teille koulua käyville!!!!

yks keino

hei!!! mä oon keksiny keinon teille jotka käytte koulussa. jos teillä on menkat,ja käytte vessassa vaikka kesken tunnin nii eihän sillon viitti ottaa repusta vaikka sidettä??? nii laittakaa aamulla iso side ja sitten sen pälle sellanen pienempi side. kun toinen on aika vaihtaa nii ei tartte ku vetää toinen side pois ja puhdas side onki jo valmiina :D tajusitteko???

120

22429

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keino

      se on hirveetä jos on koulus ja on menkat...pittäki kokeilla :)

      • kokenut

        Oma vinkkini (vaikka jo työelämässä olenkin). Jos on sopivat housut esim. farkut (itsellä ainakin tukevammat housut varmuudeksi), niin laittaa takataskuihin siteet, ja vaihtaa voi sen sitten tarvittaessa vessassa käydessään. Ei tarvi kaivaa laukustaan/ ottaa laukkua mukaan vessaan ja jos vaikka vaihtotarve yllättääkin, niin on sitten side aina mukana.

        Enkä ole huomannut yksittäispakatun siteen rapisevan tms. eikä side myöskään kärsi taskussa ja hyvin sellaisen ohuemman siteen pitäisi mahtua takataskuun. Sitä paitsi silloin kun itse olin koulussa, niin siteet olivat niin isoja, että tämä ei olisi onnistunut (ainakaan näin hyvin).


      • MunSideKäytäntö

        Aina kun menkat yllätti koulussa kesken tunnin nii mä otin repusta siteen laitoin sen penaalini alle pulpetilleni ja kysyin opelta lupaa käydä vessassa. Sitte mä otin sen siteen (tietty yritin nii ettei kukaan huomais) ja joskus jos oli paita jonka hihaan se mahtu piiloon nii laitoin sen hihaan. Muuten jotain rutistin sen käteeni tms.


      • Nette52
        kokenut kirjoitti:

        Oma vinkkini (vaikka jo työelämässä olenkin). Jos on sopivat housut esim. farkut (itsellä ainakin tukevammat housut varmuudeksi), niin laittaa takataskuihin siteet, ja vaihtaa voi sen sitten tarvittaessa vessassa käydessään. Ei tarvi kaivaa laukustaan/ ottaa laukkua mukaan vessaan ja jos vaikka vaihtotarve yllättääkin, niin on sitten side aina mukana.

        Enkä ole huomannut yksittäispakatun siteen rapisevan tms. eikä side myöskään kärsi taskussa ja hyvin sellaisen ohuemman siteen pitäisi mahtua takataskuun. Sitä paitsi silloin kun itse olin koulussa, niin siteet olivat niin isoja, että tämä ei olisi onnistunut (ainakaan näin hyvin).

        Toi on hyvä vinkki. Kannattaa kokeilla.


    • Sini

      Tuo keino toimii, olen kokeillut myös.
      Sitäpaitsi, jos sattui että ylivuotoa tuli, se jäi siihen isompaan siteeseen eikä tullut läpi.
      Suosittelen.

      • persikka

        ja jos kaverit tulee vessan oven taka odottamaan nii nehän kuulee sen siteen irrottamisen tai laittamisen??? niin samalla kun vetää pöntön repaisee siteen irti.itse teen aina niin...ja sitten kun laittaa uuden siteen niin avaa pakan silloin kun laskee vettä :) minä teen niin.


      • Anonyymi
        persikka kirjoitti:

        ja jos kaverit tulee vessan oven taka odottamaan nii nehän kuulee sen siteen irrottamisen tai laittamisen??? niin samalla kun vetää pöntön repaisee siteen irti.itse teen aina niin...ja sitten kun laittaa uuden siteen niin avaa pakan silloin kun laskee vettä :) minä teen niin.

        Toi on hyvä keino joka toimii. Teen tätä iskänkin luona hha


    • N24

      Hmm..hauska lukea teidän tektejä, muistaa, miten itseäkin hävetti ne menkat...kun nykyään se on ihan yleistä kaverien kanssa heittää kommenttia, että oonpa turvoksissa, menkoista johtuu, pinna on kireellä jneh... eikä se suojien vaihtaminenkaan ole iso juttu:)

      • haahuilija

        Muistan minäkin tuon hävetyksen kouluajalta vaikka menkoissa mitään hävettävää olekaan.Teilläkin vielä se asia tulee osaksi elämää eikä hävetä enää vaikka joku kuulisikin pakkauksen rapinan.


    • vielä parempi

      On käyttää tamppooneita,on varma,on huomaamaton,mahtuu taskussa kuljetettavaksi,eikä rapise niin äänekkäästi,ei tunnu niin hiostavalta kuin side.

    • Tyttöläinen

      Minäkin hiukan huvittuneena seuraan tätä keskustelua. Muistin juuri että niinhän se oli itellänikin koulussa. Hävetti jos joutui vessassa sidettä rapistelemaan. Totuus on kuitenkin se että kaikilla (lähestulkoon) naisilla ne kuukautiset on ja kaikki niitä siteitä sun muita rapistelee. Eli ei kannata olla nolona asiasta. Toisaalta se kuuluu myös tohon ikään.
      Itse laitoin aina siteen takataskuun (ja muuten, repäisin sen puoliksi auki jo valmiiksi, ettei rapina kuulu..Syyllinen, myönnetään!!!) tai sitten kun aloin käyttää tamppooneja pidin tamppoonia koko koulupäivän ja sidettä varmuudeksi..Kun laitoin aamulla tampoonin se kesti iltapäivään asti. Kävin sitten vaan ottamassa sen pois ja side oli melkein puhdas.

      • Anonyymi

        Joo muistan kun olimme perheen kanssa menneet ravintolaan syömään ja silloin mul sattoi olemaan menkat niin sanoin et meen vessaan ja istuin siellä kyl tovin.No kun tulin pyötään takaisin niin äitini oli luullet että olin jäänyt vessa koppiin jumiin😅


    • Elli

      Hankkikaa kuukautiskuppi, niin ei tarvi rapistella siteiden kanssa eikä tule turhaa jätettä! =)

      www.kuukuppikunta.net

      • Anonyymi

        En saa


    • Soma

      Kuukautissuojamainokset vaan pahentaa tätä turhaa kuukkarihäpeää; mitä huomaamattomampi sen parempi...mahtuu kämmeneen piiloon... Kadulla vastaan tulevista hed.iässä olevista naisista JOKA NELJÄNNELLÄ on keskimäärin menkat parhaillaan. Jokaisella terveellä Naisella on kuukautiset. Niiden aikana kannattaa käyttää suojaa, ja kuten tiedämme, suojapaperit rapisevat. Ja mitäs sitten. Miksi menkoista itsestään aiheutuvien vaivojen lisäksi suostumme kantamaan niin paljon huolta ettei kukaan näe? Karmea kulttuuri kun ei esim. kehdata reilusti sanoa, että on menkkakipuja, vaan aina vaan "päänsärkyä".

      Ps.Olin kaupassa pienen poikani ja mieheni kanssa ja poitsu alkoi kärryissä kiukkuamaan. Mieheni antoi valitsemani libresse-paketin pojalle käteen ja sitä tutkiessa aika meni mukavammin. Luonnollista.

    • tyttönen vain

      Onpa ihana opiskella lähihoitajakoulussa pelkässä tyttöluokassa. Kukaan ei nosta kulmiaan jos siteen sujauttaa taskuun vessaan lähtiessään. Sitä paitsi voisin minä tehdä tuon poikaluokassakin. Iik. Ai niin, ja yritän kyllä käydä vessassa välituntien aikana, se on kohteliasta.

      Itse asiassa eilen kirjastossa kaivoin entiselle luokkakaverilleni kynää lainaan käsilaukustani ja terveysside tursotti kauniisti veskan suulla... mitä sitten, ei kai se poika reppana olisi kuvitellut ettei minulla ole kuukautisia?

    • opiskelija

      Kyllä minä koulua käyn, mutta en silti kyllä tuollaisiin viritelmiin vaivaudu, kun helpompiakin tapoja on :D

      Tyhjennän kuukautiskupin aamulla ja illalla. Koulussa ei tarvitse murehtia lainkaan kuukautisista. Ei tarvitse raahata vaihtosuojia mukana, eikä ylipäänsä tarvitse moooneen vuoteen ostaa kuukautissuojia. Sopii näin opiskelijalle loistavasti. Muutenkin kuppi on loistava, kun saa nukkua yöt rauhassa nakuna, jne.

      Enkä kyllä muista kuulleeni sidepakettien rapinaa yleisissä vessoissa (eli siis varmasti olen kuullut, mutta ei siinä mitään ihmeellistä ole, joten ei ole tarkemmin tullut rekisteröityä moista mieleensä).

      • Anonyymi

        Meillä on koulussa tyttöjen vessa jossa on siteitä! Helppoa, ei tarvitse itse raahata mukana :)


      • Anonyymi

        kelpais...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä on koulussa tyttöjen vessa jossa on siteitä! Helppoa, ei tarvitse itse raahata mukana :)

        Ui haluisin itekkii sellasen kouluun


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä on koulussa tyttöjen vessa jossa on siteitä! Helppoa, ei tarvitse itse raahata mukana :)

        Meidän koulussa on sama juttu, että tyttöjen vessassa siteitä valmiina, mut se vessa jossa niitä on, on terveydenhoitajan vieressä olevassa vessassa. Itse ainakin kavereiden kanssa puhuttiin, että kun ne alkaa, käydään siellä vessassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä on koulussa tyttöjen vessa jossa on siteitä! Helppoa, ei tarvitse itse raahata mukana :)

        Meilläkin on koulun vesissä siteitä,ja kaverini otti ne kaikki kun ei uskalla pyytää äitiään ostamaan niitä.Kului muutama tunti niitä oli tuotu lisää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä on koulussa tyttöjen vessa jossa on siteitä! Helppoa, ei tarvitse itse raahata mukana :)

        Meillä on siel vessassa semmonen peilikaappi joka on upotettu seinään ja siel on kaiken laisii siteitä ja tamppooneja joskus oli kuukuppeja mut enää ei oo


    • VASTAUKSISTA

      kirjoitin tämän viestin ja ilahduin kun tämä on luettu näin monta kertaa(1000 ja vähän päälle)ja vastattu!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • koulu tyttö

      Pitääkin kokeilla tuota neuvoa joskus..:D Se on vaan meille nuorille vielä vähän noloa mennä vessaan rapistelemaan sidepakkausta...;D Mutta kohta sitäkään ei tarvitse varmaankaan hävetä, kun pääsee lukioon ja kaikilla tytöillä menkkojen pitäisi olla alkaneet, kun se ikähän oli joku 16..:)kai..

    • hahahahamörököllimor

      ite siirryin käyttään tamponei viime menkkojen aikan, joten pi
      taitaa syksyllä olla helpompaa =) tamponi mahtuu vaiks taskuu jne. Muistan muuten kun äidilleni kävi Roomassa lomalla hauskasti. Otti laukustaan kartan ja kun avasi sen, niin KESKELLE KARTTAA OLI LIIMAUTUNUT LIBRESSE :D naurettiin oikein urakalla, pkt oli avautunut laukus ja hahah xD

      • Anonyymi

        ... .


      • Anonyymi

        Itellekkin on käymyt sama virhe mut ei kartalla,hävetti hirveesti viel julkisil


    • ElvenPrincess

      Minuakin yläasteella nolotti aivan hirveästi se, kun koulussa piti vaihtaa side ja koetin aina löytää vessan joka on koulun vähän hiljaisemmassa päässä jossa ei ole kuin liikkasali ja käsityöluokka joku säännöllisen epäsäännöllisesti käytössä oleva luokkahuone.
      Nyt lukiossa, se on jotenkin helpompaa, kun tietää että täällä on lähes kaikilla varmasti menkat ja koska koulumme ilmapiiri on ystävällinen ja tietää, että vaikka joku se rapistelun kuulisin niin siitä ei joudu kuulemaan jälkeenpäin. Ja kohteliaisuudesta hoidan sen siteen vaidon välitunnilla. Jos alkaa kesken tuntia tuntumaan, että pitäisi vaihtaa side, istun sen tunnin loppuun ja painun sen jälkeen suorinta tietä vessaan. Nyt olen ostanut kuukupin, jota tosin en osaa vielä käyttää yhtään :/ Tamponit sattui, kun en saanut tarpeeksi syvälle ja siksi pelottaa laittaa tuota paikalleen...

    • 14+111

      Suosittelen, että opettelet käyttämään kuukuppia. Kokeile ensin vaikka menkkojen loppupuolella, kun vuoto on vähäisempää ja pidä vaikka pikkuhousunsuojaa varmistuksena. Ja kokeile vaikka sellaisina päivinä, kun olet kotona, niin ei tarvitse pelätä ohivuotoja... Itselleni kannutaittelu (pistä vaikka googleen haku) toimii parhaiten. Vaatii vähän harjoittelua, mutta kyllä sen oppii (itse harjoittelin parien menkkojen ajan). Ja kupissa on se hyvä puoli, että sitä ei laiteta läheskään niin syvälle kuin tamponi. Toinen hyvä puoli on se, että kupin sisäänlaittoa/poisottamista voi harjoitella myös menkkojen välillä (toisin kuin tamponin).

    • Schoolgiirltooo

      Jos siteiden rapisteleminen tuntuu ahdistavalta koulun vessoissa kannattaa kokeilla tamponia. Tiedän, että kaikki eivät pysty niitä käyttämään, mutta minulle se on ainakin tuonut ratkaisun. Enää ei tarvitse koulussa hautoa epämukavassa siteessä ja pelätä, että veri karkaisi vaatteista läpi. Ja lisäksi Tamponi mahtuu pieneen tilaan ja jättää vähemmän roskaa jälkeensä. Hyvin tamponit ja siteet voi piilottaa jonnekin laukun sivutaskuun, vaikka vetoketjulliseen tai sitten esimerkiksi meikkipussiin. Ja turha niiden paljastumista on pelätä. Kaikilla tytöillä on kuukautiset ja se on aivan luonnollista. Turhaan siis niitä häpeätte! Ja poikien naureskelu vasta turha huolenaihe on, se vain osoittaa, että he ovat vielä lapsellisia ja noloja.

    • hkrtopikgmapofvnA

      No voi saat*nan sherlock. Kukaanhan ei o tota keksiny.

    • ...........

      Tai voi aamulla laittaa sekä siteen että tamponin. Sitten kesken päivän voi ottaa tamponin pois ja side on jo valmiina.

    • :))

      Tää oli tosi hyvä vinkki!! Oon 14 v ja inhoon sitä kun lokeroilta joutus käveleen vessaan vaihtaan sidettä ihmismassan keskellä.. Täytyy kokeilla!!!

    • Auttakaa!!!

      Mitäs sitten tehdä jos on TOSI runsaat kuukautiset koulussa, niin kun mulla on tällä hetkellä. Ja kuukautiset tulee housujen läpi... Ite en tohi mennä vaihtaa siteitä koulussa lainkaan joten kun tuun kotiin niin side on ihan verinen ja on myös aika täpärällä että on mennyt yli... Oisko keinoja miten saisi runsaat kuukautiset vähenemään että kuukautiset eivät ole yhtä runsaat että koko ajan tartee kysyä kavereilta että ei kai mull oo mitään housussa.:::(((((((
      ps. oon 13- vuotias

      • siteen vaihtoon

        Joko käytät monen pisaran yösidettä tai sitten ihan yksinkertaisesti menet vessaan ja VAIHDAT sidettä tarpeen vaatiessa, etkä odota, että se menee yli! Menkat on luonnollinen juttu ei siinä ole mitään häpeilemistä, enemmänhän se hävettää jos takamus on punainen ja sotket penkkejä!! Enemmän siitä hälyä nousee...


      • Anonyymi

        Ite käytän yös idettä ja sen päällä normi pientä sidettä ja ite oon 12v ja hitonmoisen runsaat kuukautiset


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ite käytän yös idettä ja sen päällä normi pientä sidettä ja ite oon 12v ja hitonmoisen runsaat kuukautiset

        joo sulle 12v kellä on tosi runsaat! oon itekki 12v ja mulla on TOOSI runsaat menkat:/ iha täs vaa vertaistukee annan ku tiiän et se on iha perseestä


      • Anonyymi
        siteen vaihtoon kirjoitti:

        Joko käytät monen pisaran yösidettä tai sitten ihan yksinkertaisesti menet vessaan ja VAIHDAT sidettä tarpeen vaatiessa, etkä odota, että se menee yli! Menkat on luonnollinen juttu ei siinä ole mitään häpeilemistä, enemmänhän se hävettää jos takamus on punainen ja sotket penkkejä!! Enemmän siitä hälyä nousee...

        Mulla on käynyt alaasteella niin oon 13,mul oli menkat ja menin pyöräl aamul pysäkille,noh menimme luokkaan ja kun oppitunti loppui penkissäni oli verta.... noh samoin kävi myös ruokalan penkkkiin(onneks nr jäljet on lähteny)ja kun tulin pysäkille menin kotiin niin huomasin pyörän satulan olevan veressä ja kaikki ne kävi samana päivänä että oli kivaa:]

        Ja mä ja mun muutama muu (niillä on myös menkat) niin puhutaan omia ajatuksia ja kun meil on menkat ja omia kokemuksia vlin jakaa teille ♡

        On normaalia jos on runsaat tai niukat vuodot.Vuodon väri vaihtelee se voi olla punaista,kirkkaan punaista,rusehtavaa ja mustaan viittaavaaa.Kilmpit eli hyytymät on normaalia (verta ja limaa). Väriltään ne ovat mustia,

        Meitä ei olisi jos ei olisi menkkoja.Menkat ovat luonnollinen asia,ei tarvitse hävetä ja vaikka tulisi pieni kömmähdys(itselläni tullut aika monta) kaikille muillekkin käy et ole ainoa!

        hyvin sekava teksti ja toivottavasti auttoi jotakuta♡
        *Me selvitään yhdessä ja ei kuolla tähän,STEMPPIÄ*


    • joku :D

      Hih.... muistan ite yläasteelta semmoisen tapahtuman että olin unohtanut laittaa wc:n oven lukkoon ja olin juuri vaihtamassa veristä sidettä puhtaaseen kun meijän luokan jätkä avasi oven..... meil oli siis pieni parakkirakennus ja yhteiset vessat :DMahto se jätkä järkyttyä näkemästään :)

      • Joku nulikka:D

        Mä en kyl ikinä toipuis tosta :D


      • Anonyymi
        Joku nulikka:D kirjoitti:

        Mä en kyl ikinä toipuis tosta :D

        En kyl mäkään


      • Anonyymi

        Mullakin on samanlainen tarina.. Oon 7lk ja menin sitte vessaan bc menkat. Se vessa sijaitsi kaikista ruuhkasimmassa käytävässä. Noh olin sitten tehnyt asiani vessassa ja kun tulin pois tajusin että vessan ovi oli ollut koko ajan auki!! Ja kun tulin vielä ulos vessasta tajusin että farkkujeni vetoketju oli AUKI!!! siinä ulkopuolella vielä istui poikia(onneks ei mun luokalta) mutta hävettää suunnattomasti koska joku olisi vaik tullut sinne..


    • Höpönlöpönjjkll

      Itelläni alkoi menkat tänään (ensimmäistä kertaa)ja en tiedä niistä mitään:/
      Ps.12v.tyttö

      • Punainenlapsuus

        Mul alko ku olin 10v /:


      • Anonyymi

        Mul alko eile, oon 13v


      • Anonyymi

        Mulla alko tänään! Onko vinkkejä??


      • Anonyymi

        Olen 11


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla alko tänään! Onko vinkkejä??

        Pysy rauhallisena se on ihan NORMAALIA.


    • Budr

      Kiitos keksinnöstäsi vaikkakin tiesin sen kyllä jo

    • Awdrgyjilpä

      Mä en ainakaan kesken tunnin ala vaihtamaan, välitunnilla vaan otan repun vessaan mukaan ja niin tekee aika monet.

    • djidkekwlls

      Miksei vaan voi vaihtaa välkällä? Niitä reppuja muutenkin kuljetetaan mukana luokasta toiseen niin sen voi ottaa mukaan vessaan jos varaa sinne vähän siteitä.

    • tyttö2002

      wtf tää keskustelu on tehny vuonna 2005 ja vieläki joku tulee kommentoimaan :Dd

      • Jokuvainnnn

        Edellenhän on samat ongelmat niin mikäs siinä, jos vähän lisävinkkiä annetaan


    • RUNSASVUOTOxdd

      Mun on ihan pakko kertoo tää yks nolo juttu....:D Oli vasta eka tunti ja tunsin, kun mulla alko menkat ja sitten ajattelin ottaa mun taskusta sitten siteen valmiiksi käteen en tiiä miksi!!! Nimittäin olin tungetut vrm 10sidettä taskuun (enkä ees tajunnut että se näky ihan selvästi, kun mulla oli kauhee rapiseva möykky mun taskussa ja sitäpaitsi ei yhtenä koulu päivän tarvitse kymmentä sidettäXD) mutta niin sitten kun olin ottamassa sitä yhtä sidettä niin ne kaikki levahti sieltä mun taskusta sinne lattialle ja kiva istuin just siinä eessä ja kaikki vaan rupes nauraan mulle onneks mun parhaat kaverit tuli auttamaan keräämään ne!ja mun ope vaan sano että otit näköjään kavereille kans siteitä :DDDD (SE OLI NOLOA!),mutta onneksi pystyn nykyään nauramaan sille vaikka siitä on vasta 1vuosi aikaa... ja muuten meillä on vielä sama luokka ja opettaja niin me joskus muistellaan sitä tapahtunutta kokoluokan kaa mun mielestä se on tosi hauskaa :DDDD <3

      • Poksahtaja

        Kiva ku otat ton noin huumorilla!


    • Näitäontosikivalukeahehe

      Näit on niin kiva lukee XD vaik suurin osa on jotai 2005 kirjoitettu :'D

      • Anonyymi

        Mä enees oo syntunu sillo
        oon siis09


    • Sellasta

      Mulla on just ihan tokat menkat menossa, ite en ota reppuu vessaan, koska se olis vähän epäilyttävää ottaa reppu kaapista vessaan niin ite vaan meen lähelle kaappia ja sujautan paidan alle tai penaaliin(jos otan koulukirjat valmiiksi seuraavaa tuntia varten) oon ainoo mun kaveriporukasta kellä on alkanu ja kun kerroin niin ne piti sitä ihan normaalina ja kun mulla loppu siteet kun en tajunnut ottaa enempää vaikka on aika runsaat ku toka päivä menossa niin pyysin vaa kaverilta jolla ei oo alkanut mutta on siteitä varmuudeksi jos alkaa sitten menin vessaan(se on sellanen iso että oven ulkopuolella on muita oottamassa) sitten yritin hiljaa vaihtaa ja repäistä siteen kun kuulin ääntä ulkopuolelta sitten pitkän ajan päästä kun tulin ulos ne olikin vaan mun kaverit että turhaan kulutin aikaa, oho tulipa pitkä viesti. ps. ikää mul on 12 vuotta

    • Jezzuu

      Siis oon ite tehny sillee et pistän 2 pienenpää sidettä koska oon vast 12 va silti tulee kuule veri läpi et mitä mä teen ja meil on isompiiki sitei mut ne on taas liian isot tampooni ei ole vaihtoehto koska ennosaa laittaa sitä ja liian iso😂

    • Miullaonviiltelyarpia

      Itte en pysty kovien kipujen kans menee kouluu 2-3 päivää , mut sit ku se kipu laantuu ja meen kouluu teen aina noi. Ja sit viel jos on taskut nii viel 1-2, sillä mul on aika pitkii päivii.

    • Mul ei oo vil alkanu menkat mut pelkään et alkaa ja koht tulee koulu uinnit 😫😖😞😞 mitä tekisin

      • Anonyymi

        Jos sulla on vähänkään joitain painetta alavatsassa, niin voi alkaa. Mutta jos ei ole vielä alkanut, niin sä et voi kyllä varautua hyvin... Otat vaan varmuuden vuoksi siteitä kouluun. Esim. takin taskuun, että välitunnilla voit laittaa, jos tarttee.

        Eikä voi mennä koulussa uimaan, jos on menkat. Se olisi vähän muutenkin noloa.
        Esimerkiksi meillä, joku tyttö aina joku viikko poissa uinnilta, just tän takia.
        Toivottavasti autoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sulla on vähänkään joitain painetta alavatsassa, niin voi alkaa. Mutta jos ei ole vielä alkanut, niin sä et voi kyllä varautua hyvin... Otat vaan varmuuden vuoksi siteitä kouluun. Esim. takin taskuun, että välitunnilla voit laittaa, jos tarttee.

        Eikä voi mennä koulussa uimaan, jos on menkat. Se olisi vähän muutenkin noloa.
        Esimerkiksi meillä, joku tyttö aina joku viikko poissa uinnilta, just tän takia.
        Toivottavasti autoin.

        Koulu-uintiin voi mennä menkkojen aikana, kun laittaa vaan tamponin :))


    • Toi on kätevää mut meijän koulussa on kunnon isot raot vcn oven ala puolella ja kaikkihan sen rapinan kuulee ja vitsi miten noloa nii yrittää niin hiljaa kun ikinä pystyy avata sidettä ja pojathan haukkuu tyttöjä mennkasiksi jos saavat jostain tietää että on menkat

    • Anonyymi

      Mulla itellä alko menkat vasta noin 3kk sitten ja on nyt parhaillaan. En tiedä mutta en pelkää ylivuotoja koska minulla menkat ei koskaan tule ns "todella nestemmäisessä" muodossa vaan enemmänkin ruskeana/punaisena tai jopa mustana valkovuotona? Onko se normaalia? Käytän ihan vain sidettä ja tunnen aina kun tulee jotain mutta sitten kiirehdin vessaan ja pissaan kaiken ulos. Siteeseen ei melkein koskaan tule paljoa mitään vaan aina se jää ns "sisään" ja sitten kun istun tai menen pissalle se tulee. Ja se ruskea tai punainen "valkovuoto" ei imeydy siteeseen joten se on aina vessassa käytävä se pyyhkimässä pois. Kertokaa te kokeneemmat että toimisiko minulla tampooni paremmin koska menkkani tulevat verisenä valkovuotona?!

    • Anonyymi

      Hei toi ois varmaan tosi hyvä jos ois menkat mutta kun tällä 10v tytöllä ei oo (eli mulla) alkanut vielä mut toi idea kuulostaa tosi hyvältä

    • Anonyymi

      Moi, voiko yösidettä pitää päivällä ja mitkä on parhaita sidemerkkejä?

      • Anonyymi

        Yösidettä voi pitää päivälläkin, ja ite käytän alwayssia :)


      • Anonyymi

        Ite käytän alwayssia ja ostin kokeiltavaks libressejä(niitä mitkä "kuuluu" yö käyttöön) Oon käyttäny alwayssia jo pitkään normi-että yösiteitä.


      • Anonyymi

        Voi pitää jos tarvetta tulee,ite käytän libresseä,alwayssia ja tamponia merkkiä en muista :)


    • Anonyymi

      Mul Alkaa varma koht menkat nii antakaa vinkkejä
      Ja oon siis kohta 11

    • Anonyymi

      Tässä on vinkki teille jos käytät rintsikoita niin tunge side rintsikoihin

      • Anonyymi

        Ite oon käyttäny tota taktiikkaa ja joskus tunkenuy nomeasti huosuihini muös siteen kiireissäni älkää kysykö miks sillä en itekkää tiiä


    • Anonyymi

      iha kiva idea mut hei tyypit jotka ette osaa laittaa normi tamppoonii nii alottakaa mini tampponeilla ite koulussa on side ja sit tamppooni (mini) ja vaihan sen tampoonin sit ruokailun aikana ku tyypit ajattelee ruokaa nii ei kukaa huomaa et oot häpässy veskii, ja sit ku on tampooni ja side ei tavii stressaa et tulee läpi, tai et joudut sikana rapistelee :) yks vinkki täss vaik vanha keskustelu

    • Anonyymi

      Mua ei ees kiinnosta vaikka joku sen siteen avaamisen rapinan kuuleeki,, sehän on normaali juttu ja kaikille tytöillehän sillee käy aika montaki kertaa :DD

      T. 13.v tyttö :)

    • Anonyymi

      Hyvä idea(: Itsellä alkoi vasta ekat menkat ja etin kaikenlaista apuu netistä. Löysin jostain keskustelusta (en tiiä onko joku sanonu tään jo) semmosen vinkin, että jos on menkat koulussa ja on hiusharja jostain voi irroittaa selkäpuolen, niin laittaa siteet/tamponit sinne sisälle. Suosittelen!😘

    • Anonyymi

      hei apua täähän on vanha viesti :DD

      • Anonyymi

        Jee joku tänävuonnaki täälä mut oon 10 v tyttö ja pelkään menkkoi et ne alkaa mut mun äidil alko 13 vuotiaana et joo ja luen vinkkei varalta


    • Anonyymi

      Jos esim ruoikailun jälkeen alkaa menkat niin ottakaa tyhjä purkkapussi jonka sisällä on siteitä👍

      • Anonyymi

        Meidän luokassa ei saa syödä purkkaa mut sama vois toimii pastillipurkilla:)


    • Anonyymi

      Anteeksi mutta voiko jäädä kotiin kun on kuukautiset? koska minulla on aika isot vuodot ja, aika isot kivut:(

      • Anonyymi

        Aloitus n. 15 vuotta sitten. Täyttää muuten vahvat trololoomerkit.
        On nimittäin epäiltävissä jälleen, että kysessä on ex eläkeläismies. Hän on muuttamassa miesimagoaan feminiiniseksi.

        On tästä projektiosta olemassa maassamme ennakkotapauksiakin? Onko edes mahdollista?
        Vaimo suojelee miestään...ymmärrettävistä syistä!


      • Anonyymi

        Sinuna voisin jäädä hyvin kotiin jos kipu ja rumsas vuoto estää tekemisesi.Olen jäänyt kerran kotiin mennkojen takia ku en pystyny liikkua mihinkään kipujen takia:))


    • Oon 11v vuotias tyttö, koulut alkaa parin päivän päästä ja mua pelottaa että menkat alkaa KOULUSSA!! Eli kannattaisko mun ootta jo kouluun mukaan siteitä?? sillä mun isosiskolla alkoi myös 5lk menkat. Olis kiva jos kertoisitte!!

    • Anonyymi

      Kannattaa ottaa siteitä kouluun mukaan

    • Anonyymi

      Itellä alko menkat koulussa mut huomasin vasta kotona ku olin vessas. :D Ei tullu yli tai läpi sillä mun menkat on ekana pv vähäiset mut sit päivä 2 sitä tulee sikana. En koulussa uskalla vaihtaa sillä en ikinä käy vessassa ja sit jos alan käymää nii tyypit luulee et mulla on ne. Tiedän et ne on normaali asia mutku mua pelottaa sillä meidän luokan pojat on vähän ilkeitä tai tuntuu silleen et alkaa haukkumaan jos ne tietää et mul on ne... Mitä tekisin?

    • Anonyymi

      Moi

    • Anonyymi

      Mä olen piilottanut housun lahkeeseen. (Älkää kysykö miks, en tiedä itekkään)
      Koulun liikuntarunnit on kaikista hirveimpiä, koska side ei meinaa pysyä paikallaan ja sitä pitää koko ajan suoristaa ja sit liikkatunnin jälkeen pitäis käydä suihkussa…

    • Anonyymi

      Itellä alko päivä sit menkat ja nyt on tunne että olis jotenki sad tyypoi

    • Anonyymi

      Jep toi on kauheeta ku on koulussa ja on menkat mut ite pidän siteitä kans takin taskussa et ku meen vessaan ja meidän naulakot on ihan siinä vessan vieressä nii taskusta vai kätevästi napata:)

    • teidän aikanne kertoo oonko hyvä kaveri ! mun kaverilla alko koulussa menkat eikä sillä ollu siteitä ja vissiin harmaat collarit niin mulla oli siteitä mukana nii ruokailun jälkee mentii sellasen kaappi hylly jutun taakse tai mikä kirjahylly onkaa nii sinne mentii ja annoin sille siteen ja tungin sen sen mun kaverin taskuu ja se lähti vessaa vaihtaa sen ja kiitti mua:D

    • Moi mulla alkoi tänään menkat enkä uskalla kertoa kenellekään kuten frendeille/opelle/ vanhemmille

      • Anonyymi

        Tiiän että viesti on laitettu pari kuukautta sitten mut joo.


        Helpointa on että kerrot sun äitillä jossain sopivassa vaiheessa. Ja keskustele ystävien kaa ne kyl ymmärtää.


    • Anonyymi

      Moii. Oon 12v, kohta 13v. Mulla on vaan niin epäsäännölliset kuukautiset. Tän pitäis olla mun toka kuukautinen (ikinä) mut ei oo tullu viel. Ois pitäny alkaa jo 3 päivää sitte. Onko normaalia? Pitäisikö mun pitää sidettä päällä jo varuulta että jos alkais kuukautiset.?

      • Anonyymi

        Menkat voi olla useamman kuukauden ajan epäsäännölliset. Joo kannattaa pitää sidettä mukana.
        Jos haluaa lisää tietoa voi googlata menkat liberesse niin sieltä saa oikeesti luotettavaa tietoa👍🏻

        Ps. Mulla ei oo alkanu viel menkat mut tiedän niistä aika paljon ja puhu sun äiti kaa se kyllä tietää näistä asioista
        Oon 10 parin kuukauden päästä 11


      • Anonyymi

        Kuivaa sidettä ei kannata pitää hautomassa alapäätä.Menkat tunnista kivusta ja rintojen aristamisesta.


    • Anonyymi

      Aika hyviä vinkkejä, täytyykin kokeilla

    • Anonyymi

      Tai jos ei ole ongelmaa kaivaa reppua ja mennä vessaan niin voi vaikka laittaa sellaseen meikkipussukkaan siteen ja vaihtoalushousut. :D

      • Anonyymi

        hei onks kellää mitää vinkkejä miten pyytää äitiä ostaa yösiteitä ku joteki tuntuu nololta pyytää ja ite en pysty mennä ostaa? tyhmältä kuulostaa mut :D


    • Anonyymi

      itellä todella runsaat kuukautiset (12v) ja en ikinä kehtaa mennä koulussa vaihtaan sidettä ja kun meen himaa ja vaihan sen nii side on aina ihan täynnä ja milli sentistä kiinni etteikö olis tullut ohi:d kauhein tunne se on ku tunnen koulussa ku vaan vuodan .. KELLÄÄN MUULLA NUORELLA EXTRA RUNSAAT??

    • Anonyymi

      Itse olin nuori koululainen 70-80 luvun taitteessa, eikä silloin ollut siivellisiä siteitä. Ohivuotoja tuli, jota yritin ratkaista ompelemalla siteen reunoistaan pikkuhousuihin. Housut oli joskus veressä, valitsin verenväriset samettihousut, jotta ei niin näkyisi.

      Vaihtositeen olisi voinut sujauttaa taskuun, kun käy vessassa, mutta ongelmana oli lääppivät pojat, jotka oli aina kimpussa. Jos olisivat löytäneet siteen, niin sitten vasta kamalaa se ujolle tytölle olisi ollut. Kyllä on ollut vaikeaa, nythän tuo olisi ollut seksuaalista ahdistelua.

      Ostakaa reippaasti siivellisiä yösiteitä, nyt kun niitä on. Ja jos on jotain lääppimistä vielä kouluissa, niin ilmoittakaa siitä. Naisten ei tarvitse enää kärsiä kuten ennen.

    • Anonyymi

      Toi on tosi hyvä idea! Mä aijon kokeilla tota nii kukaa ei huomaa ku otan sen!

      • Anonyymi

        Eipä ne opet ota mitään lääppimisiä tosissaan ihan turha mitään valitelal ainakaa meillä sanovat vaa et pojat on poikia


    • Anonyymi

      Minä menen 5 luokalle ja mulla alko menkat 11 vuotiaana ja lokakuussa 12. Mutta ei ole hävettävää kerro vain opettajalle oli mies tai nainen minulla on mies opettaja. Kaikesta selviää kunhan on rohkea

    • Anonyymi

      MUL EI OO OLLU VIEL YKSIIKÄÄN OON 12 JOKAISEL ALKAA KAIT SIT KUN ALKAA??

    • Anonyymi

      Kiitos Näistä Tiedoista :)) Mut Oon 11 Ja Mua Pelottaa Se Et Mitä Jos Mul Alkaa Menkat Koulussa Ja Mul Ei Oo Koulus Mukana Mitään Sidettä Niin Kuka Vois Kertoo Mitä Pitäs Tehä Jos Menkat Alkaa Koulussa Ja Ei Oo Siteitä

      • Anonyymi

        menkat on yleensä alkamassa jos sa kirpasee alavatsasta tai/ja rintoja aristaa.Nämä voi tulla muutamaa päivää aikasemmin kuin vuoto alkaa.


    • Anonyymi

      mä joko laitan rintsikoihin tai taskuun, ja sitten pitkän ja isokokosen paidan niin kukaan ei huomaa, tämmönem vinkki ;)

    • Anonyymi

      Katsoka akuinka vanhoihin vieteihin vastaatte.Nyt kin joku vastasi kaksi vuotta vanhaan viestiin. eli hieman on myöhässä neuvomaan.

    • Anonyymi

      no joo aika hyvä

      • Anonyymi

        Mitä välii koska vaistailee? luitha nitsekkin vanhojaviestejä...


    • Anonyymi

      Mullakin tulee paljon vuotoa yöt joudun joko valvoa tai laitan herätyksiä parin tunnein välein et käyn vessassa.Ylä asteelle ku meen niin päätin/päätän et kokeilen tamponia koska ekalla kerralla en saanu sitä sinne :ihanne syvyyteen",niin se jännittää.enkä halua äidiltä tai keltää muultakaan apua idk why..

      P.S toimiva vinkki,
      Ensin laitan normi pikkarit ja yösiteen+pers vakiona muutama paperi.Sit siihen päälle toiset pikkarit jos on pienempi side(ei kannata kuitenkaan laittaa pikkuhuosun suojaa)ja sinne kans persvakoon paprua.Lopuksi vielä urheilu shortsit(pitää sitten hyvin paikallaan)ja ehkä joku vanha pyyhe sängyn/patjan päälle niin ei näy verta lakanoissa/peitossa.

      (Henkilökohtaisesti vielä lisään että alushousut voivat olla veressä+minulla käy melkein joka kerta niin.Ja kaikki mitä lukee on omia mielipiteitäni ja vinkki oma "keksimä" <33

    • Anonyymi

      Se alla oleva side menee rikki muuten toimis

    • Anonyymi

      Sairaan fiksua

    • Anonyymi

      mul alko menkat ku olin 10. kerran joskus 12? vuotiaana oli menkat ja kouluu, eikä opettaja(mies) meinannu päästää vessaan, (olin tamppoonia menossa vaihtamaan siis). vitutti sit se senverran paljon, et nousin vaan penkiltäni ja kävin heiluttelemassa sitä tamponia sen naaman eteen, punastui ja päästi minut vessaan sen jälkeen.

    • Anonyymi

      Vähän myöhässä mutta ite teen niin että laitan aina leggingsit ja niiden päälle mustat kollarit, ei tuu niin helposti läpi jos niin sattuis käymään ja leggingsien ja ihon väliin sivuun laitan pari sidettä niin ettei sitten tipu, tampooneja en uskalla käyttäää😭

    • Anonyymi

      Moi,Ite oon 13v tyttö kanssa ja mulla tulee kohta kolmannet menkat. Mulla on ihan tosi runsaat että joudun alle tunnin välein vaihtamaan siteen. Oon koittanut tampoonia mutta en saa sitä hyvin joten en käytä, Mulla on vielä tosi epäsäännölliset menkat. Ekat menkat Mulla alkoi koulussa ja se oli noloa jostain syystä. Mä vihaan sitä kun joutuu välitunnilla mennä vessaan ja kaverit tulee siihen oven taakse ja kuulee jos avaan siteen tai otan pois yms. Olisko vinkkejä? (Sori tulin vähä myöhäseen tänne kyselee)

      • Anonyymi

        Mä oon 10 v ja eilen alko menkat mulla on sit koulussa 3 sidettä ja pidän niitä takin taskussa niin sit ku menee vessaan nii voi vaan naulakoista ottaa ja mennä vaihtaa.😀Ja mun äitillä tosiaan alko myös 10 v menkat ja oon nyt 4 lk


      • Anonyymi

        Ootko kokeillu laittaa kouluun yösidettä?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      59
      5869
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3717
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1988
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1799
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1236
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1219
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      1027
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      53
      970
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      899
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe