04 L on nyt toista kesää vedessä. Viime kesänä kun peli ostettiin sanoi kauppias, että maalia ei enää tarvitse tälle kesälle, koska kesä oli jo niin pitkällä. Jo viime kesänä aloin aavistaa pahaa, kun veneen nopeus putosi reilusti. Syksyllä vene nostettiin ja kas kummaa pohja oli aivan täynnä näkinkenkää.
Pohja putsattiin. Maalaus suoritettiin tänä keväänä ennen vesille laskua. Pohjamaalit ja myrkyt. Nyt vene on ollut vesillä noin 3kk ja vene kulkee taas kuin olisi iso ankkuri perässä. Kierroksia uupuu noin 1500. Vene nostettiin ylös ja pohja on aivan samassa kunnossa kuin viime kesän jälkeen. Järkyttävä määrä näkinkenkää!
Missä vika? Suoraan sanoen vituttaa ja paljon. Sama homma edessä taas kun pohja pitää raapia.
Busterin pohja näkinkenkää
13
4380
Vastaukset
- vielä
Mitä antifouling-maalia käytit?
- sama homma ollut..
Korjaantui maalaamalla yhden ylimääräisen kerroksen "myrkkyä" pohjaan,tänä kesänä ole ollut enää ongelmia..
- R K-S
Edelleenkin on saatavana tehokkaita myrkkymaaleja, jotka pitävät pohjan puhtaana 2-3 vuotta. Miten ne soveltuvat noihin syöpyviin alumiiniveneisiin, se onkin sitten toinen juttu.
- vedetä alumiinille
vaikka sellaisiakin voi olla. Primeriä muutoma ohut kerros väliin. Ei ole ihan halpaa, mutta kannattanee kuitenkin. Siellä ne primerit sitten saavatkin olla. Sivellään vai myrkkymaaleja päälle, mutta tarpeeksi ohennettu, että eivät lohkeile.Onkohan venepaikalla merkitystä, tuohon rokon määrään...
- sanoivat
vedetä alumiinille kirjoitti:
vaikka sellaisiakin voi olla. Primeriä muutoma ohut kerros väliin. Ei ole ihan halpaa, mutta kannattanee kuitenkin. Siellä ne primerit sitten saavatkin olla. Sivellään vai myrkkymaaleja päälle, mutta tarpeeksi ohennettu, että eivät lohkeile.Onkohan venepaikalla merkitystä, tuohon rokon määrään...
Että ei saa ohentaa missään nimessä,menettää kuulemma tehonsa,ja ei tuota nyt kovin paksua kerrosta tule, kun mohair telalla muutaman kerroksen maalaa.Kyllä tuolla paikalla on merkitystä,ennen minulla oli merellä matalassa poukamassa,eikä mitään ongelmia ollut,nyt sitten hiukan syvempi paikka,ja tuulisempi(luulisi veden vaihtuvan),mutta viime kesä (joka oli ens.kyseisessä paikassa),niin pohja oli todella karmeassa kunnossa..
- vinkkimies
Onko hyviä vinkkejä miten poistaa näkinkenkää Busterin pohjasta. Sen olen todennut että se kannattaa tehdä välittömästi veneen noston jälkeen.
Busterissani on siin maali pohjassa, joten jokin suht pehmeä lasta vois olla hyvä raapimiseen. Painepesurini teho ei ainakaa näytä riittävän. Vinkkejä?- Nimetön
Ainoa kunnon suoja alumiiniveneeseen saadaan vanhalla kunnon alu rasing myrkkymaalilla.Sitä ei ole saanut myydä enään vuosiin ikävä kyllä.Eu kieltää.Alumiinivene tarvitsee aina suojaksi vähintään 2 kertaisen praimerin,jotta pohja ei syöpyisi.Itse hankin maalia aikoinaaan monta litraa kun kuulin lopetusuhasta.Kyselehän jos jollain on jemmassa kyseista myrkkymaalia,niin osta pois.Vanha myrkky oli vielä tina pohjaista,niin kuin aluveneen myrkyn kuuluu olla,ettei kuluta pohjaa.Mitä tulee pohjan putsaukseen,niin vanha konsti on ajaa syksyllä jäissä niin pohja varmasti puhdistuu,mutta varo potkuria.
- Osku
Nimetön kirjoitti:
Ainoa kunnon suoja alumiiniveneeseen saadaan vanhalla kunnon alu rasing myrkkymaalilla.Sitä ei ole saanut myydä enään vuosiin ikävä kyllä.Eu kieltää.Alumiinivene tarvitsee aina suojaksi vähintään 2 kertaisen praimerin,jotta pohja ei syöpyisi.Itse hankin maalia aikoinaaan monta litraa kun kuulin lopetusuhasta.Kyselehän jos jollain on jemmassa kyseista myrkkymaalia,niin osta pois.Vanha myrkky oli vielä tina pohjaista,niin kuin aluveneen myrkyn kuuluu olla,ettei kuluta pohjaa.Mitä tulee pohjan putsaukseen,niin vanha konsti on ajaa syksyllä jäissä niin pohja varmasti puhdistuu,mutta varo potkuria.
Minulla Hempelin Alusafe on toiminut hyvin vuosia. Tärkeää on, että pohjustus (alumiinin hionta ja primerikerrokset) tehdään oikein.
- Ykä
Ittellä vanha RS ja saman suuntaisia kokemuksia. Viimevuonna vetelin yhden purkin Alucoattia pohjaan ja tässä vaiheessa vuotta oli nopeudesta jo jonkin verran pois. Tänä keväänä rullasin kaksi purkillista pohjaan ja toistaiseksi kulkee. Näyttäisi siis siltä, että Hemppelin suositus kahdesta kunnon kerroksesta ei ole pelkkää puhetta, vaan maalin teho ei yksin kertaisesti muuten riitä. Kustannuksia ja työtä tuo tietysti lisää, mutta jos edes näin pääsisi kauden loppuun kunnolla on kai tilanteeseen vain mukauduttava.
- täällä
Kaksi kerrosta tänä keväänä,eikä ole ongelmia ollut,eikä tuon kokoisen pohjan maalaamiseen kauaa mene,eikä tarvitse yhtään edes ohentaa,niin kummasti riittää reilusti alle kaksi purkkia..
- kirjoittajasama
Onko sillä merkitystä kuinka nopeasti maalauksen jälkeen vene pitää laskea vesille?
- väärin
Muista niin kuukausi,ei tuota purkkia nyt vieressä ole..
- näkki
Onko joku koittanut tuota Mobiwash- vehjettä? Linkki: http://www.rsplanering.fi/mobiwash/mobiwash.htm
Mahtaiskohan poistaa näkinkengät Busterin pohjasta? Maalaus meni veneessäni pieleen ja ajattelin että jos tuo vehje purisi näkinkenkiin niin säästyisin isolta vaivalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1195204- 472869
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332812Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺312561Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭231939En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä111687- 1181647
Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231425- 971397
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101388