Omatoimireissut Mamaiasta?

diamond

Täältähän löytyy kaikkea hyvää tietoa :)

Ollaan tosiaan lähdössä piakkoin Mamaiaan ja netistä surffailin opastettujen reissujen hintoja. Kysynkin nyt että kuinka onnistuu itse lähteä yleisillä kulkuvälineillä esimerkiksi maan pääkaupunkin ostosreissulle?

Onko kaikki hinnat ilmoitettu paikallisena valuuttana vai onko esim. euroina?

En ole juurikaan ulkomailla reissannut mutta joskus se on aloitettava ;-)

6

755

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • riina

itse käytiin vain Constantassa bussilla joka oli ainakin meidän mielestä helppo käyttää ja halpa, mutta tutut kävivät Bucarestissa omatoimisesti junalla ja kertoivat, että juna on siisti InterCity ja aikataulut helpposelkoisia mutta istumapaikkojen löytyminen ja lipun tulkitseminen oli hieman ongelmallista. Apua kyllä saa kun kyselee jos ei englannilla niin käsillä huitomalla. Hinta oli muistaakseni jotain 10 euroa/suunta (Constanta-Bucarest).
      ps. asemalla ei kuulemma kannata käydä vessassa...ovat aika törkykunnossa....

• Georgiu

Oletko jo tutkinut allaolevan sivun, jossa on kaikkea mahdollista kaikista kaupungeista ja paikoista kuvineen ja karttoineen ?
      Bucharestista 3 sivua kuvia, Bucharest on noin 4 kertaa kertaa Helsingin kokoinen, kuvia on minimaalisesti siihen nähden.
      Koko maan rautatieverkostot ja tieverkosto löytyy.
      Sivut ovat mielestäni loistavat, jos haluaa etukäteen tutkia, minne haluaisi suunnistaa, koska kuvia on runsaasti.

http://www.aboutromania.com

• kauaksi?

Kannattaako sinun lähteä Mamaialta Bukarestiin saakka pelkälle ostosreissulle? Siinä palaa aikaa, rahaa ja hermot. Constanta on huomattavasti lähempänä ja sieltä löytyy sitä, mitä Romaniasta yleensäkään voi ostaa.

Eri asia tietysti on, jos aiot samalla matkalla tutustua enemmänkin Bukarestin nähtävyyksiin.

• sama kysyjä

mutta ihmettelen vain, miksi joittenkin ihmisten on niin vaikea tajuta, että joku haluaa nähdä jotain muutakin kuin turistirysän ? Tai sen lähimmän turistirysäkaupungin.

Olen vasta kerran kierrellyt Romanissa omatoimimatkailijana ja todennut jo nyt, että maa on erittäin mielenkiintoinen.
        En ennen reissuani ollut jalallani astunut turistipaikkoihin, enkä reissun jälkeen varsinkaan erehtyisi koskaan niihin.

Kaikki kokemisen ja näkemisen arvoinen on muualla.

• kehissä?
        sama kysyjä kirjoitti:

mutta ihmettelen vain, miksi joittenkin ihmisten on niin vaikea tajuta, että joku haluaa nähdä jotain muutakin kuin turistirysän ? Tai sen lähimmän turistirysäkaupungin.

Olen vasta kerran kierrellyt Romanissa omatoimimatkailijana ja todennut jo nyt, että maa on erittäin mielenkiintoinen.
        En ennen reissuani ollut jalallani astunut turistipaikkoihin, enkä reissun jälkeen varsinkaan erehtyisi koskaan niihin.

Kaikki kokemisen ja näkemisen arvoinen on muualla.

"...joittenkin ihmisten on niin vaikea tajuta, että joku haluaa nähdä jotain muutakin kuin turistirysän ? Tai sen lähimmän turistirysäkaupungin. "

Olisit lukenut ja ymmärtänyt alkuperäisen kirjoittajan kysymyksen ja siihen antamani vastauksen, ennen kuin ryhdyt mollaamaan alkuperäistä kirjoittajaa ja minun käsityskykyäni.

Toistan vielä, että oman kokemukseni perusteella ei ole järkeä lähteä Mamaiasta Bukarestiin pelkälle ostosreissulle. Ja saat olla vaikka miten paljon tahansa kierrellyt Romaniaa, niin en ymmärrä, miten voit nimittää Constantaa turistirysäksi. Yhtä hyvin Bukarest on turistirysä, tai Rooma tai New York...

Turistirysä-sanaa muuten käytetään matkailufoorumeilla korostamaan toisten ihmisten idioottimaista kohdevalintaa ja oman matkailun erinomaisuutta ja ylivertaisuutta.

Annetaan nyt alkuperäisen kirjoittajan rauhassa tehdä Mamaian matkansa, vaikka paikka onkin sinun mielestäsi halveksittava "turistirysä".

• MagicMike
        kehissä? kirjoitti:

"...joittenkin ihmisten on niin vaikea tajuta, että joku haluaa nähdä jotain muutakin kuin turistirysän ? Tai sen lähimmän turistirysäkaupungin. "

Olisit lukenut ja ymmärtänyt alkuperäisen kirjoittajan kysymyksen ja siihen antamani vastauksen, ennen kuin ryhdyt mollaamaan alkuperäistä kirjoittajaa ja minun käsityskykyäni.

Toistan vielä, että oman kokemukseni perusteella ei ole järkeä lähteä Mamaiasta Bukarestiin pelkälle ostosreissulle. Ja saat olla vaikka miten paljon tahansa kierrellyt Romaniaa, niin en ymmärrä, miten voit nimittää Constantaa turistirysäksi. Yhtä hyvin Bukarest on turistirysä, tai Rooma tai New York...

Turistirysä-sanaa muuten käytetään matkailufoorumeilla korostamaan toisten ihmisten idioottimaista kohdevalintaa ja oman matkailun erinomaisuutta ja ylivertaisuutta.

Annetaan nyt alkuperäisen kirjoittajan rauhassa tehdä Mamaian matkansa, vaikka paikka onkin sinun mielestäsi halveksittava "turistirysä".

Sekä Mamaiassa, Constantassa että nimenomaan parin päivän retkellä Bukarestissa käyneenä voinen myös todeta että ihan ostoksille pääkaupunkiin ei kannata lähteä. Jo paikan nähtävyyksiin tutustuminen vie pari päivää hyvän oppaankin kanssa.

Toinen juttu on se, että jos unohtaa soppailun ja haluaa vain nähdä tämän kuuluisan kaupungin niin kyllä siihen yökin riittää jos on aikaisin menossa ja myöhään palaamassa. Täytyy vain olla tehokas ja unohtaa kartat sun muut. Kaupunki on tosiaan hiukan keskimääräistä lomapaikkaa isompi.

Ja jos taas haluaa matkata omatoimisesti esim. Transylvaniaan, niin sitten kannattaa ehkä kääntyä jonkun paikallisen yrittäjän puoleen. En kyllä siitäkään tiedä varmasti - niitäkin on todennäköisesti monentasoisia.

Jos taas ei Mamaiasta pääse viikossa Constantassa käymään niin ei kyllä mielestäni olisi alunperin kannattanut lähteäkään. Kahdessa viikossa tietysti ehtii kiertää jo melkoisen setin, jos vain haluaa. Mitään esteitä ei tämän hetken tulvia lukuunottamatta maassa pitäisi olla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1732
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1558
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      44
      1066
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      919
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      881
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      836
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      778
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      770
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      768
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      750
    Aihe