Ruostevaurion korjaus

primera 300 tkm+

Olisko tietoo paljonko tulee suurinpiirtein maksamaan pyörän kotelon, helmakotelon ja joustintuen kotelon ruostevaurioiden korjauttaminen hitsaamalla? Ja olisko mahdollisesti tietoo Tampereen tai lähialueen halvoista pajoista tai harrastajista, jotka tekis korjaukset kohtuu hinnalla? Kiitos..

17

16544

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinullekans

      Tulee maksamaan yhtä paljon kuin vastaava vuodeksi katsastettu japanilainen käyttöauto. Ei siis hyödytä paikkailla. Siirry seuraavaan ropposeen.
      Kohtuuhintaan näitä ei kukaan tee koska ruostevauriotyöt on kaikkein ikävimpiä hommia. Eikä se jatka auton elämää kumminkaan kuin vuoden kerrallaan jos muuten kestää ehjänä.

      • konkari..

        Jos haluat ominaisuuksiltaan Primeran tasoisen auton, saat latoa tiskiin aika paljon euroja.

        Minä korjaisin ilman muuta. Hintaa tulee oikeassa paikassa oikean ammattimiehen tekemänä 100 euroa. Itse hoidat pintatyöt. Enemmän maksaa toki, jos tekee helmat kokonaan uusiksi. Mutta kun yleensä ei tarvitse.


      • primera 300tkm+
        konkari.. kirjoitti:

        Jos haluat ominaisuuksiltaan Primeran tasoisen auton, saat latoa tiskiin aika paljon euroja.

        Minä korjaisin ilman muuta. Hintaa tulee oikeassa paikassa oikean ammattimiehen tekemänä 100 euroa. Itse hoidat pintatyöt. Enemmän maksaa toki, jos tekee helmat kokonaan uusiksi. Mutta kun yleensä ei tarvitse.

        Kiitos asiallisesta vastauksesta! Löysin Tampereelta työkavereiden vinkkien pohjalta korjaamon, jossa luvattiin hitsata ko. paikat kuntoon ja vielä käydä näyttämässä autoa katsastusasemalla! Eli leimaa pitäis taas ainaski yhdeksi vuodeksi tulla! Korjaamon kustannusarvio oli n. 100 euroa! Eli tosi kohtuullinen.


      • NISSANI
        konkari.. kirjoitti:

        Jos haluat ominaisuuksiltaan Primeran tasoisen auton, saat latoa tiskiin aika paljon euroja.

        Minä korjaisin ilman muuta. Hintaa tulee oikeassa paikassa oikean ammattimiehen tekemänä 100 euroa. Itse hoidat pintatyöt. Enemmän maksaa toki, jos tekee helmat kokonaan uusiksi. Mutta kun yleensä ei tarvitse.

        OMINAISUUDET TEHOTON MOOTTORI LULLA ALUSTA RUOSTEISET PELLIN NEKÖ ON OMINAISUUKSIA


      • konkari..
        NISSANI kirjoitti:

        OMINAISUUDET TEHOTON MOOTTORI LULLA ALUSTA RUOSTEISET PELLIN NEKÖ ON OMINAISUUKSIA

        Noh, ikä- ja kokoluokassaan Primera on ehdotonta kärkeä, vanhoista autoistahan nyt puhutaan. Ajo-ominaisuudet ovat paremmat kuin monessa uudemmassa, ja parilitraisena kulkee ihan riittävästi.

        Hinta-arvionikin meni lonkalta vedettynä sentilleen kohdalleen, kuten monesti aiemminkin. Joten ei se ihan tyhmä vastaus ollut.

        Sinäkö olisit myynyt auton pilkkahintaan ja pistänyt monta tuhatta euroa uuteen käytettyyn, jonka todellinen kunto on arvailujen varassa, ja jota pitäisi korjata ja huoltaa sitten jostain muualta? Nyt selvittiin yhdellä vaivaisella satasella.

        No, kukin käyttää rahansa miten haluaa. Mielestäni tämä oli fiksu ratkaisu.


      • keleen kukko
        konkari.. kirjoitti:

        Noh, ikä- ja kokoluokassaan Primera on ehdotonta kärkeä, vanhoista autoistahan nyt puhutaan. Ajo-ominaisuudet ovat paremmat kuin monessa uudemmassa, ja parilitraisena kulkee ihan riittävästi.

        Hinta-arvionikin meni lonkalta vedettynä sentilleen kohdalleen, kuten monesti aiemminkin. Joten ei se ihan tyhmä vastaus ollut.

        Sinäkö olisit myynyt auton pilkkahintaan ja pistänyt monta tuhatta euroa uuteen käytettyyn, jonka todellinen kunto on arvailujen varassa, ja jota pitäisi korjata ja huoltaa sitten jostain muualta? Nyt selvittiin yhdellä vaivaisella satasella.

        No, kukin käyttää rahansa miten haluaa. Mielestäni tämä oli fiksu ratkaisu.

        ei oo äijä päässy ikinä ajaan autolla jos pitää jotain rimeraa kärkipään autona nehän on ihan mätiä paskoja ja muutenkin oikeen perusjapseja eli syvältä. ahtaita ylihintasia veteliä romuja. täynnä semmosia suunnitteluvirheitä, ettei niitä olis pitäny ikinä tuoda tänne pohjolaan suolasille teille.


      • konkari..
        keleen kukko kirjoitti:

        ei oo äijä päässy ikinä ajaan autolla jos pitää jotain rimeraa kärkipään autona nehän on ihan mätiä paskoja ja muutenkin oikeen perusjapseja eli syvältä. ahtaita ylihintasia veteliä romuja. täynnä semmosia suunnitteluvirheitä, ettei niitä olis pitäny ikinä tuoda tänne pohjolaan suolasille teille.

        Muut palstan lukijat arvioikoot neuvojani, yleensä ovat osuneet kohdalleen.

        Minusta tuntuu ihan siltä, että ensinnäkään et ymmärrä lukemaasi, ja toisekseen et ole Primerassa edes istunut. Mutta aivan sama minulle, vaahtoa toki lisää. Minä keskityn jatkossakin asiallisten neuvojen antamiseen.


      • kukko
        konkari.. kirjoitti:

        Muut palstan lukijat arvioikoot neuvojani, yleensä ovat osuneet kohdalleen.

        Minusta tuntuu ihan siltä, että ensinnäkään et ymmärrä lukemaasi, ja toisekseen et ole Primerassa edes istunut. Mutta aivan sama minulle, vaahtoa toki lisää. Minä keskityn jatkossakin asiallisten neuvojen antamiseen.

        ymmärrän lukemani ja tekemäni. on tullu niita nissanin ritsoja sen verran hitsattua ja pakosta joutunu niillä myös ajaan. hirveitä pyydyksiä
        pellit paskoja
        jakopäät ketjulla ja silti paskoja
        osat sairaan hintasia laatuun verrattuna
        levyjarrut takana täyttä sontaa
        sähkövikoja niin ettei viitti luetella
        vaihteistot susia vai kuuluuko 5.s vaihdetta pitää kokoajan päällä kepistä.
        niin että konkaroi sä vaan tästä eteenpäin ihan keskenäs.


      • konkari..
        kukko kirjoitti:

        ymmärrän lukemani ja tekemäni. on tullu niita nissanin ritsoja sen verran hitsattua ja pakosta joutunu niillä myös ajaan. hirveitä pyydyksiä
        pellit paskoja
        jakopäät ketjulla ja silti paskoja
        osat sairaan hintasia laatuun verrattuna
        levyjarrut takana täyttä sontaa
        sähkövikoja niin ettei viitti luetella
        vaihteistot susia vai kuuluuko 5.s vaihdetta pitää kokoajan päällä kepistä.
        niin että konkaroi sä vaan tästä eteenpäin ihan keskenäs.

        Ei tuollaisella kailottamisella ja mekastuksella saa mitään järkevää aikaan. On se kumma miten näillä palstoilla ihmiset jaksavat keuhkota jonninjoutavista asioista ventovieraille suupielet vaahdossa.

        Sulla on tainnut yksi Primera tallissa seistä, ja siitä revit nyt pelihoususi aivan suotta.

        Kerro toki se hinta- ja kokoluokassa parempi auto?


      • konkari..
        kukko kirjoitti:

        ymmärrän lukemani ja tekemäni. on tullu niita nissanin ritsoja sen verran hitsattua ja pakosta joutunu niillä myös ajaan. hirveitä pyydyksiä
        pellit paskoja
        jakopäät ketjulla ja silti paskoja
        osat sairaan hintasia laatuun verrattuna
        levyjarrut takana täyttä sontaa
        sähkövikoja niin ettei viitti luetella
        vaihteistot susia vai kuuluuko 5.s vaihdetta pitää kokoajan päällä kepistä.
        niin että konkaroi sä vaan tästä eteenpäin ihan keskenäs.

        Ei tuollaisella kailottamisella ja mekastuksella saa mitään järkevää aikaan. On se kumma miten näillä palstoilla ihmiset jaksavat keuhkota jonninjoutavista asioista ventovieraille suupielet vaahdossa.

        Sulla on tainnut yksi Primera tallissa seistä, ja siitä revit nyt pelihoususi aivan suotta.

        Kerro toki se hinta- ja kokoluokassa parempi auto?


      • ja se on puolustamisen arvo...
        kukko kirjoitti:

        ymmärrän lukemani ja tekemäni. on tullu niita nissanin ritsoja sen verran hitsattua ja pakosta joutunu niillä myös ajaan. hirveitä pyydyksiä
        pellit paskoja
        jakopäät ketjulla ja silti paskoja
        osat sairaan hintasia laatuun verrattuna
        levyjarrut takana täyttä sontaa
        sähkövikoja niin ettei viitti luetella
        vaihteistot susia vai kuuluuko 5.s vaihdetta pitää kokoajan päällä kepistä.
        niin että konkaroi sä vaan tästä eteenpäin ihan keskenäs.

        Mulla on neljättä vuotta käytössä Primera 1.6 vuosimallia -93. Lähes ruosteeton, ajettu 170000 km, alkup. pakoputki, ei jakohihnan vaihtoa(ketju).Maalipinta ja sisustus siisti. Ainoat viat kolmen vuoden aikana: laturin toinen hiili oli juuttunut koloonsa(sain itse hereille),akun ja jarrupalat jouduin vaihtamaan. Nyt pitäisi ennen talvea uusia kuskin puoleinen irtonainen kumimatto. Ajoin muuten 17 km:n työmatkaa 3 vuotta kehä 1:stä (talvella suolavellissä). Auto on tosi hyvä ajaa. Yhdessä asiassa olet lähes oikeassa eli ei se mikään huippukiihtyjä ole, mutta toisaalta mihin sitä kiiru olis. Auton kiihtyvyys on silloin tarpeeksi, kun muita häiritsemättä ehtii kiihdytyskaistalta päätielle.

        Yksi asia mua harmittaa. Nimittäin se, että en jo vuosia sitten siirtynyt eurooppalaisista öljyruiskuista ja pikkuvikaisista rotteloista kunnon japseihin.

        P.S. Konkari tuntuu olevan asiantuntija alallaan.


      • ja se on puolustamisen arvo...
        kukko kirjoitti:

        ymmärrän lukemani ja tekemäni. on tullu niita nissanin ritsoja sen verran hitsattua ja pakosta joutunu niillä myös ajaan. hirveitä pyydyksiä
        pellit paskoja
        jakopäät ketjulla ja silti paskoja
        osat sairaan hintasia laatuun verrattuna
        levyjarrut takana täyttä sontaa
        sähkövikoja niin ettei viitti luetella
        vaihteistot susia vai kuuluuko 5.s vaihdetta pitää kokoajan päällä kepistä.
        niin että konkaroi sä vaan tästä eteenpäin ihan keskenäs.

        Mulla on myös Sunny 1.6 SLX -93, joka on pohjasta aivan laho tai siis oli, ennenkuin hitsautin sen kuntoon.


      • Make Mäkelä
        primera 300tkm+ kirjoitti:

        Kiitos asiallisesta vastauksesta! Löysin Tampereelta työkavereiden vinkkien pohjalta korjaamon, jossa luvattiin hitsata ko. paikat kuntoon ja vielä käydä näyttämässä autoa katsastusasemalla! Eli leimaa pitäis taas ainaski yhdeksi vuodeksi tulla! Korjaamon kustannusarvio oli n. 100 euroa! Eli tosi kohtuullinen.

        Hei, missä on sellainen paikka? itsellä olisi sama tarve.


      • YuY
        kukko kirjoitti:

        ymmärrän lukemani ja tekemäni. on tullu niita nissanin ritsoja sen verran hitsattua ja pakosta joutunu niillä myös ajaan. hirveitä pyydyksiä
        pellit paskoja
        jakopäät ketjulla ja silti paskoja
        osat sairaan hintasia laatuun verrattuna
        levyjarrut takana täyttä sontaa
        sähkövikoja niin ettei viitti luetella
        vaihteistot susia vai kuuluuko 5.s vaihdetta pitää kokoajan päällä kepistä.
        niin että konkaroi sä vaan tästä eteenpäin ihan keskenäs.

        Tiedoxi: P10:ssä on takana muuten rumpujarrut..., tää hemmo vähän haiskahtaa...


    • Kiinnostaisi minuakin tietä...

      Itsellä vastaava homma edessä. Koska asun myöskin Tampereella, niin kiinnostaisi kovasti tämä paikka, joka tuohon hintaan tarjoutui työn tekemään.

      • Minua myös

        Tamperelainen ja ruostetta olisi tekijälle


    • ruosteläntti

      Mikäs se Tampereen paja oli nimeltään?
      Oma auto myös pienten paikkojen tarpeessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9214
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      41
      2709
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      152
      2493
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2019
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1464
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1330
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe