Minulla on kaksi kultapalmua jotka kasvoivat reippaasti ennen kesää ja olivat upean vihreitä. Nyt kesän aikana palmuni lehdet ovat kellastuneet ja joissakin lehdissä on peräti hieman ruskeata, ja niissä on myös jonkin verran kuivia/kuihtuneita lehtiä. Millä tavalla olen hoitanut palmujani väärin ja mikä avuksi jotta saisin palmuni näyttämään yhtä kauniilta kuin ne näyttivät pari kuukautta sitten?
kultapalmu
3
1876
Vastaukset
- ---
Palmut vaativat aika kosteaa ilmaa menestyäkseen. Lehdet kellastuvat ja kuivuvat, jos ilmankosteus on liian alhainen. Eli sumutusta olisi kaivannut. Toinen on liika aurinko, sitäkään eivät siedä, vaan lehdet kuivuvat helposti. Ja kun lehdet kerran ovat jo kuivat, niin katsoppas tarkemmin onko niissä vielä öttiäisiäkin. Iskevät helposti, kun kasvi ei voi jostain muusta syystä hyvin. Jos punkit ovat iskeneet, niin myrkkyä päälle, tai jos kasvit ovat suht pieniä ja punkkeja paljon, heittäisin mäkeen koko kasvin. Sumuttelemalla kasveja paljon voi yrittää elvyttää niitä.
- Anonyymi
Minulla on yksi kultapalmu. Se elää ihan normaalia elämää mutta sen jotkut lehdet ovat aivan kuihtuneet multakin välillä aivan kovaa. Oon yrittänyt kaikkeni mutta ne ei virkisty jotkut lehdet tekee kuolemaa mutta jotkut elää aivan kirkkaan vihreänä. Mikä palmuani vaivaa
- Anonyymi
Kultapalmu on mullakin. Toista vuotta ollut puolivarjossa. Lehdet aika tavalla kellastui talven aikana. Nyt se rupeaa taas vähän virkistymään.
Ostin siihen kukan juurelle muutaman pienen kultapalmun ja ne rupesi hyvin kasvamaan.
On vähän tuuheamman näköinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2052476
Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,951745Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää1861518Nyt jäi velat perimättä
Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta141425Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!2541261Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."
RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita451168- 441059
- 98929
Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?
Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan52867- 85865