Olisin valmis kihloihin..

Anni

Heips! Olemme seurustelleet avopuolisoni kanssa 5 vuotta. Itse tunnen olevani jo valmis kihloihin(lupaus avioliitosta), mutta mies ei kai sitten ole. Emme ole varsinaisesti keskustelleet asiasta, mutta kun on ollut puhe kavereiden kihlauksista niin mies on vain sanonut, että eihän meillä mikään kiire ole?? Jotain olen sitten aina änkyttänyt, että ei kai..
Miehen äitikin on jo tiedustellut, että "oletteko kihlauksesta puhuneet" tai "koska te meinaatte mennä kihloihin".. minä jotakin aina naama punaisena soperran kun mies ei ota kuuleviin korviinsakaan.. naureskelee vaan koko jutulle.
Mies on sanonut, että olen hänen elämänsä nainen eikä hän voisi kuvitella elävänsä ilman minua.. mutta miksi mies ei hemmetti soikoon osaa kosia??!? Olen jopa vihjaissut, millä tavalla haluaisin itseäni kosittavan.. mies ei vaan tajua.. Pitääkö minun nyt sitten vain odotella josko puolisoni tajuaisi joskus kosia vai mitä pitäisi tehdä?!

38

10116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kosi sinä!

      Nimittäin, jos mies ei todellakaan toimeennu kosiopuuhiin.

    • poika

      Olen kumppanisi kanssa samaa mieltä, että nämä ovat sellaisia asioita joiden kanssa ei pidä hoppuilla

      Mutta kun takana on noinkin pitkä seurustelusuhde pitäisi jo alkaa tapahtumaan

      ...Eli ottaa aste eteenpäin...

      Miehesi ei taida olla mikään "käytäntö - jätkä" ?

      Mutta niin sitä sanotaan mitä hopppuilu tuo tullessaan

    • yli 4v yhdessä

      Alusta asti ollut jotenkin selvä että naimisiin tullaan menemään ja toinen on se oikea kumppani molemmilla. Silti ei ole vielä miehen suusta kuulunut niitä sanoja joita tässä jo koko lähisuku odottaa...toinen on vihjailu lapsista, onhan meillä molemmilla jo 30v synttärit ohitettu muutama vuosi sitten. Mies kyllä vihjaa mutta ei kosi/kihlaa. Taas meni yksi vuosipäivä ohi ilman kysymystä (5v tutustumisesta) ja alkaa minulla jo kohta hermot menemään. Sanoinkin että jos ei 7v tullessa täyteen yhdessä ole kysynyt niin minä lähden.

      Ja olen itse karkauspäivänä 2004 kosinut miestäni, vastaus oli silloin että hän haluaa tehdä kosinnan "sitten kun on valmis"...eipä ole vielä ollut valmis.

      Molemmilla meillä on takana kariutunut kihlaus joka ehkä miestä vähän hidastaa etenemisessä, pelkää että minä hyppään vieraisiin kuten hänen entinen morsiammensa teki heti sormuksen saatuaan.

    • Jarski

      Välillä pistää melkein vihaksi saamattomat prinsessat, jotka koko ikänsä odottavat, että kaikki menee juuri niin kuin he pikkulapsina kuvittelivat. Jos mies ei kosi, kosi itse. Ei se ole sen vaikeampaa. Jos mies vastaa kieltävästi, niin tee siitä omat johtopäätöksesi.

      • "kyllä se minä kosin k...

        mitäs sitten?

        t. nimim karkauspäivänä pakit saanut ja sitä miehen kosintaa yhä odottaen


      • Jarski
        "kyllä se minä kosin k... kirjoitti:

        mitäs sitten?

        t. nimim karkauspäivänä pakit saanut ja sitä miehen kosintaa yhä odottaen

        Niin mikä se vastaus oli? "kyllä se minä kosin k..." vai "mitäs sitten"?

        Kuten kirjoitin, nainen voi vastauksesta tehdä omat johtopäätöksensä. Vai onko omien päätösten teko niin vaikeaa, että sitäkin pitää kysellä tällä palstalla?


      • viis väliä molemminpuolises...
        Jarski kirjoitti:

        Niin mikä se vastaus oli? "kyllä se minä kosin k..." vai "mitäs sitten"?

        Kuten kirjoitin, nainen voi vastauksesta tehdä omat johtopäätöksensä. Vai onko omien päätösten teko niin vaikeaa, että sitäkin pitää kysellä tällä palstalla?

        yhteisestä omaisuudesta yms?

        Jos mies ei kosi/kieltäytyy kosinnasta vedoten siihen että haluaa itse kosia niin pitänee se heivata laidan ylitse ja etsiä joku toinen?

        Eikö mies saa enää kosia?


      • Jarski
        viis väliä molemminpuolises... kirjoitti:

        yhteisestä omaisuudesta yms?

        Jos mies ei kosi/kieltäytyy kosinnasta vedoten siihen että haluaa itse kosia niin pitänee se heivata laidan ylitse ja etsiä joku toinen?

        Eikö mies saa enää kosia?

        Mistä päättelit, että minä käskin heivaamaan sen miehen?

        Mutta kun kerran otit asian puheeksi, niin puhutaan. Mies siis ei itse ole saanut aikaiseksi kosia. Joko hän ei halua naimisiin (8 vuoden jälkeen...) tai sitten hän on niin saamaton, ettei saa kosituksi. Jos hän ei halua naimisiin, nainen selvittää tuon nopeasti kosimalla itse. Jos taas mies on niin saamaton, ettei ole saanut kosituksi, niin senkin nainen selvittää.

        Kolmas vaihtoehto on se, että mies haluaa itse kosia. Minusta tuollainen mies on vähän vanhoillinen. Tulee mieleen, että mies haluaa määrätä, mitä naisen tulee tehdä. Naisen kosinta ei kelpaa, koska eihän nainen osaa päättää, milloin kihloihin on mentävä. "Kieltäydyn kosinnasta, koska haluan itse määrätä, milloin meillä kositaan." Tulee vähän ne ajat mieleen, kun naisia hakattiin puupampulla ja raahattiin luolaan lapsia tekemään.

        Mutta se siitä. Lähinnä sillä johtopäätöksen teolla tarkoitin seuraavaa. Oletetaan, että pariskunta on ollut yhdessä jo monta vuotta. Oletetaan, että heillä on yhteinen koti, ja jopa lapsikin. Näinhän monella on. Jos mies ei vielä tuonkaan jälkeen ole valmis avioliittoon, niin jossain mättää. Eikö mies halua sitoutua? No, jos ei halua, niin mitä pirua varten lapsi on hankittu? Yksi vaihtoehto on tietysti se, ettei mies halua koskaan naimisiin. Ehkä hänestä avioliitto on instituutti, jota ei pidä kannattaa. Eipä tuossa mitään pahaa ole, mutta hyvähän tuokin olisi selvittää, ettei nainen odota kosintaa koko ikänsä.

        Mikä siis on syy siihen, ettei mies ole vielä valmis antamaan avioliittolupausta? Kyllä minua kiinnostaisi muutaman vuoden seurustelun jälkeen tietää, että mitä toinen odottaa. Tiedä vaikka odottaisi, että joku parempi osuisi kohdalle?

        Lopuksi: Tokihan mies saa kosia, mutta kosikoon sitten. Jos taas nainen kosii ensiksi, niin se on voivoi.


    • saman läpi käynyt

      heipsan.. minulla oli samanlainen homma edellisen miehen kanssa. yhdessä oltiin 8v ja moneen kertaan puhuin ja kyselin koska mahdollinen kihlaus olisi mahdollista ja mies vaan hoki ettei meillä ole kiire, koko loppu elämää aikaa ja ettei se mitään muuta ja on loppujenlopuksi turhaa ym. ei siitä sitten mitään tullut. en jäänyt odottamaan ja suhde kaatui. oli siihen muitakin syitä tietenkin. nyt olen seurustellut tammikuusta asti ja 1.8.05 tämä nykyinen mies kosi :) nyt sitä sitten mennään naimisiin.

      • Ninnuli

        Jos se kerta ei muuta mitään ja on turhaa niin miksi ei pitäisi hoppuilla sellaisen päätöksen kanssa...? Taisi vaan puhua puppua, kun ei viitsinyt sanoa todellista syytä. Niin moni muukin käyttää tuota tekosyytä. Jos naimisiin meneminen on turhaa ja ei sen takia halua mennä 8 vuoden yhdessäolon jälkeen naimisiin niin miksi sitten haluaisi mennä vaikka sitten kun on oltu 15 vuotta yhdessä? Muuttuuko se sitten tarpeelliseksi ja muuttaa jotain?


    • täällä myös

      Reilut viisi vuotta seurustelua takana, puolisen vuotta saman katon alla. Puhuttu on kyllä kihlauksestakin, mutta mies ei ole vielä kuulemma valmis. Jos asettelen kysymyksen toisin, vastaus on myöteinen, esimerkiksi missä hän näkee meidät 10 vuoden päästä, haluaako hän olla koko elämänsä minun kanssani, näkeekö hän meillä yhteiset eläkepäivät tms. Mutta jos pitäisi suoraan kysymykseen antaa suora vastaus, niin ei...

      Mie odottelen. Jos hän odottaa jotain tiettyä tunnetta, niin siinäpähän odottaa. Pitäkää peukkuja, että se tunne tulee kanssa =) Sehän tässä on, kun toisenlaisessa suhteessa nämä asiat voisivat mennä omalla painollaan, mutta ei meillä. Olin niin pirun nuori kun tavattiin, että muutamaksi vuodeksi unohdettiin ihan kokonaan yhteenmuutot ja sen sellaiset. Ja nyt on kai juututtu paikalleen, ja kaikki muutokset pelottaa miestä.

      • minulla

        Meilläkin tulee vuoden lopussa 4 vuotta täyteen ja odottelen myös kosintaa... Olen itse ottanut asian esille jo muutamaan otteeseen ja hän kokee sen painostuksena...sanoin myös ettei ole vielä valmis. Luulen että hänkin odottaa että asiat vaan menee omalla painollaan, mutta ite olen huomannut että ei mene..tai sit se vaan tapahtuu todella hitaasti...No se johtunee myös samasta syystä kuin teillä eli alettiin aika nuorina seurustelemaan... Poikakaverini on intissä parhaillaan ja sanoi että ei voi tällaisena aikana kun nähdään niin harvoin päättää näin suurta asiaa... Silti suunnittelee yhteistä tulevaisuutta yms. Mutta nyt olen päättänyt olla hiljaa, koska itsekin sen huomaan että tää painostus ei ainakaan tehoa, päinvastoin... Täytyy katsella sitten kun hän palaa sieltä armeijan harmaista että kuinka käy... Mäkin tosiaan toivon että "se tunne" tulis myös hänelle... Harmi vaan että odottavan aika on niin pitkä!!!


      • harhailija
        minulla kirjoitti:

        Meilläkin tulee vuoden lopussa 4 vuotta täyteen ja odottelen myös kosintaa... Olen itse ottanut asian esille jo muutamaan otteeseen ja hän kokee sen painostuksena...sanoin myös ettei ole vielä valmis. Luulen että hänkin odottaa että asiat vaan menee omalla painollaan, mutta ite olen huomannut että ei mene..tai sit se vaan tapahtuu todella hitaasti...No se johtunee myös samasta syystä kuin teillä eli alettiin aika nuorina seurustelemaan... Poikakaverini on intissä parhaillaan ja sanoi että ei voi tällaisena aikana kun nähdään niin harvoin päättää näin suurta asiaa... Silti suunnittelee yhteistä tulevaisuutta yms. Mutta nyt olen päättänyt olla hiljaa, koska itsekin sen huomaan että tää painostus ei ainakaan tehoa, päinvastoin... Täytyy katsella sitten kun hän palaa sieltä armeijan harmaista että kuinka käy... Mäkin tosiaan toivon että "se tunne" tulis myös hänelle... Harmi vaan että odottavan aika on niin pitkä!!!

        vielä nuoria, jos kaverisi on vielä armeijassa. Ehkä parempi onkin vielä odotella ja katsoa siihen saakka kunnes elämä normalisoituu. Armeija on kuitenkin niin poikkeuksellista aikaa miehen elämässä että en ihmettele yhtään jos hän ei halua tehdä vielä päätöstä naimisiin menosta.


      • minulla
        harhailija kirjoitti:

        vielä nuoria, jos kaverisi on vielä armeijassa. Ehkä parempi onkin vielä odotella ja katsoa siihen saakka kunnes elämä normalisoituu. Armeija on kuitenkin niin poikkeuksellista aikaa miehen elämässä että en ihmettele yhtään jos hän ei halua tehdä vielä päätöstä naimisiin menosta.

        No näinhän se on.. vaikeahan sitä on ajatella kun itse ei ole siellä armeijassa. Täytyy odotella kiltisti sitten kun se sieltä palaa..kaipa ne asiat siitä sitten sutviutuu omalla painollaan:)


    • Vaivautunut

      Tämä menee vähän aiheen vierestä, mutta kiinnitin huomiota tuohon, että "äitikin on jo tiedustellut..."?

      Tuoko se lisää paineita? Ja se, että kaverisi ovat menneet kihloihin?

      Itse en tietysti sen takia halua mennä kihloihin, mutta ehkä se jonkin verran vaikuttaa että jatkuvasti joku kyselee. Ja kaikki ystäväni on jo naimisissa. Ehkä asiaa ajattelee vielä enemmän.

      Tunnen itseni hyvin vaivautuneeksi kun aiheesta kysellään ja puhutaan. En tiedä mitä vastata (ehkä pitäisi kysyä mieheltä mitä vastaan!). En todellakaan ala selittelemään, että kyllähän minä jo haluaisin, mutta ei ole tuo mies vielä valmis jne. Hymyilen vaivautuneesti, naureskelen tai heitän jonkun selityksen tai "ehtiihän sitä", "katotaan nyt", "kyllä te saatte sitten kutsun häihin"... tai olen hiljaa ja ehkä yritän vaihtaa puheenaihetta. Jos menemme matkoille, kysellään oliko se häämatka tai kosiko mies. Tai jos mies järjestää jotain romanttista kysellään. Sormeeni ilmestyy sormus (väärä käsi...). Jos olen salaperäinen, he tulkitsevat sen että olemme jo kihloissa tai menossa... Huh!?

      Minulta (ja meiltä) kysyy sukulaiset, ystävät, tutut ja puolituntemattomat... Ymmärrän toisaalta, että ainakin niistä joita mies kosi jo suhteen alkumetreillä vaikuttaa ihmeelliseltä miksi emme mene kihloihin ja naimisiin vaikka olemme olleet vuosia yhdessä.

      Toisaalta se on hyvä, että he ottavat asian puheeksi avomieheni läsnäollessa. Ehkä (tai sitten ei...) se saa hänet ajattelemaan asiaa. Jos minä puhun asiasta hän tuntuu olevan vaivautunut ja ehkä jopa ärtynyt.

    • Anni

      Kiva tietää, että teitä on muitakin joiden miehet eivät ole valmiita kihloihin (saati sitten naimisiin). Olemme siis 5 vuotta seurustelleet ja siitä 1,5 vuotta asuneet yhdessä. Meidän laajasta kaveripiiristämme vain yksi pari on mennyt kihloihin, joten ei sekään mitään paineita ole tuonut. Avopuolison äitikin on ainoa joka tästä kihlauksesta on kysellyt (kuitenkin useaan otteeseen jo). Miksi sitten en kosi itse? Hmmm.. ehkä ei sanan pelossa tai sitten vain olen niin vanhan aikainen, että mielestäni miehen pitää kosia. Tiedän, että ajatukseni on hölmö ja luultavasti jos en itse uskalla kosia niin saan odottaa miehen kosintaa aika kauan :(

    • Ella

      ite odotin turhaan kosintaa tai edes rakkauden tunnustusta 4 vuotta.. tässä sit päätin, että kaikki on ohi, ilmoitin sen miehelle ja saman tien tuo sanoi rakastavansa, haluavansa naimisiin, lapsia jnejne. mä en vaan enää halua.. en mä ite ainakaan loputtomiin odottas.. oon monta kertaa miettiny, että ei toinen oo ees vakavissaa, jos se ei saa sen vertaa, että edes kihlautus... voinhan toki olla väärässäkin, mutta ainaki mun ex tunnusti suoraan, että hän pelkäs sitoutumista, pelkäs sitä, että tarvis ottaa toinen huomioon, tarvis ottaa vastuuta ja silti mä kuulemma olin ainoo nainen, jonka se halus.. että tiiä sit. Ite ainaki koin sen verran ristiriitaiseks mokoman, että sanoin tylysti, että kaikki on ohi, mä en enää jaksa kattoo mokomaa pelleilyä, enkä tosiaan oo katunu hetkeäkään.

    • Anni

      Ymmärrän kyllä oikein hyvin. Itsekin olen joskus miettinyt, että mahtaako tuo toinen osapuoli olla tosissaan meidän suhteemme..
      Jos avopuoliso nyt kosisi niin vastaisin oitis kyllä! Toisaalta haluaisin kosia, mutta niinkuin jo sanoin niin pelkään sitä ei vastausta..
      Toisaalta, sittenpähän ainakin saisi tietää mitä se toinen osapuoli oikein ajattelee meidän suhteestamme.

      • Jarski

        Kirjoituksesi perusteella sinä et ole selvästi sanonut miehellesi, että haluat naimisiin. Miksei siis miehesi pelkäisi ei-vastausta? Jos sinulla on oikeus olla kosimatta ei-vastauksen pelossa, niin saahan miehesikin olla kosimatta samasta syystä. Jos teitä on kaksi, jotka pelkää, jomman kumman täytyy vain voittaa pelkonsa ja kysyä. Mikset se olisi sinä?


      • Miettijä
        Jarski kirjoitti:

        Kirjoituksesi perusteella sinä et ole selvästi sanonut miehellesi, että haluat naimisiin. Miksei siis miehesi pelkäisi ei-vastausta? Jos sinulla on oikeus olla kosimatta ei-vastauksen pelossa, niin saahan miehesikin olla kosimatta samasta syystä. Jos teitä on kaksi, jotka pelkää, jomman kumman täytyy vain voittaa pelkonsa ja kysyä. Mikset se olisi sinä?

        Totta, mies voi myös pelätä ei-vastausta… mutta… Tämä on ehkä tyhmästi ajateltu, mutta minusta naisella on enemmän pelättävää. Naiset kosii kuitenkin tietääkseni vielä paljon harvemmin kuin miehet ja se ei ole niin tavallista. Pelkästään se vaatii rohkeutta tms. Ja sitten kun usein naisia pidetään liian innokkaana naimisiin haluajina ja miestä ei saa painostaa jne. Naisen kosinta voisi olla painostamista (vaikka sitähän voi kieltäytyä ja jos kerran vain kysyy niin onko se painosatmista?). Ainakin jos ajattelee niin, että ainoa syy miksi mies ei itse kosi on se että hän ei ole valmis. Muutenhan tietysti mies kosisi koska se "kuuluu miehen tehtäviin". Mutta ei kai se välttämättä ole ainoa syy siis miksi mies ei kosi.

        Ja yksi syy voi olla, että pelkää totuutta. Että mies ei halua naimisiin. Kun kumpikaan ei kosi sitä voi vielä olettaa, että se johtuu jostain muusta. Ja ajtella, että kyllä se kohat kosii. Mutta kun tulee suora ei (rukkaset) se lävähtää vasten kasvoja.

        Vaikka parempi kai olisi tietää eikä elää epätietoisuudessa tai jopa valheessa. Ja ehkä se naisen kosinta herättää sen miehenkin.


      • Miettijä
        Miettijä kirjoitti:

        Totta, mies voi myös pelätä ei-vastausta… mutta… Tämä on ehkä tyhmästi ajateltu, mutta minusta naisella on enemmän pelättävää. Naiset kosii kuitenkin tietääkseni vielä paljon harvemmin kuin miehet ja se ei ole niin tavallista. Pelkästään se vaatii rohkeutta tms. Ja sitten kun usein naisia pidetään liian innokkaana naimisiin haluajina ja miestä ei saa painostaa jne. Naisen kosinta voisi olla painostamista (vaikka sitähän voi kieltäytyä ja jos kerran vain kysyy niin onko se painosatmista?). Ainakin jos ajattelee niin, että ainoa syy miksi mies ei itse kosi on se että hän ei ole valmis. Muutenhan tietysti mies kosisi koska se "kuuluu miehen tehtäviin". Mutta ei kai se välttämättä ole ainoa syy siis miksi mies ei kosi.

        Ja yksi syy voi olla, että pelkää totuutta. Että mies ei halua naimisiin. Kun kumpikaan ei kosi sitä voi vielä olettaa, että se johtuu jostain muusta. Ja ajtella, että kyllä se kohat kosii. Mutta kun tulee suora ei (rukkaset) se lävähtää vasten kasvoja.

        Vaikka parempi kai olisi tietää eikä elää epätietoisuudessa tai jopa valheessa. Ja ehkä se naisen kosinta herättää sen miehenkin.

        Ja loppujen lopuksi voi olla niinkin, että vastaus on kyllä! Ja se mies on todellakin vain esim. pelännyt kosia, kun ei ole ollut varma naisen vastauksesta.

        Ehkä kannattaa rohkaista itsensä? Minun ystäväni kosi miestään ja päätyivät naimisiin. Vaikuttavat oikein onnellisilta ja yhdessäoloa oli jo sitä ennen yli 10 vuotta takana. ystäväni sanoi, että ei se muuttanut mitään (naimisiin meno), mutta itse huomaisin heidän olevan hieman rakastuneemman oloisia.


      • Jarski
        Miettijä kirjoitti:

        Ja loppujen lopuksi voi olla niinkin, että vastaus on kyllä! Ja se mies on todellakin vain esim. pelännyt kosia, kun ei ole ollut varma naisen vastauksesta.

        Ehkä kannattaa rohkaista itsensä? Minun ystäväni kosi miestään ja päätyivät naimisiin. Vaikuttavat oikein onnellisilta ja yhdessäoloa oli jo sitä ennen yli 10 vuotta takana. ystäväni sanoi, että ei se muuttanut mitään (naimisiin meno), mutta itse huomaisin heidän olevan hieman rakastuneemman oloisia.

        Minusta nuo sinun kirjoituksesi ovat vähän outoja, kun ottaa huomioon sen, että haluaisit elää loppuelämäsi miehesi kanssa. Et tunnu tietävän, mitä hän haluaa. Sinä pelkäät, että hän vastaa kieltävästi kosintaasi.

        Miten sinä voit kuvitella eläväsi loppuelämäsi sellaisen miehen kanssa, jota et edes tunne. Jos et tiedä, mitä hän haluaa, mistä tiedät, että hän haluaa samaa kuin sinä? Sinulla ei ole aavistustakaan siitä, haluaako hän naimisiin, muttet voi asiasta miehen kanssa kunnolla jutella. Miten voi elää loppuelämäsi suhteessa, jossa ei voida keskustella tärkeistä asioista? Miten ostatte esimerkiksi yhteisen asunnon, jos kumpikaan ei kerro, mitä haluaa? (Minusta asunnon osto yhdessä on isompi juttu kuin avioliitto.)


      • Miettijä
        Jarski kirjoitti:

        Minusta nuo sinun kirjoituksesi ovat vähän outoja, kun ottaa huomioon sen, että haluaisit elää loppuelämäsi miehesi kanssa. Et tunnu tietävän, mitä hän haluaa. Sinä pelkäät, että hän vastaa kieltävästi kosintaasi.

        Miten sinä voit kuvitella eläväsi loppuelämäsi sellaisen miehen kanssa, jota et edes tunne. Jos et tiedä, mitä hän haluaa, mistä tiedät, että hän haluaa samaa kuin sinä? Sinulla ei ole aavistustakaan siitä, haluaako hän naimisiin, muttet voi asiasta miehen kanssa kunnolla jutella. Miten voi elää loppuelämäsi suhteessa, jossa ei voida keskustella tärkeistä asioista? Miten ostatte esimerkiksi yhteisen asunnon, jos kumpikaan ei kerro, mitä haluaa? (Minusta asunnon osto yhdessä on isompi juttu kuin avioliitto.)

        En tiedä kenen kirjoituksia tarkoitit, minunko?

        Hyvä huomio. Jos nämä kaikki ihmiset (ja moni muu nainen) tietäisi mitä toinen haluaa niin miksi ihmeessä he täällä ihmettelisivät miksi mies ei kosi...? Tai miksi ei puhu ajatuksistaan miehelle eikä kirjoittele niistä keskustelupalstoilla?

        Jos he tietävät varmasti, että mies ei halua mennä naimisiin niin miksi he sitä kosintaa odottavat? Miksi eivät jätä miestä tai tyydy avoliittoon ja lopeta odottamasta tai painostamasta miestä tms.? Tai jos he tietävät, että mies haluaa naimisiin, miksi eivät kosi miestä? Ehkä he ovat vanhanaikaisia. Mutta miksi sitten miettivät, että miksi mies ei kosi...? Siksi kun eivät tiedä mistä se johtuu. Todellakin, tietämättömyyttä toisen ajatuksista ja haluista tuntuu olevan!

        Minusta yhteisen asunnon osto ei ole isompi juttu kun avioliitto. Tietysti se sitoo ainakin pariksi vuodeksi tai voihan asunnon myydä aikaisemminkin, mutta pitää maksaa veroja. Ja asunnon myynti voi tietysti olla hankalaa. Jonkun mielestä avioliitto tuntuu olevan tosi ISO juttu. Lapsiakin jopa uskalletaan tehdä, mutta ei mennä naimisiin. Ja asunnonkin moni mies uskaltaa ostaa ja siitä voidaan puhua (en ole kovin monen kuullut valittavan, että koska se mies ehdottaa asunnon ostamista). Avioliitto tuntuu olevan se kummitus.

        Pitäisi kertoa mitä haluaa, mutta kun kertoo niin se on painostamista. Jonkun mielestä pitäisi vaan odottaa, että mies ottaa itse sen asian puheeksi. Tämä on vielä nykyaikaa...? Ja sitten ovat nämä tapaukset, että jos asiasta puhutaankin niin ei saa kunnon vastausta: "Kyllä sitä ehtii, ei kannata kiirehtiä". Miksi ei? Miksi se tuntuu kiirehtimiseltä? "Naimisiin meneminen on turhaa". Sen olen kuullut tosi monelta selityksenä. Ja silti he ovat joskus menneet naimisiin tai joskus haluavat? Tai sitten eivät missään nimessä halua vaikka sen muka ei ole väliä eikä se muuta mitään...

        Eli neuvoksi siis, että kosikaa naiset. Sillä selviää haluaako mies naimisiin vai ei. Tai kertokaa miehelle suoraan, että haluatte naimisiin. Jos mies ei halua mennä, pyytäkää miehen kertomaan syy. Älkää hyväksykö ympäripyöreitä vastauksia mitkä jättää kysymykisä vielä ilmaan. Ja jos asiasta ei voi keskustella jättäkää mies. (mikä taas pöyristyttää toisia, onko naimisiin meneminen NAISELLE NIIN tärkeää?) Vaikeata? Vai onko?

        Kaikki miehet ja naiset ei osaa keskustella asioista. "Suomalainen mies ei puhu eikä pussaa". Kannattaisi puhua tai jäätte yksin...


      • Miettijä
        Miettijä kirjoitti:

        En tiedä kenen kirjoituksia tarkoitit, minunko?

        Hyvä huomio. Jos nämä kaikki ihmiset (ja moni muu nainen) tietäisi mitä toinen haluaa niin miksi ihmeessä he täällä ihmettelisivät miksi mies ei kosi...? Tai miksi ei puhu ajatuksistaan miehelle eikä kirjoittele niistä keskustelupalstoilla?

        Jos he tietävät varmasti, että mies ei halua mennä naimisiin niin miksi he sitä kosintaa odottavat? Miksi eivät jätä miestä tai tyydy avoliittoon ja lopeta odottamasta tai painostamasta miestä tms.? Tai jos he tietävät, että mies haluaa naimisiin, miksi eivät kosi miestä? Ehkä he ovat vanhanaikaisia. Mutta miksi sitten miettivät, että miksi mies ei kosi...? Siksi kun eivät tiedä mistä se johtuu. Todellakin, tietämättömyyttä toisen ajatuksista ja haluista tuntuu olevan!

        Minusta yhteisen asunnon osto ei ole isompi juttu kun avioliitto. Tietysti se sitoo ainakin pariksi vuodeksi tai voihan asunnon myydä aikaisemminkin, mutta pitää maksaa veroja. Ja asunnon myynti voi tietysti olla hankalaa. Jonkun mielestä avioliitto tuntuu olevan tosi ISO juttu. Lapsiakin jopa uskalletaan tehdä, mutta ei mennä naimisiin. Ja asunnonkin moni mies uskaltaa ostaa ja siitä voidaan puhua (en ole kovin monen kuullut valittavan, että koska se mies ehdottaa asunnon ostamista). Avioliitto tuntuu olevan se kummitus.

        Pitäisi kertoa mitä haluaa, mutta kun kertoo niin se on painostamista. Jonkun mielestä pitäisi vaan odottaa, että mies ottaa itse sen asian puheeksi. Tämä on vielä nykyaikaa...? Ja sitten ovat nämä tapaukset, että jos asiasta puhutaankin niin ei saa kunnon vastausta: "Kyllä sitä ehtii, ei kannata kiirehtiä". Miksi ei? Miksi se tuntuu kiirehtimiseltä? "Naimisiin meneminen on turhaa". Sen olen kuullut tosi monelta selityksenä. Ja silti he ovat joskus menneet naimisiin tai joskus haluavat? Tai sitten eivät missään nimessä halua vaikka sen muka ei ole väliä eikä se muuta mitään...

        Eli neuvoksi siis, että kosikaa naiset. Sillä selviää haluaako mies naimisiin vai ei. Tai kertokaa miehelle suoraan, että haluatte naimisiin. Jos mies ei halua mennä, pyytäkää miehen kertomaan syy. Älkää hyväksykö ympäripyöreitä vastauksia mitkä jättää kysymykisä vielä ilmaan. Ja jos asiasta ei voi keskustella jättäkää mies. (mikä taas pöyristyttää toisia, onko naimisiin meneminen NAISELLE NIIN tärkeää?) Vaikeata? Vai onko?

        Kaikki miehet ja naiset ei osaa keskustella asioista. "Suomalainen mies ei puhu eikä pussaa". Kannattaisi puhua tai jäätte yksin...

        Aika monelle muuten kosinta on tullut yllätyksenä. Mutta ehkä kosija on tuntenut toisen hyvin ja tietänyt tulevan vastauksen vaikka naimisiin menosta ei ole puhuttu?

        Mun mielestä suurempi ongelma on, jos ei puhuta siitä haluaako itse ja haluaako toinen lapsia. Sitäkin tapahtuu. Että jopa vuosien yhdessäolon jälkeen asia tulee yllätyksenä. Vaikka toinen on aina ollut sitä mieltä. Eikä ole vuosien saatossa siis mitenkään muuttanut mieltä ja yllätys johtuisi siitä. Se kai on isompi juttu kun avioliitto?


    • Miettijä

      Alkuperäiselle kirjoittajalle: Puhu miehelle suoraan. Voi olla, että mies kosii muutenkin 1,2,3,4 kuukauden tai vuoden päästä. Mutta voi olla, että siihen menee 2, 3, 3 tai 5 vuotta, jos miehelle naimisiin meneminen ei ole niin tärkeätä ja hän on tyytyväinen näinkin tai ei ole valmis vielä. (eikä tiedä, että sinä olet ja haluaisit) Tai voi käydä niin, että hän ei kosi koskaan. Ja odotit turhaan.

      Jos et ole yrittänyt vielä kertaakaan varsinaisesti keskustella asiasta niin kannattaa yrittää. Jos ei muuten niin vaikka jotenkin kun muuten aihe on "pinnalla", miehesi äiti puhunut siitä tai puhutte jonkun kihloihin/naimisiin menemisestä tms.. Tai laita telkkari hääaiheiselle ohjelmalle ja aloita "viattomasti" siitä. Millaiset häät sä haluaisit jos joskus menet naimisiin? Tai jos hän sanoo että olet hänen elämän nainen, sano että niinkö et ole vielä ainakaan kosinut? Tai jotain muuta sellasta.

      Mutta voit kyllä ihan suoraankin puhua asiasta.

      Jos et ole koskaan puhunut siitä niin et voi tietää miten hän reagoi. Eikä sinulla pitäisi olla mitään hermoiltavaa. Jos asiasta on ollut puhe ja mies on suhtautunut nihkeästi, ymmärrän, että se vaikeuttaa ehkä hieman asiaa. Ja jos hän saa hepulit vaikka olette ollet noin kauan yhdessä niin se kertoo jotain? Kyllä tuossa vaiheessa asiasta voisi edes puhua? Miettiä asiaa?

      Jos mies sanoo, että ei kai meillä ole kiire niin älä sano, että "ei kai" ja lopeta keskustelua siihen. Vaan sano, että kyllä sinä olisit jo valmis tai että niin no olemmehan me olleet jo 5 vuotta yhdessä, että ei kai se kiirehtimistä olisi.

      Jos se keskustelu ei auta niin kosi sitten. Jos et vielä nyt halua kosia.

      • harhailija

        Samaa mieltä siis. Miustakin naimisiinmenosta pitäisi puhua avoimesti eikä vain odotella että toinen keksii kosia. Jotkut miehet eivät tule kosimaan koskaan vaan odottavat että suhde vain ajautuu jotenkin kummallisesti siihen pisteeseen että hääkellot kilkattaa... eikä sinällään mikään ihme, sillä pitkän yhdessäolon aikana avioliitto saattaa alkaa tuntumaan itsestään selvyydeltä.

        Jos siusta nyt on se oikea aika mennä naimisiin, niin ei kun vain itse kosioretkelle. Jos mies tajuaa mitä kosiminen oikeasti tarkoittaa, niin eiköhän vastaus selvennä paljonkin asiaa. Voihan kosintaan vastata myös pidemmällä tähtäimellä.

        Itsestäni tuntuu, että en voisi seurustella täysipainoisesti ellei suhteella ole tulevaisuutta myös avioliitossa. Eli jos mies ei haluaisi mennä naimisiin, olisi varmasti vaikeaa jatkaa suhdetta.


    • dreamer

      Kun puhun miehelleni avioliitosta, hän kysyy: "onko sillä joku kiire?". Hän vannoo elävänsä elämänsä loppuun saakka minun rinnallani, mutta kammoksuu ajatusta avioliitosta. Miksi?

      Hän olisi kyllä valmis hankkimaan lapsia kanssani vaikka heti, mutta avioliitolla (joka kuitenkin on hänenkin mielestään lapsia kevyempi sitoumus) ei ole mitään kiirettä.

      En ymmärrä. Eikö voitaisi edes kihloihin mennä, ja häitä viettää vaikka parin vuoden päästä!?

      Kun minun sisälläni kytee hirmuinen tuli. Haluaisin julistaa koko maailmalle virallisesti, että me kuulumme toisillemme nyt ja aina. Mutta ei.

      *huokaus* :(

      Lohdullista lukea muiden ihmisten samankaltaisia kokemuksia omasta elämästään. Luulin jo olevani jotenkin tosi epänormaali... Kai se on ihan luonnollista haluta naimisiin ja saada lapsia kaksvitosena, eikö?

      • Miettijä

        Varmaan oletkin ymmälläsi.

        Minusta mies ei ole valmis. Hän ei ole oikeasti varma, että haluaako elää elämänsä loppuun saakka rinnallasi. Koska ei halua sitä todistaa menemällä naimisiin? Tuo on kovin ristiriitaista. Miksi se on kiirehtimistä ja hän kammoaa ajatusta? Hän on kuitenkin joskus ajatellut menevänsä naimisiin? Niin ainakin ymmärsin?
        Miksi hän haluaa mennä kihloihin/naimisiin esim. 5 vuoden päästä, mutta ei nyt?

        Ehkä hän vannoo/selittelee koska pelkää, että sinä lähdet jos ette mene kihloihin tai painostat häntä? Tai mietit syytä miksi hän ei halua naimisiin ja epäilet hänen tunteitaan tms.? Kannattaako mennä kihloihinkaan, jos mies ei ole varma eikä valmis naimisiin?

        Lapset on kyllä suurempi sitoumus ja se päätös koskee heidänkin tulevaisuutta. Sitä pitäisi harkita enemmän ja olla kiirehtimättä. Jos naimisiin meneminen tuntuu tässä vaiheessa kiirehtimiseltä, niin myös tämä toinenkin (ISOMPI) asia olisi sitä.

        Voisit sanoa, että ei asialla ole kiire mutta jos molemmat tuntee, että haluaa viettää elämänsä loppuun asti toistensa kanssa niin miksi sitä tarvitsisisi odottaa? Ja kysyt, että vai epäröikö mies sittenkin...?

        Jos ette ole olleet kovin monta vuotta yhdessä niin antaisin aikaa, mutta haluaisin tietää kyllä (oikean) syyn miksi mies ei ole halukas naimisiin.

        Oletko puhunut asiasta useasti ja missä vaiheessa mies vannoi niin? Se voi liittyä siihenkin jotenkin?

        Ja mitä mies muuten ajattelee avioliitosta? Mitä se hänelle merkitsee?


      • Miettijä

        Ai niin, että onko luonnollista? Ei ainakaan epäluonnollista! Mutta nämä asiat ei riipu iästä. Paitsi ehkä lapsi-asia. Koska niitä ei voi enää "hankkia" tietyssä iässä... Että jos lapsia haluaa niin pitää toimia sitä ennen. Tai naimisiin meneminenkin kyllä tietysti osin riippuu iästä, että onko kypsä, tulee halu vakiintua jne. Mutta ei sitä voi muuten tiettyä ikää sanoa. Koska nyt sattuu tapaamaan sen "oikean" ja tuntuu siltä että tämän ihmisen kanssa haluan viettää lopun elämääni.

        Naimisiin tietysti voi mennä eri syistä, mutta kannattaa miettiä mitkä ne omat syyt on.

        Mutta enköhän minä ole kommentoinut tätä aihetta tarpeeksi...


      • dreamer
        Miettijä kirjoitti:

        Varmaan oletkin ymmälläsi.

        Minusta mies ei ole valmis. Hän ei ole oikeasti varma, että haluaako elää elämänsä loppuun saakka rinnallasi. Koska ei halua sitä todistaa menemällä naimisiin? Tuo on kovin ristiriitaista. Miksi se on kiirehtimistä ja hän kammoaa ajatusta? Hän on kuitenkin joskus ajatellut menevänsä naimisiin? Niin ainakin ymmärsin?
        Miksi hän haluaa mennä kihloihin/naimisiin esim. 5 vuoden päästä, mutta ei nyt?

        Ehkä hän vannoo/selittelee koska pelkää, että sinä lähdet jos ette mene kihloihin tai painostat häntä? Tai mietit syytä miksi hän ei halua naimisiin ja epäilet hänen tunteitaan tms.? Kannattaako mennä kihloihinkaan, jos mies ei ole varma eikä valmis naimisiin?

        Lapset on kyllä suurempi sitoumus ja se päätös koskee heidänkin tulevaisuutta. Sitä pitäisi harkita enemmän ja olla kiirehtimättä. Jos naimisiin meneminen tuntuu tässä vaiheessa kiirehtimiseltä, niin myös tämä toinenkin (ISOMPI) asia olisi sitä.

        Voisit sanoa, että ei asialla ole kiire mutta jos molemmat tuntee, että haluaa viettää elämänsä loppuun asti toistensa kanssa niin miksi sitä tarvitsisisi odottaa? Ja kysyt, että vai epäröikö mies sittenkin...?

        Jos ette ole olleet kovin monta vuotta yhdessä niin antaisin aikaa, mutta haluaisin tietää kyllä (oikean) syyn miksi mies ei ole halukas naimisiin.

        Oletko puhunut asiasta useasti ja missä vaiheessa mies vannoi niin? Se voi liittyä siihenkin jotenkin?

        Ja mitä mies muuten ajattelee avioliitosta? Mitä se hänelle merkitsee?

        Mies todellakin sanoo, että olen hänen elämänsä nainen ja aikoo viettää kanssani koko loppuelämämme. Yhdessä ollaan oltu pari vuotta, josta toinen vuosi asuttu saman katon alla. Olemme todella onnellisia ja tuntuu siltä, että olemme kuin luodut toisillemme. Uskon kyllä sen, että hän haluaa elää kanssani elämämme loppuun saakka, mutten vain ymmärrä sitä, että mikä siinä avioliitossa on niin pelottavaa..?

        Hän - niin kuin minäkin - on avioerolapsi. Suhteemme alkuaikana hän totesi, että suhtautuu avioliittoon erittäin kyynisesti, eikä tajua sen pointtia. Miksi pitäisi mennä naimisiin? Olen yrittänyt sitä selittää hänelle parhaani mukaan, ja olen onnistunut näiden vuosien aikana mielestäni pehmentämään hänen ajatuksiaan avioliitosta.

        Hän sanoo, että aikoo mennä kanssani naimisiin. Jonain päivänä.

        Miksei jo tänään!? Enkä nyt tarkoita mitään pikavihkimistä tänään kello 18, vaan kihloihin menemistä. Häät voitaisiin pitää vaikka vuoden kuluttua!

        Ehkä olen vain turhan kärsimätön. Mutta mielestäni on tyhmää pitkittää asiaa, kun joka tapauksessa aiomme olla ikuisesti yhdessä. Haluaisin niin kovasti julistaa kaikille rakkauttamme...

        Hohhoij...


      • Kate
        dreamer kirjoitti:

        Mies todellakin sanoo, että olen hänen elämänsä nainen ja aikoo viettää kanssani koko loppuelämämme. Yhdessä ollaan oltu pari vuotta, josta toinen vuosi asuttu saman katon alla. Olemme todella onnellisia ja tuntuu siltä, että olemme kuin luodut toisillemme. Uskon kyllä sen, että hän haluaa elää kanssani elämämme loppuun saakka, mutten vain ymmärrä sitä, että mikä siinä avioliitossa on niin pelottavaa..?

        Hän - niin kuin minäkin - on avioerolapsi. Suhteemme alkuaikana hän totesi, että suhtautuu avioliittoon erittäin kyynisesti, eikä tajua sen pointtia. Miksi pitäisi mennä naimisiin? Olen yrittänyt sitä selittää hänelle parhaani mukaan, ja olen onnistunut näiden vuosien aikana mielestäni pehmentämään hänen ajatuksiaan avioliitosta.

        Hän sanoo, että aikoo mennä kanssani naimisiin. Jonain päivänä.

        Miksei jo tänään!? Enkä nyt tarkoita mitään pikavihkimistä tänään kello 18, vaan kihloihin menemistä. Häät voitaisiin pitää vaikka vuoden kuluttua!

        Ehkä olen vain turhan kärsimätön. Mutta mielestäni on tyhmää pitkittää asiaa, kun joka tapauksessa aiomme olla ikuisesti yhdessä. Haluaisin niin kovasti julistaa kaikille rakkauttamme...

        Hohhoij...

        Niin mieshän jo on lupautunut JOS on sanonut, että aikoo mennä kanssasi naimisiin jonain päivänä. Kihlautuessa ei tarvitse tietää koska menee. (mutta ei ajatella niinkään, että menen joskus jos nyt kaikki sattuu menemään ok ja olemme esim. 10 vuoden pästä vielä yhdessä, että "kattellaan" tässä) Mutta ehkäpä mies ei kuitenkaan miettinyt ihan tarkkaan mitä sanoi eikä tarkoittanut sitä...

        Jos mie son varma tunteistaan niin epäileeköhän sinun tunteitasi?


      • dreamer
        Kate kirjoitti:

        Niin mieshän jo on lupautunut JOS on sanonut, että aikoo mennä kanssasi naimisiin jonain päivänä. Kihlautuessa ei tarvitse tietää koska menee. (mutta ei ajatella niinkään, että menen joskus jos nyt kaikki sattuu menemään ok ja olemme esim. 10 vuoden pästä vielä yhdessä, että "kattellaan" tässä) Mutta ehkäpä mies ei kuitenkaan miettinyt ihan tarkkaan mitä sanoi eikä tarkoittanut sitä...

        Jos mie son varma tunteistaan niin epäileeköhän sinun tunteitasi?

        Mieheni on kyllä tietoinen tunteistani. Meidän parisuhteessa puhutaan ja pussataan paljon. Todellakin keskustellaan ihan kaikesta. Jopa tästä naima-hommasta ollaan puhuttu. Oon ihmetellyt, että mikset halua naimisiin mun kanssani. Johon vastaa, että tottakai hän haluaa naida mut, mutta "onko sillä joku kiire?"...

        Hitto. Tää on vissiin kyl jotain miehen logiikkaa, jota en ikinä tuu käsittämään.

        Miehet Marsista, naiset Venuksesta.

        Totisesti...

        Vai pelkääköhän hän, että meidän suhde tuhoutuu jos mennään naimisiin? Meidän suhde kun on niin täydellinen. Ehkä hän ajattelee, että avioliittoa seuraa automaattisesti avioero, ihan niin kuin kävi hänen vanhemmilleen ja monille muille tutuille...

        Millä helkkarilla mä saan tollaisen päähänpinttymän pyyhittyä!?


      • omppu
        dreamer kirjoitti:

        Mieheni on kyllä tietoinen tunteistani. Meidän parisuhteessa puhutaan ja pussataan paljon. Todellakin keskustellaan ihan kaikesta. Jopa tästä naima-hommasta ollaan puhuttu. Oon ihmetellyt, että mikset halua naimisiin mun kanssani. Johon vastaa, että tottakai hän haluaa naida mut, mutta "onko sillä joku kiire?"...

        Hitto. Tää on vissiin kyl jotain miehen logiikkaa, jota en ikinä tuu käsittämään.

        Miehet Marsista, naiset Venuksesta.

        Totisesti...

        Vai pelkääköhän hän, että meidän suhde tuhoutuu jos mennään naimisiin? Meidän suhde kun on niin täydellinen. Ehkä hän ajattelee, että avioliittoa seuraa automaattisesti avioero, ihan niin kuin kävi hänen vanhemmilleen ja monille muille tutuille...

        Millä helkkarilla mä saan tollaisen päähänpinttymän pyyhittyä!?

        Minulla on nyt juuri samanlainen tilanne kuin sinulla, täytän kesällä 25,2vuotta olen ollut mieheni kanssa (josta 1,5v asuttu yhdessä), elämämme on mukavaa,puhumme tunteista ja tulevaisuudesta,pussailemme ja halailemme mutta kihloihin meno...Niin hän sanoo että eihän meillä kiirettä, kyllä me sitten joskus mennään...Puhumme lapsista,naimiisinmenosta ym. On sanonut että olen hänen elämänsä nainen,mutta miksi sitten pitää odottaa?Tuli jo mieleeni kosia itse sormuksien kanssa,mutta... Oisin vaan kysellyt kun olet kirjoittanut jo 4v sitten tänne,että miten on asia edistynyt? Varmaan olette jo naimisissa?? :)


    • Anni

      Noniin nyt tuli sekin tehtyä..
      mies hymyili vaan ja sanoi, että vielä ei ole sen aika. Sanoi kyllä sitten, että katsotaan tässä syksyn aikana jospa hän vaikka kosisi ;)
      Toisin sanoen rukkaset tuli, mutta hyvällä tavalla. Mies haluaa itse kosia! =)
      Saa nyt sitten nähdä, että mitä syksy ja talvi tuovat tullessaan ;)

      • Kate

        Toivotaan, että hän kosii sinua syksyllä ja viimeistään talvella. Hymy oli kai hyvä merkki myös. Ettei ollut mitenkään järkyttyneen näköinen... Kyllä siitä luulisi voivan päätellä myös jotain. Onnittelen sinua kun sait rohkaistua itsesi! Eiköhän se kannattanut.


    • Anni

      Ajattelin, että nyt on aika nostaa kissa pöydälle. Ja siitä hymiöstä päättelit ihan oikein, että vaikka pakit tuli, niin en ole yhtään pahoillani. Nyt tiedän, että mies haluaa samaa, mutta haluaa tehdä kosinnan itse. Ei muuta kuin kosintaa odottelemaan :)

    • dreamer

      Mun mieheni lupasi mulle kesähäät! Oliskohan suunnitteilla vielä kosinta, kun niin salamyhkäiseltä vaikutti... :)

    • ...

      Samaa mieltä kanssasi Anni...niinpä minä, joka en jaksa odotella olen päättänyt kosia itse...sormukset ostin eilen ja kosinnan suoritan tässä tänä jouluna. Mekin olemme mieheni kanssa olleet yhdessä viitisen vuotta ja nyt meille sitten syntyi pieni poika elokuussa...joten mikä meitä estää menemästä kihloihin!? Pelkään kyllä että mieheni antaa rukkaset, koska hän on niin jääräpää, ja jos hän jotain päättää päätä ei käännetä...uskallanko siis kosia, mitä teen? Rohkeutta se vaatii, johon olen ja en valmis. Kiitos jos joku jaksaa vastata!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9766
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2857
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      172
      2647
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2059
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1816
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      15
      1647
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1547
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      15
      1505
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      12
      1468
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe