Naimisiin muslimin kanssa...?

suomityttö 85

AUTTAKAA!!! Kahden kuukauden seurustelun jälkeen uskalsin kysyä poikaystäväni uskontoa, hän on muslimi. Olemme kaukosuhteessa, poikaystävä asuu 3000 kilometriä etelämpänä. Itse en voisi kääntyä islamin uskoon, olen itsepäinen suomalainen nainen, jota ei alisteta eikä hunnun ja huivin alle piiloteta. Kotiäidiksi voisin alkaa tuossa viiden vuoden päästä, kun on ammatti jne., mutta kodissani ei koraanin mukaan elettäisi. Ja minähän en mekkaan päin kumarra. Poikaystävä toivoo, että menisimme naimisiin, hän siis ehkä olettaa, että käännyn tost vaan noin muslimiksi. Vai voivatko muslimi ja luterilainen mennä naimisiin..? Onko suhteellamme mitään tulevaisuutta?

54

8602

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JAJH

Muslimi voi ottaa vaimokseen (!) kristityn, kunhan tämä kääntyy islamiin. Poikkeuksia ei ole.

• Gohar

..käytännössä ihmiset elävät toisinaan ihan toisin kuin vaikkapa mitä Koraanissa sanotaan :)

• JAJH
        Gohar kirjoitti:

..käytännössä ihmiset elävät toisinaan ihan toisin kuin vaikkapa mitä Koraanissa sanotaan :)

Siksi onkin syytä islam-palstalla keskustella islamista, tuosta puhtaaksiviljellystä fasismin ilmentymästä, ei muslimeiksi itseään kutsuvista henkilöistä, jotka tekevät mitä milloinkin vedoten islaamiin ja Koraaniin asioissa, joilla ei ole niiden kanssa mitään tekemistä - kuten esimerkiksi sharialla.

• exrva

Kristyn naisen ei tarvitse kääntyä islamin uskoon mennessään naimisiin muslimimiehen kanssa.
        Muslimimies ei voi mennä naimisiin ateistin tai juutalaisen kanssa.
        Musliminainen voi mennä naimisiin vain muslimimiehen kanssa.
        Koraanin mukaan miehellä voi olla neljä vaimoa, mutta kaikkia on kohdeltava tasaveroisesti.Todella vaikeaa.
        Uskonnosta riippumatta suomen lainsäädäntö ei hyväksy moniavioisuutta.
        Koraani ei määrää naista hunnuttautumaan - sen tekee naisen isä tai puoliso.
        Minulla on monta naispuolista muslimiystävää, eikä uskonnossa ole sinällään mitään vikaa.
        Jokaisella on uskonnonvapaus, mutta olisi viisaampaa olla tyrkyttämättä sitä muille.
        Olisi myös viisasta elää myös pyhän kirjan oppien mukaan eikä lukea sitä itselleen mieluisalla tavalla.

• naimisiin

vain siksi, että pääsee Suomeen asumaan ja jos suostut, niin siinähän olet hellan ja nyrkin välissä.

Potki pois sellainen, joka ei suo mahdollisesti tulevalle vaimolleen niitä etuuksia joita itse haluat.

• suomityttö 85

... onhan mulla vielä mahdollisuus perääntyä... Tää on niin vaikeeta, kun toisaalta rakastan sitä, mut sit kuitenkaan en oo valmis tekemään mitään valtavia "uhrauksia" kuten uskonnon vaihtoa tai jäämistä nyrkin ja hellan väliin!!!

• naimisiin II
        suomityttö 85 kirjoitti:

... onhan mulla vielä mahdollisuus perääntyä... Tää on niin vaikeeta, kun toisaalta rakastan sitä, mut sit kuitenkaan en oo valmis tekemään mitään valtavia "uhrauksia" kuten uskonnon vaihtoa tai jäämistä nyrkin ja hellan väliin!!!

Sinulla on tasan kaksi vaihtoehtoa joko menet rakastamasi miehen kanssa naimisiin ja sen jälkeen teet niinkuin hänen uskonto haluaa tai tulet järkiisi ja etsit itsellesi miehen joka kunnioittaa tahtoasi.

Todennäköisesti, kun on näistä tapauksista lukenut, niin Sinä olet kotona lapsikatraan kanssa ja ukkosi pomppii muiden perässä ja siihen Sinulla ei ole nokankoputtamista -siis jos olet niin tyhmä, että suostut naimisiin hänen kanssaan.

• muslimin vaimo
        naimisiin II kirjoitti:

Sinulla on tasan kaksi vaihtoehtoa joko menet rakastamasi miehen kanssa naimisiin ja sen jälkeen teet niinkuin hänen uskonto haluaa tai tulet järkiisi ja etsit itsellesi miehen joka kunnioittaa tahtoasi.

Todennäköisesti, kun on näistä tapauksista lukenut, niin Sinä olet kotona lapsikatraan kanssa ja ukkosi pomppii muiden perässä ja siihen Sinulla ei ole nokankoputtamista -siis jos olet niin tyhmä, että suostut naimisiin hänen kanssaan.

Jos mies on uskoton,nainen voi ottaa eron.

• Veikko - setä
        muslimin vaimo kirjoitti:

Jos muhamettilainen eli islamilainen vaimo teoriassa ottaisi eron uskottomasta miehestään, niin kuka helkkari hänet sitten elättäisi?

Toista muhamettilaista eli murjaanimiestä ei ole. joka huolisi ja aivan samoin on länsimaisen moraalin omaksuneen, esimerkiksi kristityn kanssa. Kuka siis voisi edes kuvitella katsovansa murjaaninkin entistä eukkoa, joka kompastelee huiveissaan, ei omaa ammattia, on lapsiliudan äiti, täysin orjuutettu miehensä palvelija.

• Anonyymi
        muslimin vaimo kirjoitti:

Ja sitte luetaan taas lehdistä, miten kunniaa on loukattu ja pää irrotettu veitsellä…

• olette tavanneet?

joku nettituttavuus kenties???Olen ollut 15-vuotta naimisissa muslimin kanssa ja kuulun edelleen ev.lut.seurakuntaan, tosin en ole uskovainen. Uskonto ei ole ikinä ollut ongelma suhteessamme, eikä mieheni ole yrittänyt minua käännyttää. Lapsemme ovat muslimeita, koska näin sovimme jo ennen avioitumistamme. En usko, että uskonto on ongelma, jos parisuhde toimii.

• suomityttö 85

... Kreikassa, kun olin siellä lomalla. Sen jälkeen kävin tapaamassa häntä toisenkin kerran. Hän ei ole kreikkalainen kuitenkaan. Oletteko naimisissa?

• edellisessä
        suomityttö 85 kirjoitti:

... Kreikassa, kun olin siellä lomalla. Sen jälkeen kävin tapaamassa häntä toisenkin kerran. Hän ei ole kreikkalainen kuitenkaan. Oletteko naimisissa?

viestissä mainitsin, jo! 15-vuotta! Olin suurinpiirtein ikäisesi, kun tapasin mieheni!

• suomityttö 85
        edellisessä kirjoitti:

viestissä mainitsin, jo! 15-vuotta! Olin suurinpiirtein ikäisesi, kun tapasin mieheni!

... periaatteessa voisin mennä naimisiin muslimin kanssa eroamatta ev.lut. seurakunnasta ja liittymättä islamiin? Ja liittämättä mahd. joskus tulevia lapsiani islamin uskoon? Jos poikaystävä ei tähän suostu, on se byebye.. This is my life!

• poikaystäväsi
        suomityttö 85 kirjoitti:

... periaatteessa voisin mennä naimisiin muslimin kanssa eroamatta ev.lut. seurakunnasta ja liittymättä islamiin? Ja liittämättä mahd. joskus tulevia lapsiani islamin uskoon? Jos poikaystävä ei tähän suostu, on se byebye.. This is my life!

haluaa tulevista lapsistanne muslimeita, koska uskonto periytyy isän mukaan. Sinun ei tarvitse erota kirkosta, jos et sitä itse halua. Ja uskontosi ei ole ongelma poikaystävällesi? Muslimimieshän saa mennä naimisiin kristityn kanssa toisin kun musliminainen. Tunnen myös tapauksia, jossa isä muslimi, äiti kristitty ja lapset väestörek.päättävät itse, kun ovat siihen kyllin vanhoja.

• suomityttö 85
        poikaystäväsi kirjoitti:

haluaa tulevista lapsistanne muslimeita, koska uskonto periytyy isän mukaan. Sinun ei tarvitse erota kirkosta, jos et sitä itse halua. Ja uskontosi ei ole ongelma poikaystävällesi? Muslimimieshän saa mennä naimisiin kristityn kanssa toisin kun musliminainen. Tunnen myös tapauksia, jossa isä muslimi, äiti kristitty ja lapset väestörek.päättävät itse, kun ovat siihen kyllin vanhoja.

.. ei varmaankaan ole poikaystävälleni ongelma, ihmettelenkin, miksei hän ole edes kysynyt sitä multa! Ehkä hän ei noudata islamin oppeja niin tarkkaan, juo alkoholia (ei kännejä, mutta kuitenkin), syö mitä sattuu (luullakseni myös sianlihaa), en nähnyt hänen kertaakaan rukoilevan, jne... Meillä on kielimuuri, jonka vuoksi keskustelu puhelimitse on tosi vaikeeta :(

• avioliittokaan
        suomityttö 85 kirjoitti:

.. ei varmaankaan ole poikaystävälleni ongelma, ihmettelenkin, miksei hän ole edes kysynyt sitä multa! Ehkä hän ei noudata islamin oppeja niin tarkkaan, juo alkoholia (ei kännejä, mutta kuitenkin), syö mitä sattuu (luullakseni myös sianlihaa), en nähnyt hänen kertaakaan rukoilevan, jne... Meillä on kielimuuri, jonka vuoksi keskustelu puhelimitse on tosi vaikeeta :(

ei varmasti ole ajankohtainen tällä hetkellä? Kerroit, että olet tavannut poikaystäväsi Kreikassa? Onko hän kenties Kosovon albaani, vai? Mistä Kreikkaan rantautunut? Älä hätiköi, aika näyttää, mihin suuntaan suhteenne menee. Itse elin kaukosuhteessa muutaman vuoden ennenkuin avioiduin mieheni kanssa ja se oli oikein opettavaista aikaa. Varsinkin nuoret muslimimiehet, eivät ole kovinkaan tunnollisia uskontonsa suhteen, mutta kun/jos rupeatte perhettä perustamaan kannattaa asiat puhua kunnolla halki ennen päätöksiä. Älä kuitenkaan tyrmää alkanutta suhdetta sen takia, että poikaystäväsi on muslimi. Musliminkin kanssa VOI ONNISTUA!!! ;)

• s81
        suomityttö 85 kirjoitti:

Kerroit että teillä on suhteessanne kielimuuri. Sanotaan, että rakkaus on kansainvälinen kieli, eikä sanoja tarvita. Arkielämässä, parisuhteen hoidossa ja tunteiden ilmaisussa tarvitsette kuitenkin yhteistä kieltä. Keskittykää nyt ensin vaikkapa kielimuurin poistamiseen ja toisiinne tutustumiseen, ennen kuin avioliitosta on puhetta. Olet jo 20-vuotias ja tuskin elelet missään teinitytön ruusunpunaisissa päiväunissa. Jäitä hattuun ja jalat maahan. Onnea elämääsi ja suhteisiisi.

• kotimaisen kohta naiva

"Lapsemme ovat muslimeita, koska näin sovimme jo ennen avioitumistamme"

Kumman usein se on suomalainen, joka tässäkin asiassa antaa myöten:-(

• Wahida
        suomityttö 85 kirjoitti:

tunnen kristiläisiä naisia jotka menivät naimisiin muslimin kanssa, tuli avioero. Lapset sai kristin opin tai msulimin opin, mitä äiti itse haluaa.
        mutta tunnen kans niitä jotka vieläkin ovat naimisissa, ja lapset elää normaalisti. ei ole huiveja eikä mitään.
        pitää katsoa henkilöä mimmonen hän on.

• Wahida
        suomityttö 85 kirjoitti:

muista nyt että vaan koska on muslimi, se ei tarkota että hän on "kunnon" muslimi. voit olla muslimi ja elää kun toiset.
        jos muslimi juo, niin automaattisesti hän ei saa rukoilla, koska on "likanen".
        muista kans että on kristin uskossa olevia paskoja jotka eivät noudata mitä Jumala käskee. Onko he muka parempia entä jos muslimi syö sikaa?

mulla oli naapuri jolla oli kaksi lasta ja mies. He eivät rukoile, syö sikaa, juo alkoholia, ei pidä rättiä. ovat siltikin muslimeja.

mulla on toinen naapuri joka kans ei rukoile, syö sikaa juo alkoholia eikä pidä rättiä. tämä on kristin uskossa.

eroja ei ole siis.

• Veikko - setä
        suomityttö 85 kirjoitti:

Jos menet avioliittoon muslimin kanssa, ainoa toteutuva asia lasten uskonnon osalta on islamilaisuus. Kuten aikaisemmin oli esillä, muhamettilainen voi mennä naimisiin kristityn kanssa vain, mikäli lapsista tulee murjaaneja.

Ihan kaikkia kiiltokuvatarinoita ei kannata uskoa. Näitä skandinaavi- ja suomityttöjä tavoittelevia rantapoikia on Välimeren rannat puolillaan.

• Hebron
        Wahida kirjoitti:

muista nyt että vaan koska on muslimi, se ei tarkota että hän on "kunnon" muslimi. voit olla muslimi ja elää kun toiset.
        jos muslimi juo, niin automaattisesti hän ei saa rukoilla, koska on "likanen".
        muista kans että on kristin uskossa olevia paskoja jotka eivät noudata mitä Jumala käskee. Onko he muka parempia entä jos muslimi syö sikaa?

mulla oli naapuri jolla oli kaksi lasta ja mies. He eivät rukoile, syö sikaa, juo alkoholia, ei pidä rättiä. ovat siltikin muslimeja.

mulla on toinen naapuri joka kans ei rukoile, syö sikaa juo alkoholia eikä pidä rättiä. tämä on kristin uskossa.

eroja ei ole siis.

Tiedätkö, mikä on ero kristinuskoisella, uskovaisella ja nimikristityllä?

• Wahida
        Hebron kirjoitti:

Tiedätkö, mikä on ero kristinuskoisella, uskovaisella ja nimikristityllä?

ei se kyll tässä tapauksessa auta missä uskossa olet.

• SUPO

Onnittelut olette kasvattaneet mahdollisia terroristeja Suomeen. Kun vaakalaudalla on joko Suomi tai islam teidän lapset alkavat räjäytellä paikkoja ja julistaa pyhää sotaa.

• Hebron
        Wahida kirjoitti:

ei se kyll tässä tapauksessa auta missä uskossa olet.

Hyvä ystävä, et lainkaan vastannut kysymykseeni.

• Anonyymi
        poikaystäväsi kirjoitti:

Usko ei periydy.se lähtee sydämmestä.

• jiku

Kuulostaa siltä kuin tämä olisi keksitty juttu.
      En usko ,että kukaan voisi rakastua kaukosuhteessa.
      Luultavasti ette ole edes tavanneet, tai jos olette tavanneet ,niin kuinka monta päivää ja miksi hän oli täällä?
      Olet joko yksinkertainen tai tarinan keksijä.

• suomityttö 85

Emme rakastuneet kaukosuhteessa, vaan kun olin lomalla Kreikassa!! Sen jälkeen tein uuden loman ja asuin kaksi viikkoa hänen luonaan. Sitten tulin Suomeen, ja pidämme yhteyttä päivittäin. Juttu ei ole keksitty!! Onneksi :), heh.

• muslimin vaimo
        suomityttö 85 kirjoitti:

Emme rakastuneet kaukosuhteessa, vaan kun olin lomalla Kreikassa!! Sen jälkeen tein uuden loman ja asuin kaksi viikkoa hänen luonaan. Sitten tulin Suomeen, ja pidämme yhteyttä päivittäin. Juttu ei ole keksitty!! Onneksi :), heh.

voi menna muslimin kanssa naimisiin eika tervitse kaantya muslimiksi.
        Olen kristitty naimissa muslimin kanssa ja asunut hanen kotimaassaan kymmenet vuodet.
        En asunut hanen kanssaan ennen naimisiin menoa,matkustin hanen kotimaahansa tutustuin koko perheeseen,silla et nai muslimia yksin vaan hanen koko sukunsa,niitten kanssa on tultava toimeen ja heidan pitaisi hyvaksya sinut miniakseen.
        Olen sairaanhoitaja tyoskentelin mieheni veljien omistamassa sairaalassa noin 4kk.ennen naimisiin menoani.
        Tutustu hanen kotimaahansa ja perheeseen ennen avioliittoasi.

• jiku
        suomityttö 85 kirjoitti:

sinun kannattaa ottaa selvää islamista. Se on niin paha ja keskiaikainen uskonto, että kannattaa varoa.
        Ei varmaankaan miehessä ole sinänsä vikaa jos hän on ulkomaalainen, mutta kulttuuri ja uskonto ihmisen aivoissa tekee tällaisesta henkilöstä omanlaisensa.

Et koskaan voi tulla onnellliseksi muslimin kanssa, varsinkin jos arvostat omaa vapauttasi ja ajattelet sitä asiaa jo uhkaavana. Hälytyskellot siis soivat jo päässäsi... kuuntele sitä...

Jotkut harvat siinä onnistuu, mutta he ovatkin sen luonteisia, että nauttivat alistumisesta..eräänlaisia masokisteja tai muuten heikolla itsetunnolla olevia naisia.

Maailmassa on lukuisia tarinoita esim. lasten asemasta eron hetkellä, suurin osa erikulttuurisesta liitosta syntyneet lapset joutuvat miehelle, varsinkin jos on kysymyksessä muslimi.Olisitko sinä valmis siihen?

Olet nuori, sinulle löytyy varmasti monta suomalaista miesehdokasta. "Rakastuminen" on eräänlainen psyykkinen tila jolloin ihminen ei voi ajatella järkevästi. Sen monet tietää, mutta hurmos on niin voimakas, että sitä on vaikea vastustaa ...ymmärrän...

Kannattaa kuitenkin vaikka jutella jonkun esim. ystävän kanssa ja varsinkin jonkun vanhemman henkilön kanssa joka on jo kokenut elämässään kaikenlaista (ei välttämättä samaa asiaa, vaan "nähnyt elämää")

Islamin opiskelun voit aloittaa vaikka tältä palstalta selaamalla vanhempia viestiketjuja. Se antaa jo jonkinlaisen suunnan, vaikka valitettavasti monet negatiiviset totuudet on sensuroitu. Netistä löytyy lukuisia linkkejä joita voit selailla. Älä usko siihen, mitä koraanissa sanotaan naisten oikeuksista, ne eivät pidä paikkaansa tosielämässä.

Muista myös se ,että muslimimies on aina muslimi ja hän tulee sen sinulle varmasti näyttämään myöhemmässä vaiheessa. Aina aluksi he osaavat olla mieliksi... se kuuluu stragediaan.

Hyvää jatkoa ja unohda se muslimi!!!!!

• suomityttö 85
        jiku kirjoitti:

sinun kannattaa ottaa selvää islamista. Se on niin paha ja keskiaikainen uskonto, että kannattaa varoa.
        Ei varmaankaan miehessä ole sinänsä vikaa jos hän on ulkomaalainen, mutta kulttuuri ja uskonto ihmisen aivoissa tekee tällaisesta henkilöstä omanlaisensa.

Et koskaan voi tulla onnellliseksi muslimin kanssa, varsinkin jos arvostat omaa vapauttasi ja ajattelet sitä asiaa jo uhkaavana. Hälytyskellot siis soivat jo päässäsi... kuuntele sitä...

Jotkut harvat siinä onnistuu, mutta he ovatkin sen luonteisia, että nauttivat alistumisesta..eräänlaisia masokisteja tai muuten heikolla itsetunnolla olevia naisia.

Maailmassa on lukuisia tarinoita esim. lasten asemasta eron hetkellä, suurin osa erikulttuurisesta liitosta syntyneet lapset joutuvat miehelle, varsinkin jos on kysymyksessä muslimi.Olisitko sinä valmis siihen?

Olet nuori, sinulle löytyy varmasti monta suomalaista miesehdokasta. "Rakastuminen" on eräänlainen psyykkinen tila jolloin ihminen ei voi ajatella järkevästi. Sen monet tietää, mutta hurmos on niin voimakas, että sitä on vaikea vastustaa ...ymmärrän...

Kannattaa kuitenkin vaikka jutella jonkun esim. ystävän kanssa ja varsinkin jonkun vanhemman henkilön kanssa joka on jo kokenut elämässään kaikenlaista (ei välttämättä samaa asiaa, vaan "nähnyt elämää")

Islamin opiskelun voit aloittaa vaikka tältä palstalta selaamalla vanhempia viestiketjuja. Se antaa jo jonkinlaisen suunnan, vaikka valitettavasti monet negatiiviset totuudet on sensuroitu. Netistä löytyy lukuisia linkkejä joita voit selailla. Älä usko siihen, mitä koraanissa sanotaan naisten oikeuksista, ne eivät pidä paikkaansa tosielämässä.

Muista myös se ,että muslimimies on aina muslimi ja hän tulee sen sinulle varmasti näyttämään myöhemmässä vaiheessa. Aina aluksi he osaavat olla mieliksi... se kuuluu stragediaan.

Hyvää jatkoa ja unohda se muslimi!!!!!

Samaan sanoo myös äitini. Ja olen niin nuori, että kuuntelen muita mielelläni, vaikka elänkin omaa elämääni.. Onneksi välimatka poikaystävääni on pitkä! Ehdin miettiä rauhassa :) Ja luonteeltani en ole lainkaan alistuvainen, eli avioliitosta muslimin kanssa voisi tulla vain taistelua...

• Gohar
        suomityttö 85 kirjoitti:

Samaan sanoo myös äitini. Ja olen niin nuori, että kuuntelen muita mielelläni, vaikka elänkin omaa elämääni.. Onneksi välimatka poikaystävääni on pitkä! Ehdin miettiä rauhassa :) Ja luonteeltani en ole lainkaan alistuvainen, eli avioliitosta muslimin kanssa voisi tulla vain taistelua...

hyvä että kuuntelet neuvoja, se on viisaan ja fiksun ihmisen merkki, mutta muista pitää pieni suodatin päällä kuitenkin :) esimerkiksi tuon jikun viesti oli aikas kärjistetty...Ei se ihan noinkaan mene, että kaikki naiset olisi alistettuja masokisteja,hih...Kyllä meillä ainakin minä olen neljänseinän sisällä pomo ja se se salaisuus onkin, miksi niin monta miljoonaa naista "alistuu" muslimiliittoon...Koska nainen on nainen,äiti, isoäiti,sisko,vaimo...ja kaikkea tuota Islamissa kunnioitetaan suuresti :) Jokainen ihminen on yksilö,ihan omanlaisensa, niin kuin poikaystäväsikin, vain hänen oma olemuksensa,uskomuksensa ja tapansa kohdella sinua ratkaisee, ei sillä ole merkitystä,mikä on uskonnoltaan ja kulttuuritaustaltaan. Mutta harkitse toki vielä, anna ajan kulua ja katso mitä tapahtuu, nauti tästä hetkestä ja rakastumisen tunteesta ihan rauhassa, sillä se mikä tapahtuu, sitten tapahtuu,tulevia on turha murehtia liikaakaan. Ja tietenkin pidät oman pääsi sen suhteen, ettet alistu mihinkään mitä et itse halua, kenenkään naisen ei pitäisi koskaan alistua miehen vallan alle niin, että joutuu tekemään ja olemaan vastoin omaa tahtoaan ja hyvinvointiaan, tietenkin teet sen selväksi poikaystävälle ja jos hän sen hyväksyy normaalina asiana, niin sitten tiedät hänestä jo taas paljon enemmän :)
        Ja noille jotka naureskelevat etäsuhteille ja ettei netissä voisi rakastua jne. heistä ei kannata välittää; luin tässä taannoin jonkun tutkimuksen ( valitettavasti en muista enää mistä) jossa todettiin kirjeenvaihdon ( ja nykyään siis internetin) olevan loppujen lopuksi oikein hyvä paikka tutustua ja rakastua, mikäli kumpikin osapuoli on rehellinen,koska silloin vastapuoli rakastuu nimenomaan toisen ajatuksiin,mielipiteisiin ja sisempään olemukseen,eikä ihastu ensinmäiseksi vain ulkonäköön. Niin tai näin, onhan niitä lukematon määrä onnellisia pareja,jotka ovat löytäneet toisensa "virtuaalimaailmasta"

• jiku
        Gohar kirjoitti:

hyvä että kuuntelet neuvoja, se on viisaan ja fiksun ihmisen merkki, mutta muista pitää pieni suodatin päällä kuitenkin :) esimerkiksi tuon jikun viesti oli aikas kärjistetty...Ei se ihan noinkaan mene, että kaikki naiset olisi alistettuja masokisteja,hih...Kyllä meillä ainakin minä olen neljänseinän sisällä pomo ja se se salaisuus onkin, miksi niin monta miljoonaa naista "alistuu" muslimiliittoon...Koska nainen on nainen,äiti, isoäiti,sisko,vaimo...ja kaikkea tuota Islamissa kunnioitetaan suuresti :) Jokainen ihminen on yksilö,ihan omanlaisensa, niin kuin poikaystäväsikin, vain hänen oma olemuksensa,uskomuksensa ja tapansa kohdella sinua ratkaisee, ei sillä ole merkitystä,mikä on uskonnoltaan ja kulttuuritaustaltaan. Mutta harkitse toki vielä, anna ajan kulua ja katso mitä tapahtuu, nauti tästä hetkestä ja rakastumisen tunteesta ihan rauhassa, sillä se mikä tapahtuu, sitten tapahtuu,tulevia on turha murehtia liikaakaan. Ja tietenkin pidät oman pääsi sen suhteen, ettet alistu mihinkään mitä et itse halua, kenenkään naisen ei pitäisi koskaan alistua miehen vallan alle niin, että joutuu tekemään ja olemaan vastoin omaa tahtoaan ja hyvinvointiaan, tietenkin teet sen selväksi poikaystävälle ja jos hän sen hyväksyy normaalina asiana, niin sitten tiedät hänestä jo taas paljon enemmän :)
        Ja noille jotka naureskelevat etäsuhteille ja ettei netissä voisi rakastua jne. heistä ei kannata välittää; luin tässä taannoin jonkun tutkimuksen ( valitettavasti en muista enää mistä) jossa todettiin kirjeenvaihdon ( ja nykyään siis internetin) olevan loppujen lopuksi oikein hyvä paikka tutustua ja rakastua, mikäli kumpikin osapuoli on rehellinen,koska silloin vastapuoli rakastuu nimenomaan toisen ajatuksiin,mielipiteisiin ja sisempään olemukseen,eikä ihastu ensinmäiseksi vain ulkonäköön. Niin tai näin, onhan niitä lukematon määrä onnellisia pareja,jotka ovat löytäneet toisensa "virtuaalimaailmasta"

Olet Gohar nimenomaan neljän seinän pomo... siihen se jää. on myös eri asia verrata nettiseurustelua kuin muslimin kanssa seurustelua.
        Olen toki sitä mieltä, että ihmiset on erilaisia ja voi löytyä myös hyvä muslimimies, mutta pitää ottaa huomioon se mistä jo puhuin eli uskonnon ja kulttuurin aivopesty ihminen ei ole "viaton".Se on juuri se suurin ansa mihin nainen voi langeta.

Ei pidä myöskään yleistää sitä jos muutama on Suomessakin onnistunut.. jos sinulla on hyvin niin onnea vaan:)
        On se kuitenkin erittäin harvinaista. Myös se on harvinaista, että mies ei pakottaisi naistaan muslimiksi. Olen valitettavasti nähnyt monta tapausta joissa on näin käynyt.Vaikka nainen on aluksi vannonut sukulaisilleen ja ystävilleen ,että minä en käänny... valitettavasti näin on kuitenkin käynyt ja siinä samassa on vanhat ystävät jätetty ja jopa vanhemmat...

Niin, että olet oikeassa kun hyväksyit sen , että pitää todella miettiä, mutta parempi olisi tässä vaiheessa kun juttu on vielä nuori jättää koko juttu.Se on myöhemmin vaikeampaa kun suhde etenee.

• Gohar
        jiku kirjoitti:

Olet Gohar nimenomaan neljän seinän pomo... siihen se jää. on myös eri asia verrata nettiseurustelua kuin muslimin kanssa seurustelua.
        Olen toki sitä mieltä, että ihmiset on erilaisia ja voi löytyä myös hyvä muslimimies, mutta pitää ottaa huomioon se mistä jo puhuin eli uskonnon ja kulttuurin aivopesty ihminen ei ole "viaton".Se on juuri se suurin ansa mihin nainen voi langeta.

Ei pidä myöskään yleistää sitä jos muutama on Suomessakin onnistunut.. jos sinulla on hyvin niin onnea vaan:)
        On se kuitenkin erittäin harvinaista. Myös se on harvinaista, että mies ei pakottaisi naistaan muslimiksi. Olen valitettavasti nähnyt monta tapausta joissa on näin käynyt.Vaikka nainen on aluksi vannonut sukulaisilleen ja ystävilleen ,että minä en käänny... valitettavasti näin on kuitenkin käynyt ja siinä samassa on vanhat ystävät jätetty ja jopa vanhemmat...

Niin, että olet oikeassa kun hyväksyit sen , että pitää todella miettiä, mutta parempi olisi tässä vaiheessa kun juttu on vielä nuori jättää koko juttu.Se on myöhemmin vaikeampaa kun suhde etenee.

Ei saa yllyttää - suuntaan eikä toiseen :)
        Minä tiedän olevani vähän jäävi tässä asiassa -olen syntynyt muslimiksi,kasvanut moku perheessä,naimisissa muslimin kanssa, mutta kun niin paljon minä olen nähnyt ihan päinvastaisiakin tapauksia kuin mitä sinä esität: kääntyipä tässä ihan vähän aikaa sitten parhaan ystäväni veli mormoniksi ( oli siis myös syntymä muslimi) koska rakastui niin paljon mormoni tyttöön,joka ei missään nimessä aikonut vaihtaa uskoaan. Sitä vain yritän sanoa, että jokainen ihminen on yksilö, nuoret muslimit harvemmin ovat mitään "aivopestyjä" pökkelöitä, vaan tunteet,rakkaus,itsellinen ajattelu on myös näiden ihmisten ominaisuus :)

• KatriKoo
        suomityttö 85 kirjoitti:

Älä tyttöriepu innostu liikaa muutamasta panokerrasta ja rantaromanssiin kuuluvista lepertelyistä. Ne on tarkoitettu vain lomanaimisen lämmittelypuheiksi. Ymmärrä asian oikea laita. Käy myös HIV-testissä, siellä kun on tapana kaikenlaista!

Mikäli äijä alkaa tunkea Suomeen, ymmärrä sen tarkoittavan sitä, että hän ja myöhemmin hänen (vaimonsa ja) muu sukunsa tulee loisimaan luoksesi ja merkityksesi on OLESKELULUVAN SAANTI.

• Gohar

Kannattaa kiireen vilkkaa ottaa selvää,mitä poikaystäväsi olettaa ja odottaa sinun tekevän? Jos haluaa sinun kääntyvän muslimiksi niin varmaan sitten itse tiedät, miten toimit. Mutta paljon on sekaliittoja, joissa ei uskonnolla ole yhtään mitään merkitystä (itse sellaisessa perheessä kasvaneena) ja hyvin toimii, moni ihminen on tänä päivänä niin "maallistunut", oli sitten kristitty tai muslimi, ettei välitä yhtään mitään,mitä uskontokuntaa toinen edustaa.
      Mutta tuollaiset seikat luonnollisesti pitää selvittää ennenkuin edes suunnittelee naimisiin menoa, ettei tee mitään mitä joutuu katumaan vain hetken mielijohteesta.

• suomityttö 85

.. asiallisesta vastauksestasi! :)

• paperit

ja luvat kunnossa Kreikassa? Se kertoo jo aika paljon? Varo ettei sinua höynäytetä...Avioituminen ei ole tae oleskeluluvalle näinä päivinä ja varsinkin, jos kyseessä on pika-avioituminen, olette suurennuslasin alla! Minkä ikäinen poikaystäväsi on? Mistä maasta hän on lähtöisin?

• vielä

ja missä hän haluaa asua tulla suomeen ...miksi?Meneekö naimisiin vai saadakseen jäädä tänne vai oletko valmis asumaan miehesi maassa jos hän haluaa niin tai jos saa suomesta karkoituksen.Jos miehelläsi ei ole oleskelulupaa jo valmiina niin sen odottaminen vie aikaa ja olet velvollinen avioliittosi kautta tai kutsujana elättämään hänen.Jos miehesi ei satu olemaan varakas.Ennemmin tai myöhemmin miehesi varmasti haluaa olla perhettään lähellä tai jopa muuttaa kotimaahansa.Oletko ajatellut sitä?Ota selvää tarkkaan islamista ja teidän molempien tavoitteista elämässä ja uskonnossa.Ja iän karttuessa monet alkavat pelkäämään Allahia ja harjoittaa islamia.Käy islamoppaan ja esim. www.zawaj.com =avioliitto sivuilla niitten alta löytyy myös linkkejä.
        Ja jos miehesi on ns.vapaamielinen ei kummoisenpia ristiriitoja luulisi tulevan.Lue hieman myös mitä laki ja muu viranomaistahosanoo tulevan miehesi asemasta suomessa.Ettei tule yllätyksiä.

• muslimin vaimo
        vielä kirjoitti:

ja missä hän haluaa asua tulla suomeen ...miksi?Meneekö naimisiin vai saadakseen jäädä tänne vai oletko valmis asumaan miehesi maassa jos hän haluaa niin tai jos saa suomesta karkoituksen.Jos miehelläsi ei ole oleskelulupaa jo valmiina niin sen odottaminen vie aikaa ja olet velvollinen avioliittosi kautta tai kutsujana elättämään hänen.Jos miehesi ei satu olemaan varakas.Ennemmin tai myöhemmin miehesi varmasti haluaa olla perhettään lähellä tai jopa muuttaa kotimaahansa.Oletko ajatellut sitä?Ota selvää tarkkaan islamista ja teidän molempien tavoitteista elämässä ja uskonnossa.Ja iän karttuessa monet alkavat pelkäämään Allahia ja harjoittaa islamia.Käy islamoppaan ja esim. www.zawaj.com =avioliitto sivuilla niitten alta löytyy myös linkkejä.
        Ja jos miehesi on ns.vapaamielinen ei kummoisenpia ristiriitoja luulisi tulevan.Lue hieman myös mitä laki ja muu viranomaistahosanoo tulevan miehesi asemasta suomessa.Ettei tule yllätyksiä.

Neuvosi ovat hyvia.
        Otin heti alussa selville esm,kuinka vanha mies on,mita han tekee tyokseen.Oliko vaimoja kotona.On HYVIN TARKEATA etta mies pystyy elattamaan vaimonsa ja perheensa kunnolla.Missa aijotto asua?
        Mieheni kirjoitti perheelleen, etta haluaa menna kanssani naimisii,ei se ollut heille mikaan ilosanoma,olivat jo kosineet maan tavan mukaan naista ja odottivat mieheni menevan katsomaan hanta.Miehenu kuitenkin ilmoitti ettei han halua naida ketaan muuta kuin minut,joten perheen oli peruttava edellinen kosiminen.
        Sitten sovittiin nain,mina matkustan katsastamaan suvun ja maan kulttuurin ym,ja pidanko perheesta vai en ja he minusta.
        Kaikki sujui hyvin eika ole suurenpia probleemeja ollut,olen ollut tyossa koko ajan,joten olin itsenainen.
        Sinun pitaa tutustua tulevan miehesi kotimaahan ja sen kulttuuriin ennen lopullista paatostasi.
        pida paasi kylmana.

• tietäjä!!!

Tuon parempaa päätöstä et elämässäsi tule ikinä tekemään. Koraanin mukaan miehellä on lupa ottaa 4 vaimoa "Miehen on sallittu mennä naimisiin korkeintaan neljän naisen kanssa, edellyttäen että hän kohtelee heitä tasavertaisesti ja oikeudenmukaisesti. Jos hän ei kykene elättämään enempää kuin yhden vaimon tai pelkää, ettei voi olla oikeudenmukainen heidän välillään, hänen pitäisi pysyä yksivaimoisena" Itse tiedän 2 tapausta pks jossa näin on käynyt ja suomalainen ei edes tiennyt. Koraanissa on ohjeistus naisen lyömiseen mikä " Jos ongelma liittyy vaimon käyttäytymiseen, hänen aviomiehensä voi kehottaa häntä ja vedota syyhyn. Monissa tapauksissa, tämä toimenpide on todennäköisesti riittävä. Tapauksissa, joissa ongelma jatkuu, aviomies voi ilmaista tyytymättömyytensä toisella rauhanomaisella tavalla, nukkumalla eri sängyissä vaimon kanssa. On silti tapauksia, joissa vaimo jatkaa harkittua väärin kohtelua ja ilmaisee halveksuntansa miehelleen ja välinpitämättömyyttään velvollisuuksiaan kohtaan. Avioeron sijasta, aviomies voi turvautua toisenlaiseen toimenpiteeseen pelastaakseen avioliiton, ainakin joissakin tapauksissa.
      Sellainen toimenpide on tarkemmin kuvailta hellänä taputuksena vartaloon, mutta EI KOSKAAN KASVOIHIN, se tekee siitä enemmänkin symbolisen tavan kuin rangaistuksen.
      Tähän liittyvä Koraanin teksti:

"Mies on naisen pää, koska Jumala on toisia suosinut enemmän kuin (voimalla) kuin toisia, ja koska mies elättää vaimoaan. Hurskas vaimo on nöyrä, vartio siveyttään, koska Jumala on antanut sen vartioitavaksi. Jos pelkäätte vaimonne olevan uppiniskainen, varoittakaa häntä (ensin), välttäkää häntä vuoteessa (seuraavaksi) ja lyökää (taputus) heitä (kevyesti), mutta jos hän sitten tottelee, älkää ahdistako häntä enää. Jumala on Korkea, Mahtava." (Koraani 4:34)".

• ..damus:)

Se,joka on kerrankin nähnyt onnen hohteen rakastetun kasvoilla,tietää,ettei ihmisellä voi olla suurempaa kutsumusta kuin tuon hohteen luominen lähimmäisten kasvoille...mutta kun ajattelemmekin sitä onnettomuutta ja pimeyttä,jolla pelkkä olemassaolomme täyttää tiellemme osuneiden ihmisten mielet,sydämemme vuotaa verta.A.Camus

• Wahida

koranin mukaan SAA mies mennä naimisiin kristin tai juutalaisen kanssa. ja sinä saat mennä muslimin kanssa.

mutta
      älä IKINÄ käänny uskontoon jätkän takia. Onko jätkä Jumala vai? ajattele vähän.

olen kans itsepäinen. en muuttunut muslimiksi ennenkuin itse halusin. kukaan ei mua ikinä pakottanut. islami kieltää että pakotta uskontoa jollekin.

islami ei kiellä naista mennä töihin. saat tehdä töitä kuinka paljon itse haluat. sun ei edes tarvi antaa rahoja ukolle jos et halu. saat tehdä niillä mitä ite haluat!

Muista että Jumala sanoo että se on suuri synti mennä toisen kanssa sänkyyn ennenkun on naimisissa. Muista kanssa että avioeron saa ottaa jos mies on huono.

jos halut kysyä lisää niin kirjota [email protected]

• M@k3

Yksinkertaisesti osoitat hänelle, että islam on huijausta ja allah ei ole jumala.

Apuja hommaan löytyy esim täältä.

http://www.apostatesofislam.com/

Ja sitten kun hän on ateisti, niin uskonto ei tule enää pilaamaan suhdettanne/elämäänne.

• Resophonic

Koska ymmärrettävästä syystä ja täysin järkeillysti et ole valmis ottamaan osaksesi koraanin selkeästi määrittelemää roolia, pitää tämän kaukaisen poikaystäväsi siis kääntyä kristityksi. Jos hän todella rakastaa sinua, niin tuohan ei ole (periaatteessa) mikään ongelma. Käytännössä tilanne kuitenkin näyttää tältä, että kuten joku tuossa jo aiemmin totesi, koraani sallii muslimin (miehen) ottaa vaimokseen kafir -nainen (kääntyy: vääräuskoinen koira), edellyttäen että nainen kääntyy muslimiksi. Koraanissa ei kuitenkaan viitata siihen, että kuinka tulisi menetellä jos muslima (muslimitar) päättää ottaa puolisokseen kafir -miehen... Islamista toiseen uskontoon kääntyvälle koraani puhuu harvinaisen jyrkkää ja suoraa kieltä, eli langettaa käännynnäisille selkeän kuolemantuomion.

Täällä pohjolassa on paljon noita etnopopulistisia pseudo-suvaitsevaisia neo-muslimeita, jotka ovat vetävinään jotakin näennäisen maltillista islamin linjaa. Käytännössä moinen haihattelu on harvinaisen lapsellista ja kaukana siitä mitenkä islamia todellisuudessa harjoitetaan ja mitä se aivan varsinaisesti on... Älä unohda, että islam sellaisenaan on YK:n ihmisoikeusjulistuksen antiteesi.

• Suomipoika67

Luin tässä mielenkiinnolla muiden lähettämiä viestejä ja huomaan että neuvoja riittää,musta sun pitää kuitenkin itse kuunnella sydäntäsi ja miettiä mikä on oikeen ja mikä väärin ja mihin kaikkeen sitä on valmis ryhtymään rakkauden takia ja miten paljon oikeesti sä tunnet tätä kaveria kohtaan.Itse olen joskus seurustellut musliminaisen kanssa ja meillä meni kaikki hyvin vaikka eroon päädyttiinkin.Eikä sillä asialla ollut mitään uskonnon kanssa tekemistä.Se on surullista kun ihmiset ovat ennakkoluuloisia toisiaan kohtaan milloin mistäkin syystä.Jokainen ihminen on kuitenkin yksilö uskonnosta tai ihonväristä riippumatta ja sellaisena pitäis myös kohdella.Toivotan kuitenkin onnea sulle ja että ratkaisu löytyisi tilanteeseen.Onhan se ihanaa olla kuitenkin rakastunut,vai mitä.Ja ne jotka sitä onnea ei ole kohdanneet niin mielellään sulle täällä neuvoja varmaan antaa.

• suomityttö 85

Kiitos teille ihanille ihmisille, jotka laitoitte asiallisia vastauksia

• naivi idiootti

Yksikään omilla aivoilla ajatteleva nainen ei avioidu muslimimiehen kanssa joka muuten halventaa ei muslimeja sanalla "vääräuskoinen"..

Ottaisit hieman selvää muslimimiesten ajatuksia esim
      -tasa-arvosta
      - naisten oikeuksista....

Hoh hoijaa...

• _N_

Olen ollut muslimin kanssa naimisissa 3v.hän ei ikinä ole ehdottanut että minun pitäisi kääntyä muslimiksi,en kuulu kirkkoon.
      hänen perheensä hyväksyy minut,vaikka en ole muslimi.
      Käymme molemmat töissä,mieheni haluaa että myös minä käyn töissä.teemme molemmat kotitöitä tasapuolisesti,käyn bilettämässä omien kavereiden kanssa,käymme myös
      yhdessä.mieheni on aasiasta.
      että ei aina muslimin vaimona joudu hellan ja nyrkin väliin.mutta en ole sinisilmäinen,tuttavapiirissä on naisia joita heidän muslimimiehet kohtelevat ikävä kyllä huonosti.

• Anonyymi

Muslimi miehen vaimoksi länsimaalainen ja kristitty tyttö ei missään tapauksessa sovi.
      ellei käänny muslimiksi ja halua jolla on useita vaimoja ja olla miehensä orja ja tulla hakatuksi, jopa tapetuksi.

• Anonyymi

Ja sitten kun tajuaa tämän olematomuuven ja jättää muslimin, saakin katsella itselleen piilopaikan, kun noihin iletävyyksin ei saa kajota, nainen joutuu siis sit tuon ajojahiksi

Omaskin piireis on juuri tämönen tapaus meneillän ja tytsykkä joutui meneen maan alle
        - tuolla mies hompällä on ajatuksena nyt hokea OLET MINUN

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja sitten kun tajuaa tämän olematomuuven ja jättää muslimin, saakin katsella itselleen piilopaikan, kun noihin iletävyyksin ei saa kajota, nainen joutuu siis sit tuon ajojahiksi

Omaskin piireis on juuri tämönen tapaus meneillän ja tytsykkä joutui meneen maan alle
        - tuolla mies hompällä on ajatuksena nyt hokea OLET MINUN

Sepä se. Nainen on siellä miehen omaisuutta, ja koitappas naisena panna välit poikki ja erota.

• Anonyymi

No sano sille miehelle että voit mennä sen kanssa naimisiin mikäli pyyhit koraanilla perseesi ennen sitä.
      Suomi on tieteeseen nojaava hyvinvointivaltio eikä mikään uskonnollinen paskastania.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      19
      2490
    2. 148
      2224
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2152
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2109
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1684
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      387
      1593
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1516
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      279
      1394
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1379
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      130
      1356
    Aihe