Hei paikkakuntalaiset!
Kertokaapa mihin päin Kouvolaa kannattaa muuttaa ja minne ei..? Olen mitä luultavammin muuttamassa sinne ensi vuoden puolella, ja nyt olisi mukava tietää jotain eri asuinalueista.. :)
Asuinalueet Kouvolassa
23
10404
Vastaukset
- kouvolan hirmu
Pahimmat ensin eli Lehtomäki ja Eskolanmäki. Olivat ennen vielä paljon hurjempia, mutta nykyisin meno on rauhoittunut. Nämä ovat siis ne alueet, joihin poliisi saa eniten soittoja. Vetävät paljon epämääräistä sakkia juuri halpojen vuokrien takia. Paljon rikollisuutta verrattuna muualle. Rankkaa yleistystä, mutta molemmissa on tietyt alueet ja kadut joita kannattaa välttää.
Keskustassa on tietysti omat ongelmansa kuten kalliit vuokrat ja liikenteen melu sekä humalaiset ihmiset, varsinkin viikonloppuisin. Parhaimpia ja ehkä rauhallisimpia asuinalueita voisivat olla esimerkiksi Kasarminmäki, Kellomäki ja Kaunisnurmi sekä toisessa suunnassa Palomäki ja Viitakumpu. Toki näissäkin on omat ongelmansa ja ilkivaltaa esiintyy jokapaikassa kuten muuallakin Suomessa.
Nämä ovat vain minun mielipiteitäni tästä niiin mukavasta kaupungista. Joka alueeseen kyllä tottuu lyhyessä ajassa. Eriäviä mielipiteitä ja parempia paikkojakin varmasti löytyy.- här
joo, eskolanmäki on ihan ehdoton EI, lehtomäessä kannattaa pysyä kaukana kaupungin vuokrakämpistä... muuten ihan inhimillinen mesta...
- Asukaa ensin.
här kirjoitti:
joo, eskolanmäki on ihan ehdoton EI, lehtomäessä kannattaa pysyä kaukana kaupungin vuokrakämpistä... muuten ihan inhimillinen mesta...
Joka kaupunginosassa on omat juopponsa ja häirikkönsä. Koska Eskolanmäki ja Lehtomäki ovat ikäänkuin kaupungista irrallisia isoja lähiöitä, ne on helppo leimata kuulopuheitten mukaan. Veikkaan, että kumpikaan edellisistä ei ole edes asunut Eskolanmäessä tai Lehtomäessä. Itse olen asunut Eskolanmäessä 15 vuotta, ja takuulla on rauhallisempaa kuin lähempänä keskustaa, saati itse keskustassa, joka viikonloppuisin muuttuu juopuneen nuorison viidakoksi. Täällä on uimahalli, kauppa, koulu, terveydenhoitaja, hammaslääkäri, kuntosali, kirjasto, pubi, päiväkodit ja kaupungin hienoimmat puistot, ja ennenkaikkea rauhallista. Olkaa ennakkoluuloinenne siellä, minä asun täällä.
- yhdeltä asukilta
Asukaa ensin. kirjoitti:
Joka kaupunginosassa on omat juopponsa ja häirikkönsä. Koska Eskolanmäki ja Lehtomäki ovat ikäänkuin kaupungista irrallisia isoja lähiöitä, ne on helppo leimata kuulopuheitten mukaan. Veikkaan, että kumpikaan edellisistä ei ole edes asunut Eskolanmäessä tai Lehtomäessä. Itse olen asunut Eskolanmäessä 15 vuotta, ja takuulla on rauhallisempaa kuin lähempänä keskustaa, saati itse keskustassa, joka viikonloppuisin muuttuu juopuneen nuorison viidakoksi. Täällä on uimahalli, kauppa, koulu, terveydenhoitaja, hammaslääkäri, kuntosali, kirjasto, pubi, päiväkodit ja kaupungin hienoimmat puistot, ja ennenkaikkea rauhallista. Olkaa ennakkoluuloinenne siellä, minä asun täällä.
Itse olen asunut kankaronmäessä joka on eskolanmäen vieressä sekä lehtomäessä. Lehtomäkeen en muuttaisi takaisin mistään hinnasta enkä menisi myöskään eskolanmäen kerrostaloauleelle. Eskolanmäki jos mikä on täynnä juoppoja, venäläisiä ja muita maahanmuuttajia. Eskolanmäen kauppaankaan en viitsi mennä koska sen ympärillä on paljon juoppoja. Rauhallisuus oli varmaankin vitsi tuossa kirjoituksessasi - ainakin kerrostaloaluulla ja kaupan ympäristössä. Eskolanmäen ympärillä ja takana on taas ihan hyviä asuinalueita.
- ppm
yhdeltä asukilta kirjoitti:
Itse olen asunut kankaronmäessä joka on eskolanmäen vieressä sekä lehtomäessä. Lehtomäkeen en muuttaisi takaisin mistään hinnasta enkä menisi myöskään eskolanmäen kerrostaloauleelle. Eskolanmäki jos mikä on täynnä juoppoja, venäläisiä ja muita maahanmuuttajia. Eskolanmäen kauppaankaan en viitsi mennä koska sen ympärillä on paljon juoppoja. Rauhallisuus oli varmaankin vitsi tuossa kirjoituksessasi - ainakin kerrostaloaluulla ja kaupan ympäristössä. Eskolanmäen ympärillä ja takana on taas ihan hyviä asuinalueita.
Kouvolan ykköspaikka on pikkupalomäki! Kaikki tarvittava on lähellä. Ja erittäin rauhallista seutua
- kohta kaksikymmentä vuotta
ppm kirjoitti:
Kouvolan ykköspaikka on pikkupalomäki! Kaikki tarvittava on lähellä. Ja erittäin rauhallista seutua
Kohta kaksikymmentä vuotta Lehtomäessä asuneena, voin ilokseni kertoa että rikoksen uhriksi en ole täälä kertaakaan joutunut. Kun ei muuta väärälle kadulle aivan mahtava paikka. Peruspalvelut esim. kolme kauppaa löytyy. Ympäröivä luonto aivan upea. Ennakkoluulojahan on kaikilla, olisin itsekkin ehkä samaa mieltä jos olisin asunut täälä jossain isossa vuokrakolhoosissa. Hyvíäkin kaupungin vuokrataloja täältä löytyy.
Ja mitä juoppoihin tulee, enemmän niitä Manskilla näkee kuin täällä. - onneksi
kohta kaksikymmentä vuotta kirjoitti:
Kohta kaksikymmentä vuotta Lehtomäessä asuneena, voin ilokseni kertoa että rikoksen uhriksi en ole täälä kertaakaan joutunut. Kun ei muuta väärälle kadulle aivan mahtava paikka. Peruspalvelut esim. kolme kauppaa löytyy. Ympäröivä luonto aivan upea. Ennakkoluulojahan on kaikilla, olisin itsekkin ehkä samaa mieltä jos olisin asunut täälä jossain isossa vuokrakolhoosissa. Hyvíäkin kaupungin vuokrataloja täältä löytyy.
Ja mitä juoppoihin tulee, enemmän niitä Manskilla näkee kuin täällä.Kyllä se ihan raaka totuus on että lehtomäki on täynnä rikollisuutta,venäläisiä ja mustalaisia.juuri kaupungin vuokrataloissa koska halvalla saa asua.
Pyörät eivät saa olla edes varastossa lukittuna rauhassa ja parvekkeelta varastetaan grilliä myöten kaikki.
Pikku-palomäki ihan kivan rauhallinen paikka ja tosiaan lähellä keskustaa.
Harkitse nyt kuitenkin vielä muuttoa tänne. - Heh heh..
yhdeltä asukilta kirjoitti:
Olet asunut Kankaronmäessä ja se tekee mielestäsi Sinusta asiantuntijan Eskolanmäessä asumisesta. "...täynnä juoppoja, venäläisiä ja muita maahanmuuttajia." Ajatteletko ollenkaan mitä kirjoitat??
- tänne
onneksi kirjoitti:
Kyllä se ihan raaka totuus on että lehtomäki on täynnä rikollisuutta,venäläisiä ja mustalaisia.juuri kaupungin vuokrataloissa koska halvalla saa asua.
Pyörät eivät saa olla edes varastossa lukittuna rauhassa ja parvekkeelta varastetaan grilliä myöten kaikki.
Harkitse nyt kuitenkin vielä muuttoa tänne.täältä on 10km kouvolaan. korian nappa! hyvä mesta!
- kohta kaksikymmentä vuotta
onneksi kirjoitti:
Kyllä se ihan raaka totuus on että lehtomäki on täynnä rikollisuutta,venäläisiä ja mustalaisia.juuri kaupungin vuokrataloissa koska halvalla saa asua.
Harkitse nyt kuitenkin vielä muuttoa tänne.Just joo, samalla tavalla voin väittää että keskustassa ei ole muita kuin penkillä nukkuvia pultsareita. Ei sinne kannata muuttaa.
Edelleenkin painotan että melkein kaksikymmentä vuotta olen Lehtomäessä asunut, ja en minkäänlaisen rikoksen uhriksi joutunut, siis edes varkauden.
Pitäisiköhän koputtaa puuta. Kop kop. - Arnold
Heh heh.. kirjoitti:
Olet asunut Kankaronmäessä ja se tekee mielestäsi Sinusta asiantuntijan Eskolanmäessä asumisesta. "...täynnä juoppoja, venäläisiä ja muita maahanmuuttajia." Ajatteletko ollenkaan mitä kirjoitat??
Ehdottomasti Kouvolan kaksi huonointa ja pahamaineisinta asuinaluetta ovat lehtomäki ja eskolanmäki.
Käpylä, tornionmäki, kankaronmäki, kaunisnurmi ja sarkola ovat parhaat ja arvostetuimmat asuinalueet.
Eli jos joku tarjoaa asuntola lehto- tai eskolanmäestä. Unohda ne. Lehto- ja eskolanmäessä asuu rikollisia ja narkkareita tai muuten vain pummeja. - vastauksia
Heh heh.. kirjoitti:
Itse taidat olla tyhmyyden perikuva. Kankaronmäki on eskolanmäen vieressä joten kyllä siellä asuessa saa riittävän kuvan eskolanmäestä. Olen aikanani käynyt eskolanmäen yläasteella koulua ja muutenkin tuttuja asuu sen verran eskolanmäessä että kyllä siellä on käyty riittävästi.
- raymond26
vastauksia kirjoitti:
Itse taidat olla tyhmyyden perikuva. Kankaronmäki on eskolanmäen vieressä joten kyllä siellä asuessa saa riittävän kuvan eskolanmäestä. Olen aikanani käynyt eskolanmäen yläasteella koulua ja muutenkin tuttuja asuu sen verran eskolanmäessä että kyllä siellä on käyty riittävästi.
Joo kyllä eskolanmäestäkin rauhattomia taloja löytyy.
Ite oon asunu reilun vuoden tolkkilankadulla ja
eipä oo valittamista ollut. Mut onhan se selvä että siihen väkimäärään nähden mitä eskolanmäesäkin asuu mahtuu monellaista tyyppiä.
Eikä niitä juoppoja nyt niin paljon ole et kauppaan ei vois mennä. Enemmän niitä näkyy kaupungilla. K-hallin pihassahan ne on piilossa siellä muuntaja kopin luona. - Arnold
Boyfrend taitaa juuri olla näitä lehtomäen tai eskolanmäen huligaaneja. Tein aikanani sen virheen, että ostin asunnon lehtomäestä, onneksi sain sen kyllä myöhemmin myytyä ja muutettua pois sieltä. Vielä muistutuksena Kouvolaan muuttajille, unohtakaa lehtomäki ja eskolanmäki. Kyseessä Kouvolan slummialueet.
- höh höh
Ei ole mitään ongelmia esiintynyt Eskolanmäellä, vaikka olen sielläpäin useasti ollutkin ja pitkin yötä pyörinyt. Enkä itse ole mikään ongelmien aiheuttaja. Lehtomäestä on aivan toiselaiset kokemukset, ei sinne edes uskalla iltasella/yöllä mennä.
- höh höh
höh höh kirjoitti:
Ei ole mitään ongelmia esiintynyt Eskolanmäellä, vaikka olen sielläpäin useasti ollutkin ja pitkin yötä pyörinyt. Enkä itse ole mikään ongelmien aiheuttaja. Lehtomäestä on aivan toiselaiset kokemukset, ei sinne edes uskalla iltasella/yöllä mennä.
Tarkoitus ei tietenkään ole mollata mitään paikkaa. Itselläni on vaan huonot kokemukset sieltäpäin. Onhan sitä melkein jokapaikassa tietyt alueet, joita tavallisten tallaajien sopii vältellä.
- emmatti
Näistä tähänastisista vastauksista voi jo aika hyvin päätellä että pahamaineisimmiksi asuinalueiksi kouvolalaiset laskevat lähinnä vain lehtomäen ja eskolanmäen. Usein kuitenkin nämä, jotka täälläkin rajusti yleistäen väittävät ko. lähiöiden olevan vähintään pahuuden tyyssijoja, tuskin asuvat tai ovat koskaan asuneetkaan niissä itse. En ala sen suuremmin yleistämään omaa lähiötäni - Eskolanmäkeä - mitenkään muita paremmaksi (kukaan ei uskoisi kuitenkaan), mutta mainettaan paremmaksi asuinympäristöksi se on osoittautunut. Tietenkin halvat vuokrat ja opiskelija-asuntolat vetävät puoleensa epäilyttävää sakkia joista voi olla harmia, sinänsä olen jäävi mielipiteineni sillä asun omistusasunnossa. Sen voin kuitenkin sanoa, että sen enempää kotirauhaani kuin omaisuuttanikaan ei ole Eskolanmäessä rikottu. Voisin vielä mainokseksi sanoa että Sippolankadulla asustelen, tervetuloa yllättymään positiivisesti!
Ihan vaan huomautukseksi, jos yhtään seuraa Kouvolan Sanomien ilkivaltailmoittelua, niin niissä on kyllä tässä viime vuosina noussut aika vahvasti esiin että esim. automurtoja tehdään nykyään melkoisen paljon Viitakummun ja Kaunisnurmen alueella. Ja Viitakumpu muutenkin alkaa olla verrattavissa Lehtomäkeen; paljon kaupungin vuokrakämppiä ja kasvavaa levottomuutta. Ja kyllä, sielläkin olen asunut.- Jöördis
Viitakummussa peräti 4 vuokrataloa, sekö on susta paljon ? Eikä niistä ole mitään pahaa sanottavaa, siistit asunnot ja pihapiirit. Montahan taloa mahtaa ollakkaan Lehtomäessä tai Eskolanmäessä?? Itse täällä Viitakummussa 20 vuotta asuneena voin todeta että muualle Kouvolan lähiöihin en muuttais. Jos muutan niin 10 km. säteelle POIS Kouvolasta.
- Arska
Muuta ihmeesä Kankaron kaupunginosaan ja siellä Pellonpääänkujalle - vapaana ei ole heti, mutta seuraa tilannetta!
Tuntuvat kaikki pitävän tätä Lehtomäkeä jonain ihme slummina ja aiemmin joku sanoi vuokria halvoiksi... Itse asun Lehtomäessä rauhallisessa taloyhtiössä jossa on enimmäkseen omistusasukkaita. Vuokranantajani on siis yksityinen ja asunto hiljakkoin remontoitu. Vuokra ei ole halpa vaan enemmänkin keskitasoa mutta veikkaan että jossain toisessa kaupunginosassa olisi kalliimpi. Kaipa tämän lähiön turhan huono maine pakottaa vuokranantajat pitämään vuokrat kohtuullisina. Mitään häiriöitä ei ole ilmennyt, mitä nyt jotkut kesällä ajelee mopolla vähän myöhään, mutta kaipa niitä moponuoria löytyy muistakin lähiöistä. Ihan turhaan mielestäni paikkaa morkataan.
- Arska
Muuta Kankaroon ja siellä Pelloonpäänkujaan. Saat varmasti paljon ystäviä. :D
- Arska
Muuta Kankaroon ja Pellonpään kujalle!
- juupajuu
Keskustaan kannattaa muuttaa. Aika rauhallinen yleensä mitä nyt teinit viikonloppuisin huutaa ja möykkää mutta ei muuta vikaa. Lyhyt matka joka paikkaan.
Kouvolassa on todella huono julkisliikenne. Bussit menee noin tunnin välein jos niinkään usein. Että jos muutat kauas keskustasta oma auto on hyvä, tai pyörä.
Pikkupalomäki, melko lyhyt matka keskustaan ja rauhallinen, siwa löytyy vierestä. Kerrostaloja.
Käpylä, Hallituskadun varrella mukavia kerrostaloja ja rauhallinen omakotialue koko käpylä.
Kaunisnurmi, eräpolulla kerrostaloja, kävelymatkan päässä kaskustasta. Hämeentien pohjoispuolella paljon kerrostaloja. Mielestäni melko rauhallista aluetta.
Viitakumpu hyvä alue, mutta aika kaukana keskustasta, taitaa vieläkin kauppa löytyä.
Siinä kaikki mitä kannattaa harkita ainakin mun mielestä. Eskolanmäessä ja viitakummussa olen asunut. Ei niissäkään sinänsä mitään vikaa ole, mutta ovat kaukana keskustasta, ominene pikkukeskuksineen, joissa kaupat ja pari baaria yms.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773174
- 492400
- 322107
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812102- 1371879
- 311745
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291701Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne91546Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51260Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61234