LPR autoliikkeet?

kokemuksia?

Nyt kun on autokorjaamot kehuttu niin kertokaapa mielipiteet Lappeenrannan autoliikkeistä.
Pelaako palvelu ja oliko silmään pissimistä havaittavissa vai saako joku kehuja?

Häkkiliikkeessä (se vasemman puoleinen) ei minulla ainakaan ole parina käyntikertoina ollut hyviä kokemuksia. Kun kysyy auton edelisistä omistajista, huoltohistoriasta yms. niin huoltokirja sekä saksan rek.ote kuulemma löytyy mutta kun haluaisi tutustua niihin niin jopa alkaa nikottelu "ne ei ole just täällä" "ei noin vanhaa enää ole huollettu merkkihuollossa".
Joskus haluttiin katsoa moottoripyörää, mutta akku oli tyhjä. "on niin hankalassa paikassa ettei viitsi alkaa lataamaan, tulkaa huomenna"
Ja seuraavana päivänä mentäessä liikkeeseen ei ole mitään tapahtunut. Kysyttäessä tuli vastaus tyyliin "on se kunnossa, siististi käy".
On se ihme juttu kun ei kauppa näköjään kiinnosta, kaupat olisi tehty molemmissa tapauksissa käteisellä mutta ei niin ei!
Kai se on uskottava että pärstäkertoimessani on vikaa...

Merkkiliikkeissä on aina myyjä sentään yrittänyt palvella vaikka useimmiten välirahan määrästä ollaan monesti oltu eri mieltä. Siitä häkkiliikkeen vastapäätä olen yhden auton ostanut ja kaikki sujui ihan ok, jopa pikku vikojen takuukorjaus.

33

9354

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Varaa oma nimimerkki

      Mikä on häkkiliike?

      • mä vaan

        SAIMAAN AUTOMOTO...saman laisia kokemuksia mulla heppu joka omistaa sen ni on ylimielinen,kävin kattoo kans siel pyörää ja saatiin jopa se käyntiin(kawa).kysyin et miten se kilisee noin nisano vaan et se kuuluu kawan ominaisuuksiin....no niin ehkä mut mulla on itellä kawa viisi vuotta ollu ja EI SE KAWAKAAN NIIN PALJO KILISE JA KOLISE :)....ON MUUTEN SE MOPO SIELLÄ VIELÄKIN ET IHME JOS EI LÄHE KÄYNTIIN.....ja niistä autoista onsuurin osa jotenkin fiksattu...en suosittele.OLKAA TARKKANA NYT SIEL ON JOTKUT ALET...PITÄÄ PÄÄSTÄ ROMUISTA EROON!!! JA SULLE...EDELLISESTÄ KIRJOTUKSESTA SELVIS KAIKKI OLEELLINEN...VAI OOTKO JOKU ÄIDINKIELEN OPETTAJA???


      • .nimitähän,

        Häkkiliikkeellä tarkoitetaan näitä pieniä maahantuojieen myyntiketjuun kuulumattomia autoliikkeitä. Tosin osa noista saa vaihturinsa asiakkaiden lisäksi merkkiliikkeiltä. Yleensä vaikeasti myytävät tai imagoon sopimattomat autot.
        Tuntomerkkeinä yleensä verkkoaidalla ympäröity (josta johtuu sana häkkiliike), päällystämätön kenttä ja toimitiloina parakkimainen "koppi". Osalla toimitiloja ei ole ollenkaan vaan toiminta hoidetaan pelkän puhelinnumeron kautta.


      • Anonyymi
        mä vaan kirjoitti:

        SAIMAAN AUTOMOTO...saman laisia kokemuksia mulla heppu joka omistaa sen ni on ylimielinen,kävin kattoo kans siel pyörää ja saatiin jopa se käyntiin(kawa).kysyin et miten se kilisee noin nisano vaan et se kuuluu kawan ominaisuuksiin....no niin ehkä mut mulla on itellä kawa viisi vuotta ollu ja EI SE KAWAKAAN NIIN PALJO KILISE JA KOLISE :)....ON MUUTEN SE MOPO SIELLÄ VIELÄKIN ET IHME JOS EI LÄHE KÄYNTIIN.....ja niistä autoista onsuurin osa jotenkin fiksattu...en suosittele.OLKAA TARKKANA NYT SIEL ON JOTKUT ALET...PITÄÄ PÄÄSTÄ ROMUISTA EROON!!! JA SULLE...EDELLISESTÄ KIRJOTUKSESTA SELVIS KAIKKI OLEELLINEN...VAI OOTKO JOKU ÄIDINKIELEN OPETTAJA???

        Joo, muista välimerkit ja yhdyssanat. Heti, kun osaat nämä, niin annamme hyvää palvelua autoliikkeissä.

        PS. Muista käydä koulussa, jotta voit sitten korjailla noita autonromuja hyvän sivistyksen saattelemana.


    • kokemus

      Itse ostin auton siltä sammonlahden pihakauppiaalta joka ilmoittelee netcar:ssa ja paikallislehdissä (LTA). Auto on 12v vanha Astra. Seuraavana päivänä hajosi laturi. Soitin sille Artsille. Tuumi vaan rayulhalliseen tyyliinsä, että "vie Lauritsalan autosähköön, soitan, että laskuttavat miuta". ja sillä hyvä korjaus ei maksannu mulle senttiäkään vaik niin vanha auto. No semmoinen. kun kerta kokemuksia kysyttiin.

    • car valakki

      Eipä ole täkäläisistä autoliikkeistä enää vuosikausiin tullut autoa ostettua olemattoman asiakaspalvelun takia. Ainakin meillä homma on pelannut niin, että ensin on netistä katsottu sopivat ehdokkaat, sitten käyty paikanpäällä tarkemmin tutkimassa ja tehty kaupat, jos sopimukseen on päästy. Viimeeksi Lahdessa. Ainakin toistaiseksi homma on toiminut hyvin ja asiakaspalvelu toiminut moitteetta. Päinvastoin kuin Lappeenrannassa.

    • asasasaa

      ,,, ja höpsis,,,
      Aina tuntuu Lappeenrannan liikkeet olevan huonompia, rumempia, pienempiä, osaamattomimpia puljuliikkeitä kuin missä tahansa muualla.
      Ainahan se muualla paremmin...

      • sispöh

        No niinpä todella tuntuu asianlaita kokemuksen perusteella olevan. Yksi juttu sinulta unohtui: kalliimpia, kait kilpailun puutteen takia.


    • yrittäjärouva

      Naisasiakkaana palvelua olen saanut vain Auto-Killasta ja olen ostanut useamman pakettiauton ja muutaman henkkarin sekä pari kuormuria. Viime viikolla viimeeksi parissa LPR: isossa kaupassa ei edes tervehtitty joten läksin pois. Palvelusta olen valmis maksamaan sillä yrittäjänä palvelen itse päivittäin. .

      • juttujuttujuttu

        Hyvä provo


    • KoznaZ

      Saimaan automotosta viellä, että ite sain siellä huonoa palvelua. Parisen vuotta sitten, kun toimi viellä Lappeenrannassa, niin kävin siellä katsomassa yhtä noin 3000€:n kiesiä. Olin silloin noin parikymppinen ja ilmeisesti eivät uskoneet, että olen autoa ostamassa. Autoon sain mennä tutustumaan sisälle yms. Kun kysyin koeajo mahdollisuutta, niin myyjä vihaisena tiuskaisi, että saat koeajaa, jos ekaks isket rahat pöytään ja ostat auton. Noh, kävelin sitten tien toiselle puolelle Ripatille ja ostin yli tuplaten kalliimman auton. Oli viimeinen kerta, kun asioin Saimaan automotossa.

      • opeli2000

        Kummallista kyllä itsellä ei ole ollut mitään ongelmia ko. liikkeen kanssa.
        Tosin olen ostanut vain yhden auton ja tyytyväinen olen hankintaani ollut.
        Joku aika sitten laittelin sähköpostia yhdestä autosta ja vastaus tuli seuraavana
        päivänä ja oli oikein asiallinen.
        Palvelu on ollut asiallista ja kohteliasta.
        Kaippa se metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan...


    • paljo rahhoo

      mul on rahhoo. en osta autoo.

    • 25v autoilua

      Itse olen autot ostanut Helsingistä ja lahdestakin joitakin, valikoimaa,tinkimisvaraa ja kilpailua enemmän, lappeenrannan automyyjät vaihtaa firmaa kun "tumma" hevosta, ei oikein hyvä juttu.

    • 123456122222222

      Kyllä pissitään silmään saimaan autossa?!?!

    • kfkdllslslgu

      En tiiä mut mie haluisin sähköauton. Saako täältä mistää

    • kahvii

      Auto-Killassa oli ainankin viikko sitten pari vaihtoehtoa näyttelyssä. Varmaan löytyy vieläkin.

    • autobiili

      VAUHTI-VAUNU on konkurssissa, Kiertäkää se liike kaukaa.
      Ei ole kyllä mikään ihme,että näin on käynyt

    • Ajajatar

      Olen ostanut Auto-Eekoosta kaksi kertaa ja Auto-Killasta kerran auton. Ei suurempaa valittamista, paitsi kun menin katsomaan isompaa autoa Killalle, niin ei myyjiä näkynyt missään. Siinä pyörittiin muiden asiakkaiden kanssa ihmettelemässä. Menin sitten Eekoolle koeajolle ja tein kaupat. Eikä kummassakaan paikassa suhtauduttu naiseen vähättelevämmin. Jouni Kemppiä Eekoolla voin suositella. Kaksi autoa hältä ostanut.

      • Automies47

        Kävin perjantaina lpr auto-killassa,kun oma auto oli huollossa.Ei siellä tosiaan ole myyjiä ainakaan volvo osastolla?


    • Klhj

      Rinta-jouppi paras,siellä köyhäkin on ihminen

      • Anonyymi

        Hahahahaaha ! Huumorimiehiä tai kusipääheikki itse!


    • prime auto oy kehoittaisin tarkistamaan kaiken huolella.katsastus ei näytä täällä olevan laadun takeena.oisko myyjä virolainen tai venäläinen????homma pelaa viimesen päälle..........huonosti

    • Anonyymi

      Huonot on kokemukset ko. ”liikkeestä”. Älkää ihmeessä asioiksi tuolla. Ostin sieltä auton ja vähän pientä kolinaa alko kuulumaan koneesta. Tosin tietystysti aika halpa kauppakassi, mutta olisi voinut olla vähän pidempään toimiva. Otin yhteyttä myyjään ja lupasivat korjata vian. No valohoitoa varmaan antoivat ja nokka-akselinanturi kuulemma likainen ja nyt puhdistettu? No parikymmentä kilometriä ja valo syttyi taas. Jalkopäähän kuulemma avattu, no eipä ollut ja auto kuulemma juuri huollettu. No katsastettu kuitenkin ja ajoaikaa lähes vuosi jja auto muuten siisti. No onhan täällä kaupungissa hyviäkin korjaamoita kuten Heiskamo. Siellä on hommat hoitunu ammattitaidolla ja kohtuu hintaan. Oma kokemukseni on huono tästä toiminnasta. Mieluummin voisin sen 1000€ tai vähän yli maksaa autosta, jos se toimis kunnolla.

    • Anonyymi

      Tuohon edelliseen kommentiin. ”Autoliike” Prime-auto. Huonot on kokemukset ja kannattaa ehkä kuitenkin maksaa vähän enemmän ja asioida vanhojen hyviksi todettujen suomalaisten liikkeiden kanssa. Maksaa vähän enemmän, mutta harmeja ei tule. Tosin huonot on kokemukset myös Sakan kanssa. Kamux taitaa toimia hyvin. No oppirahat maksettu molempien kanssa, mutta jatkossa ostan vain hyviltä suomalaisilta rehelliseltä autokauppiailta.

    • Anonyymi

      Itse ostan autoni Lappeenrantalaisista merkkiliikkeestä. Autoihin on tehty kuntotarkastus ja huollot. Pyyntihinta varmaan hiukan isompi, mutta väliraha ratkaisee. Mikäli tulee jotain teknisiä ongelmia, niin asiallisemmin ottavat kantaa.

    • Anonyymi

      Ms-auto myy 10tonnin pommeja

    • Anonyymi

      Kirjoitin aikaisemmin kommenttini tuohon jakoketjuongelmaan. Autossa myös sähkövikaa. Valot ja merkkivalot vilkkuivat. No nyt jakoketju vaihdettu ja samalla korjasivat sähkö ongelman. Laturin liitin ei ollut pohjassa. Nyt auto pelittää hyvin.

    • Anonyymi

      Kerran oli yksi rehellinen automyyjä. Sitten kun sana levisi, hän sai potkut.

    • Anonyymi

      Kirjoitin aiemmin tuosta häkkiautoliikkeesta. Välttäkää ihmeessä näitä. Menin itse halpaan ja maksoi 1500€. Ostin suomalaisesta luotettavasta kaupasta pienen kauppakassin 3000€ . Sain vielä 3kk takuun voimansiirrolle ja moottorille ym. Omavastuu 500€. Luottakaa hyvät ihmiset näihin SUOMALAISIIN luotettaviin kauppiaisiin ja myös näihin SUOMALAISIIN huoltokorjaamoihin. Oppirahat tuli maksettua ja ulkomaalaisten kanssa en enää asioi. Luottamus meni.









      Ä

      • Anonyymi

        Huijaukseenhan autoliikkeen kaupat aina perustuvat, en näe syytä miksi liikkeestä ostaisin.
        Juuri kävin ns ketjujen liikkeitä kiertelemässä, ei tullut kauppoja

        -Vaihdokista hyvittävät tasan nettiauton halvimman mukaan
        -Myymänsä autot aina 2-3k€ ylihintaisia(hintaluokassa 25k€)
        -Väliraha siis noiden mukaan laskettu
        -Käteiskaupallakaan ei juuri hinta tipu
        -Maksulliset lisätakuut pitkälti kusetusta, yrittävät rahastaa sellaisella mikä kuuluisi jo virhevastuuseen

        Toki tajuan, että bisnestä tekevät ja ottavat riskit huomioon, mutta jos eivät vaihdokkia halua edes katsoa saati koeajaa, niin ei ihme jos pommeja päätyy heille, joista taas sitten ongelmia kun myyvät eteenpäin.
        Eli vaihdokin hyvitysarvo on pelkästään vuosimalli/ajokilometrit, usein eivät edes halua nähdä.


    • Anonyymi

      Auto Sunihan se paras on.

    • Anonyymi

      aha

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1818
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1809
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      76
      1592
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1128
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe