Niin, laiskottaa taas vaihteeksi kun on ollut töissä niin rankka rupeama eikä huvittaisi harvoja vapaita "tuhlata" siivoamiseen. Lupasin exälle 30 jos tulee siivoamaan, ei vastannut vielä. Taitaa tämä homma olla yksi niistä ei niin halutuista töistä... Itse jos lähtisin siivoamaan jonkun asuntoa niin en kyllä alle 100 tekisi.
Minkä arvoisena te pidätte tätä jatkuvaa, mutta AH, niin palkitsevaa pakkotyötä?
Paljonko maksaisitte siivouksesta
11
1491
Vastaukset
- Day in a life
jos muijasi on lähtenyt. Jutuistasi päätellen et välttämättä ole ihanne avio mies etkä ihanne isä. Siivous kuuluu sekä miehelle että naiselle ja sinä näet parisuhteen vaan sellaisena että nainen tekee kaiken ja sitten kitiset täällä jatkuvasti siitä miten muijat on ilkeitä ja et saa nähdä lapsiasi. Katso peiliin; sieltä katsoo paha ihminen takaisin.
- Timppa
Onkohan joku muukin kirjoitellut samalla nimim. Mistä päättelit, etten näkisi lastani? Näen kyllä paljonkin. Hoidan ja vietän aikaani lapseni kanssa luultavasti enemmän kuin 2 keskiavoetää yhteensä.
Kyllä siivous kuuluu ihan jokaisen ihmisen perustyöhön. Jopa eläimet siivoavat pesäänsä. Mitä pahaa siinä on jos justiin nyt ei mua huvita siivota ja olen valmis maksamaan siivouksesta exälle rahaa?
Olisiko asia toinen jos olisin homo ja exäni olisi mies? Olet oikeassa kannattaa katsoa peiliin ja kannattaa päättelyssäkin käyttää muutakin kuin tunteita.
Olisi kiva jos lainaisit asiayhteyksineen kirjoittamaani kitisyä "muijien" ilkeydestä... - nisunurkka*
Timppa kirjoitti:
Onkohan joku muukin kirjoitellut samalla nimim. Mistä päättelit, etten näkisi lastani? Näen kyllä paljonkin. Hoidan ja vietän aikaani lapseni kanssa luultavasti enemmän kuin 2 keskiavoetää yhteensä.
Kyllä siivous kuuluu ihan jokaisen ihmisen perustyöhön. Jopa eläimet siivoavat pesäänsä. Mitä pahaa siinä on jos justiin nyt ei mua huvita siivota ja olen valmis maksamaan siivouksesta exälle rahaa?
Olisiko asia toinen jos olisin homo ja exäni olisi mies? Olet oikeassa kannattaa katsoa peiliin ja kannattaa päättelyssäkin käyttää muutakin kuin tunteita.
Olisi kiva jos lainaisit asiayhteyksineen kirjoittamaani kitisyä "muijien" ilkeydestä...palkkaa siivoojaa, joka toinen vko kävis?
jos otat koskisen pojan korvalääkettä, niin yhen lekan hinnalla saat varmaan siivoutettua firmalla tunnin, puoltoista.
(ennen vertasin keppanakoppaan, mutta kun se on nyt niin halpaa, ei enää voi)
aattele, tuut töistä ja kämppä on siisti, ilman vaimon natkutusta, ettet osallistu kotitöihin! - Timppa
nisunurkka* kirjoitti:
palkkaa siivoojaa, joka toinen vko kävis?
jos otat koskisen pojan korvalääkettä, niin yhen lekan hinnalla saat varmaan siivoutettua firmalla tunnin, puoltoista.
(ennen vertasin keppanakoppaan, mutta kun se on nyt niin halpaa, ei enää voi)
aattele, tuut töistä ja kämppä on siisti, ilman vaimon natkutusta, ettet osallistu kotitöihin!verovähennyksetkin. Paljonkohan maksaa jos vaikka 2-4 kertaa kuussa palkkais?
- Leidi
Timppa kirjoitti:
verovähennyksetkin. Paljonkohan maksaa jos vaikka 2-4 kertaa kuussa palkkais?
ja jonain päivänä vielä hommaankin sellaisen.
Siskollani( 3 lasta) kävi vuoden verran,mutta tämä siivousrinki kaatui joidenkin jäsenten kateuteen. Nimittäin ringin perustaja saa yksin kotitalouvähennyksen verotukseensa, ja se oli joillekin liikaa. Ringin pyörittäjälle tulee silti paperihommat pyöritettäviksi. En nyt muista,mitä siskoni maksoi tästä hommasta.
Minä taas maksoin 2 € lapsilleni tänä aamuna, ja kummasti tuli puhtia siivoustyöhön. Meidän kymmenvuotias on loistava siivoamaan ( ja innokas) vessat ja kiillottaa jopa peilit. Isompi taas tyhjentelee ja täyttelee tiskikonetta,vie roskia ja lehtiä.Molemmat kääröävät omat vaatteensa pyykkitelineeltä ja kuskaavat yläkertaan omiin huoneisiinsa. Siis pikku korvausta vastaan huom. Viikkorahalle hieman vastinetta, vaikka mielestäni kotitöistä ei kuulukaan maksaa. Joskus vaan täytyy saada homma etenemään vauhdilla.
No äiti on juuri saanut keittiön syväpuhdistettua, uudet pyykit koneeseen, ruoka on hellalla kiehumassa. Seuraavaksi pesuhuoneen kaakelien kimppuun apinan raivolla.. - Timppa
Leidi kirjoitti:
ja jonain päivänä vielä hommaankin sellaisen.
Siskollani( 3 lasta) kävi vuoden verran,mutta tämä siivousrinki kaatui joidenkin jäsenten kateuteen. Nimittäin ringin perustaja saa yksin kotitalouvähennyksen verotukseensa, ja se oli joillekin liikaa. Ringin pyörittäjälle tulee silti paperihommat pyöritettäviksi. En nyt muista,mitä siskoni maksoi tästä hommasta.
Minä taas maksoin 2 € lapsilleni tänä aamuna, ja kummasti tuli puhtia siivoustyöhön. Meidän kymmenvuotias on loistava siivoamaan ( ja innokas) vessat ja kiillottaa jopa peilit. Isompi taas tyhjentelee ja täyttelee tiskikonetta,vie roskia ja lehtiä.Molemmat kääröävät omat vaatteensa pyykkitelineeltä ja kuskaavat yläkertaan omiin huoneisiinsa. Siis pikku korvausta vastaan huom. Viikkorahalle hieman vastinetta, vaikka mielestäni kotitöistä ei kuulukaan maksaa. Joskus vaan täytyy saada homma etenemään vauhdilla.
No äiti on juuri saanut keittiön syväpuhdistettua, uudet pyykit koneeseen, ruoka on hellalla kiehumassa. Seuraavaksi pesuhuoneen kaakelien kimppuun apinan raivolla..Vaikka luulisi että kun suihkussa käy ja saippua valuu lattialle, niin lattiakin olisi puhdas... Mitä vielä, niiin likainen se kuitenkin on ettei mitään järkeä. Suihkukaivokin on täynnä hiuksia vaikka pääasiassa olen kalju???!!!
Ja tietysti kun olet pessyt kaakelit ja pesukone on päällä, lattiakaivo menee tukkoon... Siinä sitten kun pesukone heittää vetensä pihalle onkin ihmettelimistä. - entinen siivooja
Timppa kirjoitti:
verovähennyksetkin. Paljonkohan maksaa jos vaikka 2-4 kertaa kuussa palkkais?
Verovähennyksen saa, kun on maksanut tietyn summan omavastuuta, oisko ollut 100 euron jälkeen. Ja verovähennys on 60 prosenttia.
Meillä maksoi 21 euroa tunti, siis ilman verovähennystä. - Suurperheen äiti
Timppa kirjoitti:
Vaikka luulisi että kun suihkussa käy ja saippua valuu lattialle, niin lattiakin olisi puhdas... Mitä vielä, niiin likainen se kuitenkin on ettei mitään järkeä. Suihkukaivokin on täynnä hiuksia vaikka pääasiassa olen kalju???!!!
Ja tietysti kun olet pessyt kaakelit ja pesukone on päällä, lattiakaivo menee tukkoon... Siinä sitten kun pesukone heittää vetensä pihalle onkin ihmettelimistä.On muuten ehdoton peli kun ostaa kunnollisen. Muutamalla sadalla eurolla saa jo ihan hyvän.
Pesuhuoneen ja vessojen siivous on sillä jopa hauskaa!
Luontoystävällinenkin se on kun ei tarvitse pesuaineita.
- mielestä
siivoaminen muiden luona on niin mielekästä puuhaa.
Valmistun ihan eri alalle, mutta olen ajatellut, että voisin tehdä siivoojan työtä kun on niin ihana saada paikat puhtaaksi.
Kotona tätä samaa fiilistä kyllä ei tule kovin usein.
Riippuu tietty minkä kokoinen asunto sulla on, mutta jos se on esim. kaksio niin kyllä mä 30 siivoisin, mut omakotitaloa en.
Olen kuullut (ei siis faktaa) että siivousrinkisysteemillä kodin (ok-talo) siivoominen maksais 15-20€, tämä siis pienessä kaupungissa. Tosi halvalla menee mun mielestä, jos paikkansa pitää. - mielellään siivoova
ja mitä siellä haluaisit siivoukseen kuuluvan?Jos ei ole kovin iso asunto, ja 30 saisin niin kyllä minä ainakin siivoisin.
- evelitsa
Meillä käy siivoja kerran viikossa. Maksamme hänelle 7 euroa tunti. Hän on yleensä 8 tuntia, käy kaupassa, leipoo, laittaa ruokaa, siivoaa ym.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792372Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1411526- 1331462
- 1581234
- 1091023
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten377950Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683