenkäs on kilometrit taittuneet? Mitä vikoja yms. kannattaa selvittää, jos ostaa esim. vähän käytetyn 04- tai 05- mallin
Auton varustepaketit ja muut minulla on aika hyvin selvillä, sen verran monta kertaa on tullut ko. autoja koeajettua. Loistavat ajo-ominaisuudet yhdistettyinä vahvoihin moottoreihin ja silmää miellyttävä ulkonäkö, joten muita merkkejä/malleja en enää harkitse. Tiloista ym. ei sen enempää tarvitse kertoa, koska jos tarvitsisin tilaa, ostaisin jonkun muun Volvon.
Entinen autoni on 2001 vuosimallin diesel V40 HP, johon olen ollut todella tyytyväinen. Kilometrejä on kertynyt 115 tuhatta.
Tässä nyt lähinnä vielä kamppailen, että ostaisinko 2.4i version vaiko T5:n? Varustepakettina pitää olla vähintään Momentum. Hintaeroa näkyy käytetyissä 2.4i ja T5:ssä olevan noin 5 tuhatta euroa.
Kiitokset jo etukäteen asiallisista kommenteista/kokemuksista!
Uutta S40 Volvoa ostamassa!
17
3777
Vastaukset
- jokupavuan
Muuta kun että lastentauteja sanovat olevan s40 volvoissa.. Itse harkitisin myös vakavana vaihtoehtona, mutta päädyin sitten lopulta samanikäiseen v40 volvoon, vaikka hintaa olikin enempi.
- S40 2.4
Itselläni on tuo 140 hevosvoimainen moottori ja ihan hyvin on ehtinyt. Auto on rekisteröity helmikuussa 2004, eikä siinä mitään ylimääräistä ole ollut. Normaalit 20 ja 40 tuhannen huollot on tehty. Kulutus tuppaa painumaan lähelle kymmentä litraa hieman sekalaisessa ajossa, joten melko paljon ottaa ainetta. Eipä ole ainakaan toistaiseksi ollut valittamista, mutta täytyy nyt koputtaa kuitenkin puuta.
- T-time
25000km takana tällä s40 T5:lla ja en keksi kitisemistä, ajaminen on hauskaa.
2.4i vs. T5 on selvä peli, käy koeajamassa kummatkin - kyllä T5 puhuttelee jos pitää saada voimareserviä.
Tai älä käy jos haluat selvitä vähemmällä, T5:sen jälkeen käy harmittamaan ja se on pakko saada...- Volvo V40 1.9D HP
Onko sulla automaatti vai manuaali?
Jossakin tuulilasin koeajossa ne taisi sitä automaattia haukkua hieman hitaaksi, että kun painaa kaasun pohjaan, niin saattaa mennä jopa sekunteja ennen kuin auto löytää pienempää vaihdetta ja ampaisee liikkeeelle. - T-time
Volvo V40 1.9D HP kirjoitti:
Onko sulla automaatti vai manuaali?
Jossakin tuulilasin koeajossa ne taisi sitä automaattia haukkua hieman hitaaksi, että kun painaa kaasun pohjaan, niin saattaa mennä jopa sekunteja ennen kuin auto löytää pienempää vaihdetta ja ampaisee liikkeeelle.6-pykäläinen manuaali tottakai, ei viitsi pilata iloa tomaatilla.
Rauhallisemmassa ajossa voi vaihtaa suoraan kakkoselta vitoselle, vääntöä riittää.
- toiminut
ainakin hyvin. Eli mulla -06 V50 T5 manuaalilla. Itse otin manuaalin kun automaatti ei oikein viehättänyt. Vajaat 4 tkm takana ja ei pienintäkään huomauttamista. Keskikulutus maantievoittoisessa ajossa 8.1 l/100 km tällä hetkellä. Tuo turbo taitaa olla normaalisti ajettaessa vaparia taloudellisempi.
- Harski
Tämä "Volvo" malli on suureksi osaksi koottu Renaultin osista mm.moottori jne. Vain kori on omaa tuotantoa. En kyllä ranskalaista Suomen talvioloihin ostaisi.
- T-time
_Uusi_ S40 ei ole rellua nähnytkään, se on rakennettu Mazdan/Volvon/Fordin kehittämälle yhteiselle C-1 platformille.
Kaikki viisisylinteriset ovat Volvon omia koneita, kaksi vaparia 2.4, 2.4i ja 2.5 litrainen T5.
S40/V50 T5:ssa on S60R:n kanssa yhteistä manuaalilaatikko ja T5-kone on kesytetty S60:n vastaavasta 191kW:sta 162kW:iin. Tarjolla on myös V50/S40 T5:seen AWD. - Tupla putket
No miksi sitten ajat "Tippa Rellulla"????!!?
- -ar-
Ajelin uudella S40 2.4 volvolla vuoden eikä siinä mitään vikaa ollu. Kilometrejä ehti tulla 25000. Nyt alla on V50 T5 automaatti eikä siinäkään ole mitään vikoja ollut. Matkaa on taittunut 150000km.
Ensimmäistä ostaessani koeajelin noita eri moottorivaihtoehtoja eikä minusta tuo 2.4i ei oikein säväyttänyt, 2.4:een ei eroa kyllä oikeastaan huomannut. T5 on taas aivan mahtava ajettava. - tero
Ota ihmeessä turbokone. Volvon vaparit ovat toivottoman laiskoja. T5:lla saa melko edullisesti suorituskykyä ja on ehdottomasti kannattavin ostos pikkuvolvoista.
- Volvo V40 1.9D HP
Molempia malleja olen koeajanut ja molemmista on jäänyt positiivinen kuva. Voimaa on minulle tarpeeksi 2.4i versiossakin, mutta kovasti polttelis tuo turbokin.
Normaalia 140 hevosvoimaista myös ajaneena joutuu toteamaan, että auto on hieman liian tehoton. Esim. maantienopeuksissa oma 265 Nm vääntävä diesel on moottorin ominaisuuksiltaan huomattavasti mukavampi.
Kysymyksenä onkin, että olenko valmis maksamaan tuon noin 5000 euroa lisähintaa? Toisaalta Turbon jälleenmyyntiarvo säilynee paremmin, mutta mitenkäs on turbon ja vaparin huoltojenhinnat, onko merkittäviä eroja?
- Rude
Itselläni 2.4i eikä valittamista. Laiska? Ei todellakaan! Autoa on ilo ajaa eikä ohituspaikkoja tarvitse kyttäillä. Luonnollisesti t5 on hieman piteämpi,mutta oletko valmis maksamaan 50 lisähepoista...
- tero
Omasta mielestä 2,4i on todella nuha eikä Volvon vapareita voi verrata turboihin, etenkään T5:seen. 170hv. kanssa tuntui ettei kaasun painaminen aiheuta mitään reaktiota autossa. Tämä ongelma siis juuri ohituskiihtyvyyden kanssa.
- Rude
tero kirjoitti:
Omasta mielestä 2,4i on todella nuha eikä Volvon vapareita voi verrata turboihin, etenkään T5:seen. 170hv. kanssa tuntui ettei kaasun painaminen aiheuta mitään reaktiota autossa. Tämä ongelma siis juuri ohituskiihtyvyyden kanssa.
Näinhän se on tietysti että kaikkeen tottuu. Mutta mainittakoon että kirjoittajan entinen auto on 1.9D... :)
- Volvo V40 1.9D HP
Minkälaisia audiojärjestelmiä olette muuten autoonne hankkineet onko High performancea vai peräti premium soundia? Kokemuksia näistä?
Miltei kaikki vaihtoautot näyttää olevan varustetun ihan sillä perusaudiolla eli 4 kaiutinta ja cd, joka ei kuulosta kovin hyvältä, ainakaan näin paljon autossa musiikkia kuuntelevan korvaan.
Tuon peruspaketin soitantoa kun vertasi omaan CD, 6 kaiutinta Volvon oma subwooder(tais olla audiopaketti 3 tai 4 aikanaan, hintaa 1000 euroa), niin äänenlaatu oli aika lailla köyhempi.- t5 awd
Kannattaa ottaa tuo high perfomance joka on huomattavasti parempi kuin vakio vehkeet. Hinta oli 500 eskoo.
Myös 140 heppanen on varteen otettava vaihtoehto siihen saa 650 eurolla 188 heppaa. Liikkuu muuten mukavasti ohjelmoinnin jälkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as463057Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232914- 462767
- 562618
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582518Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482500On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532271Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782168- 692068
- 452052