Naimisiin Thaimaassa?

himpuli

Tietääkö kukaan, miten Thaimaassa, nimenomaan Pattayalla, voi mennä naimisiin? Tarkotus on lähteä 2 vkon lomamatkalle ja sinä aikana mennä salaa sukulaisilta naimisiin. En itse kuulu kirkkoon, mies kylläkin, eli siviilivihkimisenä pitäisi vihkiminen onnistua. Onko kellään kokemuksia? Vaatiiko paljon paperisotaa? Löytyykö nettilinkkejä asiasta?

8

6947

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

Miten olisi jos vaikka ottaisit yhteyttä Thaimaan konsulaattiin helsingissä tai suomen suurlähetystöön bangkokissa? Ihan vaan tuli mieleen...

• Anna

Höh. Miksi ette mene Suomessa naimisiin? Ihan yhtä salassa senkin pystyy järjestämään, etenkin siviilivihkimisen ollessa kyseessä. Vähemmän hankaluuksia!

• ent. eelia-76

No.. Niin romanttiselta kuin se kuulostaakin, totuus on kuitenkin, että ollakseen Suomessa lainvomainen, teidät pitää vihkiä etu- tai jälkikäteen vielä Suomessa uudestaan. Tietenkin avioliiton esteiden tutkinta on oltava jätettynä. Lisätiedot maistraatin nettisivulta ja kohdasta vihkiminen. Sieltä löytyy kaikki ulkomailla vihkimisestä.

• Itse koettu

http://www.maistraatti.fi/index.html

[Menin naimisiin ulkomailla ja haluaisin liiton viralliseksi myös Suomessa, miten menetellä?
        Ulkomailla solmittu avioliitto huomioidaan Suomessa vasta kun se on rekisteröity Suomessa.
        Jos avioliitto on solmittu ulkomailla, tulee vihkimisestä esittää rekisteröintiä varten laillistettu todistus maistraatille. Ulkomailla asuva Suomen kansalainen voi esittää vihkimisasiakirjat myös Suomen sikäläiselle edustustolle, joka ilmoittaa vihkimisestä ao. maistraatille Suomessa.]

Ulkomailla naimisiin menneitä ei siis tarvitse vihkiä uudestaan Suomessa, riittää kun avioliitto REKISTERÖIDÄÄN Suomessa. Katsoisit itse asian maistraatin nettisivuilta ennenkuin kirjoitat puuta-heinää tänne…

• ent. eelia- 76
        Itse koettu kirjoitti:

[Menin naimisiin ulkomailla ja haluaisin liiton viralliseksi myös Suomessa, miten menetellä?
        Ulkomailla solmittu avioliitto huomioidaan Suomessa vasta kun se on rekisteröity Suomessa.
        Jos avioliitto on solmittu ulkomailla, tulee vihkimisestä esittää rekisteröintiä varten laillistettu todistus maistraatille. Ulkomailla asuva Suomen kansalainen voi esittää vihkimisasiakirjat myös Suomen sikäläiselle edustustolle, joka ilmoittaa vihkimisestä ao. maistraatille Suomessa.]

Ulkomailla naimisiin menneitä ei siis tarvitse vihkiä uudestaan Suomessa, riittää kun avioliitto REKISTERÖIDÄÄN Suomessa. Katsoisit itse asian maistraatin nettisivuilta ennenkuin kirjoitat puuta-heinää tänne…

No olenhan minä katsonut kun minut on kertaalleen ulkomailla vihitty. No okei, käytetään sanaa rekisteröinti sitten. Likimain sama asia; vrt. homot saavat rekisteröidä parisuhteen ja heterot mennä naimisiin. Lopputulos on ihan sama. Miksi helvetissä sinä minulle äykkäät??

• ent. eelia- 76
        Itse koettu kirjoitti:

Olin näköjään oikein kehoittanut menemään maistraatin kotisivuille, ja sitten sinä kehotat minua menemään maistraatin kotisivuille..?? Sekoa.

• 611
      • Jukina

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      151
      10934
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      52
      5220
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      45
      2433
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      30
      2133
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1701
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      42
      1544
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      30
      1241
    8. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      35
      1166
    9. Daniel Nummelan linjapuhe 2025

Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo
      Luterilaisuus
      92
      935
    10. TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.

Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o
      Hindulaisuus
      317
      892
    Aihe