Sanotaan, että kaikki osaa maalata, mutta miten ihmeessä olette saaneet siististi rajattua maalaukset eli esim. smyygilaudat eri värillä kuin seiväpaneelit. Yritin teipin ja pahvin avulla ja pienellä pensselillä, mutta kun on paneelia ulkoverhous niin tuntuu, että puskee väkisin värit sekaisin. Ei nyt mitään hirveetä sotkua tullut, mutta ei mielestäni riittävän siisti kuitenkaan ja aikaa tuhraantu paljon. Vielä puolet tekemättä.
Ulkomaaluksessa rajausten teko
7
6190
Vastaukset
- Aino
Jos smyygilaudoilla tarkoitat niitä ikkunan ympärillä olevia koristelautoja ja nurkkalautoja ym. Niin me ainakin päädyttiin ottamaan ne irti maalauksen alussa (ja tarkistettiin samalla niiden kunto, vaihdeltiin sinne tänne lautakin). Näin ne oli helppo maalata jopa kahdella värillä ne smyygilaudat :)
Pitäähän listatkin irrottaa sisämaalauksessa, jos haluaa siistiä jälkeä.
Alli - sutia
ja vakaa käsi, niin hyvä tulee.
Iso suti varsinaiseen maalaukseen ja tuuman suti tarkkuuskohteisiin.
Edellisen värin täytyy päivä kuivaa ennenkuin vaihtaa väriä, muuten sotkeutuu.
Jos katsot miten maalarimestarit vetää niin ihan vapaalla kädellä eikä pahemmin suojateippauksia.
Siihenkin harjaantuu melko nopeasti, olen huomannut ison vanhan puutalon maalaajana. - vakaalla kädellä
Pienellä pensselillä reunat ja pienellä telalla pinnat. Reunoja voi myös vääntää esim. puukolla tai taltalla irti seinästä. Voit tietysti ottaa ne irti niin voit vedellä telalla. Jotkut käyttävät ohutta peltiä tai teräs lastaa apuna rajauksessa.
- maalari
Helpoin konsti on maatata kaikki vuorilautojen reunat seinän värisiksi. Maalin kuivuttua vuorilautojen etupinnat maalataan sellasella pienellä patteritelalla. Käytännössä tämä on helpoin ja hyväksi havaittu menetelmä.
Tai sitte ne vuorilaudat on todellakin irrotettava ainakin osittain seinästä. Teipeillä ja pahveilla homma ei onnistu.
Just kaverille maalaan taloa ja teen homman kuvaamallani tavalla. Jo vain tulee hyvä ja ihan asiallisen näköinen. - teippasin
ja hyvä tuli. teippi pitää vaan painella tiiviisti. varmaan myös maalikin vaikuttaa - meidän maali ei ollut sitä kaikkein juoksevinta sorttia.
- virheistä oppii
teippasin ja maalausjäljestä tuli hyvä, mutta teippejä en irrottanut heti vaan meni viikkoja. Sittenpä niitä ei saanut irti kuin kuumalla vedellä ja terällä, huh huh. Mutta virheistä oppii ja ensikertalaisena oppii kantapään kautta.
- Pehku
Maalasin kesällä suuren talon, johon upposi maalia PALJON. Rajauksia monimuotoisesta ulkoverhouksesta johtuen paljon, ja kaikki aivan vapaalla kädellä, vaatii tosin harjoitusta. Ei ne maalaritkaan julkisivuissa teippaile. Toisaalta, julkisivussa ei kannata olla liian kranttu jäljen suhteen, käy katsomassa ammattimaalarin tekemiä seiniä, aivan 110% tarkkaa se ei ole sekään. Tärkein työväline HYVÄ PESSELI, ei halpa, vaan kunnollinen rajain, ja erilevyisiä eri tarpeeseen, niin hyvä tulee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi2432201Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151440Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141406Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko3711255Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t21978Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist176877Ensi viikolla tulen takaisin
Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin19816- 75762
Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.57746Oon varma siitä
Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä101685