kiusallinen runsas valkovuoto

valkovuoto

Minulla on tullut reippaasti valkovuotoa koko raskauden ajan alkuviikoista lähtien. Pikkuhousunsuojistakin tulee läpi niin että housutkin kastuu, joten olenkin käyttänyt siteitä käytännössä koko raskausajan. Kuusi neuvolakäyntiäkin on jo takana, joista kaksi lääkärillä, eikä poikkeavasta valkovuodosta ole huomautettu, sanoneet sen olevan normaalia.

Onko muilla näin runsasta valkovuotoa? Ja mistä tiedän sitten kun lapsivesi menee, että onko se lapsivettä vai valkovuotoa?
Niin viikkoja on kohta 30.

6

1885

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mama05

      Lapsiveden kyllä tunnistaa vaikka ei etukäteen tietäisi millasta se olisi !

    • pömppömaha77

      ..alkoi tuo ronski valkovuoto useita viikkoja sitten kun nyt oon viikolla 25. En ole ihan varma onko hyvä käyttää pikkuhousunsuojia tuohon ongelmaan, koska suojissa viihtyvät hyvin myös bakteerit eikä ole kiva jos saa raskaana ollessaan tulehduksen. Toisaalta voimakas valkovuoto voi ehkäistä tulehduksen. Ite en ole käyttänyt pikkuhousunsuojia tästä syystä, mutta alkkarit tulee vaihdettua jopa 4-5 kertaa päivässä.. Housutkin kyllä kastuu ym. Ja usein täytyy alapää pestä ettei bakteerit pääse juhlimaan.

    • vuotava

      moi!
      sama ongelma vaivannut myös minua, koko raskauden ajan ja nyt rv 30.pikkuhousunsuojia tai siteitä en tosin ole joutunut käyttämään,alushousujen vaihto tarpeeksi usein ja kunnon pesut riittää. eiköhän se sit onneksi helpota ku sintti on pihalla ja elimistön toiminta normalisoituu. kannattaa olla huolellinen hygienian kanssa,koska jatkuva pikkuhousunsuojien käyttö on yks uusiutuvien hiivaoireiden tavallisimmista syistä.mutta onnea ja iloa raskauteen!!

    • ihmettelevä

      voiko valkovuoto tulla pikkuhousunsuojien läpi housuihin?! itelläni tosi runsas valkovuoto ollut koko raskauden ajan (rv 32 4), housuihin sitä on alushousujen läpi tullut mutta että pikkuhousunsuojienkin?! onko kyseessä pelkkä valkovuoto vai voisiko olla mahdollista että kohdun kasvaessa ja lantion löystyessä sekaan pääsisi pieniä tippoja pissaa,joka lisäisi vuodon määrää?

    • ...

      Minulla on ja ollut runsasta valkovuotoa koko raskauden ajan ja on aivan pakko pitää pikkuhousunsuojia. Hyvä jos nekään suojaavat.Raskausviikkoja 39 3. Itse en pärjäisi ilman suojia, koska olen koko ajan liikkeessä ja poissa kotoa, joten minulla ei yksinkertaisesti ole paikkaa/aikaa alkaa vaihtamaan alushousuja pitkin päivää. Mitään tulehduksiakaan ei ole aiheitunut p.suojien käytöstä.

      • Anonyymi

        Itsekään en pärjäisi ilman pikkuhousunsuoja, mutta toisaalta samalla en pärjää myöskään niiden kanssa. Ärsytys on voimakas ja välitön heti yhdenkin vuorokauden käytön jälkeen. Mikä avuksi?! :(


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8326
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2539
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe