Kertokaas paljonko saatte myyntityöstä palkkaa. Ei siis mikään kaupan kassa -tyyppinen myyjä vaan työ jossa tehdään myyntiä puhelimitse tai asiakkaan luona käyden ja osa palkasta tulee provikkana.
Itse olen juuri aloittamassa sivutoimisena, myynti tehdään täysin puhelimessa, palkka on 10 €/tunti 5 % myynnistä. Lisäksi ilmainen aamiainen ja lounas. Lisäksi kuulemma työntekijöitä motivoidaan monin tavoin esim. leffalippuja ja lahjakortteja, ainakin jos pärjää hyvin. Kyseessä ei ole mikään lehtien myynti ym. tuotteet joita useimmiten puhelimitse myydään. Miltä tämä kuulostaa? En viitsi tässä kertoa mistä tuotteesta tai firmasta kysymys.
Myyntityön palkka
16
4580
Vastaukset
- ihann
tuotteesta. itse olen luetteloon ilmoitustilaa myyvässä yrityksessä ja tienaan n. 2300 euroa kuukaudessa, pohja n. 1000 euroa ja provikat päälle.
pohjaosa on aika hyvä tuossa, n. 1500 euroa kuukaudessa, tosin 5 % provikka ei välttämättä motivoi.- Päivi
Miten työssäsi provikat lasketaan, onko suoraan tietty %-osuus myynnistä?
- ihann
Päivi kirjoitti:
Miten työssäsi provikat lasketaan, onko suoraan tietty %-osuus myynnistä?
menee jännän kaavan mukaan, lopputulos on n. 10-15 % ja se ainakin minua motivoi.
- Päivi
ihann kirjoitti:
menee jännän kaavan mukaan, lopputulos on n. 10-15 % ja se ainakin minua motivoi.
Myymäni tuotteen/palvelun hinta on minimissään noin 200 € joten ehkä siksi tuo provikan %-osuus on pienehkö. Toisaalta mitä kalliimpi tuote, voi ajattella että sitä vaikeampaa saada myytyä, en tiedä.
- ihann
Päivi kirjoitti:
Myymäni tuotteen/palvelun hinta on minimissään noin 200 € joten ehkä siksi tuo provikan %-osuus on pienehkö. Toisaalta mitä kalliimpi tuote, voi ajattella että sitä vaikeampaa saada myytyä, en tiedä.
yritysmaailmassa 200 e on todella pieni summa.
jos tuote on hyvä, se menee kaupaksi.
- ihann
vähän valaista, mistä tuotteesta on kyse?
toimistotarvikkeista lähtien puhelimessa voi myydä vaikka mitä.
se, että jos tuote on hyvä, sillä tekee kyllä kauppaa.
tietty paljon kiinni omasta itsestäsi.- Päivi
Tuote on hyvä, mutta varmasti myyntitaitojen lisäksi vaikuttaa myös mm. kilpailutilanne eli paljonko muut firmat myy samaa tai samankaltaista tuotetta/palvelua. En nyt viitsi kertoa tarkemmin mutta tuote ei liity ollenkaan esim. toimistotarvikkeisiin. Tämän firman tuote ei ole niin yleinen ja siksi uskonkin että kauppa käynee, tätä ei ehkä kannata kaikkein pienimmille firmoille myydä sillä isomman firman kanssa saattaa saada tehtyä isommat kaupat.
- ihann
Tuntematta sen tarkemmin voin sanoa, että palkkaus on ihan hyvä. 10 euroa tunnissa on hyvä pohja, itselläni se on 6,40 euroa.
Kokeile jonkin aikaa ja katso miten lähtee liikkeelle. Opettele eri myyntitaktiikoita ja yritä esittää asia erilaisina hyötyinä asiakkaalle. Siten kauppa käy.
Onnea! - Päivi
Tahtoisin kuulla lisää muiden myyntityön palkkoja; peruspalkka ja provikan osuus sekä mitä on loppujen lopuksi tullut palkkaa per tunti tai per kuukausi.
- Alan mies
2500-4000e/kk.
1000e pohja provisiot pv.raha sekä km.rahat
Kaikkihan riippuu itsestäsi kuinka homma toimii.. - Päivi
Alan mies kirjoitti:
2500-4000e/kk.
1000e pohja provisiot pv.raha sekä km.rahat
Kaikkihan riippuu itsestäsi kuinka homma toimii..Kuinka provikka työssäsi lasketaan? Mielestäni oman myyntityön osuus on vain osa siitä miten pärjää, lisäksi vaikuttaa esim. tuotteen laatu, sen kiinnostavuus ja kilpailevien yritysten tarjonta.
- Alan mies
Päivi kirjoitti:
Kuinka provikka työssäsi lasketaan? Mielestäni oman myyntityön osuus on vain osa siitä miten pärjää, lisäksi vaikuttaa esim. tuotteen laatu, sen kiinnostavuus ja kilpailevien yritysten tarjonta.
Budjetoidun tavoitteen ylittäminen tuottaa bonuksen, joka on tietty prosenttiluku. Aika hyvä sellainen.
Eli tavoitteen ylitys tuo lisää nappulaa.
Nykyään tuntuu siltä että vähän joka sektorilla kilpailu on raakaa, kuten omalla.
Mutta kunhan se on rehellistä niin mikäs siinä.. - Zerou
kiinteä 1500€/kk 10% myynnin katteesta. ja tietenkin kilsakorvaukset. oon tosi tyytyväinen palkkaan. ja työ on kivaa. ei mitään kellokortti meininkiä. joka kuukaus jää vähintään reilu 2000€ käteen. viime kuussa 3200€. kyllä sillä elää.
- Päivi
Zerou kirjoitti:
kiinteä 1500€/kk 10% myynnin katteesta. ja tietenkin kilsakorvaukset. oon tosi tyytyväinen palkkaan. ja työ on kivaa. ei mitään kellokortti meininkiä. joka kuukaus jää vähintään reilu 2000€ käteen. viime kuussa 3200€. kyllä sillä elää.
Kuulostaa hyvältä. Ei teidän firmassa tarvittais uusia myyjiä? :)
- Tykittäjä vm-76
kertyy 1000€ pohja, provikka 8% verottomasta myynnistä. Kulujen jälkeen käteen jää kuukaudesta riippuen 2500-4000 euroa, joka sisältää päivärahat ja km-korvaukset.
Alana tekninen tukkukauppa, eli suomeksi olen erään maahatuojan alue-edustaja.
Palkkaani olen tyytyväinen... - edustaja-
ite tienaan jotain 3000-5000e kuussa. tää on parasta mitä meikäläisen elämässä on tapahtunut. ei koskaan oo kiinnostanu mennä opiskelemaan. kaikki kaverit on jossain korkeakouluissa täl hetkellä ja ite oon töissä. mut on se kiva näytellä kavereille mun uusia autoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236935Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää401231Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271032- 75891
Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61827Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47824Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38781Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14746- 43723