Ruostevaurion korjaus

primera 300 tkm+

Olisko tietoo paljonko tulee suurinpiirtein maksamaan pyörän kotelon, helmakotelon ja joustintuen kotelon ruostevaurioiden korjauttaminen hitsaamalla? Ja olisko mahdollisesti tietoo Tampereen tai lähialueen halvoista pajoista tai harrastajista, jotka tekis korjaukset kohtuu hinnalla? Kiitos..

17

17906

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinullekans

      Tulee maksamaan yhtä paljon kuin vastaava vuodeksi katsastettu japanilainen käyttöauto. Ei siis hyödytä paikkailla. Siirry seuraavaan ropposeen.
      Kohtuuhintaan näitä ei kukaan tee koska ruostevauriotyöt on kaikkein ikävimpiä hommia. Eikä se jatka auton elämää kumminkaan kuin vuoden kerrallaan jos muuten kestää ehjänä.

      • konkari..

        Jos haluat ominaisuuksiltaan Primeran tasoisen auton, saat latoa tiskiin aika paljon euroja.

        Minä korjaisin ilman muuta. Hintaa tulee oikeassa paikassa oikean ammattimiehen tekemänä 100 euroa. Itse hoidat pintatyöt. Enemmän maksaa toki, jos tekee helmat kokonaan uusiksi. Mutta kun yleensä ei tarvitse.


      • primera 300tkm+
        konkari.. kirjoitti:

        Jos haluat ominaisuuksiltaan Primeran tasoisen auton, saat latoa tiskiin aika paljon euroja.

        Minä korjaisin ilman muuta. Hintaa tulee oikeassa paikassa oikean ammattimiehen tekemänä 100 euroa. Itse hoidat pintatyöt. Enemmän maksaa toki, jos tekee helmat kokonaan uusiksi. Mutta kun yleensä ei tarvitse.

        Kiitos asiallisesta vastauksesta! Löysin Tampereelta työkavereiden vinkkien pohjalta korjaamon, jossa luvattiin hitsata ko. paikat kuntoon ja vielä käydä näyttämässä autoa katsastusasemalla! Eli leimaa pitäis taas ainaski yhdeksi vuodeksi tulla! Korjaamon kustannusarvio oli n. 100 euroa! Eli tosi kohtuullinen.


      • NISSANI
        konkari.. kirjoitti:

        Jos haluat ominaisuuksiltaan Primeran tasoisen auton, saat latoa tiskiin aika paljon euroja.

        Minä korjaisin ilman muuta. Hintaa tulee oikeassa paikassa oikean ammattimiehen tekemänä 100 euroa. Itse hoidat pintatyöt. Enemmän maksaa toki, jos tekee helmat kokonaan uusiksi. Mutta kun yleensä ei tarvitse.

        OMINAISUUDET TEHOTON MOOTTORI LULLA ALUSTA RUOSTEISET PELLIN NEKÖ ON OMINAISUUKSIA


      • konkari..
        NISSANI kirjoitti:

        OMINAISUUDET TEHOTON MOOTTORI LULLA ALUSTA RUOSTEISET PELLIN NEKÖ ON OMINAISUUKSIA

        Noh, ikä- ja kokoluokassaan Primera on ehdotonta kärkeä, vanhoista autoistahan nyt puhutaan. Ajo-ominaisuudet ovat paremmat kuin monessa uudemmassa, ja parilitraisena kulkee ihan riittävästi.

        Hinta-arvionikin meni lonkalta vedettynä sentilleen kohdalleen, kuten monesti aiemminkin. Joten ei se ihan tyhmä vastaus ollut.

        Sinäkö olisit myynyt auton pilkkahintaan ja pistänyt monta tuhatta euroa uuteen käytettyyn, jonka todellinen kunto on arvailujen varassa, ja jota pitäisi korjata ja huoltaa sitten jostain muualta? Nyt selvittiin yhdellä vaivaisella satasella.

        No, kukin käyttää rahansa miten haluaa. Mielestäni tämä oli fiksu ratkaisu.


      • keleen kukko
        konkari.. kirjoitti:

        Noh, ikä- ja kokoluokassaan Primera on ehdotonta kärkeä, vanhoista autoistahan nyt puhutaan. Ajo-ominaisuudet ovat paremmat kuin monessa uudemmassa, ja parilitraisena kulkee ihan riittävästi.

        Hinta-arvionikin meni lonkalta vedettynä sentilleen kohdalleen, kuten monesti aiemminkin. Joten ei se ihan tyhmä vastaus ollut.

        Sinäkö olisit myynyt auton pilkkahintaan ja pistänyt monta tuhatta euroa uuteen käytettyyn, jonka todellinen kunto on arvailujen varassa, ja jota pitäisi korjata ja huoltaa sitten jostain muualta? Nyt selvittiin yhdellä vaivaisella satasella.

        No, kukin käyttää rahansa miten haluaa. Mielestäni tämä oli fiksu ratkaisu.

        ei oo äijä päässy ikinä ajaan autolla jos pitää jotain rimeraa kärkipään autona nehän on ihan mätiä paskoja ja muutenkin oikeen perusjapseja eli syvältä. ahtaita ylihintasia veteliä romuja. täynnä semmosia suunnitteluvirheitä, ettei niitä olis pitäny ikinä tuoda tänne pohjolaan suolasille teille.


      • konkari..
        keleen kukko kirjoitti:

        ei oo äijä päässy ikinä ajaan autolla jos pitää jotain rimeraa kärkipään autona nehän on ihan mätiä paskoja ja muutenkin oikeen perusjapseja eli syvältä. ahtaita ylihintasia veteliä romuja. täynnä semmosia suunnitteluvirheitä, ettei niitä olis pitäny ikinä tuoda tänne pohjolaan suolasille teille.

        Muut palstan lukijat arvioikoot neuvojani, yleensä ovat osuneet kohdalleen.

        Minusta tuntuu ihan siltä, että ensinnäkään et ymmärrä lukemaasi, ja toisekseen et ole Primerassa edes istunut. Mutta aivan sama minulle, vaahtoa toki lisää. Minä keskityn jatkossakin asiallisten neuvojen antamiseen.


      • kukko
        konkari.. kirjoitti:

        Muut palstan lukijat arvioikoot neuvojani, yleensä ovat osuneet kohdalleen.

        Minusta tuntuu ihan siltä, että ensinnäkään et ymmärrä lukemaasi, ja toisekseen et ole Primerassa edes istunut. Mutta aivan sama minulle, vaahtoa toki lisää. Minä keskityn jatkossakin asiallisten neuvojen antamiseen.

        ymmärrän lukemani ja tekemäni. on tullu niita nissanin ritsoja sen verran hitsattua ja pakosta joutunu niillä myös ajaan. hirveitä pyydyksiä
        pellit paskoja
        jakopäät ketjulla ja silti paskoja
        osat sairaan hintasia laatuun verrattuna
        levyjarrut takana täyttä sontaa
        sähkövikoja niin ettei viitti luetella
        vaihteistot susia vai kuuluuko 5.s vaihdetta pitää kokoajan päällä kepistä.
        niin että konkaroi sä vaan tästä eteenpäin ihan keskenäs.


      • konkari..
        kukko kirjoitti:

        ymmärrän lukemani ja tekemäni. on tullu niita nissanin ritsoja sen verran hitsattua ja pakosta joutunu niillä myös ajaan. hirveitä pyydyksiä
        pellit paskoja
        jakopäät ketjulla ja silti paskoja
        osat sairaan hintasia laatuun verrattuna
        levyjarrut takana täyttä sontaa
        sähkövikoja niin ettei viitti luetella
        vaihteistot susia vai kuuluuko 5.s vaihdetta pitää kokoajan päällä kepistä.
        niin että konkaroi sä vaan tästä eteenpäin ihan keskenäs.

        Ei tuollaisella kailottamisella ja mekastuksella saa mitään järkevää aikaan. On se kumma miten näillä palstoilla ihmiset jaksavat keuhkota jonninjoutavista asioista ventovieraille suupielet vaahdossa.

        Sulla on tainnut yksi Primera tallissa seistä, ja siitä revit nyt pelihoususi aivan suotta.

        Kerro toki se hinta- ja kokoluokassa parempi auto?


      • konkari..
        kukko kirjoitti:

        ymmärrän lukemani ja tekemäni. on tullu niita nissanin ritsoja sen verran hitsattua ja pakosta joutunu niillä myös ajaan. hirveitä pyydyksiä
        pellit paskoja
        jakopäät ketjulla ja silti paskoja
        osat sairaan hintasia laatuun verrattuna
        levyjarrut takana täyttä sontaa
        sähkövikoja niin ettei viitti luetella
        vaihteistot susia vai kuuluuko 5.s vaihdetta pitää kokoajan päällä kepistä.
        niin että konkaroi sä vaan tästä eteenpäin ihan keskenäs.

        Ei tuollaisella kailottamisella ja mekastuksella saa mitään järkevää aikaan. On se kumma miten näillä palstoilla ihmiset jaksavat keuhkota jonninjoutavista asioista ventovieraille suupielet vaahdossa.

        Sulla on tainnut yksi Primera tallissa seistä, ja siitä revit nyt pelihoususi aivan suotta.

        Kerro toki se hinta- ja kokoluokassa parempi auto?


      • ja se on puolustamisen arvo...
        kukko kirjoitti:

        ymmärrän lukemani ja tekemäni. on tullu niita nissanin ritsoja sen verran hitsattua ja pakosta joutunu niillä myös ajaan. hirveitä pyydyksiä
        pellit paskoja
        jakopäät ketjulla ja silti paskoja
        osat sairaan hintasia laatuun verrattuna
        levyjarrut takana täyttä sontaa
        sähkövikoja niin ettei viitti luetella
        vaihteistot susia vai kuuluuko 5.s vaihdetta pitää kokoajan päällä kepistä.
        niin että konkaroi sä vaan tästä eteenpäin ihan keskenäs.

        Mulla on neljättä vuotta käytössä Primera 1.6 vuosimallia -93. Lähes ruosteeton, ajettu 170000 km, alkup. pakoputki, ei jakohihnan vaihtoa(ketju).Maalipinta ja sisustus siisti. Ainoat viat kolmen vuoden aikana: laturin toinen hiili oli juuttunut koloonsa(sain itse hereille),akun ja jarrupalat jouduin vaihtamaan. Nyt pitäisi ennen talvea uusia kuskin puoleinen irtonainen kumimatto. Ajoin muuten 17 km:n työmatkaa 3 vuotta kehä 1:stä (talvella suolavellissä). Auto on tosi hyvä ajaa. Yhdessä asiassa olet lähes oikeassa eli ei se mikään huippukiihtyjä ole, mutta toisaalta mihin sitä kiiru olis. Auton kiihtyvyys on silloin tarpeeksi, kun muita häiritsemättä ehtii kiihdytyskaistalta päätielle.

        Yksi asia mua harmittaa. Nimittäin se, että en jo vuosia sitten siirtynyt eurooppalaisista öljyruiskuista ja pikkuvikaisista rotteloista kunnon japseihin.

        P.S. Konkari tuntuu olevan asiantuntija alallaan.


      • ja se on puolustamisen arvo...
        kukko kirjoitti:

        ymmärrän lukemani ja tekemäni. on tullu niita nissanin ritsoja sen verran hitsattua ja pakosta joutunu niillä myös ajaan. hirveitä pyydyksiä
        pellit paskoja
        jakopäät ketjulla ja silti paskoja
        osat sairaan hintasia laatuun verrattuna
        levyjarrut takana täyttä sontaa
        sähkövikoja niin ettei viitti luetella
        vaihteistot susia vai kuuluuko 5.s vaihdetta pitää kokoajan päällä kepistä.
        niin että konkaroi sä vaan tästä eteenpäin ihan keskenäs.

        Mulla on myös Sunny 1.6 SLX -93, joka on pohjasta aivan laho tai siis oli, ennenkuin hitsautin sen kuntoon.


      • Make Mäkelä
        primera 300tkm+ kirjoitti:

        Kiitos asiallisesta vastauksesta! Löysin Tampereelta työkavereiden vinkkien pohjalta korjaamon, jossa luvattiin hitsata ko. paikat kuntoon ja vielä käydä näyttämässä autoa katsastusasemalla! Eli leimaa pitäis taas ainaski yhdeksi vuodeksi tulla! Korjaamon kustannusarvio oli n. 100 euroa! Eli tosi kohtuullinen.

        Hei, missä on sellainen paikka? itsellä olisi sama tarve.


      • YuY
        kukko kirjoitti:

        ymmärrän lukemani ja tekemäni. on tullu niita nissanin ritsoja sen verran hitsattua ja pakosta joutunu niillä myös ajaan. hirveitä pyydyksiä
        pellit paskoja
        jakopäät ketjulla ja silti paskoja
        osat sairaan hintasia laatuun verrattuna
        levyjarrut takana täyttä sontaa
        sähkövikoja niin ettei viitti luetella
        vaihteistot susia vai kuuluuko 5.s vaihdetta pitää kokoajan päällä kepistä.
        niin että konkaroi sä vaan tästä eteenpäin ihan keskenäs.

        Tiedoxi: P10:ssä on takana muuten rumpujarrut..., tää hemmo vähän haiskahtaa...


    • Kiinnostaisi minuakin tietä...

      Itsellä vastaava homma edessä. Koska asun myöskin Tampereella, niin kiinnostaisi kovasti tämä paikka, joka tuohon hintaan tarjoutui työn tekemään.

      • Minua myös

        Tamperelainen ja ruostetta olisi tekijälle


    • ruosteläntti

      Mikäs se Tampereen paja oli nimeltään?
      Oma auto myös pienten paikkojen tarpeessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

      ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      81
      5330
    2. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

      Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      74
      4709
    3. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

      Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      131
      4650
    4. Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?

      Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san
      Ikävä
      367
      2077
    5. Kerro kaivattusi etunimi

      Miehille..
      Ikävä
      96
      1700
    6. 99
      1607
    7. Sulla on mies

      Aivan liikaa naisia.
      Ikävä
      258
      1498
    8. 349
      1197
    9. Pääsit koskettamaan

      Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.
      Ikävä
      57
      1022
    10. Kadutko mitään?

      Minä kadun ikävässä kirjoittamista, mutta en saa sitä tekemättömäksi.
      Sinkut
      200
      1001
    Aihe