Mikä nettiriippuvuus?

-------------------

Netti, tietokone ja peliriippuvuutta ei ole olemassa se on vain elämäntapa.

6

1140

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Apina

ihminen ei oo riippuvainen mistään sillon ko se pärjää

autiolla saarella ittekseen ilman rihmankiertämää tai yhtään mitään muutakaan, paitsi kookospuuta, josta

kerran tippuu kookospähkinä päähän ja

sen pituinen se.

• Elämäntapasurffailija

Kyllä, mutta elämäntapakin voi joskus vääristyä.
      Siis tottakai me olemme riippuvaisia esim. vedestä tai hapesta. Ilman niitä kuolisimme.
      Tuo "riippuvuus" on hieman huono ilmaus (käännös) sairaudesta nimeltään...riippuvuus.
      Siis esim. nettiriippuvuus on sitä, että viettää aikaansa netissä enemmän ja pitempään, kuin oikeastaan itse haluaisi. Aina kun on pois tietokoneen ääreltä, ei ajattele mitään muuta, kuin sitä hetkeä, että pääsee taas nettiin. Kaikki muu tekeminen (töissäkäynti, siivoaminen, kaupassa käynti, ystävien kanssa seurustelu y.m) on ikäänkuin sijaistoimintaa, joka pitää saada nopeasti alta pois, että pääsee taas mahdollisimman nopeasti surffailemaan. Itsekin alkaa jo olla huolissaan asiasta ja yrittää hampaat irvessä vähentää tietokoneen kanssa vietettyä aikaa, mutta ei onnistu, kuin vain hetken. Kohta "retkahtaa" ja surffailee entistä enemmän. Ja sitten tulee se morkkis ja masennus, kun ei onnistunutkaan vähentämään vaan "sortui" taas. Tunnistatko itsesi?

• Yksi idea vain

Juuri tuota se riippuvuus on. Ihmisiä usein ärsyttää, kun puhutaan nettiriippuvuudesta. He taitavat luulla, että riippuvuudesta puhuttaessa yritettäisiin vain väittää, että nettailussa sinällään olisi jotakin pahaa ja huonoa. Netti on hyvä renki mutta huono isäntä ;)

• Yksi idea vaan
      • N-29

sain 71, eli seuraava ylöspäin olis ollu "Plug into Matrix."

• 00000000

Olen tuntenut puliukon, jonka mielestä hänellä ei ollut alkoholi ongelmaa, vaan kyseessä oli vain elämäntapa. Kyseinen kaveri (jo kuollut) asui, kotikaupunkini kaatopaikan vieressä muiden samanlaisten kanssa teltassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      83
      1236
    2. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      121
      699
    3. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      25
      645
    4. Eikös se mene niin että Jumala loi maailman ihmisille eikä päinvastoin

joten saatana yrittää vääristää ja jota nyt vouhotetaan??? https://keskustelu.kaksplus.fi/threads/bovaer-tutkimuksissa-
      Maailman menoa
      88
      454
    5. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      3
      341
    6. Puuilo pittäis tulla Haapaveelle

Kaikki perskatti menee ylivieskaan ja ei Haapaveelle! Miksi ? Ylivieskaan on tullu monet liikkeet ja lissää tullee. Mitä
      Haapavesi
      38
      326
    7. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      13
      206
    8. Hyvää yötä

Janne niminen mies🥰
      Ikävä
      1
      103
    9. 0
      90
    10. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      0
      90
    Aihe