Tööt-tööt! Tiältä tuas tullaan puhtaalla ja salonkikeleposella puatilla.
Meijän Tyyrmanni joutu kesken soettoharjotusten vetäsemmään housut jalakaan ja sae komennuksen siirtee puatti parempaan paekkaan.
Myö tiällä valamistellaan rapukestijä varten.
"Rutti ti maaree" on ruokalistalla.
Ollaan sukelleltu koko päevä ja huavittu ostereita verkkopaetaen helemaan.
Meijän pittää nimittäen totuttoo sulttaania syömään tuommosia herraen herkkuja, se ku raakka on elännä veellä ja nuuteleilla kesän aekana.
Osteria ja samppanjoo vaehteen vuoks.
Mutta on meillä tiällä hummereitahhii, Kluara, ellumari, Leny, Suvi2, peataparbara, titanium_man ja minä.
Lissee hummereita tulloo varmasti vesmopoilla, uimalla ja vuotavilla venneillä.
Suahaan mm Impi- ja Lempi-tätit jossaen vaeheessa.
Impi-täti on sulttaanin luukun varavahtina ja
Lempi-täti opiskelloo moukarinheittoo, hänen taetojaan voejaan joutua käättämään tiällä jo ennen ens kesän urheilukilipaeluja...
~~ELLINPOKSIN m/s Salmonella~~
222
7039
Vastaukset
Haluaisin vielä muistuttaa siitä lomaltapalluukursista, kun noita rapukekkereitä nyt on tiedossa, ettei totuus unohtuisi, jotta juhlan jälkeen se arki alakaa.
Suvi tuolla nurkan takana sitä – työtä - sanaa vähän säikähti, mutta
No hätiä mitiä!
Kapteeni järjesti sellasen aatenttisen työnvierotuksen lopetuksen orientoitumishuoneen.
Jos sitä huonetta pelekee
näyttää sen ovelle selekee.
Ja sinne tulloo se entisen esimiehen valettu näköispatsas kaheltavaksi. Se minnuu kovasti ihastutti.
Het polovelleen kipasen
kaljuansa hipasen
poskellensa pläjäytän
mehevän pusun
Oli se niin mukava ukkeli,
Oli siinä sellasta taikoo
et miel tulloo haikoo
aah, syvvään huokasen- ellumari
arki sitten juhliin jäläkeen, vuan ensinnä pijetään nämä rapupilleet.
Ollaan semmosija hummerloita, että meijen pailuista huastetaannii kauvan aikoo jäläkeen päinnii.
Ohjelmoo on syömisen ja juomisen ohella ainakiin mussiikkipuolista. Leny vetäsöö muutamat piisit rantapijanolla, elikä hanurilla ja jalalla pannaan korijasti.Kluaran perinteinen tanhuesitys on ohjelmaassa - ainakiin peruatteessa. Puhheita , laaluja ja kuutamouinti. Peata parparan kyvyt viittoo runonlaasuntaan ja pijetään tietokilipaelu, vaekka sehhiin suatetaan siirtee seeroovaan kertaan, vuan tämmönen on minun mielestäen ohjelman runko.
Luomujuomoo ...ja paljon, ryhmäseksijä sulttaanin kansa, sekä tyyrmannin pianoesityksijä aina varttitunnin välein.
Min oun kova pilettämmään. Keksikee muuttii, jos tämä vaikuttaa liijan kuivakiskoselta ohjelmalta. - peata parpara
ellumari kirjoitti:
arki sitten juhliin jäläkeen, vuan ensinnä pijetään nämä rapupilleet.
Ollaan semmosija hummerloita, että meijen pailuista huastetaannii kauvan aikoo jäläkeen päinnii.
Ohjelmoo on syömisen ja juomisen ohella ainakiin mussiikkipuolista. Leny vetäsöö muutamat piisit rantapijanolla, elikä hanurilla ja jalalla pannaan korijasti.Kluaran perinteinen tanhuesitys on ohjelmaassa - ainakiin peruatteessa. Puhheita , laaluja ja kuutamouinti. Peata parparan kyvyt viittoo runonlaasuntaan ja pijetään tietokilipaelu, vaekka sehhiin suatetaan siirtee seeroovaan kertaan, vuan tämmönen on minun mielestäen ohjelman runko.
Luomujuomoo ...ja paljon, ryhmäseksijä sulttaanin kansa, sekä tyyrmannin pianoesityksijä aina varttitunnin välein.
Min oun kova pilettämmään. Keksikee muuttii, jos tämä vaikuttaa liijan kuivakiskoselta ohjelmalta.Ei hyvä immeinen runonlausuntaa mulle, ei ei.
On niin kova essiintymis kuume, jotta mittarit syttyy palamaan.
Polovet lyö loukkua ja maha männöö sekasin.
Mihinkäs minä se sitten meren öttiäiset ja ärviäiset syön?
Otetaan sen lausunnan tilalla vaikka yhteislaulua.
Laulellaan vuan, jotta – mä oksennan, ylenannan
kaik kalleimman konjak..- jne. yks värssy. Ei tainnu mennä ihan oikein? - ellumari
peata parpara kirjoitti:
Ei hyvä immeinen runonlausuntaa mulle, ei ei.
On niin kova essiintymis kuume, jotta mittarit syttyy palamaan.
Polovet lyö loukkua ja maha männöö sekasin.
Mihinkäs minä se sitten meren öttiäiset ja ärviäiset syön?
Otetaan sen lausunnan tilalla vaikka yhteislaulua.
Laulellaan vuan, jotta – mä oksennan, ylenannan
kaik kalleimman konjak..- jne. yks värssy. Ei tainnu mennä ihan oikein?Hyvä sekkiin kun yhteislaaluva laalat.
Meillä onnii olla sellanen käätäntö, että "yhessä ja erikseen", elikä nuotin ja sanat suap ite säveltee.
Vielä muistin, että Suvi on käänä mahatanssikurssin ja se ossoo oikijaoppisesti sellasta itämaista humppoo. Kerran esitettiin yhessä, mutta Suvi sano, että minä turhan takija siinä vieressä härvellän , hänpä tahtoo nyt essiintyvä yksin. Tai en muista tarkkoo sananmuotova....enkä etes sanoko, vuan jottain ihmeen jytkettä sen hytistä on kuuluna...uattelin että harjottelloo mahatassija.
Sitä kun on kauvan aikoo yhessä seilanna mualiman merijä, niiin tuntoo melekeinpä toisen mernaesen uatokset.
Vuan jospa sinäkiin illan mittaan sitten kekkerlöissä rohkastusit vaikka solistiesityksen antamaan. Kahohan tuo luomujuoma on ennennii aattana essiintymiskuumeeseen ja muihinnii estoin poistoon. - Suvi2
ellumari kirjoitti:
Hyvä sekkiin kun yhteislaaluva laalat.
Meillä onnii olla sellanen käätäntö, että "yhessä ja erikseen", elikä nuotin ja sanat suap ite säveltee.
Vielä muistin, että Suvi on käänä mahatanssikurssin ja se ossoo oikijaoppisesti sellasta itämaista humppoo. Kerran esitettiin yhessä, mutta Suvi sano, että minä turhan takija siinä vieressä härvellän , hänpä tahtoo nyt essiintyvä yksin. Tai en muista tarkkoo sananmuotova....enkä etes sanoko, vuan jottain ihmeen jytkettä sen hytistä on kuuluna...uattelin että harjottelloo mahatassija.
Sitä kun on kauvan aikoo yhessä seilanna mualiman merijä, niiin tuntoo melekeinpä toisen mernaesen uatokset.
Vuan jospa sinäkiin illan mittaan sitten kekkerlöissä rohkastusit vaikka solistiesityksen antamaan. Kahohan tuo luomujuoma on ennennii aattana essiintymiskuumeeseen ja muihinnii estoin poistoon.paikka. Mie taas oli suihkasemas täl metlallai pienet pikapyrräykset. Jos ei nää uuvemmat tiijä, jot mikä se metla on, mie selitän, jot se on semmonen pitkävartine luuta mis on niinko viikatteevarre käesija. Siihe ko istahtaa, ni ei vällii vaik käis millaine myräkkä. Ain kestää varrel. Minnuu joskus on sanottu luutakuskiks ja semmoneha mie olenkii. Niit toisii luutakuskii näkköö vaa pääsiäisen, mut mie olen ympärvuotine.
Sie ellumar se muistit viel sen meijä itämaise humpa! Se ol sitte mahotonta mennoo. Sie osasit tietää miun aatokset. En mie tahtikkaan ihmisen tieteskää siul kehant sannoo. Mut hyvihä se män yheskii.
Se on tos jot ku pitkää yhes seilailoo, ni tuntoo jo toise aatoksetkii.
Mut sitä keikkaa mis löyty niit sekuntajuomii mie aattele kaihol. Löytysköhä sitä ennää mistää... Tul vaa tuossa mieleen. - Selema65
ellumari kirjoitti:
Hyvä sekkiin kun yhteislaaluva laalat.
Vuan jospa sinäkiin illan mittaan sitten kekkerlöissä rohkastusit vaikka solistiesityksen antamaan. Kahohan tuo luomujuoma on ennennii aattana essiintymiskuumeeseen ja muihinnii estoin poistoon.tuonne Tyyrmannin hyttiin... Samalla ku se kynsijään putsas ja pureskel niin harjottel
tervetulomussiikkia, työ muistatta sen "Övan, ötuu, övantuutrii"?
Vieraelavana tähtenä on semmonen numa-numa-jee-poeka. Se asuu minun hytissä tällä hetkellä.
Minä ku koetan oppia siltä koreokrahvian jos
joskus uskaltasin yksin essiintyä.
Karaookkee voepi kans lauloo, mulla on sanat "volaareen", voetta laenata sanoja, jos käättä minun hytissä kahtomassa.
Eeköhän se ilta lähe kääntiin ku irrotellaan ensin tanssimalla ja luomujuomia naattimalla.
Myö ollaan nyt semmosella paekalla että suattaa
iänet hookutella väkkee laeturille kahtomaan että mittee myö tiällä oekeen mesotaan. - ellumari
Suvi2 kirjoitti:
paikka. Mie taas oli suihkasemas täl metlallai pienet pikapyrräykset. Jos ei nää uuvemmat tiijä, jot mikä se metla on, mie selitän, jot se on semmonen pitkävartine luuta mis on niinko viikatteevarre käesija. Siihe ko istahtaa, ni ei vällii vaik käis millaine myräkkä. Ain kestää varrel. Minnuu joskus on sanottu luutakuskiks ja semmoneha mie olenkii. Niit toisii luutakuskii näkköö vaa pääsiäisen, mut mie olen ympärvuotine.
Sie ellumar se muistit viel sen meijä itämaise humpa! Se ol sitte mahotonta mennoo. Sie osasit tietää miun aatokset. En mie tahtikkaan ihmisen tieteskää siul kehant sannoo. Mut hyvihä se män yheskii.
Se on tos jot ku pitkää yhes seilailoo, ni tuntoo jo toise aatoksetkii.
Mut sitä keikkaa mis löyty niit sekuntajuomii mie aattele kaihol. Löytysköhä sitä ennää mistää... Tul vaa tuossa mieleen.kun mäntiin keskelä yötä se vanaha käätöstä poistettu ravintola ryös....mänttiin lainooman juomoo yhestä uavehotellista.
....meinootko sitä kun meillä ol koeran syöttinä muuan...
Suatiin kunnon juomoo ja paljon.Ol kantajana se...
Se keikka ol orkanisoitu hyvin....Tehtiin täävellinen rik...rikkomattomassa yön hiljasuuvessa seikkailunomanen tutustumiskäänti paikallisseen muaseetuun. Suatiin mukkaan melekonen miärä juomoo.
Sitä vuan en muista missä paikassa oltiin...tul juhlittuva niin monta päivee sen tappaaksen jäläkeen. Kapteenha se suattoo muistoo, kun ol orkanisoina sen 'yövierailun'.
Nostalkisek tässä tulloo:)
Mäännii nyt makkoomaan ja muistelemmaan entisijä hyvijä aekoja, jotka palloo tuassiin takasiin ja ovat jo palanna. Uutistuneena vielä kun ovat nämä peata ja lenykiin suatu mukkaan.
Minkälaisiahan ne on Kluaran tätit?
Hyvvee yötä nyt vuan! - ellumari
Selema65 kirjoitti:
tuonne Tyyrmannin hyttiin... Samalla ku se kynsijään putsas ja pureskel niin harjottel
tervetulomussiikkia, työ muistatta sen "Övan, ötuu, övantuutrii"?
Vieraelavana tähtenä on semmonen numa-numa-jee-poeka. Se asuu minun hytissä tällä hetkellä.
Minä ku koetan oppia siltä koreokrahvian jos
joskus uskaltasin yksin essiintyä.
Karaookkee voepi kans lauloo, mulla on sanat "volaareen", voetta laenata sanoja, jos käättä minun hytissä kahtomassa.
Eeköhän se ilta lähe kääntiin ku irrotellaan ensin tanssimalla ja luomujuomia naattimalla.
Myö ollaan nyt semmosella paekalla että suattaa
iänet hookutella väkkee laeturille kahtomaan että mittee myö tiällä oekeen mesotaan.että out suana ne "volaareeeee'n" sanat.
Ihanko italian kielellä.Se laaletaan mon iänisesti sitten juhlissa:))) Jipii!
Suomen kielelläi suap laaloo ja miten kukkii haluvaa, mutta minä yritän sitä italijoo....suahaan sanoja laenata.
Nyt mään makkoomaan ja piässä soip :" näen lennän , näen liijän...taevoa päen..volaaareeeee"
- Leny
Alotettaa taas täält keulast päin, et mahutaa paremmi.
Mie ku käväsin tuol ulkomaill (Helsingis), ni oon vähä jäles teijän meiningeistä. Ah rapupilleet, sithä mieki opin rappui syömää. Mie ku en oo syönt vast ku hummerin pyrstölihhaa.
Kyll mie vetäsen haitarillain vaikk Kuupalaisen serenaatin. Nyt eile käi sellanen vahinko, ett mite mie häärin ku heitin kurtun tuoho sohval ni sukkapuikko tek palkeesee reiän. Siihe tul nyt semmone sivuään, ett ku vettää ulospäi ni sannoo "piii" ja ku veen sissää päin ni sannoo "paaa". Antaa se lisävärrii musiikil, kuha ei sit ampulanssiks luultais.- Leny
Sannoot viell ihmiset, ett nyt siell jo ampulanssii tarvitseet raakkilaiset.
- sisko
kylläpä alkoi hyvin tämäkin aamu, auringon lisäksi.
hieman on vaikea lukea murretta, mutta nauroin oikein mahtavasti. KIITOSTA TEILLE.- Selema65
Hyppee kyytiin vaen sisko, tämä meijän puatti on hupiajelulla, kaekki on ilimasta, naaramisestakkaa ee veroteta.
No, mittees miehisto? Joko on silimät kirkkaana ja piä selevänä? Varsinnii Lenyllä, jonka pitäs kiivetä keolakuvaks, vaen kiipee sitte ku piä tuntuu kestävän.
Minä tässä hioin semmosta iteata, että kuhan kaekki ravut ja niliviäeset on syöty niin lähettäs kahtommaan mittee se Perluskooni meille tarjoes.
Voetas näättee sille vähä meijännii ruuanlaettotaetoo, ketsuppia kaenaloon ja hyrräellään että "voe jos kerran reissullasa" saes tempasta Per Luskoonin nuamasta ohuvia siivuja, oekeeta parmakinkkuva ja voejella sillä kenkäsä.
Männään sen kansa seurustelemmaan ja kysytään että mittees tykkeet meijän sörsseleistä ja ootkos jätkä käännä meijän etuskunnassa sapuskalla.
Pistetään Lempi-täti pöyvän viereen moukari kourassa, pöyvän viereen vahtiin, niin eiköhän ala superlatiivit lentee Perluskoonin suusta
niin että läskisoosi roiskuu. - ellumari
Selema65 kirjoitti:
Hyppee kyytiin vaen sisko, tämä meijän puatti on hupiajelulla, kaekki on ilimasta, naaramisestakkaa ee veroteta.
No, mittees miehisto? Joko on silimät kirkkaana ja piä selevänä? Varsinnii Lenyllä, jonka pitäs kiivetä keolakuvaks, vaen kiipee sitte ku piä tuntuu kestävän.
Minä tässä hioin semmosta iteata, että kuhan kaekki ravut ja niliviäeset on syöty niin lähettäs kahtommaan mittee se Perluskooni meille tarjoes.
Voetas näättee sille vähä meijännii ruuanlaettotaetoo, ketsuppia kaenaloon ja hyrräellään että "voe jos kerran reissullasa" saes tempasta Per Luskoonin nuamasta ohuvia siivuja, oekeeta parmakinkkuva ja voejella sillä kenkäsä.
Männään sen kansa seurustelemmaan ja kysytään että mittees tykkeet meijän sörsseleistä ja ootkos jätkä käännä meijän etuskunnassa sapuskalla.
Pistetään Lempi-täti pöyvän viereen moukari kourassa, pöyvän viereen vahtiin, niin eiköhän ala superlatiivit lentee Perluskoonin suusta
niin että läskisoosi roiskuu.huluvattoman haaskaks, että meikäläisen vakavammannii immeisen olj pakkoo naaraa hörhöttee suureen iäneen.
....Lemipi täti mookar käissä....
...alakkaa Perluskoonilta superlatiivit lentee...
DDDDDDDDD
Vuan niihän se onnii. Pitteekö sitä männä Perluskoonin nuamaasa aakomaan vaekka ee ou tutustuna meijän läskisoosiin ja mämmiin, kalakukosta puhumattakaan.
Muuten minusta on mukavata kun tuon Lenyn hanurissa on tuo uus sivuiän. Jotennii ajottuu aena värssyn alakuun ja tiijetään missä kohtoo ollaan mänössä laalaissa hanurmussikin tahissa.
Kaekki osterit ja ravut onnii jo syötynä ja pitteepä männä tuonne luukulle tuassii - sulttaan jo huhhuiloo - on johhiin tarvis, vissiin toilettiin pitäs piästä, taekka sitten sitä tavallisempoo.:) - Selema65
ellumari kirjoitti:
huluvattoman haaskaks, että meikäläisen vakavammannii immeisen olj pakkoo naaraa hörhöttee suureen iäneen.
....Lemipi täti mookar käissä....
...alakkaa Perluskoonilta superlatiivit lentee...
DDDDDDDDD
Vuan niihän se onnii. Pitteekö sitä männä Perluskoonin nuamaasa aakomaan vaekka ee ou tutustuna meijän läskisoosiin ja mämmiin, kalakukosta puhumattakaan.
Muuten minusta on mukavata kun tuon Lenyn hanurissa on tuo uus sivuiän. Jotennii ajottuu aena värssyn alakuun ja tiijetään missä kohtoo ollaan mänössä laalaissa hanurmussikin tahissa.
Kaekki osterit ja ravut onnii jo syötynä ja pitteepä männä tuonne luukulle tuassii - sulttaan jo huhhuiloo - on johhiin tarvis, vissiin toilettiin pitäs piästä, taekka sitten sitä tavallisempoo.:)"Musik är gjord av glädje..." eli mussiikki on tehty ilosta.
Sitä mieltä minnäe oon ku myö ollaan liikkeellä meijän käspäslätkäorkesterin kansa.
Pimpparauotoo paukutellaan, läpsytellään lätkillä ja nyt tulloo haetarista piip-paata hengityksen tahissa.
Myöhii syvänvikaset ja astmaattiset männään ihan tahissa, ee pikkusta henkitorven vinkumista erota että tullooko se haetarista vae jonkun henkitorvesta, vae mikä sitte pihisööhii :-))
Tyyrmannin soettopelit on kaeken lisäks säestämässä.
Kertakaikkisen pittoreskia.
Kyllä meijän pittää joku tarantella harjotella siihen männessä kun Per Luskoonin luo männään. - Suvi2
Selema65 kirjoitti:
"Musik är gjord av glädje..." eli mussiikki on tehty ilosta.
Sitä mieltä minnäe oon ku myö ollaan liikkeellä meijän käspäslätkäorkesterin kansa.
Pimpparauotoo paukutellaan, läpsytellään lätkillä ja nyt tulloo haetarista piip-paata hengityksen tahissa.
Myöhii syvänvikaset ja astmaattiset männään ihan tahissa, ee pikkusta henkitorven vinkumista erota että tullooko se haetarista vae jonkun henkitorvesta, vae mikä sitte pihisööhii :-))
Tyyrmannin soettopelit on kaeken lisäks säestämässä.
Kertakaikkisen pittoreskia.
Kyllä meijän pittää joku tarantella harjotella siihen männessä kun Per Luskoonin luo männään.aattelin lahjaks ojentoo. Ojennan ihan perille asti. Sattu löytymää matkakirstun pohjalt toissavuotista mämmijä ja se kuuluu oleva hyvvää naamal. Taputtelen hänel silimät korvat täytee ja saattaa sitä hänel vähä suuhukii turskahtaa...takkuuseen en mää.
Pittää hänel näyttää, jot suomalaiset ossaa hyövyntää kaike, tääki on kertaallee syötyy ja nyt kaunistettaa!
- Klara*
Täälthä nää Hormooni- sisters o tulos, isotäti-Lempi, isotäti-Impi ja mie.
Myö saatii Samanthalt kolme henke tandeem ja poletaa nyt nii vimmattuu vauhtii.
Matka ei kyl täs vaihees polkemalkaa kovast etene, myö ollaa nimittäi lautal tulos kohtsillää Kööppenhaminaa.
Mäntii väärää lauttaa.
Meil o vaihto toisee lauttaa tuos puole viiko mais, sit lähetää tulemaa vissii Saksaa.
Jos männää oikeesee lauttaa.
Voipha se olla, et männääkii johokii muuval, mut eihä täs vissii viel mikkää täytine hoppu oo.
Isotäti-Lempil o oma harjotusmoukar mukan ja se painaa, jot ei toist tolkkuu. Se roikkuu ketjust sen nilkas ja vähä se hiastaa vauhtii.
Isotäti-Impi virkkaa melkei kaike aikaa, hyväh sen tietyst on, ko se polkee viimesen.
Jättäkää meil rapuloit.
Voiskoha sitä Perluskooni vierailuu vähä siirtää, miul ko on kokkelpiimä tääl vast tulossaa.
Ja muut tuliaiset. - Leny
Mie aloin pelkäämää, jot miun kunto ei kestäiskää teijän kans, joten testasin vähä itsiäin. Ku ol kaunis päivä ni mie hyppäsin pyörän selkää ja lähin polkemaa tuoho naapurkaupunkii miss assuu enemmältää noit ruotsinkielisii. Aatelkaa ku tul ajettuu 46 kilometrii. Mut kyll mie olin ihan myöhkän tai sanoks mie niemuksis sen jälkee. Mut aika nopiast riskaannuin. Ja ku mie luvin ett työ oottaki astmasii ja syväntautisii enemmältää, ni ei miul oo hättää, pärjään mie.
- Klara*
Ettei ois vaa pyöräis olt auto katol ja sie ratis;) Sukkelaaha se matka silviisii joutuu.
Näätsie, ko myökii olla polettu jo ulkomail asti.
(Osa matkaa ollaa polettu kylkii lautal.)
No, kylhä sie leiki ymmärrät, eiks nii? - Leny
Klara* kirjoitti:
Ettei ois vaa pyöräis olt auto katol ja sie ratis;) Sukkelaaha se matka silviisii joutuu.
Näätsie, ko myökii olla polettu jo ulkomail asti.
(Osa matkaa ollaa polettu kylkii lautal.)
No, kylhä sie leiki ymmärrät, eiks nii?Ai Siull tull epäusko miun suorituksii kohtaa. Mänihä miul siin aikaa neljä ja puol tuntii. Mineraalvettä join, perill kävin kohvil ja semmosen muna-ruisleivän söin, viell tienvarrest mustikkoi ja mustii viinimarjoi pistelin poskee. Ja mont kertaa lepäsin. Oliks miul kengänauhat liian kirreel ku jalkaterät muuttu ku puuks ja sattuitki. Mut seki mäni ohi sukkelaa koton.
- Selema65
Ensinnähhii toevon että viime yön aekaan tulleet tääsjärkiset uivat maehin.
Vuarana on että puatti uppoo jos kovin monta tääsjärkistä koettaa väkisellä ängätä porukkaan.
Mitä kevveempätä meininkiä sen juoheemmin meijän matka joutuu.
Asijasta toeseen. Hyvä Leny, että sitä kokkelpiimee muistit ottoo, entäs onko kalakukkoo?
Jos myö tarjotaan kalakukkoo, pottuja läskisoosin kera, mämmiä, talakkunata ja piimävelliä ja kokkelpiimee palan paeneeks, niin eeköhän ähky lähe Per Luskoonilta ;-)
Lempi täti vahtii ku pikkulasta, että syöpi varmasti kaiken.
Sitte suapi allekirjottoo totistuksen, että sae oekeen kurmee (gourmet)-päevällisen ja hyvvee olj.
Kuka sitä makaroonilla ja spaketilla ellää, ruavaat miehet?
Sama temppu tehhään Ranskan resitentille. Mulla on henkilökohtasia kokemuksia heijän ruuvistaan.
Kyllä niillä ellää ku kääpi välillä maktonaltsilla näläkeesä paekkoomassa kunnon hampurilaesella.- Suvi2
vissii olekaa ja siks on vissii sopiva tän meijä sakkii.
Oisha se hyvä olla ees joku mörösyötti.
Taas pullaht tää miu hempeemielisyytein ilmi ko en hennois millää häntä merel laittaa - vanhaa papparaist. Eiks voitas vähä aikaa kassoo ja jos hää onnoikkii pahatapane tai -suine, pääsööhä tuost sit tai jotekii... siehä tiijät mitä mie tarkotan.
Vaik sie kapteenha tääl tietyst päätät mut mie aattelin tälläsii. - Leny
Suvi2 kirjoitti:
Taas pullaht tää miu hempeemielisyytein ilmi ko en hennois millää häntä merel laittaa - vanhaa papparaist. Eiks voitas vähä aikaa kassoo ja jos hää onnoikkii pahatapane tai -suine, pääsööhä tuost sit tai jotekii... siehä tiijät mitä mie tarkotan.
Vaik sie kapteenha tääl tietyst päätät mut mie aattelin tälläsii.Miul on ja tuo hempiä mielisyys vikanain. Tuoha on ihan aiton merikarhun näköne, ku sill on harmaa parta ja tuo kipparlakki pääss. Mutt pittäiskös tuo panna alkuu hinauksee, sen lauttansa kans. Tutustuttais hännee. Mut oliks tää alkujaa ajateltu haaremiks, ku tääll on Sulttaaniki. Ja muut haaremin miehethä on tietämäin mukkaa eunukkii. Siihe virkaa tuo puosumies ei vällee alkane. Määt ja tiijä.
Ai nii Selema, toin kokkelpiimää ja lanttukukkoo sekä kalakukkoo molempii. - Äärnesti
Suvi2 kirjoitti:
Vaik sie kapteenha tääl tietyst päätät mut mie aattelin tälläsii.kyll sie niin kauniist sanot, et mie oikein lääpällein menin.
Tuo Lenykin on niin mukava nainen, hää minnuu viime yönä niin hellästi hoitel. En ois muuten selvintkään.
Iha tull suu hyvä makuseks ku sai teiän kans haastell.
Äärnesti Vanhapuosu
- Selema65
Jos nyt käv niin että jouvuit takasin merreen huru-ukon perässä, niin uippa meijät kiinni ja
kerro vähä mittee sinä ossoot tehä.
Katotaan sitte jatkossa.
Ilimotan vaen, että meillä on nuor sulttaani, joka hoeteloo meijän vyysisiä vaevoja (ja muita mieltekoja).
Märssykori on tyhjänä, sen alapuolella on miehen mäntävä lintupönttö, erikoesvalamistettu ERITTÄEN kuhtumatonta tervapöppöö varten ja keolakuvana meillä on uhkee Leny, jonka perruukki hulumuvaa tuulessa.
Ehottasin että ruppeisit meijän Lempi-tätille henkilökohtaseks reenoojaks. Sen kun pittää oppia heittämään moukaria. Mitteepä tuumoot?- Äärnesti
Mie niin piän siitä, ku kapteen on jämpti, niin pittääkin ollakii, ei muuten mittää tuu.
Se et mie oon kulkent Turun ja Åbon vällii, ei varmaakaa riitä.
Kiersin mie nuoruuvessain Hyvätoivon niemen mont kertaa.
Merirosvojen kanss on oteltu mennen tullen ja palates.
Keltatauvista on selevitty ja malaria luontaisetuna mukana kulukoo.
Seilattu on purejlaivoilla ja mykyajan loistojahtiloilla.
Ennen suunnat otettiin sekstantilla ja kompassilla, nykyään mualiman viimeisin tekniikka on hallussa eli händyssä.
Tässä vähän tätä ansioluettelota, oikeeks totistettuna.
Äärnesti Vanhapuosu - Selema65
Äärnesti kirjoitti:
Mie niin piän siitä, ku kapteen on jämpti, niin pittääkin ollakii, ei muuten mittää tuu.
Se et mie oon kulkent Turun ja Åbon vällii, ei varmaakaa riitä.
Kiersin mie nuoruuvessain Hyvätoivon niemen mont kertaa.
Merirosvojen kanss on oteltu mennen tullen ja palates.
Keltatauvista on selevitty ja malaria luontaisetuna mukana kulukoo.
Seilattu on purejlaivoilla ja mykyajan loistojahtiloilla.
Ennen suunnat otettiin sekstantilla ja kompassilla, nykyään mualiman viimeisin tekniikka on hallussa eli händyssä.
Tässä vähän tätä ansioluettelota, oikeeks totistettuna.
Äärnesti Vanhapuosutiällä puatilla on eelleennii sex-tantit, eli myö mernaeset ja tuosta kompassin neolasta huolehtii meijän sulttaani, että se (siis neola) sojottaa pohjoseen päen.
Vaen ossootko käättee keepeeässee? - Äärnesti
Selema65 kirjoitti:
tiällä puatilla on eelleennii sex-tantit, eli myö mernaeset ja tuosta kompassin neolasta huolehtii meijän sulttaani, että se (siis neola) sojottaa pohjoseen päen.
Vaen ossootko käättee keepeeässee?Kun miulla oli se kannettava PeeCee, niin oisihan mie tietenkin voinu ohjelmoia puatin kulukemaan aatomaattiohjauksella niitä teiän haluamia paikkoja pitkin.
Mutta kun se hökötin putos tässä tiimellyksessä tuonne merreen, niin ootellaan sitä Benefoonin uutta geepees-älysimpukkaa, niin männöö pienempään tilaan eli povtaskuun. Ja jos merreen puttoo, niin eläväks muuttuu.
Äärnesti Vanhapuosu
Kyllä ne vanahat konstit on kuitenkin parempia kuin pussillinen uusia. - Äärnesti
Äärnesti kirjoitti:
Kun miulla oli se kannettava PeeCee, niin oisihan mie tietenkin voinu ohjelmoia puatin kulukemaan aatomaattiohjauksella niitä teiän haluamia paikkoja pitkin.
Mutta kun se hökötin putos tässä tiimellyksessä tuonne merreen, niin ootellaan sitä Benefoonin uutta geepees-älysimpukkaa, niin männöö pienempään tilaan eli povtaskuun. Ja jos merreen puttoo, niin eläväks muuttuu.
Äärnesti Vanhapuosu
Kyllä ne vanahat konstit on kuitenkin parempia kuin pussillinen uusia.Min oon aina tykänny siitä sex-tantasta, vai tantti ko se ny ol.
Äärnesti Vanhapuosu. - Äärnesti
Äärnesti kirjoitti:
Kun miulla oli se kannettava PeeCee, niin oisihan mie tietenkin voinu ohjelmoia puatin kulukemaan aatomaattiohjauksella niitä teiän haluamia paikkoja pitkin.
Äärnesti Vanhapuosu
Kyllä ne vanahat konstit on kuitenkin parempia kuin pussillinen uusia.Onha nuo uuvet GPS-navikointivehkeet neki tulleet tutuik. Ameerikas mie siin rannikol seilates sitäki käytin. Tiess ain nii hyväst oman paikkansa. Mie nyt kiitänki kovast, ku vastaanotto on ollu näinki luonikas. Hyvä ku panitta tuon loukkaantunneen kättein mitellaa. Kyll mie käyn töihi koht. Tien mitä toivotta ja oon avuks näi ihanil naisill.
- Leny
Tätä se ties ku minnuu eile illal niii paljo käkes, ett vierahii tullee. Ja sit tull tuo Äärnesti, vanha puosu. Nyt hänet tarkkaa punnitaaki, ku mukkaa kerra pyrkii. Selema sen lopullisen päätöksen tekköö tietystki.
- ellumari
vieraista huastatta?
Minä tuolla luukulla oun niin kokopäevätoemisesti virkooni hoitana, etten ou vieraihen kääntijä etes huomanna.
Onko tielä käänä johhiin miehenpuol...tunnistettva sukupuoli-itentiteetiltään. Paiskasitteko mänemään? Ois helekkari kokkeiltu ensin oisko siitä olla mihinkään. Jos ee ois varsinaista miehen virkoo pystynä täättämään, niin siivoojoo aena tarvittaes.Mutta nythän on tämä toinen. Ehotan että pijetään koeajalla...minä testoon onko siintä mihinkään.Tätähän Iernistijä, vanahoo puosuva meinoon.
Temokraattisen miitinkin jäläkeen kapteen piättee, niinkun ennennii. - Selema65
ellumari kirjoitti:
vieraista huastatta?
Minä tuolla luukulla oun niin kokopäevätoemisesti virkooni hoitana, etten ou vieraihen kääntijä etes huomanna.
Onko tielä käänä johhiin miehenpuol...tunnistettva sukupuoli-itentiteetiltään. Paiskasitteko mänemään? Ois helekkari kokkeiltu ensin oisko siitä olla mihinkään. Jos ee ois varsinaista miehen virkoo pystynä täättämään, niin siivoojoo aena tarvittaes.Mutta nythän on tämä toinen. Ehotan että pijetään koeajalla...minä testoon onko siintä mihinkään.Tätähän Iernistijä, vanahoo puosuva meinoon.
Temokraattisen miitinkin jäläkeen kapteen piättee, niinkun ennennii.Vähä epämiärästä porukkata, osa on heitetty yli laejan ja tuon Ärnestin lupasin uija takasin, ku Suvi ja Leny alakovat siäliä sitä.
Pietään häntä tarkkaelun alla, kylläpähän kohta tapasa näättää ;-/
Oon kertonna että tiällä käätetään vanahoja instrumenttija, sex-tanttija ja sulttaani hoetaa kompassin virkoo. Siännöllisesti käävään tarkistamassa että heilahtaako neola pohjoseen.
Ärnestillä on käs mitellassa, eli se on ykskätinen pantiitti.
Vahinko ettee oo puujalakoo, oes piässy meijän kärpäslätkäorkesterriin tahtia polokemmaan. - ellumari
Selema65 kirjoitti:
Vähä epämiärästä porukkata, osa on heitetty yli laejan ja tuon Ärnestin lupasin uija takasin, ku Suvi ja Leny alakovat siäliä sitä.
Pietään häntä tarkkaelun alla, kylläpähän kohta tapasa näättää ;-/
Oon kertonna että tiällä käätetään vanahoja instrumenttija, sex-tanttija ja sulttaani hoetaa kompassin virkoo. Siännöllisesti käävään tarkistamassa että heilahtaako neola pohjoseen.
Ärnestillä on käs mitellassa, eli se on ykskätinen pantiitti.
Vahinko ettee oo puujalakoo, oes piässy meijän kärpäslätkäorkesterriin tahtia polokemmaan.Meinoon tuota Iernestijä, että on siinä jottain vanahan merrosvoromantiikan tuntusta meininkijä.
Henkilökohtasiin puhheisiin en änkeyvy. Oun aina olla varovaainen kaikkiin ukkojen suhteen. Sulttaani on poikkees, mutta minäpä sitä vahtaan, elikä sen uarteita.On kehittynä luottamukselliset suhteet.
Juu, tul mieleen, että voin minä sen sulttaanin neelan heilaukset tarkistoo samalla kun tässä luukkua vahin.
Mukavata huomata että siskot, Leny ja Suvi ovat samalla laella empaattisija kuin minnäi.
En ou ennen testoomista tervoo ja hööheniä ja kölin alta vetoa suorittana, vuan sitten sennii peruteellisemmin.Muistaahan kapteen, että erräännii rotan omakätisesti paiskasin merreen, otin hännästä kiinni ja ...viuuuh! - Selema65
ellumari kirjoitti:
Meinoon tuota Iernestijä, että on siinä jottain vanahan merrosvoromantiikan tuntusta meininkijä.
Henkilökohtasiin puhheisiin en änkeyvy. Oun aina olla varovaainen kaikkiin ukkojen suhteen. Sulttaani on poikkees, mutta minäpä sitä vahtaan, elikä sen uarteita.On kehittynä luottamukselliset suhteet.
Juu, tul mieleen, että voin minä sen sulttaanin neelan heilaukset tarkistoo samalla kun tässä luukkua vahin.
Mukavata huomata että siskot, Leny ja Suvi ovat samalla laella empaattisija kuin minnäi.
En ou ennen testoomista tervoo ja hööheniä ja kölin alta vetoa suorittana, vuan sitten sennii peruteellisemmin.Muistaahan kapteen, että erräännii rotan omakätisesti paiskasin merreen, otin hännästä kiinni ja ...viuuuh!Kuhan myö ollaan syötetty se Per Luskooni niin tääteen että siltä männöö vähintään viikko vessassa istuissa, niin lähetään jatkammaan matkoo johonnii arapilaiseen emiraattiin ja pistäävyttään pienelle tutustumiskäännille johonnii huaremmiin.
Se suattas olla meijän omalle sulttaanille mielenkiintosta. Ja meille naesillehhii, opittas tanssimmaan sitä mahatanssia kaikkiin taeteen siäntöen mukkaan.
Titanium_man joutus varmasti siellä polttelemmaan vespiippua.
Myö voejaan tehä ihan oma piippu siitä lypsykonneen imuputkesta ku ee myö sitä ennee käätetä muihin tarkotuksiin. Koristellaan vähä maetoputken vartta, niin kahteloovat sitä ihhaillen. Kyllä kaet sen läpi höyry kulukoo.
Oes mukava jos sulttaani oppis vetäsemmään höyryt sissään ja sitte puhaltammaan ne nenän kautta ulos. Oes ku lohikiärme ja mylyvis vähä! Siinä meillä sulttaani, oekee hii-män! - Leny
Selema65 kirjoitti:
Kuhan myö ollaan syötetty se Per Luskooni niin tääteen että siltä männöö vähintään viikko vessassa istuissa, niin lähetään jatkammaan matkoo johonnii arapilaiseen emiraattiin ja pistäävyttään pienelle tutustumiskäännille johonnii huaremmiin.
Se suattas olla meijän omalle sulttaanille mielenkiintosta. Ja meille naesillehhii, opittas tanssimmaan sitä mahatanssia kaikkiin taeteen siäntöen mukkaan.
Myö voejaan tehä ihan oma piippu siitä lypsykonneen imuputkesta ku ee myö sitä ennee käätetä muihin tarkotuksiin. Koristellaan vähä maetoputken vartta, niin kahteloovat sitä ihhaillen. Kyllä kaet sen läpi höyry kulukoo.
Oes mukava jos sulttaani oppis vetäsemmään höyryt sissään ja sitte puhaltammaan ne nenän kautta ulos. Oes ku lohikiärme ja mylyvis vähä! Siinä meillä sulttaani, oekee hii-män!Meinasit Sie Selema ett perluskooni männee ummel vai ripulil. Kummal Sie ajattelit hänet saattaa. Risinöljyy vissii pittää antaa hänel läksijäisiks varmuuten vuoks et päässää hänest erroo. Ei kykene juoksemaa ku huusiinsa vaa. Päässää rauhas lähtemää.
Ku suvest päässää erroo ni voip tulla karhu vastaa siel haaremis. Eiks ne siell nykyvääki oo sulttaanit tämmösiin reheviin naisiin perrää. - titanium_man
Selema65 kirjoitti:
Kuhan myö ollaan syötetty se Per Luskooni niin tääteen että siltä männöö vähintään viikko vessassa istuissa, niin lähetään jatkammaan matkoo johonnii arapilaiseen emiraattiin ja pistäävyttään pienelle tutustumiskäännille johonnii huaremmiin.
Oes mukava jos sulttaani oppis vetäsemmään höyryt sissään ja sitte puhaltammaan ne nenän kautta ulos. Oes ku lohikiärme ja mylyvis vähä! Siinä meillä sulttaani, oekee hii-män!Tuohan onkin veikeä idea.
Eihän sillä vempeleellä muutakaan tee niin mikä ettei...*puuh*...*puuh*...katsokaas kuinka komeita savurenkaita...*puuh*..*örgk-krö-köh-köh!*...juu eiköhän riittä, ettei käy terveydelle...
Terveydestä tulikin mieleeni että joskohan jostain löytyisi innokasta vara-sulttaania. Kun tuo ellumarikin on viimeaikoina vahtinut kuin kotka tuota luukkua ja ominut tuon neulan testailunkin ihan omakseen ;)
Täytyisi päästä hiukan huilimaan...
Innokkaita löytyy taatusti ;D
Mitenkäs vaikka tämä paattiin noussut uusi tulokas, tämä merikarhu?
Äänestys pystyyn ?
Vaikka viimeinen sana on tietysti laivan kapteenilla.
On se vaan hienoa miten demokratia jyllää tällä paatilla :D - ellumari
titanium_man kirjoitti:
Tuohan onkin veikeä idea.
Eihän sillä vempeleellä muutakaan tee niin mikä ettei...*puuh*...*puuh*...katsokaas kuinka komeita savurenkaita...*puuh*..*örgk-krö-köh-köh!*...juu eiköhän riittä, ettei käy terveydelle...
Terveydestä tulikin mieleeni että joskohan jostain löytyisi innokasta vara-sulttaania. Kun tuo ellumarikin on viimeaikoina vahtinut kuin kotka tuota luukkua ja ominut tuon neulan testailunkin ihan omakseen ;)
Äänestys pystyyn ?
On se vaan hienoa miten demokratia jyllää tällä paatilla :Dja sulttaan on sulttaan.
Elikä ee mittee vaappatusta virasta ennenuin tehtävä on kunnialla loppuun suoritettu.
Suathan sinä monenlaista vaihteluva virkoos hoitaissa. Hierontoo, sekä mussiikin harrastusta.
Äläkä nyt inise mittään virkavappaasta.
Minä oun piässä justiin sissäistämmään tämän luukkuvahin monpuolisen toienkuvvain - neelan vahtiminennii, ylmiäräsenä kiinnostavana sivuvirkana.
Temokratian nimissä kapteennii huomijoi nämä minun vuatimukset ja sannoo, että pulinat pois:D - Selema65
Leny kirjoitti:
Meinasit Sie Selema ett perluskooni männee ummel vai ripulil. Kummal Sie ajattelit hänet saattaa. Risinöljyy vissii pittää antaa hänel läksijäisiks varmuuten vuoks et päässää hänest erroo. Ei kykene juoksemaa ku huusiinsa vaa. Päässää rauhas lähtemää.
Ku suvest päässää erroo ni voip tulla karhu vastaa siel haaremis. Eiks ne siell nykyvääki oo sulttaanit tämmösiin reheviin naisiin perrää.on paras piänalunen, sannoovat....
Jotkut tykkee, että hyvä omatunto on paras piänalunen, jotkut tuas tykkee että pehmee maha ajjaa saman asijan... eli minä oon piätynnä viimeks mainittuun vaehtoehtoon, koska ensimmäenen vaehtoehto on Per Luskoonille mahotonta.
Järjestettään sille kunnon TYYNY. ;-))
Elä Leny huolehi, miten meille kääp huaremissa.
Onhan meillä Lempi-täti ja moukari mukana. Liimataan tätin rintaan kettupelleriini, eiköhän se siitä... - Selema65
titanium_man kirjoitti:
Tuohan onkin veikeä idea.
Äänestys pystyyn ?
On se vaan hienoa miten demokratia jyllää tällä paatilla :DMyö mittään tuuroojia tarvita, katotaanhan mittee sinä tykkeet ku pistäävyttään tuolla huaremissa ;-) ja suahaan vähä väriä pintaan ja tutustuttaan arapialaisiin näköalloihin :-D
Meijän merikarhusta ee tiijetä mittää, voep olla vaekka susj hukkanen. - Selema65
ellumari kirjoitti:
ja sulttaan on sulttaan.
Elikä ee mittee vaappatusta virasta ennenuin tehtävä on kunnialla loppuun suoritettu.
Suathan sinä monenlaista vaihteluva virkoos hoitaissa. Hierontoo, sekä mussiikin harrastusta.
Äläkä nyt inise mittään virkavappaasta.
Minä oun piässä justiin sissäistämmään tämän luukkuvahin monpuolisen toienkuvvain - neelan vahtiminennii, ylmiäräsenä kiinnostavana sivuvirkana.
Temokratian nimissä kapteennii huomijoi nämä minun vuatimukset ja sannoo, että pulinat pois:DPitäsköön sitä neolan hienosiätöö tarkastoo ja muutennii huoltoo?
Otappas vähän öljyä hyppysiis ja rasvoo se
viisari, ettei piäse ruostummaan ja jumittummaan paekolleen.
Sen pittää värähtee hyvin herkästi, ettei eksytä viärille vesille.
Muutennii meijän pittää pittee miehistön kokkous siellä sulttaanin teltassa. Kuullaan kaikkiin toevomukset ja mielipitteet. - ellumari
Selema65 kirjoitti:
Pitäsköön sitä neolan hienosiätöö tarkastoo ja muutennii huoltoo?
Otappas vähän öljyä hyppysiis ja rasvoo se
viisari, ettei piäse ruostummaan ja jumittummaan paekolleen.
Sen pittää värähtee hyvin herkästi, ettei eksytä viärille vesille.
Muutennii meijän pittää pittee miehistön kokkous siellä sulttaanin teltassa. Kuullaan kaikkiin toevomukset ja mielipitteet.vapaehtoseksi neelan huoltajaksi.
Sennii viran voin hoitoo muihin tehtäviin ohella.
....tuo nyt mikkään rasite ou...männöö mukavasti sivussa.
Kokkoos pijetään sulttaanin teltassa - ehotan minä. Kaekki muut on iänoikeutettuja, mutta sulttaan ihe on jiävätty. - Äärnesti
Selema65 kirjoitti:
Myö mittään tuuroojia tarvita, katotaanhan mittee sinä tykkeet ku pistäävyttään tuolla huaremissa ;-) ja suahaan vähä väriä pintaan ja tutustuttaan arapialaisiin näköalloihin :-D
Meijän merikarhusta ee tiijetä mittää, voep olla vaekka susj hukkanen.Ka siepä sen sanoit.
Kerran menin ”ehottomat maakravut” yhistyksen kokkoukseen.
Niin hyöt sanno eppäilevästi, ett tiällä on sus lammasten vuatteissa niinku vakkoilemassa.
Hyö kantoivat miut ulos poijes.
Johon mie sillon sanoin että:
"Harvemmin ne lampaat sutta kantaa." - ellumari
Äärnesti kirjoitti:
Ka siepä sen sanoit.
Kerran menin ”ehottomat maakravut” yhistyksen kokkoukseen.
Niin hyöt sanno eppäilevästi, ett tiällä on sus lammasten vuatteissa niinku vakkoilemassa.
Hyö kantoivat miut ulos poijes.
Johon mie sillon sanoin että:
"Harvemmin ne lampaat sutta kantaa."kyselytunti ja ensimmäeseki halutaan tietee, että mitenkä sinä ihe tuon nimmeis iännät.
Kirjotettaan Äärnesti, vuan laasutaanko Iernesti, vaiko Eärnesti?
Lukusija muitahii kysymyksiä on , vuan ne ajallaan.
Puujalkaset ja päiset kelluu kun ne heitetään merreen ja sinun mereen heitto tapahtuu tänä myöhäisiltana ennen puolta yötä.
Jos uppoot oot huijanna, jos jiät pinnalle kellumaan out puupiä , tai ainahhii puujalaka.
Viimeeksi mainitussa tappaaksessa hilataan puatin kannelle ja piäset alakuun siihen kärpäslätkäorkesterin tahin polokijals. Jos siinä hommassa pärjeet, ehitään myöhemmin muunniilaesta virkoo. Piä asija, että et laiskana makkoo - jos out mies. Mernaeset ovattii keskittynä enemmännii huvittelupuoleen. - Äärnesti
ellumari kirjoitti:
kyselytunti ja ensimmäeseki halutaan tietee, että mitenkä sinä ihe tuon nimmeis iännät.
Puujalkaset ja päiset kelluu kun ne heitetään merreen ja sinun mereen heitto tapahtuu tänä myöhäisiltana ennen puolta yötä.
Jos uppoot oot huijanna, jos jiät pinnalle kellumaan out puupiä , tai ainahhii puujalaka.
Viimeeksi mainitussa tappaaksessa hilataan puatin kannelle ja piäset alakuun siihen kärpäslätkäorkesterin tahin polokijals. Jos siinä hommassa pärjeet, ehitään myöhemmin muunniilaesta virkoo. Piä asija, että et laiskana makkoo - jos out mies. Mernaeset ovattii keskittynä enemmännii huvittelupuoleen.Pinnalla on pysytty tähän saakka. Mutta jos se ois vettyny se jalaka niin huonoo ois tehnynnä. Piälle ois käänynnä liian raskaaks se pinnalla pito, kun toinen vettää toiseen suuntaan.
Kyll mie sellasest kellumis vesihoiost tykkeenkii.
Oon niäs sen Pekka Puupään kaakaisia sukulaisia.
"Onnellisia ovat puupiät,
sillä he pysyvät pinnalla".
Nimen suap lausua ihan niikun kiel taipuu.
Mullakin se taipuu aina millon mitenkin, riippuen siitä montako on ottanu, - tuoremehua tietennii-. karvasta tai imelee.
Välillä se kielein sammaltaakin ihan kaahiast hirviäst. Oon nääs tovettu, että syntymähumala vaivoo. - Selema65
ellumari kirjoitti:
kyselytunti ja ensimmäeseki halutaan tietee, että mitenkä sinä ihe tuon nimmeis iännät.
Viimeeksi mainitussa tappaaksessa hilataan puatin kannelle ja piäset alakuun siihen kärpäslätkäorkesterin tahin polokijals. Jos siinä hommassa pärjeet, ehitään myöhemmin muunniilaesta virkoo. Piä asija, että et laiskana makkoo - jos out mies. Mernaeset ovattii keskittynä enemmännii huvittelupuoleen.aenahii yhen kerran, sinne tämä Ernie (vae mikä se on) lenti huru-ukon kansa.
Jollaen konstilla piäs takasi ja kertoo tuosta tehohoejosta, että pullosta muka pihis happee.
Ee se happee ollu ku keskenkäänyttä luomujuomoo, melekein vielä happoo (ee siis happee).
Uppotukiks kaet myö ollaan luultu ja heitetty kannelle ette mukiloe puatin pohjaan reikee.
Viime reissun aekaan meillä olj elävä tappi ruuman pohjassa.
Hyvä on tietee että tiällä on naesia joella piä leikkoo ku partaveihti. - ellumari
Selema65 kirjoitti:
aenahii yhen kerran, sinne tämä Ernie (vae mikä se on) lenti huru-ukon kansa.
Jollaen konstilla piäs takasi ja kertoo tuosta tehohoejosta, että pullosta muka pihis happee.
Ee se happee ollu ku keskenkäänyttä luomujuomoo, melekein vielä happoo (ee siis happee).
Uppotukiks kaet myö ollaan luultu ja heitetty kannelle ette mukiloe puatin pohjaan reikee.
Hyvä on tietee että tiällä on naesia joella piä leikkoo ku partaveihti.tyttöin kansa huastoo.
Ee nuin epätoivonen sua olla millonkaan, että uppotukkija alakaa suusta suuhun tekohenkityksellä elevyttee.
Parasta tyytyvä vuan sulttaaniin ja ounii armollisesti luvanna, että kumpanennii suap kerran viikossa tuurata minuva luukun vartijoimisessa. Alakuuss pittee riittee kerta viikossa, kun otetaan huomijoon nämä olosuhteet, elikä minun velvollisuuven tunto ja työhalukkuus.
En ossoo olla tääsin toimettomana, vaikka pailoominen onnii piäasija.
Vaihteluahan se on sulttaanillennii kun par kertoo on tisurissa rehevämpeekin immeistä.
Äärnesti suap olla kannen alla , ruumassa tahin polokemista harjottelemassa ja sellasta suosittelen, että lukkoin takana. Mittee siälipisteitä ee kannata meiltä kokeneimmilta mernaesilta tulla kerjeemee.
Päntin harjotuksiin ajaks suap tulla polokemaan ja jos ee pärjee, niin inhimillisijä kun ollaan, niin suap valita : merreen, vai varatapiks puattiin. Tämä suattoo tuntuva tuas karskilta puhheelta, vuan ainovastaan tällä menetelmällä on tähännii asti pärjätty.
Aenut miehenpuol joka on meijen suosijon ja hyväksymisen suavuttana onnii tuo sulttaan ja tuskinpa tarvinnoo sanova minkä tähen, mutta arvonim(sulttaan) suattoo antaa vinkkijä. - Äärnesti
ellumari kirjoitti:
Viimeeksi mainitussa tappaaksessa hilataan puatin kannelle ja piäset alakuun siihen kärpäslätkäorkesterin tahin polokijals. Jos siinä hommassa pärjeet, ehitään myöhemmin muunniilaesta virkoo. Piä asija, että et laiskana makkoo - jos out mies. Mernaeset ovattii keskittynä enemmännii huvittelupuoleen.Tuosta nimen laasumisesta vielähin jotta paljo ku olen tuota maalimata kiertäny, että sanovat aina miten missäki.
Välimmerellä ko seilasin, ne sano Ernesto ja se oli musta tosi hienoo.
Jossaki amerikoissa ne mongersi jottain jotta ÖÖnst, että sopii sanoo vaan niinku kieli milloinki taipuu.
Isäin kun ei osannu sannoo äärree, niin halus poikasennii nimeks ärrällä alkavata, vähän niikun ranskalaisittain karahtaen
Äärnesti VanhaPuosu - Suvi2
ellumari kirjoitti:
tyttöin kansa huastoo.
Ee nuin epätoivonen sua olla millonkaan, että uppotukkija alakaa suusta suuhun tekohenkityksellä elevyttee.
Parasta tyytyvä vuan sulttaaniin ja ounii armollisesti luvanna, että kumpanennii suap kerran viikossa tuurata minuva luukun vartijoimisessa. Alakuuss pittee riittee kerta viikossa, kun otetaan huomijoon nämä olosuhteet, elikä minun velvollisuuven tunto ja työhalukkuus.
Vaihteluahan se on sulttaanillennii kun par kertoo on tisurissa rehevämpeekin immeistä.
Äärnesti suap olla kannen alla , ruumassa tahin polokemista harjottelemassa ja sellasta suosittelen, että lukkoin takana. Mittee siälipisteitä ee kannata meiltä kokeneimmilta mernaesilta tulla kerjeemee.
Päntin harjotuksiin ajaks suap tulla polokemaan ja jos ee pärjee, niin inhimillisijä kun ollaan, niin suap valita : merreen, vai varatapiks puattiin. Tämä suattoo tuntuva tuas karskilta puhheelta, vuan ainovastaan tällä menetelmällä on tähännii asti pärjätty.
Aenut miehenpuol joka on meijen suosijon ja hyväksymisen suavuttana onnii tuo sulttaan ja tuskinpa tarvinnoo sanova minkä tähen, mutta arvonim(sulttaan) suattoo antaa vinkkijä.ominu kokonaa sen sulttaani, jot meil muil ei ole noka koputtamista. ni pittää täs vaik uppotukist miestä yrittää.
Miul kuule äimäht päähä nyt vast, jot kovi vaikuttaa tää simp..... Luulenks mie vaa. Jos hää on vaa tuota suuvärkkiää parannelt. Mitä sie olet mieltä? - Äärnesti
Selema65 kirjoitti:
aenahii yhen kerran, sinne tämä Ernie (vae mikä se on) lenti huru-ukon kansa.
Hyvä on tietee että tiällä on naesia joella piä leikkoo ku partaveihti.kun aikoinain kelluskelin jossain valtameressä, niin ol se sommaa, kun pilivet piän piällä vaelteli. Väillä olin uallon pohjalla ja välillä harjalla ratsastelin.
Sen verran on rautaa tuossa jalassa ettei hainkaan hampaat pystynyt, ja kukas se viittii piäpuolesta kuivoo puuta järsiä.
Lihakset on sitkeesti kiinni luitten ympärillä ja läskiä peittona. Kai ne hait on myös muodin mukkaa kevyemmän rasvan nauttijia tänä päivänä.
Sitten kelluin jollekin paratiisisaarelle, ja voi sitä kun hulahulat pyöri ja aloha soi.
Ja laineet ne liplattel.
Äärnesti VanhaPuosu - Selema65
ellumari kirjoitti:
tyttöin kansa huastoo.
Aenut miehenpuol joka on meijen suosijon ja hyväksymisen suavuttana onnii tuo sulttaan ja tuskinpa tarvinnoo sanova minkä tähen, mutta arvonim(sulttaan) suattoo antaa vinkkijä.antoo sulttaanin ihtesä vilikuttoo sormikoukulla, kuka suapi tulla luukkua räpleemään, ettei sen aeka tule pitkävetteiseks. ;-))
Henkilöstön huoltomiehekshän myö se on pestattu, että pittää miehistön vetreenä.
Nuor ja kykenevä mies, johon myö kaekki ollaan niin mielistytty, ku se osoo olla niin kaekella laella viksu ja tietää miten meitä naesija käsitellään.
Keskityttään nyt lähiaekona pitämään huolta ettei tänne vänkee gevaliamaenoksen yllätysvieraeta.
Jos kovin monta puujalakasta tulloo niin tupajumi suattaa niihin iskee ja sillon on puujalakavitsit vähissä. - Selema65
Suvi2 kirjoitti:
ominu kokonaa sen sulttaani, jot meil muil ei ole noka koputtamista. ni pittää täs vaik uppotukist miestä yrittää.
Miul kuule äimäht päähä nyt vast, jot kovi vaikuttaa tää simp..... Luulenks mie vaa. Jos hää on vaa tuota suuvärkkiää parannelt. Mitä sie olet mieltä?Onhan meillä tuo sumppu perässä ;-) *isköö silimee niin että riäppä lentää*
- titanium_man
Suvi2 kirjoitti:
ominu kokonaa sen sulttaani, jot meil muil ei ole noka koputtamista. ni pittää täs vaik uppotukist miestä yrittää.
Miul kuule äimäht päähä nyt vast, jot kovi vaikuttaa tää simp..... Luulenks mie vaa. Jos hää on vaa tuota suuvärkkiää parannelt. Mitä sie olet mieltä?Olen kanssasi Suvi samaa mieltä että olisi jo varmaan vahdin vaihdon aika.
Meidän armoitettu kalu...öööh...kalleuksien vartija ei ole tottunut luovuttamaan velvollisuuksiaan muille mikä toisaalta on hyvä merkki ja kertoo päättäväisyydestä ja työlle antautumisesta. ;D
Ellumari, kyllä sinun nyt täytyy suosiolla luovuttaa vuoro Suville. Ethän kai pienenäkään sentään ominut kaikkia leluja itsellesi vai kuinka ? :D
Ja muista ellumari että on aina autuaampaa antaa kuin ottaa...(vai kuinkas se nyt menikään) - ellumari
titanium_man kirjoitti:
Olen kanssasi Suvi samaa mieltä että olisi jo varmaan vahdin vaihdon aika.
Meidän armoitettu kalu...öööh...kalleuksien vartija ei ole tottunut luovuttamaan velvollisuuksiaan muille mikä toisaalta on hyvä merkki ja kertoo päättäväisyydestä ja työlle antautumisesta. ;D
Ellumari, kyllä sinun nyt täytyy suosiolla luovuttaa vuoro Suville. Ethän kai pienenäkään sentään ominut kaikkia leluja itsellesi vai kuinka ? :D
Ja muista ellumari että on aina autuaampaa antaa kuin ottaa...(vai kuinkas se nyt menikään)ja toivoit että suat Suvin uuveksi vahikseis. No, koska minä en ou tipan tippoo ihekäs ja Suvihii sitä virkoo vahtoo ja on olla mahottoman kiinnostuna siitä, niin oun ainahhii valamis tulemaan puoltiehen vastaan, elikä luovuttammaan se takimaisen luukun hoitamisen ja vahtimisen Suville.Pehmijä lasku. Sitä ee tarvija aakasta ja sulkija läheskään niin ussein kun etuluukkuva. Vahtihommassa suap Suvi ottoo nokkaunija, kun tuas minä suan melekein ylenaikoo käävä viisarin suuntoo tarkistamassa ja öljyn vaihossa. Sovitaan vuan tällä laella.Pystynpähän minä sillä aikoo kooluttammaan tuota puujalakapiätä,Iernestijä , suattoo olla huasteellinen homma sehhiin.
- Selema65
ellumari kirjoitti:
ja toivoit että suat Suvin uuveksi vahikseis. No, koska minä en ou tipan tippoo ihekäs ja Suvihii sitä virkoo vahtoo ja on olla mahottoman kiinnostuna siitä, niin oun ainahhii valamis tulemaan puoltiehen vastaan, elikä luovuttammaan se takimaisen luukun hoitamisen ja vahtimisen Suville.Pehmijä lasku. Sitä ee tarvija aakasta ja sulkija läheskään niin ussein kun etuluukkuva. Vahtihommassa suap Suvi ottoo nokkaunija, kun tuas minä suan melekein ylenaikoo käävä viisarin suuntoo tarkistamassa ja öljyn vaihossa. Sovitaan vuan tällä laella.Pystynpähän minä sillä aikoo kooluttammaan tuota puujalakapiätä,Iernestijä , suattoo olla huasteellinen homma sehhiin.
kouluttamisesta ;-) Se kelluu jo meressä!
Ee luotettavalta näätä ku alakaa lähetellä maehin hyvin leuhkoja viestijä, missä ee oo perree sitte sitteekskään.
Varmuuven välttämiseks ehätti minun sisko ennen minuva ku sillä on noppeemat rehleksit ku mulla
ja anto sille potkut. - ellumari
Selema65 kirjoitti:
kouluttamisesta ;-) Se kelluu jo meressä!
Ee luotettavalta näätä ku alakaa lähetellä maehin hyvin leuhkoja viestijä, missä ee oo perree sitte sitteekskään.
Varmuuven välttämiseks ehätti minun sisko ennen minuva ku sillä on noppeemat rehleksit ku mulla
ja anto sille potkut.sittennii konna ja valehtelija.
Uattelin kyllä, että jos polokemaan pystyis niin pijettäis orkesterissa tahinpolokijana, vuan sinäpä tarkemmin nuihen konniin ja ylleensä ukkoin meininkit ymmärrät.
Leuhkoo äijee ja iherakasta myö ee huolita meijen puattija lähellekkään.
Muistan vielä Hynhyminnii, mitenkä olj leehka, vaikka mastossa kyrmyttii viikkokaavet, niin sieltäkiin meitä yritti opettoo jottain helevetin immeisoikeuksijaan ymmärtämmään. Meillä on oikeevet omissa käsissä - olla aena ja pysyyvät.
Jos se turhan kaavan(Iernesti) norkoiloo puatin perässä, niin nostetaan siks aikoo kannelle, että puujalaka ja piä vähän kuivuvat. Sahataan niistä sitten takkapuita ja kun paiskataan takasiin merreen, niin eeköhän ala upotakkiin.
Helevetti, nuin iherakasta laasetta en ou kuulla kolomeenkymmeneen vuoteen, että olis Pekka Puupiälle sukuva. Johonnii muuhun sukuhuaraan viittois nuo älyn lahjat. Pekka Puupiä olj sentään tolokun mies. Juustiinan kaalimella koolutettu. - Suvi2
ellumari kirjoitti:
ja toivoit että suat Suvin uuveksi vahikseis. No, koska minä en ou tipan tippoo ihekäs ja Suvihii sitä virkoo vahtoo ja on olla mahottoman kiinnostuna siitä, niin oun ainahhii valamis tulemaan puoltiehen vastaan, elikä luovuttammaan se takimaisen luukun hoitamisen ja vahtimisen Suville.Pehmijä lasku. Sitä ee tarvija aakasta ja sulkija läheskään niin ussein kun etuluukkuva. Vahtihommassa suap Suvi ottoo nokkaunija, kun tuas minä suan melekein ylenaikoo käävä viisarin suuntoo tarkistamassa ja öljyn vaihossa. Sovitaan vuan tällä laella.Pystynpähän minä sillä aikoo kooluttammaan tuota puujalakapiätä,Iernestijä , suattoo olla huasteellinen homma sehhiin.
jot iha takaluuku.
Mut muistatha sie jot ku antaa pahalle pikkusorme se vällee viep koko hela meeningeni. - ellumari
Suvi2 kirjoitti:
jot iha takaluuku.
Mut muistatha sie jot ku antaa pahalle pikkusorme se vällee viep koko hela meeningeni.huomijoon senniin riskin, että paha suattoo viijä koko käin ja vieläpä koko immeisen männessään.
Vuan kuulehan Suvi mitä rätinätä tuolta rannasta kuuluu!
Se on se Simpaattaja koonna tukijookkoja ja kapinahenkessä siellä uhhoo. Mahoton möökkä kuuluu. "Rannalle jättivät", sannoo johhiin onneton ja Simpaatti valehtelloo, että myö tielä puatilla kaksmielisyyksijä huastetaan. Sitten on se säestämässä, jota varten sumppu laitettiin...roskakala, meinoon.
Olokoothan onnellisija, että eevät ou puatissa. Tuolanen kapinoiminen meroloissa etellyttäs kölin alta vetova.Rannalla uskaltavat räähätä ja uhota. - ellumari
ellumari kirjoitti:
huomijoon senniin riskin, että paha suattoo viijä koko käin ja vieläpä koko immeisen männessään.
Vuan kuulehan Suvi mitä rätinätä tuolta rannasta kuuluu!
Se on se Simpaattaja koonna tukijookkoja ja kapinahenkessä siellä uhhoo. Mahoton möökkä kuuluu. "Rannalle jättivät", sannoo johhiin onneton ja Simpaatti valehtelloo, että myö tielä puatilla kaksmielisyyksijä huastetaan. Sitten on se säestämässä, jota varten sumppu laitettiin...roskakala, meinoon.
Olokoothan onnellisija, että eevät ou puatissa. Tuolanen kapinoiminen meroloissa etellyttäs kölin alta vetova.Rannalla uskaltavat räähätä ja uhota.Nyt olin kuulevinnain, että keskennäänkin alakavat riijellä.
"My ee ennee leikitä teijen kansa", mölähti jokkiin. Nuihen iäntä erota...niin samantyylisesti huastavat. - ellumari
ellumari kirjoitti:
Nyt olin kuulevinnain, että keskennäänkin alakavat riijellä.
"My ee ennee leikitä teijen kansa", mölähti jokkiin. Nuihen iäntä erota...niin samantyylisesti huastavat.vähäksi aikoo ja tielä kannella kuulostelen tuolta rannasta kuuluvoo möykkee.
Nyt sinne tulj johhiin akitierooja, joka taktiikan vaihtova suosittelloo.
Oikein kun kehottoo vaikka minkä irstaaven tekkoon.Niinkun nuita tarvijais ennee käskijä.
- Äärnesti
Halluun tässä sannoo vilipittömät kiitokset laevan koko henkilökunnalle.
Teillä on erikoisen hyvä ENSIAPUVALAMIUS.
Viimeyönä kun haaksirikkoutuneena miut kannelle hinasitte.
Niin oli teillä hommat hanskassa. Asiantuntevia neuvoja tul joka puolelta.
Ensiaputarjotin löytyi. Elvytyslääkkeet oli liki voemassa olevii ja happea sihisi pullosta, ei tarvinnu lähtee tehtaalle täyttämään. Jollain kuasulla ne tuota jalakoo hitsas.
Kylykiluita hakattiin, niin että ruske kuulu ja Leny anto tekohengitystä suusta suuhun menetelmällä, kyllä se silloin viimeistään henk rupes kulukemaan.
Vähä vieläkin heikotttaa, ja kylyki on kippee, tais muutama kylkiluu katketa siinä hoion rytäkässä, oli se sellasta paaketta,
Miun puujalkain ol vähä likkoomaa päässy ja turpos, mutt tytöt senkii hiuskuivaajal oitis kuivasivat. Olis voinu muuten jalka vaikk alkaa homehtummaa, ja sitä sientä ois suanunna kanttarellin tilalle.
Joten toipumaan päin.
sytämmelisesti kiitoksii
Äärnesti VanhaPuosu- Suvi2
On se oikei hyvä asja, jot sie olet huomijoint kohteliijaast ko naiset on sinnuu peri pyyteettömäst hoivanneet.
Toivotaa jot siu luus paranoo ennallee, mut vaik myö Leny kans kui etittii, ei myö löyvetty sitä siun valkost keppii. Se vissii putos merree.
Mut äkihä sie uuve tempaset. - Leny
Onneks miun puhaltamissein autto siut virkoomaa. Mie olin heltees ku siun puolees kumarruin. Miun vatsa nääs oli pahast tiell, ett miulki män veri päähä siin touhus. Mut sitt ku sie siin virkosit ja oikein miun silmiin lähelt katsoit, ni mie kuiteski heti olin myyty keulakuva/nainen. Nii se siun keppiis lie miss, mutt oonha mie siun keppinäs nyt olt. Ja muuteski sinnuu tuun puoltamaa, jos tarvii. Meijän kapteen on topakka naine ja se siut tarkkaa arvioitsee, jot tuoremehulinja on oikee tarpeen nyt ku kiperii kysymyksii jouvut vastaamaa.
Mie puolestain uskon ett sie et oo lammas etkä susi vaan oot karhu.
- Kotia jääny kaunokki.
viimosenki seipäänheiluttajan merreen upottaa! Elekee nyt ihimeesä, pittähän se yks keppisankarki sakisa olla.
Miulle tul ihan kiirus lähtö keske punajuurihen keiton tällätä ihteni kuntoon ja kiiruhtaa sanomaan että siästäkää ees yksi vanhempi miäs ko millonkaa ei tiiä mitä vastaan tulloo missähi ja pittäähän kaiken varmuuveksi olla ite sankarki joukosa. Äläkää kuitenkaan sen kuullen sankarista haastako, ei ainakaan nimeltä, ja eihän se taija mikkään sankar vielä ollakkaa, ei oo tarvinnu tapojansa näättää julukisesti.
Vaan ku sitä seivästähi tarvihtoo josaki heiluttoo, ties mitä merirosvoloita kohtaatta uavalla merellä, että silleen.
Olinha minäki mukkaan lähösä alun alakainki vaan tuo naimahomman järijestäminen miäräsi miut kottiin ja reisu jäi tekemäti menon osalta.
Näkkyyhän tuota kerkijävän mukkaan vielähi.
Jotahi pittää teijän tehä ettei kukkaan liikaa naati noista vappaamatkustajista.
Parempi olla ihtiään täynnä ku, no jiäpihän miettimistä ku en loppuja ilimase mitä uattelin.
Äläkää nyt heitä sitä seipäänkantajaa merreen, näillä sannoilla siunaan matkanna seuraavaan satamaan, kärpäslätkäorkesteriki kuuluu olovan rimmattuna, niin korreesti soi; "Uallokko, uallokko kuhtuu..."- rannalle jiäny
Sen taattako minunki pitj sannoo sanani!
Antakeet anteeks kun sekkaannuin piätöksiinnä.
Tehkee mitä tahhaansa minä tyyvyn jalakapelliin ja pallailen hilijasuuesa sinne mistä lähinki.
Taetaa puatti olla täännä ja lisäväkj onki vuan tiellä ja ruumaki jo täännä liikoja kulukijoita.
Meen nyt helemat hulumuten hik piäsä... enkä palloo. - Äärnesti
ja rannalle jiäny Eelekäätte surra! Kun teillä oli noita naimahommeleita.
Kyllä mie täältä bestmanniksi tulen, niinko puhe oll, het kun paranen.
Täällä mie nyt oon oikein naaatiskellu kaikkien näitten ihanien naisten kaikelaista hoijosta.
Välillä puristelloovat ja sulloovat sellasen uuteen kuntolaitteeseen, reiän malliseen, se kuulemma pistää - vatsan sissään ja rinnan ulos - , niin kun voimistelutunnilla komennettiin. Siinä kaljamahat, jos sellasia jollakin on, mulla ei tietenkään, aivan tyylikkääksi muotoutuu. Jalat saa samalla vesihierontaa kun aallot porreilee.
Hyvässä trimmissä täältä sinne palaan.
Ja ainahan tänne piäsee takasin vaikka helikoopperilla.
Miun pittää kait ens kuitennii käyvä tappaamassa yks vanha tuttu Sisiliaanossa Palermossa, mikäli mie oikein ymmärsin.
terveisin
Äärnesti VanhaPuosu. - rannalle jiäny
Äärnesti kirjoitti:
ja rannalle jiäny Eelekäätte surra! Kun teillä oli noita naimahommeleita.
Kyllä mie täältä bestmanniksi tulen, niinko puhe oll, het kun paranen.
Täällä mie nyt oon oikein naaatiskellu kaikkien näitten ihanien naisten kaikelaista hoijosta.
Välillä puristelloovat ja sulloovat sellasen uuteen kuntolaitteeseen, reiän malliseen, se kuulemma pistää - vatsan sissään ja rinnan ulos - , niin kun voimistelutunnilla komennettiin. Siinä kaljamahat, jos sellasia jollakin on, mulla ei tietenkään, aivan tyylikkääksi muotoutuu. Jalat saa samalla vesihierontaa kun aallot porreilee.
Hyvässä trimmissä täältä sinne palaan.
Ja ainahan tänne piäsee takasin vaikka helikoopperilla.
Miun pittää kait ens kuitennii käyvä tappaamassa yks vanha tuttu Sisiliaanossa Palermossa, mikäli mie oikein ymmärsin.
terveisin
Äärnesti VanhaPuosu.saanha supattoo salloo ettei kapteen vahinkos kuulemaan piäsis.
Naitettu on siskon tyttö, vaekka ei siittä paria tullunna, sulho män hetj seuraavana ehtoona toisen työ ja jäi sille tiellen.
Em siitä mittään, siul vaan on vaikiat paekat ku merreen heittivät. Taetaa tuo kapteen pittää kovvaa kuria ja parraillaan miettii mitä siun kansas tekis. Oli erreys alakaa miulle jutustammaan, miulle kun ei näkynnä paikkaa laevalle järijestyvän, eikä täs rannal oo mittää hättää, iänet laevalta kuuluut selevästi ja koht silläänhä se lähtööki sieltä aavalle selijälle seiloomaan, olit sie mukana tai et. Mie en tuu sihen laevoon ennee häirihtemmään, mennöö kaekkien reissu aevan selijälleen.
Eikä miul oo aikoo siuta varrota rannalla., on meinoon vientijä muutoinkin ja taijan istua vanhanpoijan viereen linjaalirattaisiin, kot ei oo kaakana ennää.
- Selema65
tuljkokkeeseen. Katotaan mihinkä sinä pystyt.
Elikkä asia on näen, että myö ollaan nyt matkalla Italiaan, tarkemmin sanottuna Sisiliaan, Palermon kaapunkiin joka sattuu olemaan tällä puolella suarta.
Palermossa on aena ollu hyvä satama. Aakuperänen nimihii olj Panormos eli "hyvä satama".
Meillä on semmonen tunne että Per Luskoonilla on hyvät suhteet mahviaan ja sen tähe meijän on tehtävä mahtava vaekutus mahviosoon.
Sinä suat laenata meijän alakuperäsiä varusteita, vihreetä kypärätä, musta lappu silimän piälle (tae kummannii jos haluvat), verkkopaeta piälle, kärpäslätkä asseeks ja koputat kolomasti puujalallas laeturiin ja ilimotat että sinjoor
Per Luskoonin päevällinen on tarjolla puatin ruokasalissa.
Lempi-täti on valamiina, niinku myö muuttii.
Myö naeset ollaan kevennetty vähä vuatetusta, ku siellä Palermossa on vielä lämmintä.
Ja muutennii...ku se Per Luskooni tykkee kuulemma naeskauneuvesta. Syöpi siinä mutisemata kaekki meijän sörsselit suunnitelmain mukkaan, kun ojennellaan tarjoeluvatija niin että meijän luontaiset kelluttimettii meinoo seorata mukana.
Että jottaen siihen suuntaan.
Toevottavasti ee verkkopaejan helemat ala tutista ku kohtoot mahviapomon.- Äärnesti
Mie kolomest koputan ja sanon tunnussanan, et tiijätten.
Bonjouria vuan ja dîner m on valamis.
Tätä tietä, S'il vous plaitia.
Jos se änkyröip, mie läppäsen sitä tällä kärpäslätkällä kevyest, jotta puttoo suoraan sinne salonkiin.
Hyvvee ruokahalua perrään herra P. Buon Appetito!
Siitä vaikutuksen tekemisestä miul ei oo eppäilyksen häivee, Sellanen teilt kyl onnistuu.
palveluksessanne
Äärnesti VanhaPuosu Äärnesti kirjoitti:
Jos se änkyröip, mie läppäsen sitä tällä kärpäslätkällä kevyest, jotta puttoo suoraan sinne salonkiin.
Siitä vaikutuksen tekemisestä miul ei oo eppäilyksen häivee, Sellanen teilt kyl onnistuu.
palveluksessanne
Äärnesti VanhaPuosuTaespa tulla leuhkittua liikoo tuolle kottiin jiäneelle!
Eli meijän yhteistyö- ja avunantosopimus piättyy tähän!
Mäneppä kokkeilemmaan kellutko vae uppootko, eläkä yritä kemuta takasi kannelle!- Selema65
MdK-MdK kirjoitti:
Taespa tulla leuhkittua liikoo tuolle kottiin jiäneelle!
Mäneppä kokkeilemmaan kellutko vae uppootko, eläkä yritä kemuta takasi kannelle!sitä mahviosoo huastattammaan.
Kyllä huomoo, että oot systeri, oot niin hengessä mukana ;-)
Minä käyn vaen vaehtamassa vuatteet, laetan verrari-paejan piälle, jos niillä on jottaen tekemistä vormula-tallin kansa niin luuloovat
että niin on meillähhii. - ellumari
Äärnesti kirjoitti:
palveluksessanne
Äärnesti VanhaPuosuminunnii puolestain tämä Perluskuonin palaveleminen se kisällinääte, millä sissään ajat ihteis meijen seiloojajookkoon.
Jotennii aletaan uskovakkii, että out entinen merkarhu. Puhheissa vilisöö kansaivälistä sanastova. Sitten se minniimi kohtelijaisuuskiin vielä kuuluu tyyliin.
Sanoithan että et eppäile ...meiltä onnistuu vaikutuksen tekeminen. Se sana sai ainakiin minut piättämään, että pijetään kojeajalla ja suattii olla tarjoilija. Ee tarvihe alottaa polokemisella. (tahtija kärpäslätkäorksterissa)
Ylennyksijä suat kykkyis js taitois mukkaan.
Työuran huipulla out sillon kun piäset sulttaaniks, ensin vara ja sitten piäsulttaaniks. Viimeeksi maenittussa tehtävässä sinullekkiin tietetään virkapuku, Armaanilla - luukkupöksyt ja suat oman luukkuvahinnii.
Tietennii ennen tuohon asemaan piäsyä entinen sulttaan on jo jiänä eläkkeelle...riippuu tietennii sen viriiliyyvestä, mitä minä muun toimein ohella oon joutuna tarkkailemmaan monta kertoo päevässä. - ellumari
Selema65 kirjoitti:
sitä mahviosoo huastattammaan.
Kyllä huomoo, että oot systeri, oot niin hengessä mukana ;-)
Minä käyn vaen vaehtamassa vuatteet, laetan verrari-paejan piälle, jos niillä on jottaen tekemistä vormula-tallin kansa niin luuloovat
että niin on meillähhii.Perluskuonija tappoomaan!
Se onnii jännee seerattavvoo miten siinä kääp. Myöhän tiijetään miten kääp, vuan mielenkiintosta nähhä muihen reaktijot.
Suavatpa nähhä kuka kenet hurmoo.
Tieltä kun tulloo sellanen viikinkikuninkatar, että Perluskuoni on männyttä miestä ja kohanna ensimmäisen kerran elämäsä aekana vertaiseesa vastustajan...hurmoomisessa:) - Äärnesti
MdK-MdK kirjoitti:
Taespa tulla leuhkittua liikoo tuolle kottiin jiäneelle!
Mäneppä kokkeilemmaan kellutko vae uppootko, eläkä yritä kemuta takasi kannelle!Voi Kaunis Rouva, Voi kiltti Rouva!
Antakee anteeks, antakee armoo!
Enhän mie mittää pahhaa tarkottant, ko mie halusin olla vaan ystävällinen kaikille, jotka tänne kirjuuttelloot niin maalla kun merellä.
Mie lähen ny muille vesille, merta riittää aina taivaanrantaan asti.
Ei muistella pahalla. Hymyillään kun tavataan.
Suutelen kättänne Madame
Äärnesti Vanhapuosu - Selema65
Äärnesti kirjoitti:
Voi Kaunis Rouva, Voi kiltti Rouva!
Antakee anteeks, antakee armoo!
Enhän mie mittää pahhaa tarkottant, ko mie halusin olla vaan ystävällinen kaikille, jotka tänne kirjuuttelloot niin maalla kun merellä.
Mie lähen ny muille vesille, merta riittää aina taivaanrantaan asti.
Ei muistella pahalla. Hymyillään kun tavataan.
Suutelen kättänne Madame
Äärnesti VanhapuosuEe muistella pahalla!
Laeta joskus mukavata pullopostia!
Toevoo kapteeni Selema
- Suvi2
vastaus on mänös, mut ko muka hierarkia on liian syvä...
Mie mään mieluust pitämää sitä luukkuu silmäl, jot kassele ja kuuntele sie välmere aaltoi ja muuta kohinaa iha rauhas.
Sinne Sisiliiaa ko ollaa mänös jossakii vaihees, ni pittää tunnustaa, jot tää Corleoone on miu isoissäi isä tai jottai semmosta. (vai oliks siin välis viel joku isä, en ole varma) Nii se vissii siulkii ol jottai sukkuu jot sukkuu ollaa myökii siu kanssais. Maalima on pien, eiks vaa.- ellumari
Näinhän taitaa olla.
Olemme kuuluisaa Corleoonen sukua!
Jokohan puatille tunkeilevat puujalat ja muuttii Rietriikit alakaa ymmärtee pelätä.
Eehän myö oltas näin hyvin pärjättykkään iliman jos ee ois suatu rahhoo muihin puattiin suojelemisesta.
Cosa Nostara!
ps.*kuiskoo* aena täätyy vähän muarapuja pelotella ja pien vale on sillon paikallaan - Suvi2
ellumari kirjoitti:
Näinhän taitaa olla.
Jokohan puatille tunkeilevat puujalat ja muuttii Rietriikit alakaa ymmärtee pelätä.
Eehän myö oltas näin hyvin pärjättykkään iliman jos ee ois suatu rahhoo muihin puattiin suojelemisesta.
Cosa Nostara!
ps.*kuiskoo* aena täätyy vähän muarapuja pelotella ja pien vale on sillon paikallaan*jot mie aattelin, että jottai pittää keksii ku tää lilliputtikoko ei nosta miu auktoriteettii. Hyö asjattomat muute ruppeevat vaik sinuttelemmaa...*
- Suvi2
ellumari kirjoitti:
Näinhän taitaa olla.
Cosa Nostara!
ps.*kuiskoo* aena täätyy vähän muarapuja pelotella ja pien vale on sillon paikallaanAattelin, jot jotakii pittää tähä hättää keksii, ko muute tää miun auktoriteettiin ei oikei taija riittää. Tuntemattomat ruppeevat vaik sinuttelemmaa ja haastamaa miul SUURIL KIRJAIMIL..
- Suvi2
Suvi2 kirjoitti:
Aattelin, jot jotakii pittää tähä hättää keksii, ko muute tää miun auktoriteettiin ei oikei taija riittää. Tuntemattomat ruppeevat vaik sinuttelemmaa ja haastamaa miul SUURIL KIRJAIMIL..
Halvio ku mie taas töpeksi - vai kuka se lie töpänt. Mie keskeyti etellise etellise kirjotuksein ja laitoi koht toise. Ei hää keskeyttäntkää ja pläjäytti näkyvii molemmat. Nyt mie niiko jankutan...
- Selema65
Suvi2 kirjoitti:
Halvio ku mie taas töpeksi - vai kuka se lie töpänt. Mie keskeyti etellise etellise kirjotuksein ja laitoi koht toise. Ei hää keskeyttäntkää ja pläjäytti näkyvii molemmat. Nyt mie niiko jankutan...
asijat kahteen kertaan, että männöö perille ;-)
Vaen onhan meillä Mookari-Lempi mukana, jos kovin härskijä porukkoo tulloo meijän aaktoriteettijä loukkoomaan. - Selema65
Selema65 kirjoitti:
asijat kahteen kertaan, että männöö perille ;-)
Vaen onhan meillä Mookari-Lempi mukana, jos kovin härskijä porukkoo tulloo meijän aaktoriteettijä loukkoomaan.Ne Il Giornalen reportterit sanovat että italialaeset kaepoo järjestystä.
Minä sanoen, että myö tullaan ja pistetään asijat järjestykseen. Aenahhii vähäks aekoo. - ellumari
Selema65 kirjoitti:
Ne Il Giornalen reportterit sanovat että italialaeset kaepoo järjestystä.
Minä sanoen, että myö tullaan ja pistetään asijat järjestykseen. Aenahhii vähäks aekoo.tilanteita sanomalla välillä Perluskuonille maireesti hymmyillen, että "kuule,voistko katsoa merta!" Vielä vois hienomminnii sanova, että "merda".
Enpä ilikijä kientee italijaksi mittee meinoo, vuan mernaeset ainahiin ymmärtee, että se laase on meijen tuntemuksija sellasija kohtaan, jotka suomalaisija kunnon sapuskoita arvostelloot.
Helekkarin hyvä kun Kluara tätilöineen pan mänemään tantemilla sattoo kilomerrijä tunnissa ja kerkesivät mukkaan kun lähetään Palermova kohti purjehtimmaan.
Lempi tätillä järjestyksenpitoväline nilikassa karraattivat purjevenesatamaan. Tuas suatiin myönteistä huomijota. - Suvi2
ellumari kirjoitti:
tilanteita sanomalla välillä Perluskuonille maireesti hymmyillen, että "kuule,voistko katsoa merta!" Vielä vois hienomminnii sanova, että "merda".
Enpä ilikijä kientee italijaksi mittee meinoo, vuan mernaeset ainahiin ymmärtee, että se laase on meijen tuntemuksija sellasija kohtaan, jotka suomalaisija kunnon sapuskoita arvostelloot.
Helekkarin hyvä kun Kluara tätilöineen pan mänemään tantemilla sattoo kilomerrijä tunnissa ja kerkesivät mukkaan kun lähetään Palermova kohti purjehtimmaan.
Lempi tätillä järjestyksenpitoväline nilikassa karraattivat purjevenesatamaan. Tuas suatiin myönteistä huomijota.Hyvä oivallus ellumar.
Italiaanoi 8 on otto, niiko tiijättä ja matti on heil haukkumasana joka ois mei kieles vaik itiootti, tollo, aasi tai jotakii.
Hyö näkkiit Helsingis Ottomati. Voi et heil ol lustii ja ain 8 turistii käi Ottomati kans kuvattavaks.
En mie ole tätä isse keksint, mie ole kuullu jostakii tai lukent.
Jot jos teijä kene nimi on Matti, älkää ainakaa sanoko heil, saap vaa Per Luskooni lissää pilka aihetta. - ellumari
Suvi2 kirjoitti:
Hyvä oivallus ellumar.
Italiaanoi 8 on otto, niiko tiijättä ja matti on heil haukkumasana joka ois mei kieles vaik itiootti, tollo, aasi tai jotakii.
Hyö näkkiit Helsingis Ottomati. Voi et heil ol lustii ja ain 8 turistii käi Ottomati kans kuvattavaks.
En mie ole tätä isse keksint, mie ole kuullu jostakii tai lukent.
Jot jos teijä kene nimi on Matti, älkää ainakaa sanoko heil, saap vaa Per Luskooni lissää pilka aihetta.vaikka ihan pikkusen kertailla italijalaisiaja sanoja kun ollaan sinne mänössä - Italiijaan.
Muistinnii justiin, että matto tarkottoo hulluva Italijan kielellä. Monikossa sitten vissiinnii matti on monta hulluva.
Suattoo olla, että vaikka ois miten hienot persijalaiset matot Perluskuonilla, niin parasta olla sanomatta "Bello matto":))
Jos en ihan viärin muista niin se tarkottoo kaanis hullu.
Nyt vuan pelekän kohtelijaisuuven vuoks kielopintoja tääventämmään, että ee ennee lissee lookkauksija tule puolin, eekä toisin. Vuan minun mielestäin Perluskuonin ois välttämätt osattava suomea ja parempi kun vielä savvoo ossois.Ihe asijassa kaikkiin EU-maihen tääys oppija meijen kieltä. Helekkari tässä mittee ranskoo ja espanjoo sivistynneet immeiset ala viäntee. - Selema65
ellumari kirjoitti:
vaikka ihan pikkusen kertailla italijalaisiaja sanoja kun ollaan sinne mänössä - Italiijaan.
Muistinnii justiin, että matto tarkottoo hulluva Italijan kielellä. Monikossa sitten vissiinnii matti on monta hulluva.
Suattoo olla, että vaikka ois miten hienot persijalaiset matot Perluskuonilla, niin parasta olla sanomatta "Bello matto":))
Jos en ihan viärin muista niin se tarkottoo kaanis hullu.
Nyt vuan pelekän kohtelijaisuuven vuoks kielopintoja tääventämmään, että ee ennee lissee lookkauksija tule puolin, eekä toisin. Vuan minun mielestäin Perluskuonin ois välttämätt osattava suomea ja parempi kun vielä savvoo ossois.Ihe asijassa kaikkiin EU-maihen tääys oppija meijen kieltä. Helekkari tässä mittee ranskoo ja espanjoo sivistynneet immeiset ala viäntee.Minulla on hyvin kieltaetonen veljmies. Se kun ajeloo Italiassa konepyörälläsä ja tankkoo niin ee oo ongelmia. Se vaen sannoo: - Pensiino viniito, ropelo toppo. Kyllä älyväävät mikä on hätänä.
Voejaanhan myä vihjasta Perluskoonille, että " non parlo italiano, ma molto bene savo" eli että myö ee huastella italiaanoo mutta helekatin hyvin savvoo. Jos se on viksu ja ymmärtää yskän niin alakaa kyllä viäntee savvoo. Ihan meijän mieliks.
On se niin lieron näkönen äijä. - ellumari
Selema65 kirjoitti:
Minulla on hyvin kieltaetonen veljmies. Se kun ajeloo Italiassa konepyörälläsä ja tankkoo niin ee oo ongelmia. Se vaen sannoo: - Pensiino viniito, ropelo toppo. Kyllä älyväävät mikä on hätänä.
Voejaanhan myä vihjasta Perluskoonille, että " non parlo italiano, ma molto bene savo" eli että myö ee huastella italiaanoo mutta helekatin hyvin savvoo. Jos se on viksu ja ymmärtää yskän niin alakaa kyllä viäntee savvoo. Ihan meijän mieliks.
On se niin lieron näkönen äijä.männöö vielä vähän aekoo, ennenkuin keretään nostamaan ankkur, niin karsitaannii sanavarastosta niitä sanoja, mitkä suattasivat olla italijalaisille pilikan ja irvailun aihe.
Uattelinnii, että kettään Puavo nimistä ee ainakaan oteta seerueeseen sille ruokakulttuurmatkalle.Olokoon vaikka etuskunnan puhemies pyrkimässä niin ee lähe pilikan kohteeksi.
Myö kun kuhuttas sitä etunimeltä ja sanottas, että Puavo , kuulehan, kahohan - jopa alakasivat italijalaiset naaroo pilikkanaarua. Puavo kun on italijaksi kalakkuna.Sitten nuo sukupuolelimiin nimet!!:(
Ee veikkonen - myö karsitaannii rivvoovet pois sanavarastosta.Ne siellä outtavat vissiinnii erlaista lähetystövä, vuan nytpä näätetään, että
osataannii käättäätyvä. - Suvi2
ellumari kirjoitti:
männöö vielä vähän aekoo, ennenkuin keretään nostamaan ankkur, niin karsitaannii sanavarastosta niitä sanoja, mitkä suattasivat olla italijalaisille pilikan ja irvailun aihe.
Uattelinnii, että kettään Puavo nimistä ee ainakaan oteta seerueeseen sille ruokakulttuurmatkalle.Olokoon vaikka etuskunnan puhemies pyrkimässä niin ee lähe pilikan kohteeksi.
Myö kun kuhuttas sitä etunimeltä ja sanottas, että Puavo , kuulehan, kahohan - jopa alakasivat italijalaiset naaroo pilikkanaarua. Puavo kun on italijaksi kalakkuna.Sitten nuo sukupuolelimiin nimet!!:(
Ee veikkonen - myö karsitaannii rivvoovet pois sanavarastosta.Ne siellä outtavat vissiinnii erlaista lähetystövä, vuan nytpä näätetään, että
osataannii käättäätyvä.ko tuos pienen pyrräykse otin. Jo kerkesin aatella, jot herravarjele jos tää tipauttaa miut merree. Uimataitokii on sitä mitä se millo sattuu olemaa ja nyt vino takkee melko huono.
Nii, sitähä miu pit asjaksein haastaa, jot mie olen vähä huolestunt mitä ne meil syöttäät. Niil ko ei nii peri puhast taija tuo elintarvikepuol olla. Puavookii vaik söis välil, mut ne taitaat tyrkyttää sitä pakettiijaan joka aterial. Nälkäähä siel kuoloo. Ollaaks siel kauvankii? - Selema65
Suvi2 kirjoitti:
ko tuos pienen pyrräykse otin. Jo kerkesin aatella, jot herravarjele jos tää tipauttaa miut merree. Uimataitokii on sitä mitä se millo sattuu olemaa ja nyt vino takkee melko huono.
Nii, sitähä miu pit asjaksein haastaa, jot mie olen vähä huolestunt mitä ne meil syöttäät. Niil ko ei nii peri puhast taija tuo elintarvikepuol olla. Puavookii vaik söis välil, mut ne taitaat tyrkyttää sitä pakettiijaan joka aterial. Nälkäähä siel kuoloo. Ollaaks siel kauvankii?Meellä on omat evväät, kalakukosta lähtiin.
Niitähän myö syötetään sille Perluskoonillehhii ja häevytään justiisa vähä ennen kun sen mahhoo alakaa viäntelemmään.
Toevottavasti keritään tarjoella mämmi jäläkiruuvaks... - Suvi2
Selema65 kirjoitti:
Meellä on omat evväät, kalakukosta lähtiin.
Niitähän myö syötetään sille Perluskoonillehhii ja häevytään justiisa vähä ennen kun sen mahhoo alakaa viäntelemmään.
Toevottavasti keritään tarjoella mämmi jäläkiruuvaks...jot syötetääkö myö kaik evväät sil Per Luskoonil ja mitä pirruu myö ihte sit syyvää.
Oha siint olt puhe, mut ko on nii paljo kaikkee miittimistä ja matkajärjestellyy ni mie iha mäni sekas. - Selema65
ellumari kirjoitti:
männöö vielä vähän aekoo, ennenkuin keretään nostamaan ankkur, niin karsitaannii sanavarastosta niitä sanoja, mitkä suattasivat olla italijalaisille pilikan ja irvailun aihe.
osataannii käättäätyvä.tuo "puavo", joka tulj häeriintyneessä mielentilassa tänne söheltämmään, suapi hoetoo mahvian sellissä.
Minä oon antanna täävet valtuuvet tehä sen kansa mitä tykkeevät. Jos haluavat vaekka oliiviöljyssä paestoo niin siitä vuan! - ellumari
Selema65 kirjoitti:
tuo "puavo", joka tulj häeriintyneessä mielentilassa tänne söheltämmään, suapi hoetoo mahvian sellissä.
Minä oon antanna täävet valtuuvet tehä sen kansa mitä tykkeevät. Jos haluavat vaekka oliiviöljyssä paestoo niin siitä vuan!Seko se onnii "ruusuritar" siellä kasittelyvä suamassa? Olishan tuo pitänä tyylistä tuntija.
Raakkamaisesti haakkuu ja rähjee, mölököttää immeisoikeuksiisa artikloita ja välillä ruusuja luppoo ostoo.
Olliiviöljyssä suattas olla hyvä paestoo, vuan lähtöökö tuosta haju silläkään. Meinoon, että ee etes koerat syö nuin haisevata ruatova.
Männöö olliiviöljy hukkaan.
- Selema65
minun prohviilissa.
Siellä on kuva ku ite Per Luskoonin lehestä, siitä Il Giornaalesta kävivät huastattelemassa minuva eli tekivät risöörtsiä tulevata kohtoomista varten.
Laetoen kaeken varalta verrari-paejannii piälle, Per Luskooni on vähä luppaellu että suan verrarin matkamuistoks.
Iso etusivun juttu: "La capitana Selema tulossa Palermoon naismiehistöeneen" ja vähä alempana luki
"kansa kohisoo".
Työ ootta varmaannii utelijaita, minä voen kirjottoo katkelman siitä:
La capitana Selema ja hänen miehistösä on risteilyllä tuntemattomiin matkakohteisiin ja
Palermo (kaikista paekoesta) on suanu kunnian ottoo m/s Salmonellan miehistön vastaan.
m/s Salmonellalla on järjestetty Per Luskoonille tillaisuus tutustua aetoon suomalaeseen ruokakulttuuriin ja osottoo että osataan kyllä kirstu täyttee Suomessahhii. (Kirstu=maha, sisilialaiset käättää hurttia huumoria, kapt.huom.)
La capitana kerto että Per Luskooni suapi henkilökohtasen tarjoelijan, Lempi-tätin, tuolisa tuakse valavomaan, että ruokalajit syyvään oekeessa järjestyksessä. Hän on varustautunna moukarin kansa!! Ehkä se kuuluu suomalaisen tarjoilijan univormuun?
Ootamme jännityksellä Per Luskoonin omia vaekutteita kuhan päevällinen on ohi.- Leny
Puuh, puuh, ähh, puhh..
Täll keulakuvall on olt nii kiire jot taas en tiiä miss männää. Mut sen verran ehin selvää ottaa, ett koht startataa ja miehistönki kapteen Selema on auktoriteetillaa valinnnu.
Jo männee sill ukol silmät selällee, ku Seleman näkköö. Nii on komiaks itsesä laittant.
Nyt mie oon valmiin keulaa sitottavaks. On meikit, hiuksen pitennykset ja empiiripuku vyötetty.
Yhen italian lauseen opettelin, jos kärräättä miutki sinne Per Luskoonin illallisill. Ossaan sannoo et: "Sono molto lieto di fare la sua conoscenza." ( mukavaa tuttuustuu ) - Selema65
Leny kirjoitti:
Puuh, puuh, ähh, puhh..
Täll keulakuvall on olt nii kiire jot taas en tiiä miss männää. Mut sen verran ehin selvää ottaa, ett koht startataa ja miehistönki kapteen Selema on auktoriteetillaa valinnnu.
Jo männee sill ukol silmät selällee, ku Seleman näkköö. Nii on komiaks itsesä laittant.
Nyt mie oon valmiin keulaa sitottavaks. On meikit, hiuksen pitennykset ja empiiripuku vyötetty.
Yhen italian lauseen opettelin, jos kärräättä miutki sinne Per Luskoonin illallisill. Ossaan sannoo et: "Sono molto lieto di fare la sua conoscenza." ( mukavaa tuttuustuu )Tarkottaa muistaaksen, että tupakoenti kielletty, jos Perluskooni aekoo sytyttee sikkaarin jossaen välissä.
Hyi helekatti ku se haesoo kaaheelle!
Meijän parhvyymit mänis ihan hukkaan.
Arvooppa minkä tähe mulla on suu nuin muikeen näkösenä?
No, ku minä oon suanu tuon paejan Suumahherilta kaavan sitten ja nyt ku ollaan oltu tuossa Kimin puatin vieressä, niin minä koetin nuamijoeja ihten, ettee se tunnistaes minuva ja pitäs petturina.
Mutta pisnes on pisnes. Mukavahan se oes käävä eläkkeesä nostamassa verrarilla, katotaan miten sen Perluskoonin kansa asijat lutviintuu.
Vaen kylläpä oottii uhkeen näkönen keolakuva!
Sano sitte jos tuuloo kovasti silimiin niin suat laenata näetä minun uimalasija. - PäiviPerho
Selema65 kirjoitti:
Tarkottaa muistaaksen, että tupakoenti kielletty, jos Perluskooni aekoo sytyttee sikkaarin jossaen välissä.
Hyi helekatti ku se haesoo kaaheelle!
Meijän parhvyymit mänis ihan hukkaan.
Arvooppa minkä tähe mulla on suu nuin muikeen näkösenä?
No, ku minä oon suanu tuon paejan Suumahherilta kaavan sitten ja nyt ku ollaan oltu tuossa Kimin puatin vieressä, niin minä koetin nuamijoeja ihten, ettee se tunnistaes minuva ja pitäs petturina.
Mutta pisnes on pisnes. Mukavahan se oes käävä eläkkeesä nostamassa verrarilla, katotaan miten sen Perluskoonin kansa asijat lutviintuu.
Vaen kylläpä oottii uhkeen näkönen keolakuva!
Sano sitte jos tuuloo kovasti silimiin niin suat laenata näetä minun uimalasija.*läpsyn räpsyn..ohhoi*
Nopsasti lähettivät tuomaan viestiä, että aikovat perlusconilaiset evätä laivalta rantautumisen, tai ainakin laittavat tosi pitkään karanteeniin!?
Kotimaanne ( 'ompi edelleen Suomi24'?) ehdottaa
ongelmalta välttyäksenne Laivan uudelleen kastamista tai edes rapsuttamista...salmonella kun on epätoivottujen listalla perlusconilaisten ruokapöydässä.
Ehdotus: rapsutelkaa yksi ällä pois ja viimeisen a:n ylle voisi joku lokki käydä kakkimassa korkomerkin. Näin syntyy suomennettuna Lohi siellä ( ja täällä ), jonka per...paragr...conit tunnistavat syötäväksi aineeksi. Näin ovat luvanneet.
Ehdotus2: Käättäytykkee savolaesittain ja kiertäkkee toesta kautta.
*Tsau Bellat! Perho jatkaa virkatehtäviään* - Selema65
PäiviPerho kirjoitti:
*läpsyn räpsyn..ohhoi*
Nopsasti lähettivät tuomaan viestiä, että aikovat perlusconilaiset evätä laivalta rantautumisen, tai ainakin laittavat tosi pitkään karanteeniin!?
Kotimaanne ( 'ompi edelleen Suomi24'?) ehdottaa
ongelmalta välttyäksenne Laivan uudelleen kastamista tai edes rapsuttamista...salmonella kun on epätoivottujen listalla perlusconilaisten ruokapöydässä.
Ehdotus: rapsutelkaa yksi ällä pois ja viimeisen a:n ylle voisi joku lokki käydä kakkimassa korkomerkin. Näin syntyy suomennettuna Lohi siellä ( ja täällä ), jonka per...paragr...conit tunnistavat syötäväksi aineeksi. Näin ovat luvanneet.
Ehdotus2: Käättäytykkee savolaesittain ja kiertäkkee toesta kautta.
*Tsau Bellat! Perho jatkaa virkatehtäviään*Myöpä kastoo kapsautettaannii laeva uuvestaan m/s Selemanellaks... Jos ne ee ossoo ies "ingleesee",
eevätkä ymmärrä että "salmon" on lohi.
Kyllä myö piästään rantaan, mutta ku Perluskooni on suata puattiin niin kiskastaan maehinnoosusilta ylös. Pietään Perluskoonia ikkäänku panttivankina koko ruokaelun aejan.
- Selema65
Huomiseks oon varanna konsmetolookin ja kampoojan tänne puatille, meijän stailisti on paekalla ja on valinna vuatteet jotka tuovat esille meijän parraat puolet.
Kaala-aakoissa ee oo siästelty, näköalat on uhkeet.
Yks perhoslentäjä ilimotti että meijän maehinnousussa oes esteitä.
Minä annoen puatille hätäkasteen, se on nyt
m/s Selemanella ja pitäs harhaattoo kaekki eppäelijät mahvioosossa.
Perluskooni tulloo puattiin niinku on sovittu ja myö ollaan niin elekanttija, jotta voe veljet!
Lempi-tätillä on klatiaattorin asusteet, ja moukarin asemasta oon laettanna ison kiven riimun piähän (eehän niillä ollu mookarista mittää tietoo siihen aekaan kun klatiaattorit elivät).
Eli Lempi-täti on hyvin aatenttisen näkönen ja
huolehtii Perluskoonin hyvinvoennista *hymmyilöö irstaasti*.
Oon kuavaellu seoroovata menyä:
Alakuruoka: Piimävelli ja kalakukkosiivu
Juomana sahtia (satakuntalaesta)
Vuoskerta: männeen vuotista
Välipalat: Talakkunata ja tönkkösuolattua
silakkata
Juomana kolomesti kirkastettua
kitteeläestä (mehtätuoretta)
Piäruoka: Läskiä ja lotinoo
Rupisia pottuja
Kokkelpiimee (viikon vanahoo)
Jäläkiruoka: Mämmiä ja rapakaljoo
Pitäs suoliston toeminnan olla erittäen vilikasta.
Ja kun Perluskoonin silimät alakaa pullistua ulos piästä, niin myö sanotaan "puon tsornoo, sinjoor" ja Lempi-täti osottaa sormella tiploomia ja lykkee sulukakynän Perluskoonin kännyyn ja heilaattaa vähä kiviriippoosa...
Sitte se suapi lähtee asijoelle ja myö jatketaan matkoo.
Näen minä oon suunnitellu. Mittee työ sanotta?- ellumari
suunnitella kaekki. Miehistön(naesiston) ulukonaesesta olemuksesta mennyyn asti ja Perluskuonin viihyttämisennii, illallisten jäläkeiset jatkot.
Tietennii vilimataan koko kulinaristinen naatinto, mikä Perluskuonin ilimeistä on luvettavissa. Tuskinpa ossoo pittee nuamaasa peruslukemilla.
Seeroovan kerran kun tyrmee jonnii suomalaisiin toiveen ja hankeen EU:ssa niin pannaampa vilmi pyörimään ja sanotaan, että tämä sitä suattoo toistuva, jos et asetu.
Uattelin vielä sellasta ohjelmanurerova, että pantas se käsittelyhuoneen tyyppi illan jatkoks Perluskuonille seeroo pitämään.
Vai oisko liijan kova opetus? Se Peno (Italijalaesittain iännettynä o -kirjain nimen lopussa ylleensä jos mies on olovinnaan)kun selevittelis asijoita omalta kannaltaan, uskonnosta naisiin ja rykäsis immeisoikeuksiin julistuksen puolenkymmetä kertoo, niin johan alakas mahtavampikin tyyppi alakaa voija huonosti. Suattas kyllä oksentoo hyvät sapuskat. - Klara*
ellumari kirjoitti:
suunnitella kaekki. Miehistön(naesiston) ulukonaesesta olemuksesta mennyyn asti ja Perluskuonin viihyttämisennii, illallisten jäläkeiset jatkot.
Tietennii vilimataan koko kulinaristinen naatinto, mikä Perluskuonin ilimeistä on luvettavissa. Tuskinpa ossoo pittee nuamaasa peruslukemilla.
Seeroovan kerran kun tyrmee jonnii suomalaisiin toiveen ja hankeen EU:ssa niin pannaampa vilmi pyörimään ja sanotaan, että tämä sitä suattoo toistuva, jos et asetu.
Uattelin vielä sellasta ohjelmanurerova, että pantas se käsittelyhuoneen tyyppi illan jatkoks Perluskuonille seeroo pitämään.
Vai oisko liijan kova opetus? Se Peno (Italijalaesittain iännettynä o -kirjain nimen lopussa ylleensä jos mies on olovinnaan)kun selevittelis asijoita omalta kannaltaan, uskonnosta naisiin ja rykäsis immeisoikeuksiin julistuksen puolenkymmetä kertoo, niin johan alakas mahtavampikin tyyppi alakaa voija huonosti. Suattas kyllä oksentoo hyvät sapuskat.Myö rantaavvuttaa tänä iltan siin kaheksa mais.
Jouvuttii helevata Mantsesterrii ja sielt Reykjaviikkii, mut nyt ollaa jo lähel.
Kiitosta vaa, ko lähetittä sen yksityiskonnee hakemaa, muute ei ois jouvuttu vissii viel ens kuussakaa.
Ei meinant matkantekoväline mahtuu pienee konneesee, mut iso-täti-Lempi ko jyräht kerra, pari, jot häne tanteemiasa ko ei jätetäkkää vierail mail kene tahasa polettavaks, ni joha rupes löytymää tillaa. Isotäti-Impi sylis ol pyörä koko matka aja.
No, nyt o silviisii, jot myö tuuvvaa viel hapankaalii ja Lemi särrää, saat sie, Selema, mahtumaa ne mennyyhi? Paat vaik iha vaa huikopalaks.
Myö ollaakii iha kaike tailaukse tarpees.
Miu sihvonkiröijy o kahest kohtaa (pers...) hankautunt iha melkee puhki, täti-Impi nutturast ei oo ko solet jälel ja täti-Lempil o nilkat iha hiertyneet.
Mut iltasel tavataa, pankaa soihut palamaa ja Leny soittakoo haitarillaa Porilaiste marsii.
Ollaa myö sev väärttii.
PS. Se meinaa täti-Lempi kuulemma kyyvittää Perluskoonii ja sulttaanii pyörällää.
Yhes vai eriksee, sitä mie en tiijä. - Leny
Klara* kirjoitti:
Myö rantaavvuttaa tänä iltan siin kaheksa mais.
Jouvuttii helevata Mantsesterrii ja sielt Reykjaviikkii, mut nyt ollaa jo lähel.
Kiitosta vaa, ko lähetittä sen yksityiskonnee hakemaa, muute ei ois jouvuttu vissii viel ens kuussakaa.
Ei meinant matkantekoväline mahtuu pienee konneesee, mut iso-täti-Lempi ko jyräht kerra, pari, jot häne tanteemiasa ko ei jätetäkkää vierail mail kene tahasa polettavaks, ni joha rupes löytymää tillaa. Isotäti-Impi sylis ol pyörä koko matka aja.
No, nyt o silviisii, jot myö tuuvvaa viel hapankaalii ja Lemi särrää, saat sie, Selema, mahtumaa ne mennyyhi? Paat vaik iha vaa huikopalaks.
Myö ollaakii iha kaike tailaukse tarpees.
Miu sihvonkiröijy o kahest kohtaa (pers...) hankautunt iha melkee puhki, täti-Impi nutturast ei oo ko solet jälel ja täti-Lempil o nilkat iha hiertyneet.
Mut iltasel tavataa, pankaa soihut palamaa ja Leny soittakoo haitarillaa Porilaiste marsii.
Ollaa myö sev väärttii.
PS. Se meinaa täti-Lempi kuulemma kyyvittää Perluskoonii ja sulttaanii pyörällää.
Yhes vai eriksee, sitä mie en tiijä.On jonkun verran aika alkanu käyvä pitkäks tääl keulas. Hyvä ku pääsee soittamaa. Mut semmone toivomus olis , ett sulttaani tulis hölläämää miun oikiaa jalkaterrää tuost sitteest. Jalan ku pittää kaiken aikaa soittaes antaa tahtii. Ja siihe ei sitt kukkaa saa koskee soiton aikan. Muuten nakkaan haitarin kulmal päähä. Muutes ei tuu mittää. Marssiki muuttuu hittaaks valssiks.
- Klara*
Leny kirjoitti:
On jonkun verran aika alkanu käyvä pitkäks tääl keulas. Hyvä ku pääsee soittamaa. Mut semmone toivomus olis , ett sulttaani tulis hölläämää miun oikiaa jalkaterrää tuost sitteest. Jalan ku pittää kaiken aikaa soittaes antaa tahtii. Ja siihe ei sitt kukkaa saa koskee soiton aikan. Muuten nakkaan haitarin kulmal päähä. Muutes ei tuu mittää. Marssiki muuttuu hittaaks valssiks.
Tuost vähä ajankulu mussiikkii, jos meinaa olo puutuu keulil ja muuvallakkii.
Eiks tään piisin vois ottaa yhteislaulutillaisuuteekii?
Onnistuukoha maha ketkuttelu tähä tahtii?
http://www.seiska.fi/flash/kesakaraoke05/salarakkaat.swf - Selema65
Klara* kirjoitti:
Tuost vähä ajankulu mussiikkii, jos meinaa olo puutuu keulil ja muuvallakkii.
Eiks tään piisin vois ottaa yhteislaulutillaisuuteekii?
Onnistuukoha maha ketkuttelu tähä tahtii?
http://www.seiska.fi/flash/kesakaraoke05/salarakkaat.swfwww.fun.from.hell.pl/2003-02-18/volare-karaoke.swf
Ku kerran ollaan Italiassa niin tässä on Volaren sanat, laaletaan karaokena.
Kyllä tuo "laki lips" on vielähhii hyvä piisi. - Klara*
Selema65 kirjoitti:
www.fun.from.hell.pl/2003-02-18/volare-karaoke.swf
Kyllä tuo "laki lips" on vielähhii hyvä piisi.Mie oon tuon Volaaren kerra vetänt vahinkos kirkkokuoro harjotuksissakii.
Arvaat sie, jot nolottiks vähä?
Ei, ku paljo. - Selema65
Klara* kirjoitti:
Mie oon tuon Volaaren kerra vetänt vahinkos kirkkokuoro harjotuksissakii.
Arvaat sie, jot nolottiks vähä?
Ei, ku paljo.Minun ex-mies soetti kerran Säkkijärven polokkoo kellopelillä kirkon tornista.
- Suvi2
Selema65 kirjoitti:
www.fun.from.hell.pl/2003-02-18/volare-karaoke.swf
Kyllä tuo "laki lips" on vielähhii hyvä piisi.noit sannoi mielii. Se Nelpluutipintotopluu on sit uppee. Kene sie olit aatellu soittavan sen kitarasoolo, vaik vissii sen vois haitarilkii. Ai nii, tyyrmannilha on se kaikekattava soittopeli, silhä se vissii käypkii.
- Selema65
Suvi2 kirjoitti:
noit sannoi mielii. Se Nelpluutipintotopluu on sit uppee. Kene sie olit aatellu soittavan sen kitarasoolo, vaik vissii sen vois haitarilkii. Ai nii, tyyrmannilha on se kaikekattava soittopeli, silhä se vissii käypkii.
marimpata siinä kohtoo missä lukkoo "kitarrensoolo", antaa marimpakapulalle kyytiä ja myö voejaan läpsiä kärpäslätkee tahissa.
- ellumari
Selema65 kirjoitti:
marimpata siinä kohtoo missä lukkoo "kitarrensoolo", antaa marimpakapulalle kyytiä ja myö voejaan läpsiä kärpäslätkee tahissa.
lähtemään, meillä onnii vielä monenlaista järjestelyhommoo.
Sulttaanin lepytystyö on vissiinnii ensimmäisenä ohjelmassa ja minun kait sitä pittee koittoo suostutella tulemaan Lenyn jalakoo löösäämään.
Sulttaan murjottoo kun ee suana Suvia molempiin luukkuin vahiks.Minä halusin velevollisuuventuntosesti pittee etuluukusta huolta etelleennii, vaekka sulttaan vuatimalla vuati, että luukkuvahti vaihettas. Sanoin, että tätä täätys harjotella äkkinäisemmän ja nyt kun on lähtökiireettii, niin en jouva Suvija opettammaan. On siinä niin monta asijata otettava huomijoon. Luulun aakasu aena kun sultaan tahtoo ja vaikka ee tahtoskaan. Neelan suunnan tarkastus ja öljyn vaihto.
Männöö sitten Lenyn jalakaa piästämään kun leppyy.
Sillä kun on niin herkkee luatuva tuo sielullinen rakenne. Montahii kertoo on minulle ärähtånä, että kyllä ne uarteet vähemmälläi koploomisella pyssyy tallessa, vuan minä en ou tottuna tehtävee huolimattomasti hoitamaan ja räpleen luukulla montakymmenta kertoo päevässä - se on vastuuntuntova. - ellumari
ellumari kirjoitti:
Sulttaanin lepytystyö on vissiinnii ensimmäisenä ohjelmassa ja minun kait sitä pittee koittoo suostutella tulemaan Lenyn jalakoo löösäämään.
Sulttaan murjottoo kun ee suana Suvia molempiin luukkuin vahiks.Minä halusin velevollisuuventuntosesti pittee etuluukusta huolta etelleennii, vaekka sulttaan vuatimalla vuati, että luukkuvahti vaihettas. Sanoin, että tätä täätys harjotella äkkinäisemmän ja nyt kun on lähtökiireettii, niin en jouva Suvija opettammaan. On siinä niin monta asijata otettava huomijoon. Luulun aakasu aena kun sultaan tahtoo ja vaikka ee tahtoskaan. Neelan suunnan tarkastus ja öljyn vaihto.
Sillä kun on niin herkkee luatuva tuo sielullinen rakenne. Montahii kertoo on minulle ärähtånä, että kyllä ne uarteet vähemmälläi koploomisella pyssyy tallessa, vuan minä en ou tottuna tehtävee huolimattomasti hoitamaan ja räpleen luukulla montakymmenta kertoo päevässä - se on vastuuntuntova.Kyllä nuo Klaran ja tälilöihesä Impin ja Lempin suapuminen somasti rintoo lämmitti.
Ihan kun sukulaesija oltais.
Lempi täti varsinnii on immeinen minun makkuun.
Järjestyksenpito ja huvittelu piämielenkiinnon kohteena.
Haluvannii olla etukeelassa siinä Perluskuonin tappoomisessa ja sitä seeroomassa miten kurmee ruoka maistuu.
Sitten kun laaletaan sille se volaare, niin iliman muuta savon murteella, tai kuka millä parraiten ossoo. Minulta männöö savoks kaikkein sujuvasti. Eekö se niin olla, että Leny ja Tyyrmanni säestävät.
Nyt tässä alakaa käävä malttamattomaks. Harvemmin näitä valtijon piämiesten tappoomisija on...mitä nyt Alperttija käätiin kahtomassa ja viime talavena Vitel Castrova.
Käämpähän vielä ennen makkoomaan mänemistäin sulttaanin luukun hoitamassa yökuntoon ja huostelen samalla tuosta Lenyn jalastahhiin.
Hyvvee yötä vuan! - Selema65
ellumari kirjoitti:
Sillä kun on niin herkkee luatuva tuo sielullinen rakenne. Montahii kertoo on minulle ärähtånä, että kyllä ne uarteet vähemmälläi koploomisella pyssyy tallessa, vuan minä en ou tottuna tehtävee huolimattomasti hoitamaan ja räpleen luukulla montakymmenta kertoo päevässä - se on vastuuntuntova.ku minä ne luukkuhousut hommasin...
Minä kävin sanomassa sulttaanille että heittää housut poes kokonaan, - niin siis ne luukkuhousut ja laettaa ne entiset pussihousut jalakaasa.
Katotaan minkälaesia vuatetuksia ne tuolla arabiemiraatissa käättäävät, onko niillä housuja ollenkaa vae onko ne pukkeutunu semmoseen kahtaaniin. Siellä uusitaan sulttaanin karteroopi.
Niin - ja luppoon että meijän sulttaani suapi olla ite housuisa herra.
Tiijän kyllä että oot tunnollinen tehtävissäs, mutta tämä luukun tiiroominen, varsinnii sen julukisivun luukun tiiroominen, on kimurantti
ja herkkä juttu.
Kyllä se siitä tuas tokenoo, ku laetetaan tunnelmavalastukset, ja pukkeuvuttaan huareminaisiks, tanssitaan mahatanssija ja syötetään sulttaanille kaekenlaisia herkkuja...
Kaekki sulttaanin lepyttämiseks ;-) - Leny
ellumari kirjoitti:
Sillä kun on niin herkkee luatuva tuo sielullinen rakenne. Montahii kertoo on minulle ärähtånä, että kyllä ne uarteet vähemmälläi koploomisella pyssyy tallessa, vuan minä en ou tottuna tehtävee huolimattomasti hoitamaan ja räpleen luukulla montakymmenta kertoo päevässä - se on vastuuntuntova.No nyt on hyvä. Tekiki hyyvää ku päästit miun oikian jalkain vappaaks. Ja mie otin tuon hammein helman hampaisii ni hää pääs hieromaa miun jalkain ihan reittä myöte. Kyll mie vissii voin nyt harjotella ens yön sitä Volaaree ja Kuupalaist serenaatii, ku miun haitarin ään varmastki hukkuu tuohon Nait klupin metelii. Ja Per Luskoonii vart mie reenaan Oo Soole miioo.
- Selema65
Leny kirjoitti:
No nyt on hyvä. Tekiki hyyvää ku päästit miun oikian jalkain vappaaks. Ja mie otin tuon hammein helman hampaisii ni hää pääs hieromaa miun jalkain ihan reittä myöte. Kyll mie vissii voin nyt harjotella ens yön sitä Volaaree ja Kuupalaist serenaatii, ku miun haitarin ään varmastki hukkuu tuohon Nait klupin metelii. Ja Per Luskoonii vart mie reenaan Oo Soole miioo.
on viimesellä kiertueellaan ja tulloo laalamaan meillehhii yhen uarian jostaen oopperasta.
Se on se tunettu uaria "Presto in Pisa" eli suomennettuna Kusessa ollaan.
Mittee tiällä tapahtuu?
Sen juhlinnan jäläkeen sammuin sinne aatenttiseen työpaikka huoneeseen, ja näin aevan kamaloo painajaisunta:
Olin joutunut TÖEHIN.
Ei se vielä mitään, mutta kun se palakkasetelien rapistelu oli muuttunut vuan senttien kilinäks kukkaroon. En ymmärrä noesta euromuutoksista.
Puhelimet ei soenu ja oli aivan hiljaista.
Ja se työmuaruokalan ruoka oli aivan kun sillä ulukolaisella jollain vieraalla pahan makusta, maatonta ja iljettävää näköstä, kuin kerran syötyä.
Pahinta oli se että diakuvana heijastettu työpaikan ovi oli juuttunut kiinni. En voenut harjotellakaan sitä työpaikalta uloskävelemistä. En piässy pois ja ympäri juoksentelin
Siihen heräsin, kun makasin sen entisen pomon patsaan alla. Toivottavasti se ei mennyt rikki kuatuessaan. Onhan niitä hyviä liimoja.
Ehkä mänen nyt sen sykologin sohvalle makkoomaan, joko ne piäkallon metsästäjät on sopivan suaneet?sykolookista. Sinun täätyy tyytyä vertaestukkeen nyt lähipäevinä.
Koetahan kohheentua kun myö tavataan Perluskooni ja tineerataan sen kansa suomalaesen ruuvan merkeissä.- Magda
MdK-MdK kirjoitti:
sykolookista. Sinun täätyy tyytyä vertaestukkeen nyt lähipäevinä.
Koetahan kohheentua kun myö tavataan Perluskooni ja tineerataan sen kansa suomalaesen ruuvan merkeissä.Pieni vihjaisu jos sallit, kääräse mukaan Berlusconille sitä tosi hyvää savulohipiirakkaasi pala, eiköhön ruuan taso ala nousta, on se niin suunmukasta B:llekin!
Magda kirjoitti:
Pieni vihjaisu jos sallit, kääräse mukaan Berlusconille sitä tosi hyvää savulohipiirakkaasi pala, eiköhön ruuan taso ala nousta, on se niin suunmukasta B:llekin!
Selema on piättännä tarjota perinteistä suomalaesta ruokoo.
Se lohipiirakka on liian hyvvee tähän takotukseen (mikä näellä naesilla nyt taetaa olla) :-DD- Leny
MdK-MdK kirjoitti:
Selema on piättännä tarjota perinteistä suomalaesta ruokoo.
Se lohipiirakka on liian hyvvee tähän takotukseen (mikä näellä naesilla nyt taetaa olla) :-DDTäss on siull ehtotus. Eikä oo liian hienoo. Ku sie lopuks tarjoot mämmii, ni tarjotaa aluks hapanlohkoo. Yön yli hapannutta ruistaikinaa, sitä vetelää, miss ei oo viell enämpi jauhoi seas. Siihe joukkoo sit perunan lohkoi, keitetää, hämmennettää, lisätää tarpeen mukkaa jauhoi ja suolaa vähä. Huomajaa hääki rukkiin voiman. Kyll se Durrhum-vehnän voittaa.
- Selema65
Leny kirjoitti:
Täss on siull ehtotus. Eikä oo liian hienoo. Ku sie lopuks tarjoot mämmii, ni tarjotaa aluks hapanlohkoo. Yön yli hapannutta ruistaikinaa, sitä vetelää, miss ei oo viell enämpi jauhoi seas. Siihe joukkoo sit perunan lohkoi, keitetää, hämmennettää, lisätää tarpeen mukkaa jauhoi ja suolaa vähä. Huomajaa hääki rukkiin voiman. Kyll se Durrhum-vehnän voittaa.
Hyvä ehotus, Leny! Tehokasta tuatusti!
Ruokaelun jäläkeen jaetaan Perluskoonille ja sen miehille niitä Timpeks-aparaattiija, joeta kevväällä jäe tähteeks.
Mulla on vielähhii tiällä minun kajjuutassa se Pierre Bois`in tajous, joka kuulu näen:
----------------
Meillä on ilo tarjota Teille Timpeks-aparaattia, jolle myö ollaan haettu patentti usseimmissa sivistyneissä maessa, mm. Suomessa.
Timpeks on tarkoitettu asetettavaks istumalihasten välissä olovaan aakkoon.
Se tekköö kuasupurkaukset iännettömiks ja nerokkaan lisälaitteen ansijosta antaa niille asianomasen henkilön toivomuksen mukkaisen hajun,
niinku esim. kielon.
Samon toemitamme aparaattiimme lisävarusteena
erikoisen soettolaitteen, jonka avulla voijaan matkia urkuin pauhua, jousorkesteria, Riki Sorsan soololaulua tai soetella yksinommaan torvimussiikkia.
Myö ollaan kuultu lähimmältä tuttavapiiriltännä, että Teitä ovat jo kauvan vaevanneet erittäin pahanhajuiset kuasupurkaukset, jotka ovat
kiusallisia Teille ja epämielusia lähiympäristöllenne.
Tämän tähe myö kehotettaan Teitä kokkeilemaan Timpeksiä.
Timpeksillä varustettuna voetta aevan milloin tahasa antoo kuasun purkautuva itsestännä.
Teijän ei siis ennee tarvihte vähheekään vaevata
ihteennä kuasutellessanna.
Timpeksin vuatimaton hinta on todellakin vain 10 € iliman soittolaetetta ja 15 € soettolaetteella (hinnat sittoumukseta).
Laetteen käättökokemuksista toevomme kirjallisia laasuntoja. Erikoisesti toevomme laasunnoessa kiinnitettävän huomijota äkillisten kuasutusten
eli paukkupieruien vaekutukseen soettolaitteen iänenvärin suhteen sekä jousorkesterisoettolaitteen yhteyvessä sävelkorkeuteen.
Aparaatillamme on täys kuluttajansuojalaen mukanen pallaatusoekeus (7 päivee ostopäevä mukkaan luettuna).
Toevomme Teijän, mikäli piätättä pittee tilloomanna Timpeksin, suosittelevan sitä myös paukutteleville ystävillennä.
Toevomme tarjouksemme kiinnostavan Teitä ja jiämme oottamaan tilaustanna lähipäevinä.
Kunnioittaen
Pierre Bois
Timpeks ltd. - Selema65
Leny kirjoitti:
Täss on siull ehtotus. Eikä oo liian hienoo. Ku sie lopuks tarjoot mämmii, ni tarjotaa aluks hapanlohkoo. Yön yli hapannutta ruistaikinaa, sitä vetelää, miss ei oo viell enämpi jauhoi seas. Siihe joukkoo sit perunan lohkoi, keitetää, hämmennettää, lisätää tarpeen mukkaa jauhoi ja suolaa vähä. Huomajaa hääki rukkiin voiman. Kyll se Durrhum-vehnän voittaa.
sitä tarantelloo?
Leny kirjoitti:
Jospa se välillä pantas kahtomaan sellasta tönkkösuolattua muikkua suoraan silimiin.
Sen jäläkeen kopara(poronsorkka) soppoo kaikkine karvoneen palan painikkeeks.- Selema65
beataBarbara kirjoitti:
Jospa se välillä pantas kahtomaan sellasta tönkkösuolattua muikkua suoraan silimiin.
Sen jäläkeen kopara(poronsorkka) soppoo kaikkine karvoneen palan painikkeeks.meijän menuun niin paljo että jiäpi yöks.
Tarjoellaan runsaasti kolomesti kirkastettua kitteeläestä :-D ja sitte otetaan uusiks nuilla sinunnii ehottelemilla ruuvilla. (Ee mutterilla ja ruuvilla...) - Leny
Selema65 kirjoitti:
Hyvä ehotus, Leny! Tehokasta tuatusti!
Ruokaelun jäläkeen jaetaan Perluskoonille ja sen miehille niitä Timpeks-aparaattiija, joeta kevväällä jäe tähteeks.
Mulla on vielähhii tiällä minun kajjuutassa se Pierre Bois`in tajous, joka kuulu näen:
----------------
Meillä on ilo tarjota Teille Timpeks-aparaattia, jolle myö ollaan haettu patentti usseimmissa sivistyneissä maessa, mm. Suomessa.
Timpeks on tarkoitettu asetettavaks istumalihasten välissä olovaan aakkoon.
Se tekköö kuasupurkaukset iännettömiks ja nerokkaan lisälaitteen ansijosta antaa niille asianomasen henkilön toivomuksen mukkaisen hajun,
niinku esim. kielon.
Samon toemitamme aparaattiimme lisävarusteena
erikoisen soettolaitteen, jonka avulla voijaan matkia urkuin pauhua, jousorkesteria, Riki Sorsan soololaulua tai soetella yksinommaan torvimussiikkia.
Myö ollaan kuultu lähimmältä tuttavapiiriltännä, että Teitä ovat jo kauvan vaevanneet erittäin pahanhajuiset kuasupurkaukset, jotka ovat
kiusallisia Teille ja epämielusia lähiympäristöllenne.
Tämän tähe myö kehotettaan Teitä kokkeilemaan Timpeksiä.
Timpeksillä varustettuna voetta aevan milloin tahasa antoo kuasun purkautuva itsestännä.
Teijän ei siis ennee tarvihte vähheekään vaevata
ihteennä kuasutellessanna.
Timpeksin vuatimaton hinta on todellakin vain 10 € iliman soittolaetetta ja 15 € soettolaetteella (hinnat sittoumukseta).
Laetteen käättökokemuksista toevomme kirjallisia laasuntoja. Erikoisesti toevomme laasunnoessa kiinnitettävän huomijota äkillisten kuasutusten
eli paukkupieruien vaekutukseen soettolaitteen iänenvärin suhteen sekä jousorkesterisoettolaitteen yhteyvessä sävelkorkeuteen.
Aparaatillamme on täys kuluttajansuojalaen mukanen pallaatusoekeus (7 päivee ostopäevä mukkaan luettuna).
Toevomme Teijän, mikäli piätättä pittee tilloomanna Timpeksin, suosittelevan sitä myös paukutteleville ystävillennä.
Toevomme tarjouksemme kiinnostavan Teitä ja jiämme oottamaan tilaustanna lähipäevinä.
Kunnioittaen
Pierre Bois
Timpeks ltd.Oha tuo tuttu vehe. Mut miul käi nii hassust, et mie katotin miesystäväin sen vehkeen ansiost. Siint oliki oikee paljo appuu häne vaivassaa. Tuli niiku sosiaalisemmaks. Ei tarviint pelätä kyyristymist eikä pinnistämist, vehe hoiti hommans. Mutt ku se vehe ol ihmise tekemä, ni siihi tuli vika. Sen varaventtil osa mämi tukkoo ja mies senku paisu ja paisu ja lopult tuli ilmaas kevyemmäks ja lens taivaan tuulii niinku kaasupallo. Muuttu metaanipalloks. Tuonne pohjoisnavan suuntaa lens. Lie joutunt jääkarhun ruuaks.
Silviisii myö siint Per Luskoonistki voijaa päässä. - Leny
Selema65 kirjoitti:
sitä tarantelloo?
Kovast oon harjotellukki. Niin kovast et aukes nuo pöksyn saumat. Sit mie otinki harjotusvaatteks vanhan leviän yöpaijan, ni pääsee muotot vappaast liikkumaa mussiikin tahis.
Selema65 kirjoitti:
meijän menuun niin paljo että jiäpi yöks.
Tarjoellaan runsaasti kolomesti kirkastettua kitteeläestä :-D ja sitte otetaan uusiks nuilla sinunnii ehottelemilla ruuvilla. (Ee mutterilla ja ruuvilla...)Pittää se sitten vielä saanottaa ja kylyvettee ja antoo sille hyvät löölyt.
Savusaanan alalaateille jäis sitten valakonen takapuolen kuva, jos se yksin sais siellä olla ja äimistellä?- Suvi2
beataBarbara kirjoitti:
Pittää se sitten vielä saanottaa ja kylyvettee ja antoo sille hyvät löölyt.
Savusaanan alalaateille jäis sitten valakonen takapuolen kuva, jos se yksin sais siellä olla ja äimistellä?viijää se saunaa. Ranska maal ko nii haastaavat, jot meijä kotmaas ollaa nii parpaarii, jot käyvää saunas porukal miehet ja naiset sekas.
Lähetää kaik naiset ja katotaa onks miehes minkääverra mittaa. Mahtaa se Per Luskooni sinertää ja punertaa, mut myö senko hymmyillää (pilikallisesti) ja työnnetää sil pontikkapulloo kitusii ja lyyvään löylyy nii jot tietää Suome saunakulttuurii nauttineesa. Suvi2 kirjoitti:
viijää se saunaa. Ranska maal ko nii haastaavat, jot meijä kotmaas ollaa nii parpaarii, jot käyvää saunas porukal miehet ja naiset sekas.
Lähetää kaik naiset ja katotaa onks miehes minkääverra mittaa. Mahtaa se Per Luskooni sinertää ja punertaa, mut myö senko hymmyillää (pilikallisesti) ja työnnetää sil pontikkapulloo kitusii ja lyyvään löylyy nii jot tietää Suome saunakulttuurii nauttineesa.Hymyllä mies hurmataan
Mutta kun nuo minun tekarit on vähän huonosti istuvat, niin siitä tullo vähän ku irvistys.- Suvi2
Suvi2 kirjoitti:
viijää se saunaa. Ranska maal ko nii haastaavat, jot meijä kotmaas ollaa nii parpaarii, jot käyvää saunas porukal miehet ja naiset sekas.
Lähetää kaik naiset ja katotaa onks miehes minkääverra mittaa. Mahtaa se Per Luskooni sinertää ja punertaa, mut myö senko hymmyillää (pilikallisesti) ja työnnetää sil pontikkapulloo kitusii ja lyyvään löylyy nii jot tietää Suome saunakulttuurii nauttineesa.Nyt mie häppeen. Mitä hittoo mie hölötä Ranskast ko Iitaljaanooha täs ollaa saunottamas. Vaik välliiks hällä Per Luskooni tai Sirakki.
beataBarbara kirjoitti:
Hymyllä mies hurmataan
Mutta kun nuo minun tekarit on vähän huonosti istuvat, niin siitä tullo vähän ku irvistys.Pitäskös minun silleesti kaenosti hymmyillä käsi suun iessä, ja esittää sellasta ujjoo ja sivveetä ja vaikeesti suatavoo.
Sitten käyttee myöhemmin niitä muita avuja.
Nyt ois tarpeen sellanen laevaseminaari, sellanen lyhyt huumaus ei kun hurmauskurssi tulevaa koetusta ajatellen.Suvi2 kirjoitti:
Nyt mie häppeen. Mitä hittoo mie hölötä Ranskast ko Iitaljaanooha täs ollaa saunottamas. Vaik välliiks hällä Per Luskooni tai Sirakki.
Ei mittään, kun saunotettaan molemmat samoilla tuliloilla.
Kummanko sinä otat?- Suvi2
beataBarbara kirjoitti:
Ei mittään, kun saunotettaan molemmat samoilla tuliloilla.
Kummanko sinä otat?joten taitanee olla pararast, jot olen vaa taka-alal kattomas ja kannustamas. Mie saattasi vaik pestä heijä selä liija kuumal veel.
- Selema65
Suvi2 kirjoitti:
Nyt mie häppeen. Mitä hittoo mie hölötä Ranskast ko Iitaljaanooha täs ollaa saunottamas. Vaik välliiks hällä Per Luskooni tai Sirakki.
sen Ranskan resitentin nimen! Minähän oon uhanna että myö syötetään sehhii, mutta sitte juolahti yks kaks mieleen, että mikäs helekatti sen nimi nyt oljkaan... Sinä Suvi2 pelastit minut tiplomaattisesta selekkauksesta! Kiitosta vuan!
Tottakaet myö saanotettaan nämä ja annetaan urhoollissuusmitalit ja tiploomit jos uskaltaavat alalaatella vähän aekoo istuva. Suvi2 kirjoitti:
joten taitanee olla pararast, jot olen vaa taka-alal kattomas ja kannustamas. Mie saattasi vaik pestä heijä selä liija kuumal veel.
Ja minä voisin tyrkätä avantoon jiähyttelemään.
- ellumari
Selema65 kirjoitti:
sen Ranskan resitentin nimen! Minähän oon uhanna että myö syötetään sehhii, mutta sitte juolahti yks kaks mieleen, että mikäs helekatti sen nimi nyt oljkaan... Sinä Suvi2 pelastit minut tiplomaattisesta selekkauksesta! Kiitosta vuan!
Tottakaet myö saanotettaan nämä ja annetaan urhoollissuusmitalit ja tiploomit jos uskaltaavat alalaatella vähän aekoo istuva.myäö ee Perluskuonija piästetä missään tappaaksessa.
Tulj tässä mieleen, että ruokapuol on kohallaan, vuan olko siinä menyssä hapansilakat,jos ee niin ne vois lisätä. Juomat on suomalaiskansallisija ja seera iliman muuta.
Keskustelukumppaniksi rankastuksen tehostamiseksi oun uatellu Pennoo (italijalaisittain iäntyy, sekä kirjotettaan kun loppu ua- kirjain muuttuu ooksi.
Siinäpä suap kuulla erräännii kerran Perluskuoni olovasa tietämätön typerys:DDDDDDD
Nyt jo naarattaa kun niän sieluin silimin nämä kaks "viisasta" huastelemassa.
Vae onkohan liijan rankkoo kurinpallaatusta jopa Perluskuonille. - ellumari
ellumari kirjoitti:
myäö ee Perluskuonija piästetä missään tappaaksessa.
Tulj tässä mieleen, että ruokapuol on kohallaan, vuan olko siinä menyssä hapansilakat,jos ee niin ne vois lisätä. Juomat on suomalaiskansallisija ja seera iliman muuta.
Keskustelukumppaniksi rankastuksen tehostamiseksi oun uatellu Pennoo (italijalaisittain iäntyy, sekä kirjotettaan kun loppu ua- kirjain muuttuu ooksi.
Siinäpä suap kuulla erräännii kerran Perluskuoni olovasa tietämätön typerys:DDDDDDD
Nyt jo naarattaa kun niän sieluin silimin nämä kaks "viisasta" huastelemassa.
Vae onkohan liijan rankkoo kurinpallaatusta jopa Perluskuonille.Jottii meijen katajaisen kansan immeiset kylypööt katajavihalla, elikä vastalla. Se olis suomalasista eksotiikkoo ja saanassapa se suappii parraat naatinnot kun myö vaikka Suvin kansa kylyvetettään ja mahatanssia esitettään vielä välillä. Ruunois koko illan!
- Suvi2
ellumari kirjoitti:
Jottii meijen katajaisen kansan immeiset kylypööt katajavihalla, elikä vastalla. Se olis suomalasista eksotiikkoo ja saanassapa se suappii parraat naatinnot kun myö vaikka Suvin kansa kylyvetettään ja mahatanssia esitettään vielä välillä. Ruunois koko illan!
etes vähä ohtakkeita joukkoo? Se varmaankii tekis eetvarttii katajavissas. Saanha mie laittaa... saanha?
- Selema65
ellumari kirjoitti:
Jottii meijen katajaisen kansan immeiset kylypööt katajavihalla, elikä vastalla. Se olis suomalasista eksotiikkoo ja saanassapa se suappii parraat naatinnot kun myö vaikka Suvin kansa kylyvetettään ja mahatanssia esitettään vielä välillä. Ruunois koko illan!
joskus saonottanna jonkun ja suolanna sen karkeella suolalla ettei mätäne lämmössä...
Suatetaan tehä se temppu varsinnii PerLuskoonille, tönkkösuolataan se niinku silakka! - Selema65
Suvi2 kirjoitti:
etes vähä ohtakkeita joukkoo? Se varmaankii tekis eetvarttii katajavissas. Saanha mie laittaa... saanha?
ilikeyttä Perluskoonille, mutta varokee ettettä jiä kiinni enneku myö ollaan nostettu ankkurit :-))
- Selema65
alakaa olla ekstaasissa tulevan suurtappaaksen eellä!
Il Giornalen etustajat ja RAI (italialainen TV-yhtiö) on paekalla. Taka-Hikiän Kuapeli TV on tullu perässä tapasa mukkaan ja aekoo lähettee suorana lähetyksenä päevällisohjelman Suomeen.- ellumari
Kuoapel TV- lähetys korvoo monille suomalaisille sikalan omistajille kärsimykset kun tämä Perluskuoni män sanomaan :Suomalaiset ei etes tiije mikä on kinkku."
Uskonnii, että Suomessa ja varsinnii kinkkupitäjissä, missä on sikaloita, on varraavuttu telekkarin etteen kahtomaan, mitenkä se meikäläisiin sapuska maistuu Italijan piäministerille.
Tulloo Perluskuonille monta kertoo mieleen että minkähänlaista ois suomalainen kinkku, kun hapansilakka suupielessä veit silimissä nikottelloo.
Huastavat, että navettaan, taikka sikalaan on Suomessa järjestetty mahollisuus tv: kahteluun, iltatöihen aekaan ,sillon kun illalliset ja saanotus on männeillään ja keskusteluohjelmoo suap seerata suorana lähetyksenä kun Peno tyrmee kaekki Perluskuonin puhheet. Eehän se Penokaan mittee tiije - tuskin sillä siellä hakuteoksija on taikka tietsikkata,että googlesta pystys tietoja imuroimaan, vuan peruatteen miehenä vänkee joka asijassa vastaan. Enpä olis vielä jokkiin aeka sitten uskona, että Penostakkiin on jottain hyötyvä. - Suvi2
ellumari kirjoitti:
Kuoapel TV- lähetys korvoo monille suomalaisille sikalan omistajille kärsimykset kun tämä Perluskuoni män sanomaan :Suomalaiset ei etes tiije mikä on kinkku."
Uskonnii, että Suomessa ja varsinnii kinkkupitäjissä, missä on sikaloita, on varraavuttu telekkarin etteen kahtomaan, mitenkä se meikäläisiin sapuska maistuu Italijan piäministerille.
Tulloo Perluskuonille monta kertoo mieleen että minkähänlaista ois suomalainen kinkku, kun hapansilakka suupielessä veit silimissä nikottelloo.
Huastavat, että navettaan, taikka sikalaan on Suomessa järjestetty mahollisuus tv: kahteluun, iltatöihen aekaan ,sillon kun illalliset ja saanotus on männeillään ja keskusteluohjelmoo suap seerata suorana lähetyksenä kun Peno tyrmee kaekki Perluskuonin puhheet. Eehän se Penokaan mittee tiije - tuskin sillä siellä hakuteoksija on taikka tietsikkata,että googlesta pystys tietoja imuroimaan, vuan peruatteen miehenä vänkee joka asijassa vastaan. Enpä olis vielä jokkiin aeka sitten uskona, että Penostakkiin on jottain hyötyvä.löytyy näköjää. On sentää viel olemas tuollasii peraatteen miehii. Vastaa pittää joka asjas panna vaik henk mänis. Vaik ei siint ole pelkoo varsinkaa ko on makaroonil lihotettu vastus. Varmast Peno tekköökii selväks mite hyvvää ois suomalaine kinkku. On sit kottoo tahi ruutoo.
- Selema65
ellumari kirjoitti:
Huastavat, että navettaan, taikka sikalaan on Suomessa järjestetty mahollisuus tv: kahteluun, iltatöihen aekaan ,sillon kun illalliset ja saanotus on männeillään ja keskusteluohjelmoo suap seerata suorana lähetyksenä kun Peno tyrmee kaekki Perluskuonin puhheet. Eehän se Penokaan mittee tiije - tuskin sillä siellä hakuteoksija on taikka tietsikkata,että googlesta pystys tietoja imuroimaan, vuan peruatteen miehenä vänkee joka asijassa vastaan. Enpä olis vielä jokkiin aeka sitten uskona, että Penostakkiin on jottain hyötyvä.justiisa ja hänellä on hyvin ratkaseva asema koko tässä touhussa, että suahaan Perluskoonin nimi paperiin...Mansikin riimut vappaatu ja ovat sopivan pituset Lempitätin moukarkivveen.
Taka-Hikijän Kuapeli TV sano että tämä on eksoottisin ohjelma mitä ne vilmoovat. - ellumari
Selema65 kirjoitti:
justiisa ja hänellä on hyvin ratkaseva asema koko tässä touhussa, että suahaan Perluskoonin nimi paperiin...Mansikin riimut vappaatu ja ovat sopivan pituset Lempitätin moukarkivveen.
Taka-Hikijän Kuapeli TV sano että tämä on eksoottisin ohjelma mitä ne vilmoovat.miten sportisuus vaekuttaa.
Lempi - tätin atleettinen olemus sai Perluskuonin naarussa suin lennättelemään superatiivejä.
Jos vaekka ois meijän omakiin usko olla horjumassa kokkelpiimän ja hapansilakoihen naatittavuuteen, niin tämän Perluskuonin kehumisen jäläkeen uskotaan, että suomalainen ruoka on mualiman parasta.
Saanassa käämisen jäläkeenhän tuo Perluskuoni kohteliijaasti kieltääty kun pyyvettiin Suomeen talavella saanomaan ja näätettiin viteolta mitenkä lumhakessa on mukavata möyrijä löylyin välillä.
Lempi-täti siinä moukarija "hypistellessään" sano, että kahotaanhan nyt mitenkä männöö laasunnot tulevaisuuvessa ,tarviiko piäminister jatkossa lissee suomalaisen eksotiikan tuntemusta.
- Selema65
Voe hyvä jyssääs! Mikä viikko!
Ensinnähhii olj muutama miehistöstä vappaalla jalalla, ellumari rapujuhlissa, sulttaani tiellä tietymättömillä, meijän keolakuva kilipaelevalla laevalla, minä ite verrarin tehtaalla Perluskoonin kansa valihtemassa sitä matkamuistoo. Siellä olj vaen punasia aatoja ja minä tykkeen sinisestä. Ee oo valinnan varroo.
No sitte alettiin puhua siitä meijän muonavarastosta ja ku Perluskooni sae kuulla että syötetään hänelle kalakukkoo niin se miäräs että kalakukot pittää pistee karanteeniin, hän ee salamonelloo ihteesä halua. (Onneks tuo laevan nimi kerettiin vaehtoo välaekasesti...)
Kokkelpiimee se tiiras että mittee se oekeen on.
Minä sanoen että se ee oo ennee maetoo, mutta ee ihan vielä juustokaa, jottaen siltä väliltä.
Vaen nyt on toevottavasti kaekki paekalla! Keolakuva ja kaekki muuttii.
P.S
Jos Perluskooni on selevinnä ruokaelusta niin männään porukalla Montsan ajoja kahtommaan.
(Se minun verrari on meijän virma-auto, jolla voejaan pyrräätellä ku ollaan maessa.)Kun liimailin niitä patsaan palasia siellä työhuoneessa, niin vissiin käellä silimiäni hipasin, koska sitten se kaaneusnaamio liimautui kiinni. Sitten sitä vierasta jouvuin kurkut silimillä tervehtimmään ja se kun rupes perästä juoksemaan, jottain amore’ta se huutel.
Ei se vielä mittään, mutta sitten ruokapöyvässä, kun tarjoilin ja oikein räpyttelin, niin ne kurkut tipahti siihen laataselle se ruuvan piälle ja tekoripset vielä koristeeks perrään.
Vihree silimäsestä kaanottaresta, vai oliko hirviöstä, kun se vuoan höpisi ja ne kurkut män alas alta aekayksikön. Sitten tuli sellanen yskän puuska, tais ne ripset jiähä poikkiteloin sinne kurkun piähän.
Sen jäläkeen jo häppeyvestä pyörryin, moisesta kaaneushoiosta.- Leny
Selema näk vaa punasii autoi ja mie taas olin punases laivas. Keulasha mie sielkii enempi oleskelin. Siin seitsämännes kerrokses oli lattias semmone parkettiläntsi, miss pääs pyörähtelemää. Se yks herrasmies pyöritti nii vinhaa vauhtii ja koko ajan sammaa suuntaa, ett miul män pitkäks aikaa suunta sekasi. Tänne tulomatkaki oli aika mutkalline. Nii jäi sanomatta ett siin pyöriess miun vaalia pitkähiuksine peruukki kierty yhen pariskunnan kaulan ympär. Se naine meinas kuristuu. Oli se kauhia paikka, mutt täss mie nyt oon valmiin lähtöö.
- Suvi2
Olen tääl hoitamas etellee tuota Per Luskoonii ko hää sai lintuinhvulenssa kalakukkoi kattomisest. Lisävaivoin tul hänel luuvalo ja nahkahome. Jot ei se meijä vierailu ihan hukkaa mänt.
Vaik vissii mie turhaa ilmottauvuin, ei miu poissaolloo huomattaiskaa, ku mie olen nii hiljaine ja piän matalaa rohviilii. - ellumari
Suvi2 kirjoitti:
Olen tääl hoitamas etellee tuota Per Luskoonii ko hää sai lintuinhvulenssa kalakukkoi kattomisest. Lisävaivoin tul hänel luuvalo ja nahkahome. Jot ei se meijä vierailu ihan hukkaa mänt.
Vaik vissii mie turhaa ilmottauvuin, ei miu poissaolloo huomattaiskaa, ku mie olen nii hiljaine ja piän matalaa rohviilii.sinä pijät? Perluskuonikaan on harvoin nähnä niin erikoista mahahumppoo kun sinä ylmiäräsenä ohjelmanumerona sille esitit.Melekein ol tukehtuva meijen sapuskoihin kun aterijaohjelmana essiinnyit.
Työhän määttä nyt sinne Montsaan? Minä en erikoisemmin välitä koko vormuloista ja toinen syy on jiähä tänne puattiin tisuriin, jos sulttaan tulis takasiin...leppys. Männessän kyllä huus, että hän ei rupija koko ikkeesä luukkupöksynä kulukemaan - sulttaan mies ja muuta....
Siinä män minulta mieluinen homma, luukun vahtina oleminen :(
Suattaahan se tulla takasiinnii, vaekka jottain muuta hommoo hoitamaan, ossoovainen nuor mies.
Tässähän nyt ollaan pakkolomalla muuttii ,sinä Suvi, Ja Impi tätikiin. Niin siinä ussein kääp - yhen miehen vappaavenrakkaas suap monenlaista hämminkijä aikaan. - Suvi2
ellumari kirjoitti:
sinä pijät? Perluskuonikaan on harvoin nähnä niin erikoista mahahumppoo kun sinä ylmiäräsenä ohjelmanumerona sille esitit.Melekein ol tukehtuva meijen sapuskoihin kun aterijaohjelmana essiinnyit.
Työhän määttä nyt sinne Montsaan? Minä en erikoisemmin välitä koko vormuloista ja toinen syy on jiähä tänne puattiin tisuriin, jos sulttaan tulis takasiin...leppys. Männessän kyllä huus, että hän ei rupija koko ikkeesä luukkupöksynä kulukemaan - sulttaan mies ja muuta....
Siinä män minulta mieluinen homma, luukun vahtina oleminen :(
Suattaahan se tulla takasiinnii, vaekka jottain muuta hommoo hoitamaan, ossoovainen nuor mies.
Tässähän nyt ollaan pakkolomalla muuttii ,sinä Suvi, Ja Impi tätikiin. Niin siinä ussein kääp - yhen miehen vappaavenrakkaas suap monenlaista hämminkijä aikaan.ja mie voinkii tulla takas laival. Mie sanoi hänel, jot nyt mie paranna ja kunnol. Uhkasin häntä terval, paloviinal ja saunal. Nehä ne on parraita lääkkeitä olt iät ja ajat. Siin silmäräppäykses hää token ja huus juostessaa jot aiutooo, aiutooo...
Ai ne on mänt sin ajoihi? Mieku en ole ikuna moisist perustant. Saati nyt ku maalima saastuu ja pensa loppuu. Mut nää aikamiehet senku ajjaat vaa ympyrää ja saavat siint viel hyvvää palkkaakii. Mie en ymmärrä.
Sie ellumar muistutit siint vassatanssist. Myö Tarja kans ollaa harjoteltu oikei urakal siel linna voimistelusalis. Aatteli, jot rupijan taas harjottelemmaa aja kuluks. - ellumari
Suvi2 kirjoitti:
ja mie voinkii tulla takas laival. Mie sanoi hänel, jot nyt mie paranna ja kunnol. Uhkasin häntä terval, paloviinal ja saunal. Nehä ne on parraita lääkkeitä olt iät ja ajat. Siin silmäräppäykses hää token ja huus juostessaa jot aiutooo, aiutooo...
Ai ne on mänt sin ajoihi? Mieku en ole ikuna moisist perustant. Saati nyt ku maalima saastuu ja pensa loppuu. Mut nää aikamiehet senku ajjaat vaa ympyrää ja saavat siint viel hyvvää palkkaakii. Mie en ymmärrä.
Sie ellumar muistutit siint vassatanssist. Myö Tarja kans ollaa harjoteltu oikei urakal siel linna voimistelusalis. Aatteli, jot rupijan taas harjottelemmaa aja kuluks.kahestaan tiälä puatissa ja tämähän liikkuu, vaikka ee olla nostettu ankkurijakkaan vielä.
Kaho vaekka Suvi,joku on tehnä sapotaasija ja käänä nostamassa ankkurin.Tielä kaakana syrjäsessä poukamassa ollaan!:(
Kapteen suattoo viipyvä kaavannii sillä verrarillaan ruisailemassa - on löötänä tuas jonnii komijan italijuanon ja uhohtana koko Salomonellan, taikka Selemanellahan tämä vissiinnii vielä vähän aekoo on.
Ee meijän kapteen muuten velevollisuuksijaan jätä täättämättä, mutta kun johhiin tumma ja tulinen ulukomualinen astuu kuvijoihin....immeinenhän se on kapteennii.
No ompa hyvä kun sinä out uusija mahatanssikuvijoita oppina. Reenoohan niitä lissee ja opeta minullekkiin tässä outellessa, ennenkun tuas lähetään tiältä Italijasta uusija seikkailuita kohti.Jospa vaekka Marokon kuninkaalliseen hovviin piästäs Pohjoismaista mahatanssitekniikkata näättämään! - Selema65
ellumari kirjoitti:
kahestaan tiälä puatissa ja tämähän liikkuu, vaikka ee olla nostettu ankkurijakkaan vielä.
Kaho vaekka Suvi,joku on tehnä sapotaasija ja käänä nostamassa ankkurin.Tielä kaakana syrjäsessä poukamassa ollaan!:(
Kapteen suattoo viipyvä kaavannii sillä verrarillaan ruisailemassa - on löötänä tuas jonnii komijan italijuanon ja uhohtana koko Salomonellan, taikka Selemanellahan tämä vissiinnii vielä vähän aekoo on.
Ee meijän kapteen muuten velevollisuuksijaan jätä täättämättä, mutta kun johhiin tumma ja tulinen ulukomualinen astuu kuvijoihin....immeinenhän se on kapteennii.
No ompa hyvä kun sinä out uusija mahatanssikuvijoita oppina. Reenoohan niitä lissee ja opeta minullekkiin tässä outellessa, ennenkun tuas lähetään tiältä Italijasta uusija seikkailuita kohti.Jospa vaekka Marokon kuninkaalliseen hovviin piästäs Pohjoismaista mahatanssitekniikkata näättämään!oon koettanna raahottua hytissäen ja suana liäkitystä verenpaeneeseen.
On ollu niin ressoovata aekoo näehin silimeetekeväen kansa, että korvissa suhisoo vaekka ee verrarin kyyvissä oeskaan.
Sen verran kävin koeajelulla yhen Klaution kansa, että pistääsin kotona eestaas ja nyt ee verenpaene piäse laskemaan ku kotona olj tieto että suan syyvä lounaspuhveen meijän Kalle Kustaan kansa.
Herranen aeka, mittee minä pistän piälle?
Laetanko sen verkkopaejan, vähä simpukoeta silimukoehin?
Siinäpä tenkka poo. Minä oon ihan vauhkona. Verraripaejassa ee voe essiintyä.
Kalle Kustaa ajeloo Porssella ku Pemari on korjattavana.
No, syksy on vielä onneks lämmin, kyllä myö tuas siirrytään kuhan löyvettäs se meijän suunnistusmittari... Sekstantit onnii siellä paekalla :-) - Suvi2
ellumari kirjoitti:
kahestaan tiälä puatissa ja tämähän liikkuu, vaikka ee olla nostettu ankkurijakkaan vielä.
No ompa hyvä kun sinä out uusija mahatanssikuvijoita oppina. Reenoohan niitä lissee ja opeta minullekkiin tässä outellessa, ennenkun tuas lähetään tiältä Italijasta uusija seikkailuita kohti.Jospa vaekka Marokon kuninkaalliseen hovviin piästäs Pohjoismaista mahatanssitekniikkata näättämään!Ei oo paljoo liikettä olt. Ois etes joku tesantti Hintman käynt suutaa soittamas ajakuluks. Miu etiäiset vihjailoot, jot telakal männöö koko alus, ko kukkaa ei viihy tääl, senko lennetää ko poutahaukat ympär maalimaa:-(
En mie tietystkää meijä kapteenii tarkota. Ymmärtäähä sen, jot hänel on niitä etustusmatkoi niiko nyt sin Kalle juhliikii. Mut nyt on mukava ko hääkii on vähä aikaa paikal. - Selema65
Suvi2 kirjoitti:
Ei oo paljoo liikettä olt. Ois etes joku tesantti Hintman käynt suutaa soittamas ajakuluks. Miu etiäiset vihjailoot, jot telakal männöö koko alus, ko kukkaa ei viihy tääl, senko lennetää ko poutahaukat ympär maalimaa:-(
En mie tietystkää meijä kapteenii tarkota. Ymmärtäähä sen, jot hänel on niitä etustusmatkoi niiko nyt sin Kalle juhliikii. Mut nyt on mukava ko hääkii on vähä aikaa paikal.kampoojalle :-) että on rastaletit tuas ojennuksessa.
Tämä syksy on ollu turhan lämmin, kuukausi sitte näätti että saetta jatkuu, jatkuu aena vaen ja että oes aekoo lähtee purjehtimmaan. Vaen toesin käv.
Kyllä se siitä tuas tokenoo, männään pikku hilijoo tässä rantaen lähellä että porukka piäsöö heleposti kyytiin.
Kyllä kaet myö käävään jossaen sulttanaatissa naattimassa?
Otetaan hiekkakylypyjä, kaevauvutaan lämpymään hiekkaan niinku merikilipikonnat. :-))
- Selema65
Oottako työ lukenna ku Perluskooni sannoo, että se lähtöö merille, meijän mukkaan jos ee pärjee seoroovissa vualeissa.
Tahitille pitäs herroo kuskata. Pyh! Kyllä myö
männään minne sattuu miel tekemään.- ellumari
Perluskuoni mukkaan. Sinä kun lähempöö tuttavuutta teit, niin mitteepä out mieltä oisko siitä meille uuveksi sulttaaniksi.
Ee myö ilimaseksi kuskata, vai mitteepä outta mieltä?
Vaihteluvahan huussiin siivooskiin sille ois kaiken muun hömpöttelyhomman jäläkeen.
Männään Tahitille, vuan se on otettava huomijoon, että se voittaa ne vualit, eikä suaha siitä sulttaanija.
Oishan se jo koolutettu jonniin verran ruokapuolennii suhteen, vuan kahotaan....
Joka tappaaksessa vuatinustasova pittee laskija, - olokoo sitten vaekka Perluskuoni.... - Suvi2
ellumari kirjoitti:
Perluskuoni mukkaan. Sinä kun lähempöö tuttavuutta teit, niin mitteepä out mieltä oisko siitä meille uuveksi sulttaaniksi.
Ee myö ilimaseksi kuskata, vai mitteepä outta mieltä?
Vaihteluvahan huussiin siivooskiin sille ois kaiken muun hömpöttelyhomman jäläkeen.
Männään Tahitille, vuan se on otettava huomijoon, että se voittaa ne vualit, eikä suaha siitä sulttaanija.
Oishan se jo koolutettu jonniin verran ruokapuolennii suhteen, vuan kahotaan....
Joka tappaaksessa vuatinustasova pittee laskija, - olokoo sitten vaekka Perluskuoni....tuumasin ja mie pistän nyt kovast hanttii siin jutus jot Per Luskooni otettais sulttaaniks. Eihä tuommosel sulttaanil mittää tie.
Mie haasta kokemukse syväl rintaäänel ko nimittäi hänel sillo sairastaessaa ol semmosii terveit hetkii, ni sillo...
Mut siin paikavalinnas olen ellumar kanssas sammaa mieltä, jot kannatan sitä Tahitil männöö. Siel ko ukulelet soip ja nii etellee (vai mitä hyö siel soitteloot)
- Suvi2
ko valitin hiljasuutta ja ihmettelin ko ei ees tesantti Hintman ole käynt pahojaa tekemäs.
Nyt hää on.
Kyl hää män nii jot ei paita p....ttä tavottant, mut tuhhoi siivoomises männöö aikasa. Vissii kuitekii seriffi tulloo auttamaa.- ellumari
se siälistä viijään lähimmälle suarelle.
Pijetään vähän aikoo ruumassa ja kahotaan voisko sitä käättää.
Sulttaaniks ei ou, näkköö jo piältä päin ja huussin siivoojaksi vaekuttaa laiskalta lursikkeelta.
Mittee se molokottaa - pyyhkijä pitäs. Kele... myö käyvä tuomosia hajuperseitä pyyhkimään.
Pestään se, vanahaa käätäntövä nouvattain.
Puatti on paikallaan, vuan pannaan ropelit pyörimään ja tyyppi ropeliin. Tulloo puhasta - ei jiä jälelle kun paha muisto. - Selema65
En niä mittää, mutta kuulen ku joku söheltää, kännipäessään vissiinnii... Ee muuta ku yli laejan.
Minä uattelin kysellä meijän kunkulta ku minä sen nyt ihan oekeesti tappoon, että mihinkä sulttanaattiin se suosittelis että myö männään.
Onko Prunein sulttaani liian vanaha, täätti 50 ja sen lempivaemo on Raja, mutta rajasa kaekella. - Suvi2
Selema65 kirjoitti:
En niä mittää, mutta kuulen ku joku söheltää, kännipäessään vissiinnii... Ee muuta ku yli laejan.
Minä uattelin kysellä meijän kunkulta ku minä sen nyt ihan oekeesti tappoon, että mihinkä sulttanaattiin se suosittelis että myö männään.
Onko Prunein sulttaani liian vanaha, täätti 50 ja sen lempivaemo on Raja, mutta rajasa kaekella.mitä sie kapteen arvelet? Täst ei ole kovi kauaa ko se paiskattii merree ja nyt se taas on tult eri nimel. Luuloo jot häntä ei tunnettas. Ja mitä se haastaa? Mie en saa siint mittää tolkkuu.
Suomes Niuvanniemes kuulemma niitä tuommosii on.
Aattelin tässä lähtee nostamaa muutama merravu ku niit on tuos paati kuppees. Tuost surkimuksestha mie saankii sopiva ravusyöti. On hänelkii sit jottai virkaa. - ellumari
Suvi2 kirjoitti:
mitä sie kapteen arvelet? Täst ei ole kovi kauaa ko se paiskattii merree ja nyt se taas on tult eri nimel. Luuloo jot häntä ei tunnettas. Ja mitä se haastaa? Mie en saa siint mittää tolkkuu.
Suomes Niuvanniemes kuulemma niitä tuommosii on.
Aattelin tässä lähtee nostamaa muutama merravu ku niit on tuos paati kuppees. Tuost surkimuksestha mie saankii sopiva ravusyöti. On hänelkii sit jottai virkaa.vuan arvaskohan tuo mittee meinataan ja läks surkimus karkuun?
Suattopa olla ehintäkuulutettu ja santarmit, vai mittee ne polliisiviranomaset tielä ovat, veivät pahnoille.
Toisaalta imartelloo, että niin kiinnostavvoo porukkata ollaan, että jatkuvasti pyrkii seeraan.
Oikijanlaista sulttaanija kyllä tarvitaannii, vuan ee tämä mikkään huaremi varsinaisesti ou, että tuollaselle eunukille ois mittee virkoo. - Selema65
Selema65 kirjoitti:
Onko Prunein sulttaani liian vanaha, täätti 50 ja sen lempivaemo on Raja, mutta rajasa kaekella.En paremmin sano! Kaekenlaesia olijoeta niitä mua piällään kantaa! Justiisa tapasin yhen rähmäsilimän herjoja heittämässä ja heittee humpsaatin tukevalla otteella niskasta ja pershuarukasta merreen.
- ellumari
Selema65 kirjoitti:
En paremmin sano! Kaekenlaesia olijoeta niitä mua piällään kantaa! Justiisa tapasin yhen rähmäsilimän herjoja heittämässä ja heittee humpsaatin tukevalla otteella niskasta ja pershuarukasta merreen.
jospa tuo "sitten se tuo" ossois tehhä tiälä puatilla jottain hyövyllistä. Se alakaa vaikuttoo akkapuolelta - ainakiin hammeessa männä vönkyttee.
Tuohon ollaan törmätty ennennii.
Pannaan ravunsyötiks ja jos ei suaha sualista, niin osottaatupa kelevottomaks ja heitetään mänemään, että mekon helemat heilahtaa.
Minä oun suana vinkin,elikä vihjeen, että akkapuol on katteeksissaan meijen puattija sapotoimassa.
- Suvi2
yl laijan tuo halvio. Mie otinkii tään kaistan, jot jos hää männöö - se tapahtunnee melko pijan - ei kaapase mukkaa. Hää ko tuntuu oleva nii kovast miun peräpäästäin kiinnostunt, jot onks se nyt pyyhitty ja voi voi kuka sen on pääst pyyhkimää ku ei hää. Se on vissii olt jossai "persneekerin" ko on ammatistaan niin kiinnostunt.
Aattelin laitattaa Olli-paimenen paati laitoihi. Ei ois noita kiipeilijöitä. - Suvi2
ko tääl on kovin rauhallista taas. Ellumar kämpässään vissiin leppäilöö eikä tiijä tuon taivaallista yöllisest episotist.
Kyl pittää sannoo, jot meil on reipas vartija. Siin ei pitkään nokka tuhist ku hää pyyhkäs tuon ryökälee taas mänemää. Miust ei paljoo appuu, mut pyörihä mie jalois kirittämäs.
On nii upijaa ko turva on ain lähel.- ellumari
vuan aattelin, että meijen puattiin on lentänä papukaija.Samoja laaseita toistel.
En kerennä nähhä kuulu vuan kun alotti ja lopetti sammoo värssyvä, niinkun olis rikkinäinen iänlevy jiänä sammoo kohtoo kiertämään.
Oishan tuota olla mukava tavata - olisin tarkastana olko se akka, vai ukkopuol. Oun suana nimittäin vihijä, että naisen mallinen otus lentelöö matalalentova näissä maisemissa.
Kuhan tulloo seeravan kerran niin kahotaan onko sillä se rako mitä kuulu mainostanneen. - Selema65
ellumari kirjoitti:
vuan aattelin, että meijen puattiin on lentänä papukaija.Samoja laaseita toistel.
En kerennä nähhä kuulu vuan kun alotti ja lopetti sammoo värssyvä, niinkun olis rikkinäinen iänlevy jiänä sammoo kohtoo kiertämään.
Oishan tuota olla mukava tavata - olisin tarkastana olko se akka, vai ukkopuol. Oun suana nimittäin vihijä, että naisen mallinen otus lentelöö matalalentova näissä maisemissa.
Kuhan tulloo seeravan kerran niin kahotaan onko sillä se rako mitä kuulu mainostanneen.Tuommoset kuakattajat laetetaan vähäks aekoo tervatynnyriin likkoon ja sitte kieritettään hööhenissä ja laetetaan pitkä kaesla takapuoleen ja katotaan ossooko lentee, kun heitetään mänemään.
On meillä kuitennii vahvamuskelinen ulosheittomies, kymmenkunta kertoo on jo heittännä sen mänemään ja ee ku aena uuvestaan yrittää tulla tänne väkättämmään.
Minnoon jo sanona ulosheittäjälle että julistaa sen pannaan niin ee piäse tälle eikä muillekkaan puateille häeriköemään. - ellumari
ellumari kirjoitti:
Kuhan tulloo seeravan kerran niin kahotaan onko sillä se rako mitä kuulu mainostanneen.Viimosiin tietoin mukkaan se papukaija istuu häkissä torilla ja pientä maksuva vastaan kertoo intiimistä suhteestaan johonnii suomalaiseen tyyppiin.
Immeiset pyöritteellööt piätään kun kiekasoo ja kotkottoo vuoron perree. Hajusta huastaa, vuan niinhän se tais tielä puatissakkiin kaivata jottain hahju nimistä. Makkuusa kullakkiin, vuan jos pärjeevät hyvin , niin kahenhan se on kaappa ja kolomannen korvapuusti. - Selema65
ellumari kirjoitti:
Viimosiin tietoin mukkaan se papukaija istuu häkissä torilla ja pientä maksuva vastaan kertoo intiimistä suhteestaan johonnii suomalaiseen tyyppiin.
Immeiset pyöritteellööt piätään kun kiekasoo ja kotkottoo vuoron perree. Hajusta huastaa, vuan niinhän se tais tielä puatissakkiin kaivata jottain hahju nimistä. Makkuusa kullakkiin, vuan jos pärjeevät hyvin , niin kahenhan se on kaappa ja kolomannen korvapuusti.mitä ehtii, hajun perässä tuntu kulukovan...
- ellumari
Selema65 kirjoitti:
mitä ehtii, hajun perässä tuntu kulukovan...
selevijää lähiaekoina, kun DNA:n tulokset suahaan ja sittenpä tiijetään kumman kanssa ollaan jouvuttu, siis jouvuttu, ei haluttu joutuva, tekemissiin.
Kovin selekijä sukupuolinen itentiteettihän sillä papukaijalla ei ou, mutta kumpoo puolta on enemmän , sen suap seleville. Oun kuulla huastettavan, että huaremin kuohitut eunukittii suattavat jollonnii huastoo ikkäänkuin miehen iänellä, vaikka ylleensä kimmeellä, akkamaisella.
Hitto kun nukuin hytissä, enkä piässynnä sitä papukaijoo jaloista pyörittämmään piän päällä ja linkoomaan, että ois joka suakelin suluka irronna ja nokka männä kahteen solomuun. - Suvi2
Selema65 kirjoitti:
Tuommoset kuakattajat laetetaan vähäks aekoo tervatynnyriin likkoon ja sitte kieritettään hööhenissä ja laetetaan pitkä kaesla takapuoleen ja katotaan ossooko lentee, kun heitetään mänemään.
On meillä kuitennii vahvamuskelinen ulosheittomies, kymmenkunta kertoo on jo heittännä sen mänemään ja ee ku aena uuvestaan yrittää tulla tänne väkättämmään.
Minnoon jo sanona ulosheittäjälle että julistaa sen pannaan niin ee piäse tälle eikä muillekkaan puateille häeriköemään.ja piät silimäl tätä hela meningennii. Mie aloin jo iha oikeest vässyy, ko jatkuvast tuos kääkätti ja hais ku vietävä. Ja vaik vartijat kerta toisesa jälkee sen ulostiit, ni ain se vaa tul niiko p...kärpäne. Sen jälkiin siivoomine ja tesinhvioimine otti voimil.
Nyt se on saatu asennettuu se sähköpaimen paati ympäril ja hälyttimet ja kaik mut eihä sitä halvion lepakkoo tiijä mite taas vartijoihe silmä välttäes taas vettäytyy tänne. - Hili(ma)kka
Selema65 kirjoitti:
mitä ehtii, hajun perässä tuntu kulukovan...
Oun viilanna ja höylännä tätä kessee sinne sun tänne, eikä ou mittään näkyvätä tulosta. Valtakunnan murrekissaelussa en sijottunna kolomen parraan joukkoon. Voettajat olvat minua parempia. Miten lie sitten tuomarien viäntö kotpuoleen, kun kaks parasta olvat suomussalamelaesia, enpä ota siihen kantoo.
Mitenkähän se oes, Selema, vanahan tuttavuuven perusteella, löytyisköhän minullekkii vielä jokkii homma siellä Salamonellalla?
Oun vähän ranttu sen takia, että kehovamma estää minua osallistummaan rankkoehin ruumiillissiin hommiin. Mutta kieli minulla kyllä liikkuu liuhukkaasti,opettajan taejot ovat tallella ja ryhmäohjaos sekä yksilöneovonta käövät kyllä. Ohan minulla niihin ihan koulutus ja monen vuojen kokemus. Perintöasioeta en hallihe, enkä mielellään ryhy ratkasemmaan perhesuheongelmia. Niihin tarvihin aekanaan itekkiin apua.
Jiänpä outtelemmaan vastaostas. Uamulla lähen Helsinkiin kokkousmatkalle, tuun kottiin muanantae- tae tina.
Parhain terveisin Hili(ma)kka.
PS. Selema: (Eikö sieltä löytyis kettään mukavoo vappaata miesaveria minulle?) - Selema65
Hili(ma)kka kirjoitti:
Oun viilanna ja höylännä tätä kessee sinne sun tänne, eikä ou mittään näkyvätä tulosta. Valtakunnan murrekissaelussa en sijottunna kolomen parraan joukkoon. Voettajat olvat minua parempia. Miten lie sitten tuomarien viäntö kotpuoleen, kun kaks parasta olvat suomussalamelaesia, enpä ota siihen kantoo.
Mitenkähän se oes, Selema, vanahan tuttavuuven perusteella, löytyisköhän minullekkii vielä jokkii homma siellä Salamonellalla?
Oun vähän ranttu sen takia, että kehovamma estää minua osallistummaan rankkoehin ruumiillissiin hommiin. Mutta kieli minulla kyllä liikkuu liuhukkaasti,opettajan taejot ovat tallella ja ryhmäohjaos sekä yksilöneovonta käövät kyllä. Ohan minulla niihin ihan koulutus ja monen vuojen kokemus. Perintöasioeta en hallihe, enkä mielellään ryhy ratkasemmaan perhesuheongelmia. Niihin tarvihin aekanaan itekkiin apua.
Jiänpä outtelemmaan vastaostas. Uamulla lähen Helsinkiin kokkousmatkalle, tuun kottiin muanantae- tae tina.
Parhain terveisin Hili(ma)kka.
PS. Selema: (Eikö sieltä löytyis kettään mukavoo vappaata miesaveria minulle?)Tervetulloo m/s Salamonellalle!
Jos oot seoranna tätä viimesintä liikkeelle lähtöö niin tiijät että myö ollaan syötetty
Perluskoonille suomalaesta perinneruokoo.
Lempitäti on vahtinna moukar kourassa että
syöpi kaekki mitä tarjotaan.
Suatiinpa vielä allekirjotuskii tiploomiin että sapuskat ovat UHALLA hyvvee (niinku myö Savossa sanotaan ku joku on niin hyvvee että meinoo kiel männä perässä).
Ollaan suatu punanen Ferrari virma-autoks, jolla minä on justiisa lähössä tappoomaan meijän kunkkua, että minusta ee kuulu parriin päevään mittää.
Tarkotuksena on keskustella Kalle Kustaan kansa että mikä sulttanaatti oes meille paras käyntikohe. Myö ollaan lipumassa pikkuhilijoo
kuakkoseen ilimansuuntaan.
Niin, meillähän on suunnistusapuna sekstantit,
kompassin viisari on joutunna hukkaan.
Sitä vahti ellumari tunnontarkasti, mutta ku minä annoen viisarille vappauven osottoo minne haluaa niin se hävis kokonaan!
Jospa sinä tulisit meille ropleemain ratkasijaks?
Sulla ruukas olla ennen hyviä iteoita ja sykolookinahhii pärjäsit hyvin.
Meijän titanium_man on ollu aenoo mies, korotettiin hierojasta sulttaaniks, vaen liekö männä jo eeltä käsin johonnii huaremiin ku luvattiin pistäätyä semmosessa opintomatkalla tämän syksyn aekana.
Mutta pistäpä tuohon mastoon vetävä kontakti-ilimotus, niin katotaan mittee tapahtuu. :-)
Ja tervetulloo porukkaan!
- Selema65
Kapteenilla on kuappi sekasin.
Koko karteroopi on levällään ja koetan valita vuatteita viikonlopun kohokohtoo
varten.
Heitin hätäpäessään tuon verraripaejan poes.
No hätä, käätiinhän myö Monte Karlossa Kutsin muotiliikkeessä
ja Palermosta ostin italialaeset piikkarit, jotka on semmosta mallia
että keskimmäesen varpaan pitäs olla pitkä ku etusormi.
Muuten on ilimassa suuren urheilujuhlan tuntuva
:-).
Aarinko paestaa ja on tulossa hieno päevä.
Hili(ma)kka, vanaha ellinpoksilaenen on iliminierannu itestään
ja oes toella mukavoo jos tulis ihan vakituiseks naesiston jäseneks!
Hyvvee viikonloppuva vaen kaekille! Mänen pesemään Verraria ja sitte lähen ajelemmaan.
Heihei, hellurei!- Selema65
Laetoen mualimankuululle Ton Pavarontille pulun kaalassa kirjeen että tulis teille lauloo lurittelemaan ja viihyttämmään teitä viikonloppuna.
Toevottavasti tulloo eekä nukaha viinipullon iäreen. - ellumari
Selema65 kirjoitti:
Laetoen mualimankuululle Ton Pavarontille pulun kaalassa kirjeen että tulis teille lauloo lurittelemaan ja viihyttämmään teitä viikonloppuna.
Toevottavasti tulloo eekä nukaha viinipullon iäreen.Pavarotin laaluva. Ihan sytämestään se meille esittää kaikki kaaneimmat laalusa - pannoo koko repertoaarin tulemaan.
Vähän haikeuven tunnettä häleväntää kun sulttaan män mänöjään eekä ou etes miehen kuvvoo lohtuna.
Jos kapteen sieltä Ruotsista löyvät vappaaehtosen ukon...jonniinmoisen, niin kelepoo, vaikka ois ruotsalainen. Hätä ee luve lakija.Meitä on halukkaita ottajia montakiin ja minä varroon semmosen mikä ossoo hierova, niinkun se entinennii, joka män..mihin lie männä!:( - Suvi2
ellumari kirjoitti:
Pavarotin laaluva. Ihan sytämestään se meille esittää kaikki kaaneimmat laalusa - pannoo koko repertoaarin tulemaan.
Vähän haikeuven tunnettä häleväntää kun sulttaan män mänöjään eekä ou etes miehen kuvvoo lohtuna.
Jos kapteen sieltä Ruotsista löyvät vappaaehtosen ukon...jonniinmoisen, niin kelepoo, vaikka ois ruotsalainen. Hätä ee luve lakija.Meitä on halukkaita ottajia montakiin ja minä varroon semmosen mikä ossoo hierova, niinkun se entinennii, joka män..mihin lie männä!:(on se tos kaunista tuo Pavaroti laulu niiko sanoit. Ei uskos jot miehest lähtöö ään, joka taipuu jos millasil mutkil. Mist se kapteen arvaskaa jot siint laulamisest pietää.
Ai sie ottasit ruåttalaise hieroja? Mikäs, nehä on kuulemma maalimakuului siit taijostaa mut tiijä tulisiks hää ku tääl on pelkkii naisii hierottavaks.
Mie en vaa saa sitä meijä entist sulttaanii mielestäin. Pittääks miu jo uskoo, jot ei hää tule takas. - ellumari
Suvi2 kirjoitti:
on se tos kaunista tuo Pavaroti laulu niiko sanoit. Ei uskos jot miehest lähtöö ään, joka taipuu jos millasil mutkil. Mist se kapteen arvaskaa jot siint laulamisest pietää.
Ai sie ottasit ruåttalaise hieroja? Mikäs, nehä on kuulemma maalimakuului siit taijostaa mut tiijä tulisiks hää ku tääl on pelkkii naisii hierottavaks.
Mie en vaa saa sitä meijä entist sulttaanii mielestäin. Pittääks miu jo uskoo, jot ei hää tule takas.paljonkaan, vuan uattelin, että kun kapteen siellä niihen muassa on, niin jospa kieltaitosena yhyttäs jonniin svenskipojan meijen ...vaikkapa yhteiseks iloks.
Suap kapteen montaitosena suhetoiminta immeisenä toimittoo tuota sutenöörinnii virkoo, vai mikä se on semmonen puhemies?.....Näitä sanoja ennee ossoo asettoo kohaleen.
Oun minäkii sitä sulttaanija jollonnii uatella, vuan suattaapa olla joron jälillä. Joku sano Kluaran ja Lempi tätin näättäätynneen tielä päen vielä "tehtävän" hoitamisen jälekeennii. - ellumari
ellumari kirjoitti:
paljonkaan, vuan uattelin, että kun kapteen siellä niihen muassa on, niin jospa kieltaitosena yhyttäs jonniin svenskipojan meijen ...vaikkapa yhteiseks iloks.
Suap kapteen montaitosena suhetoiminta immeisenä toimittoo tuota sutenöörinnii virkoo, vai mikä se on semmonen puhemies?.....Näitä sanoja ennee ossoo asettoo kohaleen.
Oun minäkii sitä sulttaanija jollonnii uatella, vuan suattaapa olla joron jälillä. Joku sano Kluaran ja Lempi tätin näättäätynneen tielä päen vielä "tehtävän" hoitamisen jälekeennii.ollaan niin männöö sanattii viärin.
Mänin nyttii sanomaan, että "ruosalisista"
Kansainvälisyys ee mää jäläkijä jättämättä. - Suvi2
ellumari kirjoitti:
ollaan niin männöö sanattii viärin.
Mänin nyttii sanomaan, että "ruosalisista"
Kansainvälisyys ee mää jäläkijä jättämättä.sekä ymmärtämine.
Selväähä se, jot koska kansainvälisest eletääkii ni puhe on kansa sen mukasta, Myö ymmärrettää toisiamma puolest sanast. Se viehätys täs mernaise elämäs onnoikkii, jot myö tullaa toimee millase ja minkäkielise kans tahhaa.
Mut nyt männöö jankutukseks tää haastamine ja on nii virattoma tuntune olo, jot pittää männä maate.
Hyyvvää yötä. - Selema65
Selema65 kirjoitti:
Toevottavasti tulloo eekä nukaha viinipullon iäreen.ja muistin aekaan Pavarontiltahhii.
Pavarontti kirjotti lähteväsä torstaena Torre tel Maariin ja lupas,
että jos myö ollaan seutuvilla niin hän tulloo tekemään hyväntekeväesyyskeikan.
Ja tykkee hyvästä ruuvasta tietennii.
Kalle Kustaan tappoominen olj jännittävä kokemus.
Se ku kolaroe pari viikko sitte hienon Pemarisa Norrköpingissä niin tulj näehin juhliin neljällä hevosvoemalla ja istua ryhötti kärryssä.
Joutu sitte keskelle historiallista näytelmee vuojelle 1161, jollon Ruotsin kuninkaana olj Valtemar I.
Lounaan aekaan se potki minua nilikkaan ja eeköhän lehet kirjottanna jo monta päevee aekasemmin, että "Kunkku on ollu uskoton"!
Nyt on nilikka kippee ja mänen huomenna röntkeniin. Toevottavasti en oo raskaana :-) - ellumari
Selema65 kirjoitti:
ja muistin aekaan Pavarontiltahhii.
Pavarontti kirjotti lähteväsä torstaena Torre tel Maariin ja lupas,
että jos myö ollaan seutuvilla niin hän tulloo tekemään hyväntekeväesyyskeikan.
Ja tykkee hyvästä ruuvasta tietennii.
Kalle Kustaan tappoominen olj jännittävä kokemus.
Se ku kolaroe pari viikko sitte hienon Pemarisa Norrköpingissä niin tulj näehin juhliin neljällä hevosvoemalla ja istua ryhötti kärryssä.
Joutu sitte keskelle historiallista näytelmee vuojelle 1161, jollon Ruotsin kuninkaana olj Valtemar I.
Lounaan aekaan se potki minua nilikkaan ja eeköhän lehet kirjottanna jo monta päevee aekasemmin, että "Kunkku on ollu uskoton"!
Nyt on nilikka kippee ja mänen huomenna röntkeniin. Toevottavasti en oo raskaana :-)kun iltapäivälehtiin lööpeistä luin Kalle Kustaan salarakkaista.Uattelin, että sinut kyllä nyt sotketaan siihen kantaaliin kun olleilit par kolome päevee siellä Ruotsissa. Vuan on tuo hyvä, että out sivveyteis pystynä säilyttämmään , vaikka niin lähheisissessä kontaktissa olittakkiin Kalle Kustaan kansa.
Myökiin ollaan oltu Suvin kansa immeisiksi, vaekka on keljuttana helekkaristi kun on pitänä olla. Ee näy etes miehen kuvvoo tiälä päin. Pavarotti nyt käi, vuan se ee muuta kun laalo ja joi. Hyvin tek kumpookiin ...tääsillä. - Selema65
ellumari kirjoitti:
kun iltapäivälehtiin lööpeistä luin Kalle Kustaan salarakkaista.Uattelin, että sinut kyllä nyt sotketaan siihen kantaaliin kun olleilit par kolome päevee siellä Ruotsissa. Vuan on tuo hyvä, että out sivveyteis pystynä säilyttämmään , vaikka niin lähheisissessä kontaktissa olittakkiin Kalle Kustaan kansa.
Myökiin ollaan oltu Suvin kansa immeisiksi, vaekka on keljuttana helekkaristi kun on pitänä olla. Ee näy etes miehen kuvvoo tiälä päin. Pavarotti nyt käi, vuan se ee muuta kun laalo ja joi. Hyvin tek kumpookiin ...tääsillä.olovat lehet kirjottaa sontoo, mutta taes tulla pikku virhe... Minä sanoen Kalle Kustaalle, että sanotaan, että "myö ollaan vaen ystäviä" :-DDD.
Eekä myö keritty olla intiimissä yhteyvessä muuta ku se potki minun nilikat pilalle pöyvän alla.
Se kaet olj kahtonna mallia siitä jalakapallon pelloojasta, Pekmannista, joka kutkuttel yhtä tyttöö pöyvän alla ukkomiesvarpaallaan ja oma vaemo istu vieressä (riemun) tietämättömänä.
Täytysköhän meijän tuas pistee ilimotus tuonne puattipalstalle, että tiällä tarvittas jungmannia sun muuta lipun kiäntäjee. - ellumari
Selema65 kirjoitti:
olovat lehet kirjottaa sontoo, mutta taes tulla pikku virhe... Minä sanoen Kalle Kustaalle, että sanotaan, että "myö ollaan vaen ystäviä" :-DDD.
Eekä myö keritty olla intiimissä yhteyvessä muuta ku se potki minun nilikat pilalle pöyvän alla.
Se kaet olj kahtonna mallia siitä jalakapallon pelloojasta, Pekmannista, joka kutkuttel yhtä tyttöö pöyvän alla ukkomiesvarpaallaan ja oma vaemo istu vieressä (riemun) tietämättömänä.
Täytysköhän meijän tuas pistee ilimotus tuonne puattipalstalle, että tiällä tarvittas jungmannia sun muuta lipun kiäntäjee.pannaan!
Luontaisetuja luvataan ja suahaan itekkiin siinä sivussa.
Toisaalta lehistöstä on olla meille hyötyväkkiin esmerkiksi sillon kun Kluara tul mualimalta ja viätti lehtimiehet perässään. Myökään ei oltas niin kuulusija iliman metijoo.Ollaan jo kuulusuuteen tottuneita mualimannaesija, eekä tuommosija ujoja mualaisimmeisen tyyppisijä niinkun tuo Räekkösn Kimi tuossa viereisessä puatissa. Kuulu sanoneen vasta eilen, että nuihin helevetin akkoin takija pittee hankkija muualta paekka puatille.
Kättä pannoo nuamsa piälle kainouksissaan kun myö kannella poseerataan ja kuvvoojien salamavalot väläkyy. Ee aata vaikka huuvetaan, että rohkijasti vuan sammaan kuvvaan.
Ujo mikä ujo! - Selema65
ellumari kirjoitti:
pannaan!
Luontaisetuja luvataan ja suahaan itekkiin siinä sivussa.
Toisaalta lehistöstä on olla meille hyötyväkkiin esmerkiksi sillon kun Kluara tul mualimalta ja viätti lehtimiehet perässään. Myökään ei oltas niin kuulusija iliman metijoo.Ollaan jo kuulusuuteen tottuneita mualimannaesija, eekä tuommosija ujoja mualaisimmeisen tyyppisijä niinkun tuo Räekkösn Kimi tuossa viereisessä puatissa. Kuulu sanoneen vasta eilen, että nuihin helevetin akkoin takija pittee hankkija muualta paekka puatille.
Kättä pannoo nuamsa piälle kainouksissaan kun myö kannella poseerataan ja kuvvoojien salamavalot väläkyy. Ee aata vaikka huuvetaan, että rohkijasti vuan sammaan kuvvaan.
Ujo mikä ujo!että on tuonu meille sen ison samppanjapullon, paetsi sitä ryyppyä minkä en ottanna siitä heti, suihkutellu vähä kavereihisa niskaan ja laetanna tipan korvanlehtiisä tuakse.
Vaen eepä oo heittännä pulloo tallisa poejille, vaen on ottanna kiltisti mukkaasa ja antanna meille.
Minäpä annan sen ilimotuksen muotoelun maenostoemiston hoejettavaks, ettei myö vaen töppäellä.
Voetas antoo vaekka Taka-Hikiän Kuapeli TV:n villaattoo meitä maenospätkissään ja eksoottista pilipali-mussiikkia sekkaan.
- Selema65
Viestiin miärä on laskenna yks kaks 23:een ja minun viimesin viesti ja terveiset on häepynnä taevaan tuuliin????
- Selema65
silimissä, nyttii näättää niinku suurin osa postista oes hävinnä...
- Selema65
Nyt on tuas kaekki järjestyksessä.
Aloen jo puhuva viittomakielillä ½>>##rr½§
ku tulin sivulle ja viestit hävijää ja sitte tulloo tuas takasi...- Suvi2
ko totesin saman asjan niiko siekii. Kovast ol viestilöihe määrä pienentynt.
Kuiteskii mie olen huomant, jot viime aikoin näihe viestiin kans on olt ihmeellistä sählinkii. Jospaha laiva henkilökunta ois yhtä toheloo hommissaa, ni varmast sais kävellä tiehesä, hyvä ettei lankkuu pitki.
Katotaa poistaaks hää asjattoman täänkii viesti. - Selema65
Suvi2 kirjoitti:
ko totesin saman asjan niiko siekii. Kovast ol viestilöihe määrä pienentynt.
Kuiteskii mie olen huomant, jot viime aikoin näihe viestiin kans on olt ihmeellistä sählinkii. Jospaha laiva henkilökunta ois yhtä toheloo hommissaa, ni varmast sais kävellä tiehesä, hyvä ettei lankkuu pitki.
Katotaa poistaaks hää asjattoman täänkii viesti.On tämä sähellystä!
Minä ku siellä röntkenissä kävin tuota nilikkoo kuvvaattamassa niin saen pienen kopion siitä kuvasta mukkaan.
Laetoen sen passin välliin ja annahan olla ku
tulin tuonne Veitsin puolelle niin vuativat että näätän passia.
Nou hätä, vetäsin passin ja aakasin sen nilikan kohalta. Virkamies kiäntel nilikan kuvoo ja kahto välillä minua, otti minuva nokasta kiinni ja osotti ukkovarvasta ja sano ettee oo saman näkönen.
Meinasivat pistee putkaan ja mutisivat että oon varastanna jonku pottunokan passin.
Selevishän se sitte ku vetosin "ihmisoikeuksiin julistukseen, Suomen perustuslakkiin ja EU:n perustuslakiehotukseen" (mistee hitosta minun piähän on tuo laase iskostunna???) niin johan
lankesivat lovveen ja piästivät minut Verrarilla muasa halaki. - ellumari
Selema65 kirjoitti:
On tämä sähellystä!
Minä ku siellä röntkenissä kävin tuota nilikkoo kuvvaattamassa niin saen pienen kopion siitä kuvasta mukkaan.
Laetoen sen passin välliin ja annahan olla ku
tulin tuonne Veitsin puolelle niin vuativat että näätän passia.
Nou hätä, vetäsin passin ja aakasin sen nilikan kohalta. Virkamies kiäntel nilikan kuvoo ja kahto välillä minua, otti minuva nokasta kiinni ja osotti ukkovarvasta ja sano ettee oo saman näkönen.
Meinasivat pistee putkaan ja mutisivat että oon varastanna jonku pottunokan passin.
Selevishän se sitte ku vetosin "ihmisoikeuksiin julistukseen, Suomen perustuslakkiin ja EU:n perustuslakiehotukseen" (mistee hitosta minun piähän on tuo laase iskostunna???) niin johan
lankesivat lovveen ja piästivät minut Verrarilla muasa halaki.Eepä ou naarun asija kun ee nouvateta, vuan tulpa mieleen jonniin turhanpäivänen toistaminen kysseisetä asijasta.
En millään sua ny mieleen kuka ja missä asijata jatkuvasti iliminieras, vuan pikkusen oun muistelevinnain, että jokkiin rukkaset suana onneton kosija.
Myö nouvatettaan kaikkija artikloita, se on varma.
Kukkaan ee pysty sanomaan, että oltais jätetty nouvattamatta, jos meijen suunnitelmiin on sopina pykälät ja julistukset, sekä artiklat.
Mittee sinä nilikkoos out käänä röntkenissä näättämässä?Kun verrarilla piästelöö tääsillä, niin vähä siinä suattoo jalaka vihtaatuva.
Ohi männöö, suat nähä! - Suvi2
ellumari kirjoitti:
Eepä ou naarun asija kun ee nouvateta, vuan tulpa mieleen jonniin turhanpäivänen toistaminen kysseisetä asijasta.
En millään sua ny mieleen kuka ja missä asijata jatkuvasti iliminieras, vuan pikkusen oun muistelevinnain, että jokkiin rukkaset suana onneton kosija.
Kukkaan ee pysty sanomaan, että oltais jätetty nouvattamatta, jos meijen suunnitelmiin on sopina pykälät ja julistukset, sekä artiklat.
Mittee sinä nilikkoos out käänä röntkenissä näättämässä?Kun verrarilla piästelöö tääsillä, niin vähä siinä suattoo jalaka vihtaatuva.
Ohi männöö, suat nähä!tapahtuu kaik täl paatil. Myö ollaa lainkuuliaista väkkee, meist vois ottaa mallii monikii.
Mie olen hiljattain joutunt tappelemmaa erräihe virkapapereihe kans ja ne vast on tautologisii.
Ja ko kyssyyt et oletko sie lesk, eront vai avoliittolaine vai mikä ja ku vastas jot leskhä mie, ni het perrää kyssyit jot miks olet lesk, eront tai avoliittolaine! Voi herrajesta. Mie revi hiuksei, mut poikain tul ja survo koko paperkasa postlootaa. Ei ole kuulunt mittää sen perrää...
Vaik sie ellumar kysyit Mdk:lta, mie vastaa jot sikshä hää pottee sitä sakaraasa ko se heijä kunkku potki sitä. Se nääs yritti seksuaalisest häiritä meijä kapteenii. Aattele! - Selema65
ellumari kirjoitti:
Eepä ou naarun asija kun ee nouvateta, vuan tulpa mieleen jonniin turhanpäivänen toistaminen kysseisetä asijasta.
Ohi männöö, suat nähä!oo vielä kirjottanna, että Kalle Kustaa potki minua pöyvän alla nilikkaan kun syötiin lihapottuja tässä viikonloppuna?
Minä vastasin samalla mitalla ja polokasin sitä piikkarilla jalan piälle niin että se kiljas:
"Voe helekatti... ku on hyvvee #!!$#!!" ja mätti pottuja nuamaasa.
Onneks ee kuasujalassa oo mittää vikkoo :-D
Hyvin minä tuas kerkien paekasta toeseen. - ellumari
Suvi2 kirjoitti:
tapahtuu kaik täl paatil. Myö ollaa lainkuuliaista väkkee, meist vois ottaa mallii monikii.
Mie olen hiljattain joutunt tappelemmaa erräihe virkapapereihe kans ja ne vast on tautologisii.
Ja ko kyssyyt et oletko sie lesk, eront vai avoliittolaine vai mikä ja ku vastas jot leskhä mie, ni het perrää kyssyit jot miks olet lesk, eront tai avoliittolaine! Voi herrajesta. Mie revi hiuksei, mut poikain tul ja survo koko paperkasa postlootaa. Ei ole kuulunt mittää sen perrää...
Vaik sie ellumar kysyit Mdk:lta, mie vastaa jot sikshä hää pottee sitä sakaraasa ko se heijä kunkku potki sitä. Se nääs yritti seksuaalisest häiritä meijä kapteenii. Aattele!eekä missee verrarin ratissa, vaikka suatto siinäkiin männä ylnoppeetta, vuan ollaan suhteissa (latonisessa) täkäläisiin virrainommaissiin kansa ja meitä ee sakoteta enkä ou kuulla että etes pyssäätettäis.Julikisuuvesta on etuva.
Onnellisesti tais piättyvä kapteehin siniverisiin seerassa seikkailu.
ee 'luvatonta raskauttakaan'. - Suvi2
Selema65 kirjoitti:
oo vielä kirjottanna, että Kalle Kustaa potki minua pöyvän alla nilikkaan kun syötiin lihapottuja tässä viikonloppuna?
Minä vastasin samalla mitalla ja polokasin sitä piikkarilla jalan piälle niin että se kiljas:
"Voe helekatti... ku on hyvvee #!!$#!!" ja mätti pottuja nuamaasa.
Onneks ee kuasujalassa oo mittää vikkoo :-D
Hyvin minä tuas kerkien paekasta toeseen.ja välil näytti jot sivvuu ei voi näyttää.
Miu uteliaisuutein heräs ja ko mie kävi pihhauttamas iltasumpit välil, ni ol hää sil aikaa ruvent taas toimimaa. Pit kattoo jot mitä nii salaista siin ol, ettei miul voint näyttää. Mie en tykkää ennää täst koko vehkeest ko hää tuolviisii.
Nii siint siu jalastaisha miu pit haastaa. Kuule mie löysi mökimessäst semmose kepi, joka pimmees heijastelloo. Hänes on vissii vosvorii vai mitä lie. Toin kottiin ja tietin siint semmose käkkyräise sauva, jota raamatuhistoria kuvis käyttiit. Laitoin mie nykyaikasemmaks sen kuiteskii ja kiinnityti ringityskello jot väistäät. Ja korreen punasen silkkinauharusetin. Semmose mie olen varant siulle ko sie sitä sakaraas vissii viel aristat vähä aikaa. - Selema65
Suvi2 kirjoitti:
ja välil näytti jot sivvuu ei voi näyttää.
Miu uteliaisuutein heräs ja ko mie kävi pihhauttamas iltasumpit välil, ni ol hää sil aikaa ruvent taas toimimaa. Pit kattoo jot mitä nii salaista siin ol, ettei miul voint näyttää. Mie en tykkää ennää täst koko vehkeest ko hää tuolviisii.
Nii siint siu jalastaisha miu pit haastaa. Kuule mie löysi mökimessäst semmose kepi, joka pimmees heijastelloo. Hänes on vissii vosvorii vai mitä lie. Toin kottiin ja tietin siint semmose käkkyräise sauva, jota raamatuhistoria kuvis käyttiit. Laitoin mie nykyaikasemmaks sen kuiteskii ja kiinnityti ringityskello jot väistäät. Ja korreen punasen silkkinauharusetin. Semmose mie olen varant siulle ko sie sitä sakaraas vissii viel aristat vähä aikaa.Voe kiitos Suvi, huomaavaesuuvestas!
Taejan muuttoo nimen kapteen Kookuks.
Kyllä minun jalalla köpöttellöö kummasti ku suapi uamulla nivelet toemimaan.
Kuivahiihtoo harrastan ku lähen lenkille, vaen nyt jäe saavat kottiin ku ajelehitaan tiällä Välimerellä, että kyllä tuo keppi onnii tarpeen.
Onkohan siinä taekavoemoo?
Jos sillä vaekka saes kalliot halakeemaan. :-D - Selema65
Suvi2 kirjoitti:
ja välil näytti jot sivvuu ei voi näyttää.
Nii siint siu jalastaisha miu pit haastaa. Kuule mie löysi mökimessäst semmose kepi, joka pimmees heijastelloo. Hänes on vissii vosvorii vai mitä lie. Toin kottiin ja tietin siint semmose käkkyräise sauva, jota raamatuhistoria kuvis käyttiit. Laitoin mie nykyaikasemmaks sen kuiteskii ja kiinnityti ringityskello jot väistäät. Ja korreen punasen silkkinauharusetin. Semmose mie olen varant siulle ko sie sitä sakaraas vissii viel aristat vähä aikaa.onnii tämä keppi!
Annon justiisa vähä rottinkia yhelle herjanheittäjälle ja
miärääkseen kapanieerille että pistää sille kiven kaalaan ja upottaa
tarpeeks kaavaks. - Suvi2
Selema65 kirjoitti:
onnii tämä keppi!
Annon justiisa vähä rottinkia yhelle herjanheittäjälle ja
miärääkseen kapanieerille että pistää sille kiven kaalaan ja upottaa
tarpeeks kaavaks.että on kepil käyttöö.
Mut tiijät sie ko minnuu on nyt alkant tuo lukihäiriö vaivaamaa oikein tosissaa. Mieko luin äske siu etellisest viestistäis jot alkaat kallot halkeemaa. Sit monnee kertaa luvettuvvain näyttikii oleva kalliot eikä kallot. Mut melkeihä se on sama asja. Eis nii? - Selema65
Suvi2 kirjoitti:
että on kepil käyttöö.
Mut tiijät sie ko minnuu on nyt alkant tuo lukihäiriö vaivaamaa oikein tosissaa. Mieko luin äske siu etellisest viestistäis jot alkaat kallot halkeemaa. Sit monnee kertaa luvettuvvain näyttikii oleva kalliot eikä kallot. Mut melkeihä se on sama asja. Eis nii?Äskön saen hajumerkkijä yhestä parhvyymitehtaasta ja käskivät laettoo SAVUmerkkijä takasin!!
Voetko käsittee? Ollaankohan myö mänössä jonnehhii intiaaniseuvulle, ku ee oo sitä kompassin neoloo että ossoes tähätä puatin
oekeeseen suuntaan.
Ajelehitaan ihan summamutikassa minne sattuu.
- Selema65
Minä oon hommanna uuven venneen porukalle.
Kahtokee minun rohviilisivulla "Porukan puatti" ja näpäsäättäkkee alareunassa kuvarivin ensimmäestä kuvvoo niin suatta esittelyn. Kuvat vaehtuu itestään.
Jokkaesella on oma pehmustettu hytti ettee tule mustelmia jos horjahtaa. Jokkaesen hytissä on
oma suihku. Muuten on kaekki mukavuuvet pyykinpesukonneesta lähtiin.
Myö mahutaan tähän uuteen venneeseen tällä porukalla. Tyyrmanni seuroo mukana.
Jos väki lissääntyy niin jatketaan matkoo Salmonellalla. Nyt otetaan vaen pikku pyrrääksiä ja pietään koktailpartyja ku rantaavuttaan. - Selema65
avusta! Kaikki asiaankuulumattomat viestit on
siivottu poes.- Suvi2
On se hyvä, jotta on semmonen, joka huolehtii, ettei iha asjattommii liiku.
Muute mie kasselin tuota uutta paattii ja olin iha tikahtuu. Et ossaa olla komija. Pijan sillä meret ylittyy. Joks se kurssi on selvint, jot mihi sitä oikei lähetää? Sielt jostakiiha myö löyvettäis niit nuorukaisii noenvärisii...
- catleija ek
Mie en ylleensä vanhoi muistele enkä niin olle vanhoi ketjuikaa nosta. Mite mie miul muistu mielee MdK-MdK ja se ku hänen kanssaa Ellinpoksin m/s Salmonellal seilattii vuon 2005. Sillo oltii nuorempii ja osattii hauskaa pittää. Perluskooniiki käytii katsomas.
Mieki sillo viel olin Leny ja pestauvuin laivaa keulakuvaks. Löytääks teis muist kukkaa täst ketjust itsijää?- samataas*
No joha käi köpelöst, miun piti tää tuonne vanhuksie70 palstal laittaa, no täs on teil palstan täytettä, ei maha mittää.
- ------
samataas* kirjoitti:
No joha käi köpelöst, miun piti tää tuonne vanhuksie70 palstal laittaa, no täs on teil palstan täytettä, ei maha mittää.
Ketju on aikoinaan kai kirjoitettu tänne kuus-kymppisiin, ja nostettaessa tänne tullutkin.
Itse olin autuaan tietämätön näistä palstoista tuohon aikaan.
5-kymppisiin tulin, ja nyt olen täällä.
Tällaisia kivoja ketjuja oli sielläkin vielä siihen aikaan.
Ei ollut hiljaiseloa, vaan oli mukava lukea mielikuvituksen lentoa ja humoristisiakin ketjuja. - *lomalta palannut*
samataas* kirjoitti:
Elä oo milläsikkää. Soppiihan tänne palstalle täätettä kun näättää olovan muutennii hilijasta ja sattuuhan sitä noeta erreyksiä laavantaeiltana varsiinnii.
Minnekkä lienööt tiältä keskustelijat karanneet kun näöttää olovan niin harvannäköstä? Nytkö niillä se hiihtelyloma lienöö..?
Minnoon jo lomani pitänyt. Piäsijäistä tässä uotellaa, suattoo sillon muuta päevä lommoo olla.
- älä viitti vääntää,
en tykkää alottajan murteesta , puhu kunnon suomea, niin kiinostaa enemmän.
- ''''''''
Aloitus tehty 8 vuotta sitten.
- catleija ek
Kuuskymppisissä minä itekkin aloittelin tuolloin 2005 Lenynä. Sitten joku luuli minua mieheksi tuon nimen takia. Ja totta tosiaan Steinbeckin Hiiriä ja ihmisiä romaanissa on Leny, joka oli hieman jälkeenjäänyt tyyppi, jos muistatte.
Senjälkeen olenkin ollu catleija tai katleija eri numeroliitteineen.Se taas johtuu rakkaudesta orkideoihin. Kohtahan meikäläinen kuuluisi tuonne kaheksankymppisiin, mutta luulen olevani uskollinen 70 palstalainen loppuun asti.
Kyllä olen ilmaisultani kovasti köyhtynyt noilta ajoilta, sen itsekin huomaan. Johtuneeko matkan varrelta tulleista kuhmuista. Kun oikein sanojaan varoo ja itsekriittiseksi alkaa seinätapettiin sulautuu.
ps. MdK kirjoittelee vielä muualla, kanssani. Se saitti kuitenkin vaatii rekkautumisen.
Kuten alussa sanoin ei ole tapana Arkistoa tänne raahata, tämä oli poikkeus.- lailei
Amerikoissa ei ole niin nöpön nuukaa nimistä, on miehillä ja naisilla samoja ja on sama nimi suku- ja etunimenä.
Nikistäsi muistuu yksi omani, entinen. Olen valinnut osani, kun on puskassa, ei saa kenenkään pahaa mieltä niskaansa, ei saa itsekään pahaa mieltä.
Oi niitä aikoja, kun oli pitkästi ja paksusti kirjoituksia, oli kukkakivenkirjoittajaa, oli monia muita. Oli helposti hersyviä, pitkiä ketjuja, kuului ilon tirskahduksia. Vielä nykyisinkin tunnettavat eivät olleet kiristäneet kielenkantojaan, itselläkin oli vielä jälkilapsellisuutta kirjoitella huumorin kukan tuoksun innostamana.
No, nyt on nyt, ja huomenna erilailla.
Hyvä nosto tämä oli, muistoja Pohjolasta.
.
- Klara*
Osuipa minunkin silmiini tämä vanha, hauska ketju. Noihin aikoihin oli useampikin huumoriketju, milloin kenenkin vetämänä. Monet naurut saatiin nauraa. Eipä taida kovinkaan monta kirjoittajaa enää siltä ajalta olla, tai ovat sitten kaikki muuttaneet nikkinsä tunnistamattomaksi.
Terveisiä vain kaikille "vanhoille hyville"!- Selema * ex
Hyvät naurut järjestit, Katleija! Unohduin istumaan pitkäksi aikaa ja luin
tätä ketjua ja nauroin itsekseni vedet silmissä.
Kyllä sen huomaa tosiaan nykyään kuinka sitä on oppinut sensuroimaan
kirjoittamistaan. Ellinpoksin aikoihin huumori kukki, kun oli samanhenkistä
seuraa ja netille oli kiva tulla joka päivä lukemaan mitä hauskaa kaverit
olivat keksineet.
- kielimmeinen
Tutti di mare v ai oliko se frutti di mare. Muistuu taas italian ihanasti sointuva kieli mieleen. Opin puhumaan sujuvasti kieltä Italian matkalla, mutta sanaakaan en ymmärrä omasta italian puheesta. Ei sillä ole väliä kunhan ääntä piisaa.
- _naurattaa_
Ai tiälä ei sua huastoo murretta, ommoo suome kieltää? Ainakii miun eilispäeväne tekele läks ko haulikola mehtää. Varmast ei olt mittää kielteist juttuu siinä, ihhailin vuan joijenkii mielen lentova ja mukavata tappoo huastoo. Vuan ei kelevana.
Ylläpito saes tarkemmi tutkija nuo poestopyynnöt. Sielä se "loemuvaa" varsinaene sensuur. Ite asiassa oun sitä mielpuolta että niijen PITÄS EHOTTOMAST lukija ainakii lähiketju ennenko poistaavat, JOS EES poistaavat. Miun juttu nimittäin ei olt sisäntöje vastane, muute vuoa mukava - jos yhtää humooria ymmärtöö. Niinno. Kene huumor nyt sit om'minnii laesta? Jotkuu ei hoksoo ees onks tuo huumorii vai mitä sit.
Kapenoo kapenoo tän ikäsii uattelu. Vuan en arvanna että näen pahaks outta piässy. - Humoristina pitävät
Onks tää muka huumoria? Minua ei naurattanut eikä onneks itkettänytkään.
Makunsa kullakin- 12 + 12
Tosikot ovatkin vallanneet palstan.
- 14+15
12 + 12 kirjoitti:
Tosikot ovatkin vallanneet palstan.
Ja ne vähät humoristit pysyvät poissa.
- 12 + 12
14+15 kirjoitti:
Ja ne vähät humoristit pysyvät poissa.
Ei välttämättä, 'vaitiolo kultaa'. Ei ole kenenkään pakko "näkyä".
Vaikka varmasti moni on äänestänyt jaloillaan.
60 on siinäkin mielessä hyvä ikä, että nuoruuden kömpelyys on henkisellä puolella jo jaloksi sivistynyt, mitä nyt raajoissa vielä joskus kakaramaisuutta ilmenee, lapsellinen nipistely on vielä hallussa.
Aikuisuuden huumori on aikasti erilaista, niin vaikeaa, että se ei avaudu muille kun saman-ikäisille ja sivistyneille.
Kakaramainen puu- jalkaisuus ja silmäisyys saa aikaan vain säälivän hymähdyksen enää.
Ne ovat vähän kun katselisi lapsi-laumaa, joka yrittää kaikin keinoin saada huomiota osakseen.
Mutta ainahan viisaat vahnukset toivovat lapsien kasvavan aikuisiksi, vaikka pahaa aina pelkäävätkin.
Sillä iäkkäitä kakaramaisia on.
H.- 17+19
hunksz kirjoitti:
vanhuksetkin...
H.Osuit prikulleen naulan kantaan hunksz. Sillä jo Kalevalan riimitysten aikaan kansa tiesi - vaikka Vennamo ei ollut vielä syntynytkään:
Kerran aikuisna, kaksi lasna. - :))
17+19 kirjoitti:
Osuit prikulleen naulan kantaan hunksz. Sillä jo Kalevalan riimitysten aikaan kansa tiesi - vaikka Vennamo ei ollut vielä syntynytkään:
Kerran aikuisna, kaksi lasna.Taitaa hällä olla pottusormi mustana, kun on niin usein harhaan laukaissut?
- kroohjahooh:))
Hyvä esimerkki siitä, mikä aikoinaan veti ihmisiä osallistumaan palstoihin.
Oli olemassa huumori, oli olematonta v-ttuilu, annettiin arvoa muillekin, kuin omalle pienelle mielelle. Puuttui puuduttava puusilmäisyys, kun ei tarvinnut ivanauraa muille, kuin itselleen.
Keisarillakin oli vaatteet.
Nykyinen uinuva ja nuijuva vaikeneminen on kyllistyttävää, ei tee mieli osallistua.
Nukutaan, kuin ainakin karhut, talviunta. - Muuttuiko maailma
Siinäpä pohtimisen aihetta, mikä meitä vaivaa?
Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1539089Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492749Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja312537- 572511
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971895- 971837
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231773Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä471308Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091207- 271156