Puhelut nykissä

pian nykissä

Terve!

Jos minun täytyy soittaa puheluita New Yorkin osavaltiossa suomalaisella kännyllä ja liittymällä, niin joudunko soittamaan kuin olisin Suomessa vai soitanko "paikallispuheluita" eli en tarvitse mitään maanumeroita yms. eteen. Ja jos päädyn soittamaan puhelinautomaateista, niin löytääkö niitä helposti?

t.Pian nykissä =)

14

2209

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sentraalisanna

      anteeksi mutta oletko blondi....tietenkin jos soitat nykissä kaverille ,pelkä numero riittää...jos sitten esim. vaikka suomeen, niin sitten suuntanumero...eikö ? puhelinkioskeja on sitten joka paikassa, ja niihinkin voi soittaa

      • oisdfl

        Jos soitat Nykissä ollessasi Nykissä olevalle suomalaisen liittymän omaavalle ystävällsesi, pitää laittaa eteen maakoodi verkkokoodi ilman etunollaa malliin: 35840...

        Ja pätee siis kaikkiin tapauksiin. Jos soitat ulkomailla suomalaiselle liittymällä, pitää laittaa maakoodi operaattoritunnus ohjeiden mukaan. Sillä vaikka suomiliittymällä soittaa nykistä toiseen nykissä olevaan suomiliittymään, kiertää puhelu suomalaisen operaattorin matkapuhelinkeskuksen kautta, joka siis sijaitsee Suomessa. Eikä puhelu siis yhdisty suoraan, vaan aina kierto kyseisen opaattorin kotikeskuksen kautta.

        Kannattaa muuten katsoa hintoja, mm. Soneran roaming-kumppanien hinnoittelut muuttuneet parin vuoden takaisesta, nykyään Soneralla kaikki USA-puhelut muistaakseni 2,1€/min, vastaanotetut 1,6€/min, txtviestit 0,29€ kpl. En muista hintoja tarkalleen, löytyvät operaattorien sivuilta. DNA:lla ainakin monta roaming-partneria, joiden verkosta voi soittaa eurolla Suomeen.


      • hoijaa

        taidat olla itse blondi, eikö? suomalaisella kännykkäliittymällä ei pääse mihinkään jenkeissä ellet valitse myös country area codea eli aivan kuin soittaisit suomesta. siis pelkkä paikallinen puh.nro ei riitä!!


      • Kokeillut
        hoijaa kirjoitti:

        taidat olla itse blondi, eikö? suomalaisella kännykkäliittymällä ei pääse mihinkään jenkeissä ellet valitse myös country area codea eli aivan kuin soittaisit suomesta. siis pelkkä paikallinen puh.nro ei riitä!!

        Niin minä ainakin olen onnistunut aina soittamaan USA:laiseen numeroon paikallisella numerolla ilman että kännykkään olen laittanut mitään 1 alkuun. Tietysti jos on USA:ssa ja haluaa soittaa suomalaiseen numeroon niin pitää laittaa se 358 siihen alkuun.


      • matkamies
        Kokeillut kirjoitti:

        Niin minä ainakin olen onnistunut aina soittamaan USA:laiseen numeroon paikallisella numerolla ilman että kännykkään olen laittanut mitään 1 alkuun. Tietysti jos on USA:ssa ja haluaa soittaa suomalaiseen numeroon niin pitää laittaa se 358 siihen alkuun.

        eka nolla numerosta pois ...siis jos numero 050-332233 , niin 358 50 332233, eikö ?


      • voi teitä.
        matkamies kirjoitti:

        eka nolla numerosta pois ...siis jos numero 050-332233 , niin 358 50 332233, eikö ?

        voi teitä, älkääs lapsukaiset nyt tapelko.
        Toisissa puhelinmalleissa on automaattisena verkon valinta, eli kun saavut kohdemaahan ja laitat puhelimen päälle puhelin hakee ulkomaalaisen operaattorin. Toisissa tämä täytyy tehdä manuaalisesti (nokian malleissa valikko-asetukset-yleiset käyttöasetukset-operaattorin valinta-listalta/automaattinen). JOKAISESSA KOHDEMAASSA SIIS TÄYTYY OLLA KO. OPERAATTORIN VERKKO KÄYTÖSSÄ, ei käy et on joku Sonera/Elisa...
        Tämän lisäksi tuossa jo aiemmissa viesteissä oli viisaasti esitetty soittaminen kännykällä KÄYTTÄEN AINA kansainvälistä maa paikallis/operaattori(ilman ensimmäistä numeroa) puhelinnumero -numeroa (esim. 358 50 123456)soitettaessa suomeen tai toiseen liittymään joka on suomessa avattu ja operaattorin listoilla. Lisätietoja mm. soneran sivuilla kohdassa yksityinen - matkapuhelin - käyttö ulkomailla. Yleispätevät ohjeet soittamiseen (suomeen ja ulkomaiden sisällä) olipa liittymä sitten elisan tai soneran tai...
        Ja huomioikaa myös tämä: Usassa kännykän lataus yleisemmin onnistuu kännykän omalla laturilla MUTTA sen lisäksi täytyy olla adapteri (suom. liitin), joka mahdollistaa latauksen, ts. laturin pistoke ei semmoisenaan käy seinään USAssa vaan niillä on siellä seinässä aivan erilaiset kaksi reikää pistokerasiassa kuin meillä. (Litteät reiät kun meillä pyöreät). Tuon adapterin saa suomessa mm. lentokentiltä ja esim. hyvinvarustetuista remontti/rautakaupoista, joissa on muutakin sälää valo,pistokkeiden ym. asentamiseen.


      • vielä tämä.
        voi teitä. kirjoitti:

        voi teitä, älkääs lapsukaiset nyt tapelko.
        Toisissa puhelinmalleissa on automaattisena verkon valinta, eli kun saavut kohdemaahan ja laitat puhelimen päälle puhelin hakee ulkomaalaisen operaattorin. Toisissa tämä täytyy tehdä manuaalisesti (nokian malleissa valikko-asetukset-yleiset käyttöasetukset-operaattorin valinta-listalta/automaattinen). JOKAISESSA KOHDEMAASSA SIIS TÄYTYY OLLA KO. OPERAATTORIN VERKKO KÄYTÖSSÄ, ei käy et on joku Sonera/Elisa...
        Tämän lisäksi tuossa jo aiemmissa viesteissä oli viisaasti esitetty soittaminen kännykällä KÄYTTÄEN AINA kansainvälistä maa paikallis/operaattori(ilman ensimmäistä numeroa) puhelinnumero -numeroa (esim. 358 50 123456)soitettaessa suomeen tai toiseen liittymään joka on suomessa avattu ja operaattorin listoilla. Lisätietoja mm. soneran sivuilla kohdassa yksityinen - matkapuhelin - käyttö ulkomailla. Yleispätevät ohjeet soittamiseen (suomeen ja ulkomaiden sisällä) olipa liittymä sitten elisan tai soneran tai...
        Ja huomioikaa myös tämä: Usassa kännykän lataus yleisemmin onnistuu kännykän omalla laturilla MUTTA sen lisäksi täytyy olla adapteri (suom. liitin), joka mahdollistaa latauksen, ts. laturin pistoke ei semmoisenaan käy seinään USAssa vaan niillä on siellä seinässä aivan erilaiset kaksi reikää pistokerasiassa kuin meillä. (Litteät reiät kun meillä pyöreät). Tuon adapterin saa suomessa mm. lentokentiltä ja esim. hyvinvarustetuista remontti/rautakaupoista, joissa on muutakin sälää valo,pistokkeiden ym. asentamiseen.

        Huomioikaa myös että puhelin, jota aiotte käyttää USAssa on kolmitaajuuspuhelin. eli toimii taajuuksilla GSM 900/1800/1900.


      • C.I.J

        Minä olen nyt tääl NewYorkissa ja muistelenkin, että ainaki Hawaijilta Suomeen ATT-liittymällä PITIKI lisätä sitten vielä nyt JOKU muukin numero vielä sen 358 ETEEN, niinku joku kolminumeroinen 119 tai siis joku tommonen? Nyt mulla ei itelläni taas muute vaan oo puheaikadadaa nyt TÄSSÄ iPHONE:ssani, jotta voisin Suomeen nyt vaa iha huvikseni soitella.


      • C.I.J

        Tarkoitan nyt, että ainakin nyt viime vuonna 2015 kun soittelin Hawaijilta sinne Suomeen, niin ainaki sillä ATT:n preapeatliittymällä PITI laittaa alkuun 119 358 TAIKKA siis, et mä en nyt muistakkaa vas ENÄÄ nyt tässä, että mitkä ne alku 3kpl numeroita sitte olivatkaan, mutta ne neuvoki siellä ATT: llä sillo.


      • dependsonthearea
        Kokeillut kirjoitti:

        Niin minä ainakin olen onnistunut aina soittamaan USA:laiseen numeroon paikallisella numerolla ilman että kännykkään olen laittanut mitään 1 alkuun. Tietysti jos on USA:ssa ja haluaa soittaa suomalaiseen numeroon niin pitää laittaa se 358 siihen alkuun.

        Some phone systems in early overlay plan areas still do not accept a "1" before the area code for non-long-distance calls; all Canadian landlines follow this pattern. However, in the three largest US markets (New York City, Los Angeles and Chicago), the initial "1" is required even for local calls. All cellphones in North America ignore this and only require the user to dial 10 digits.[8]


    • ja halvin

      pay phoneja on joka kulman takana ja niissä kannattaa käyttää calling cardeja. tai vielä helpompaa on että pyydät (vaikka tekstaamalla)kaveriasi soittamaan sinulle siihen pay phoneen minkä luona olet, sillä jokaiseen pay phoneen on oma puh.nro, joka näkyy koneen kyljessä.

    • Minä

      Hotellihuoneen puhelimella soittaminen on helvetin kallista touhua. Soitin jenkkiläiseen kaukonumeroon New Yorkista ja maksu oli aivan posketon. En muista minuuttitaksaa, mutta 20 min puhelu maksoi kymmeniä taaloja. Hinnastoa en nähnyt ja kun maksoi lähtiessä laskun niin oli silmät pudota päästä. Näköjään on halvempaa soittaa Suomesta kännykällä jenkkeihin, kun lankapuhelimella jenkkien sisällä. Uskomatonta.

      • puhelintaksat...

        ...ovat lähes kaikkialla maailmassa sikamaisen kalliita, myös Suomessa.


    • kävisiellä

      En suosittele. Raiskaavat jo katseellaan usalaiset -ja perheen pienimmät

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      78
      5791
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2526
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      2007
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1765
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1611
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1317
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1311
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe