vp b230 pitkäisku

16v

käykö sp250 b230 moottoriin 16venttiilinen kansi?

4

375

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VolvoMan (kiitos kun joku v...

Lohkoon käy AQ171/SP251 tai B234 autonkoneen 16v kansi, mutta joudut ensinäkin koneistamaan mäntiin lovet venttiileille.

Toiseksi tarvitset 16v koneen imusarjan, termostaattikotelon, hihnapyörästön nokkahihnan ja rullan kera, 16v koneen pakosarjan (jos löydät käytetyn, olet guru, uusi 1506,70e, ja saa VAIN volvolta!). Ja tietenkin tarvitset jäähdytysvesiputket lämmönvaihtimen ja öljynjäähdyttimen ja pakosarjan välille.

Ja lisäksi joudut koneistamaan lohkoon paikan öljynpainekellolle, koska se on AQ171 koneessa lohkossa, ja AQ151/SP250 koneissa öljynjäähdyttimessä, mutta se ei mahdu olemaan öljynjäähdyttimessä, koska 16v kansi/pakosarja vaatii että öljynjäähdytin käännetään 90astetta, jolloin öljylekko osuisi pakosarjaan.

Ja kaiken kukkuraksi AQ151/SP250 koneissa on kärjellinen sytytys, ja jakaja lohkossa, mutta AQ171/SP251 (16v) jakaja on kannen takapäässä, koska se ei mahdu lohkoon, koska termostaattikotelo osuisi siihen. Ja lisäksi joudut hommaamaan AQ171/SP251 sytytysyksikön, koska 16v koneessa on aivan eri sytytysennakot kun 8v. Maksaa reilu 1000e volvolta. Käytettyjä puolimahdotonta löytää, kuten lähes kaikkia AQ171/SP251 16v pentakoneiden osia.

• Anonyymi

Kun noin tiedät missä on aq131
        1 sylinteri netissä kirjoitetaan että vauhtipyörän päässä on sytytysmerkki ei varmaan oo hihnapyörässä on sytytysmerkki
        On siis ei vauhtipyörän päässä?

• Anonyymi

Katso kysymykseni aq131

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun noin tiedät missä on aq131
        1 sylinteri netissä kirjoitetaan että vauhtipyörän päässä on sytytysmerkki ei varmaan oo hihnapyörässä on sytytysmerkki
        On siis ei vauhtipyörän päässä?

On siis ei .....
        ??

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1797
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1608
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      49
      1144
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      44
      1020
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      939
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      866
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      46
      848
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      800
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      788
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      770
    Aihe