mä tuun hulluks!! mulla on tosi vaikee atooppinen ihottuma ollu pienestä asti. Oon nyt 19 vuotias ja mulla on voimat täysin loppu tän hoitamisessa. Mun ihoni hilseilee ihan saakelisti joka puolelta ja nyt mä oon kauttaaltani jossain ihotulehdusessa. Mulla on antibiootti kuuri päällä mut se ei tunnu tehoavan!
mun ihossa on pistelevää kipua koko ajan ja se itkettää. Isoveli viä kiusaa ja kertoo vitsejä mun ihosta eikä se nää kuin paljon se satuttaa mua. Viimeks olin purskahtaa itkuun kaikkien eessä kun veli luuli olevansa niin hiton hauska koomikko kun keksi vitsejä mun sairaudesta, pahinta oli ku kaikki nauroi...
onko jossain kohtalotovereita ku olo on niin yksinäinen ja masentunu?
olis mukavaa kuulla miten muilla atoopikoilla menee.
paha atopiani...
7
1183
Vastaukset
- kokeiltu
PROTOPIC-voidetta? Itse olen saanut siitä avun.
Lisätietoja voit katsoa vaikka os. www.yliopistonapteekki.fi.- Mimmu
Piipahdappa tuolla http://www.atopialiitto.fi/ osoitteessa, siellä voit jutella vapaasti samoista iho-oireista kärsivien kanssa ja häpeämättä mitään. Ole hyvä vaan =)
- atoopikko
..oli iho ihan kauhean pahana, täynnä ns. tulehduspesäkkeitä joiden takia olin kauheassa kutinakierteessä eikä mikään enää auttanut. Menin ihotautilääkärille ja hän määräsi minulle Fucicort-voidetta. Laitoin sitä pahimpiin paikkoihin muutaman kerran päivässä ja tulehduspesäkkeet alkoivat hävitä =) Nyt rasvailen itseäni vain ahkerasti Essex lotionilla (reseptillä) ja silloin tällöin sipaisen Fucicortia jos sille tuntuu.
En olisi minäkään uskonut että iho paranee...mutta kyllä vain =)Voi kun ikävää!Olen varmaankin hoilottanut tätä jo yli miljoona kertaa täällä mutta oletko atopialiiton jäsen?Kannattaisi varmaankin liittyä saisit sieltä vertaistukea jaksamiseesi!Millä rasvalla olet hoitanut ihoasi?
- agu
Leena kirjoitti:
Voi kun ikävää!Olen varmaankin hoilottanut tätä jo yli miljoona kertaa täällä mutta oletko atopialiiton jäsen?Kannattaisi varmaankin liittyä saisit sieltä vertaistukea jaksamiseesi!Millä rasvalla olet hoitanut ihoasi?
Juu, olen vasta liittynyt atopialiittoon. Mitä vertaistukia ne sitten oikeen tarjoo kun se on mulle viä vähän epäselvää?
Ennen käytin Neribase-perusvoidetta ja vaihdoin sen Apobase Cremeen ja Apobase Oily Cremeen. Lisäksi käytän Apolar voidetta jotta tulehdus lieventyisi, mutta yöllä kutina vaan pahenee.. en muista koska viimeks olisin nukkunut kunnolla.
Mulla kun on vielä sellanen ongelma että oon allerginen allergialääkkeille, jotka lievittää niitä oireita. Mulle ilmaantuu niistä nokkosihottumaa.
Kiitos kun jaksat vastailla :) - atoopikko
agu kirjoitti:
Juu, olen vasta liittynyt atopialiittoon. Mitä vertaistukia ne sitten oikeen tarjoo kun se on mulle viä vähän epäselvää?
Ennen käytin Neribase-perusvoidetta ja vaihdoin sen Apobase Cremeen ja Apobase Oily Cremeen. Lisäksi käytän Apolar voidetta jotta tulehdus lieventyisi, mutta yöllä kutina vaan pahenee.. en muista koska viimeks olisin nukkunut kunnolla.
Mulla kun on vielä sellanen ongelma että oon allerginen allergialääkkeille, jotka lievittää niitä oireita. Mulle ilmaantuu niistä nokkosihottumaa.
Kiitos kun jaksat vastailla :)Kun aikoinaan liityin atopialiittoon, sain postissa 2kg erilaisia rasvoja =) Kokeilepa ostaa apteekista Essex lotionia, minulle ainakin henk.koht toimii =)
atoopikko kirjoitti:
Kun aikoinaan liityin atopialiittoon, sain postissa 2kg erilaisia rasvoja =) Kokeilepa ostaa apteekista Essex lotionia, minulle ainakin henk.koht toimii =)
siitä löytyy tietoa tuolta atopialiiton sivuilta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.905469Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.553637Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j612995Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin462201Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.611976Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2961856- 471616
- 961501
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441397Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.91353