Hei!
Onko teistä kellään kokemusta Teroluteista raskaaksitulossa? Olen juuri itse ottanut niitä yhden kuukauden, 10mg 2 tablettia kierron 16.pv alkaen 10 päivän ajan. Nyt kuukautiset alkoivat kp.33 :(( ei siis onnistanut.
Olis tosi ihana kuulla positiivisia ajatuksia Teroista, miten teillä on käynyt, ja kuinka nopeasti??? kiitos
Teroluteilla onnistuneet??
14
7118
Vastaukset
- clomit auttaa
Ei terolutit auta raskaaksi tulemiseen, eikä ovuloimiseen, auttaa vain käynnistämään kuukautiset!
Clomifen auttaa, riippuen tietenkin miehen sperman laadusta ja sinun osaltasi monesta asiasta kuten onko munatorvet auki (onko sinulle tehty ssg tai laparoskopia)? Seurattu kiertoa ultraamalla eli irtoaako munasolu?- Ilona
...tehtiin laparoskopia kesäkuussa, nyt alkoi kolmas kierto sen jälkeen, eka kierto sen jälkeen oli 38 päivää, valitin lääkärille, joka antoi Terot, nyt kierto siis 33pv..
Ei olla seurattu irtoaako munasolu...mutta oletin etta irtoaa kun laparoskopiakin tehtiin PCOn ja (lievän) Endon takia...
Miehen simpat huippuja.
Yritysta yli 20 kuukautta.. - kylläpäs
kylläpäs ne terolutit auttaa!! me yritettiin 1,5 vuotta lasta sitten söin 3kk kuurin teroluteja, kun kärsin tuhruvuodosta jne.. viimeisen terolut kuukauden jälkeen ei menkkoja tullut ja raskaana olin ja nyt viikkoja on jo 39 =) ja vaavi syntyy ihan tässä hetkenä minä hyvänsä :)
eli mulla terolutit säännölisti kierron ja raskaaksi tulin =) johonki keltarauhas juttuun se liittyi... - keskusteluryhmä
Ilona kirjoitti:
...tehtiin laparoskopia kesäkuussa, nyt alkoi kolmas kierto sen jälkeen, eka kierto sen jälkeen oli 38 päivää, valitin lääkärille, joka antoi Terot, nyt kierto siis 33pv..
Ei olla seurattu irtoaako munasolu...mutta oletin etta irtoaa kun laparoskopiakin tehtiin PCOn ja (lievän) Endon takia...
Miehen simpat huippuja.
Yritysta yli 20 kuukautta..Kannattaisi ehkä siirtyä tällaiselle lapsettomuus-palstalle kyselemään:
http://www.verkkoklinikka.fi/discussion
ja sieltä lapsettomuus.
Löytyy varmasti kohtalotovereita ja tukea saat samanhenkisessä porukassa.
Käyttekö julkisella tutkimuksissa vai yksityisellä? Me odoteltiin melkein puolitoista vuotta ja kun ei tultu raskaaksi niin mentiin yksityiselle tutkimuksiin ja sitä suosittelen jos vaan rahavarat antavat myöten. Siellä tutkitaan kierrot ja munasolun irtoamiset, saa tietoa ja oikeaa lääkitystä. Teillä on asiat kuitenkin hyvin miehen osalta, ja se varmasti jo helpottaa tulevissa "käänteissä". Mutta kokeile ensi alkuun jos tuolla verkkoklinikan lapsettomuus-palstalla joku osaisi neuvoa.
Ja tsemppiä! - tavallaan kyllä...
kylläpäs kirjoitti:
kylläpäs ne terolutit auttaa!! me yritettiin 1,5 vuotta lasta sitten söin 3kk kuurin teroluteja, kun kärsin tuhruvuodosta jne.. viimeisen terolut kuukauden jälkeen ei menkkoja tullut ja raskaana olin ja nyt viikkoja on jo 39 =) ja vaavi syntyy ihan tässä hetkenä minä hyvänsä :)
eli mulla terolutit säännölisti kierron ja raskaaksi tulin =) johonki keltarauhas juttuun se liittyi...Aiempi kirjoittaja varmaankin tarkoitti sitä etteivät Terot varsinaisesti auta lapsettomuuteen, vaan lähinnä siis tekee kierron säännölliseksi, jollon todennäköisesti ovulaatio tapahtuu.
Itse olen käsittänyt että Terojen syönnin aikana on todella pienet mahdollisuudet tulla raskaaksi, mutta kun kuurin lopettaa, kierron pitäisi jatkua säännöllisinä ilman niitä, jolloin hedelmöittyminen voi tapahtua.
Itselläni kuukautiset jäivät pois, kun lopetin pilleritkin. Söin kolmen kk:n satsin Teroja, ja viimeisen kuurin jälkeen tulin raskaaksi. Jos olisin siis jatkanut Terojen syöntiä, hedelmöittymistä tuskin olisi tapahtunut ennekuin kuurin olisin päättänyt. - aida
tavallaan kyllä... kirjoitti:
Aiempi kirjoittaja varmaankin tarkoitti sitä etteivät Terot varsinaisesti auta lapsettomuuteen, vaan lähinnä siis tekee kierron säännölliseksi, jollon todennäköisesti ovulaatio tapahtuu.
Itse olen käsittänyt että Terojen syönnin aikana on todella pienet mahdollisuudet tulla raskaaksi, mutta kun kuurin lopettaa, kierron pitäisi jatkua säännöllisinä ilman niitä, jolloin hedelmöittyminen voi tapahtua.
Itselläni kuukautiset jäivät pois, kun lopetin pilleritkin. Söin kolmen kk:n satsin Teroja, ja viimeisen kuurin jälkeen tulin raskaaksi. Jos olisin siis jatkanut Terojen syöntiä, hedelmöittymistä tuskin olisi tapahtunut ennekuin kuurin olisin päättänyt.Mulla menkat kadoksissa pillereiden jälkeen. Tai siis ekat omat menkat oli TOSI niukat ja nyt seuraavia odottelen...Kuinka kauan voi odottaa, ennen kuin menee lääkäriin?
- lääkäriin vaan
aida kirjoitti:
Mulla menkat kadoksissa pillereiden jälkeen. Tai siis ekat omat menkat oli TOSI niukat ja nyt seuraavia odottelen...Kuinka kauan voi odottaa, ennen kuin menee lääkäriin?
Mun mielestä voit kyllä mennä lääkäriin vaikka samantien jos ei menkkoja kuulu. Voit sitten koittaa vaikka syödä yhden kuukauden Tero satsin, jos se auttaisi.
- rv 7
Söin yhden kierron teroja ja tulin raskaaksi. Eli tulin siis raskaaksi toisella yrittämällä. Tosin eiväthän ne auta raskaaksi tuloon, vain raskauden jatkumiseen. Minulle määrättiin terot PMS oireisiin.
- Ilona
minä päivänä kiertoa aloitit terot?? mulle määrättiin kp 16-28, mun mielestä mä ovuloin jo silloin kp 15, tuli limat ja aivan hirveät munasarjakivut (se oli Tiistai)...sitten tuli taas nämä ovislimat perjantaina uudestaan kp19, ja vitsailin miehelle etta ovis tulee uudestaan nyt. ... Taisi käydä nyt sittenkin niin etta se ovis TULI sillon kp19, koska nyt tasan 14 päivää siitä on tänään ja menkat alkoi. Lääkäri niin vannotti etta Teroilla kierto jää 30 päivään :(
ps. olen yksityisella - kylläpäs
Ilona kirjoitti:
minä päivänä kiertoa aloitit terot?? mulle määrättiin kp 16-28, mun mielestä mä ovuloin jo silloin kp 15, tuli limat ja aivan hirveät munasarjakivut (se oli Tiistai)...sitten tuli taas nämä ovislimat perjantaina uudestaan kp19, ja vitsailin miehelle etta ovis tulee uudestaan nyt. ... Taisi käydä nyt sittenkin niin etta se ovis TULI sillon kp19, koska nyt tasan 14 päivää siitä on tänään ja menkat alkoi. Lääkäri niin vannotti etta Teroilla kierto jää 30 päivään :(
ps. olen yksityisellamulla oli juuri samalailla kuin sinulla, että piti syödä tuon välisenä aikana... mullakaan ne eivät auttaneet eka kuukauden jälkeen...mutta ei mun kyl tarvinut niitä syödä loppujenlopuksi kuin 3 kk =)
Ja mulle sanottiin että terolutit kannattaa ottaa aina samaan aikaan päivästä , koska silloin hormonitasapaino pysyy elimistössä koko ajan tasaisena ja auttaa näin paremmin!! - ästee
kylläpäs kirjoitti:
mulla oli juuri samalailla kuin sinulla, että piti syödä tuon välisenä aikana... mullakaan ne eivät auttaneet eka kuukauden jälkeen...mutta ei mun kyl tarvinut niitä syödä loppujenlopuksi kuin 3 kk =)
Ja mulle sanottiin että terolutit kannattaa ottaa aina samaan aikaan päivästä , koska silloin hormonitasapaino pysyy elimistössä koko ajan tasaisena ja auttaa näin paremmin!!Mulla myös terot käytössä.
kierron 15. 10pvää..
yks päivässä.
Yhden satsin söin ja jännäsin tuleeko menkat vai ei...
Tuli onneks joten ei tarttenu syyä kahta päivässä..Musta se kuulostaa hyvältä emrkiltä..Siis että yks/päivässä riittää..vai?
muistaakseni tiistaina alotan seuraavat 10 pilsua..
Vauva ois kovin toivottu..
Onko kokemusta mikä aika päivästä olis se hyvä aika...
Sama aika joka päivä on ymmärrettävää.. mut onko kelloajalla väliä? - ilona
ästee kirjoitti:
Mulla myös terot käytössä.
kierron 15. 10pvää..
yks päivässä.
Yhden satsin söin ja jännäsin tuleeko menkat vai ei...
Tuli onneks joten ei tarttenu syyä kahta päivässä..Musta se kuulostaa hyvältä emrkiltä..Siis että yks/päivässä riittää..vai?
muistaakseni tiistaina alotan seuraavat 10 pilsua..
Vauva ois kovin toivottu..
Onko kokemusta mikä aika päivästä olis se hyvä aika...
Sama aika joka päivä on ymmärrettävää.. mut onko kelloajalla väliä?mun tero paketissa sanotaan etta ne tulee ottaa iltaisin...
- meidän tarina
Me oltiin yritetty lasta noin puoli vuotta. Alkuun kierrot oli säännöllisiä muttei tärpännyt. Sitten kierrot alkoi venyä ja luulin tietenkin aina olevani raskaana mutta negaa näytti testit. Mulla oli papa-seulonta neuvolassa ja juttelin siellä ongelmasta. Sain ihme kyllä heti ajan labraan ja lähetteen kynekologille vaikkei oltu vuotta yritettykään. Labroista ilmeni, että progesteroniarvoni oli alle 1, eli olematon. Se selittikin aiemmat voimakkaat pms-oireet ja mielialan vaihtelut (voi miesressua). Kynekologi kysyi haluammeko yrittää vielä jonkun aikaa keltarauhahormonin, eli terolutin kanssa vai lähetteen lapsettomuushoitoihin. Onneksi valitsimme puolen vuoden Terolut-kuurin. Ehdin popsia pillereitä viiden kierron ajan. Tissit ja painokin kasvoi vähän, terolutien aikaan tuli rintojen turvotusta ja arkuutta mitä ei ennen ole ollut, tunsin itseni paljon naisellisemmaksi, samoin itkupotkuraivarit katos lähes kokonaan, kierrot säännöllistyivät. Viidennessä kierrossa sitten tärppäsi, eli meillä ainakin toimi. Tänään oli ultra. Siellä se pikkuinen potkunyrkkeili ja sydän löi.
- Hansuliini2
mä aloitin kans terolutit, (vaihdoin Primolutit teroihin), kun kuukautiskierto on mitä sattuu, joskus kolmekin kuukautta ilman menkkoja, ja ovulaatiosta ei hajuakaan. Mulle lääkäri sanoi, että hormonipitoisuus teroissa sen verran matala, ettei raskautta ainakaan estä, ja että terot auttavat myös siihen kiinnittymiseen, joten niitä voi jopa raskautumisen jälkeenkin syödä, että munasolu varmasti kiinnittyy. joskushan juuri se on se ongelma; munasolu hedelmöittyy, mutta ei onnistu kiinnittymään, eli olosuhteet sille ovat epäsuotuisat.
lisäksi syön foolihappoa (tai apteekin multitabs raskaus ja imetys jossa foolihappoa), koska se foolihappokin on tärkeä hivenaine kun raskautta yrittää. puolitoista vuotta sitten otatin hormonikierukan pois, ja nyt oikeastaan vuoden verran ollaan yritetty raskautua.
Ovulaatiotikut on ahkerassa käytössä, pakko, koska en tunne kehossani ovuloimista.
Meillä on joulukuun alussa vasta aika lapsettomuuskinikalle, jossa sitten varmaan tehdään tutkimuksia ja tod.näk määrätään clomit, ellei nyt ihmettä siihen mennessä tapahdu. Mies kävi omissa testeissään, näytteen perusteella hedelmöitys mahdollista, eli sen perusteella vika on sitten minussa. Nähtäväksi jää, onko teroista apua asiassa, tietysti toivotaan kokoajan kovasti, ja pelätään alkaako menkat taas kerran.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1794757Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä402536- 1562192
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161719- 811348
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241281Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321193Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1451180Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.103945Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi
Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannanhoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.117887