Hommasin vm -03 C5 farkun, siinä on webasto asennettuna.
Täytyykö auton oman lämppärin asetuksia jotenkin muuttaa vai voiko pitää "AUTO" asennossa ja esim 21 astetta säädettynä?
Lisäksi, voiko webastoa käyttää apuna ajon aikana kovilla pakkasilla?
C5 ja webasto for dummies
7
1934
Vastaukset
- Kaitsu-02
... tuo Webasto on juuri sitä pakkaskelin lämpenemisnopeutusta varten. Lisävarusteena saa ajastimen. Muuten Webasto toimii "auton käskystä" tarvittaessa. Itse ei tarvitse laittaa päälle.
- citroen for ever
Joo tuo tehdas asenteinen on vain apulaite lämpenemisnopeuden- ja lämmönpysymisen avuksi. toimii noin 10 alaspäin käynnistyksen yhteydessä.
- Artturi
Jep, niin kuin aiemmin todettu orkkis webasto toimii vain auton käydessä. Hommasin omaani kellon ja web control lisälaitteen joten voin tekstiviestein ohjata lämppäriä.
- Jepjep
Webasto käynnistyy kun ulkolämpötila on alle 8 ja jäähdytysnesteen lämpötila putoaa alle asetetun arvon (muistaakseni 67). Jos autossa on kellokytkin ja ajat paljon lyhyttä ajoa, kannattaa seuraavassa huollossa pyytää kytkemään automatiikka pois päältä ja käynnistää Webasto kellosta. Webastohan syö paljon akkua ja hyvä nyrkkisääntö on, että autolla pitää ajaa vähintään saman verran kuin Webasto on päällä. Tämä siis koskee tilannetta, jossa käytetään kelloa.
- onnistuuko
Olen pyytänyt useamman kerran merkkihuollossa asettamaan Webaston vain manuaalisesti kellokytkimestä käytettäväksi (kuten oli edellisessä Xantiassani), mutta vastaus on ollut, ettei se onnistu. Onko tietoa, että toimenpide olisi saatu tehdyksi jossain ?
Auto siis C5/I 2.0 HDI -04. - citroen for ever
onnistuuko kirjoitti:
Olen pyytänyt useamman kerran merkkihuollossa asettamaan Webaston vain manuaalisesti kellokytkimestä käytettäväksi (kuten oli edellisessä Xantiassani), mutta vastaus on ollut, ettei se onnistu. Onko tietoa, että toimenpide olisi saatu tehdyksi jossain ?
Auto siis C5/I 2.0 HDI -04.Webasto toimiessaan ei juuri kuluta virtaa ja ainakin picassossa se lyhensi talvista lämpeämisaikaa selkeästi. Itse aion asennuttaa kellon ja kaukosäätimen omaan femmaan. ja tuleepahan ainakin käytettyä webastoa, kun se käynnistyy automaattisesti. Oletko mustanut kesällä käyttää webastoasi??
- siksi
citroen for ever kirjoitti:
Webasto toimiessaan ei juuri kuluta virtaa ja ainakin picassossa se lyhensi talvista lämpeämisaikaa selkeästi. Itse aion asennuttaa kellon ja kaukosäätimen omaan femmaan. ja tuleepahan ainakin käytettyä webastoa, kun se käynnistyy automaattisesti. Oletko mustanut kesällä käyttää webastoasi??
Ei ole Webastollekaan kovin terveellistä kun ajaa muutaman kilometrin matkan kerrallaan, ja laite ehtii siis käydä vain pari minuuttia, sammuakseen sitten. Tällaisia retkiä tulee monasti viikonlopun kauppareissuilla. Yksi Webasto jo levisi, onneksi takuuaikana. Siksi manuaaliohjaus kiinnostaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu685708Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti274717Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett182956- 1772357
- 172016
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1601987- 1011460
- 681174
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171146Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o771038