Kumpi pinnapilotti mielestänne parempi 24 jalk purjeveneeseen Simrad TP10 vai Raymarine ST1000 plus, olen kirjoittelusta ymmärtänyt että jälkimmäinen pitää heti uutena sulkea muovipussiin ,toimintoja näyttäisi olevan runsaammin mutta tarviiko niitä ?
Pinnapilotti
10
5149
Vastaukset
- H323
Raymarinestä huonoja kokemuksia, kaiku "paloi" korjauskelvottomaksi ylijännitteestä kun akun kaapelikenkä irtosi, mikään muu sähkölaite ei kärähtänyt.
- Janos
Kuten monet muut, niin minäkin huomasin, ettei raymarine ole vesitiivis. Olen sen avannut pari kertaa ja jonkin verran vettä siellä oli.
Muuten laite on erinomainen, mutta laadun suhteen vissi ylimainostettu.
- Timop!
... jos sitä pinnapilottiin kaipailee..., TP10:ssä ei taida olla, ja 20 on aikasta lailla tyyriimpi...
- simrad
Sinun kannattaa ostaa simrad, vain hyviä kokemuksia - erittäin tarkka ja vahva.
Minulta alkaa usko mennä raymarinen tuotteisiin muutenkin.- Simradista/Navicosta
Itselläni on ollut pari viikkoa Navico TP 100 (Simrad TP 10). Olen kokeillut sitä useita kertoja, joista muutaman se on selvittänyt lähes kunnialla. Se pitää toimiessaan kohtalaisesti suuntansa.
Useasti se on jäänyt virtajohtoa kytkettäessa ulisemaan, mikä korjaantuu käynnistämällä koneen. Tämä voisi viitata siihen, ettei laite toimi liian alhaisella jännitteellä. Toinen tyypillinen epätoimivuus on, että laite ei pysy automaattiohjauksessa vaan "hyppää pois päältä" muutaman sekunnin ohjauksen jälkeen. Kumpaankaan oireeseen ei löydy selvitystä manuaalista. Pitänee vain kokeilla lisää ja viedä lopulta huoltoon. - Pate
Simradista/Navicosta kirjoitti:
Itselläni on ollut pari viikkoa Navico TP 100 (Simrad TP 10). Olen kokeillut sitä useita kertoja, joista muutaman se on selvittänyt lähes kunnialla. Se pitää toimiessaan kohtalaisesti suuntansa.
Useasti se on jäänyt virtajohtoa kytkettäessa ulisemaan, mikä korjaantuu käynnistämällä koneen. Tämä voisi viitata siihen, ettei laite toimi liian alhaisella jännitteellä. Toinen tyypillinen epätoimivuus on, että laite ei pysy automaattiohjauksessa vaan "hyppää pois päältä" muutaman sekunnin ohjauksen jälkeen. Kumpaankaan oireeseen ei löydy selvitystä manuaalista. Pitänee vain kokeilla lisää ja viedä lopulta huoltoon.Itsellänikin on tuo Navico TP10, josta en ole mitään ihmeempää vikaa löytänyt. Hieman ominaisuuksiltaan yksinkertainen se joidenkin mielestä on, mutta riittää minulle.
Olen törmännyt ainakin kahteen ongelmayksilöön, joiden kaikki ongelmat ovat korjaantuneet yksinkertaisella tavalla johtoja paksuntamalla, ja mahdollisesti vetämällä pinnapilotille ihan oman johtonsa. Toimiessaan laite tarvitsee melko paljon sähköä, jonka takia jännite saattaa pudota liian alas. Ilmeisesti tällöin ongelmia esiintyy. Eli aluksi kannattaa varmistaa, että johdot ovat riittävän paksut.
- Rayska
Mulla on ollut nyt kuusi vuotta käytettynä veneen mukana tullut Raymarine ST2000 Plus ja sitä on käytetty käytännössä aina paitsi rantautumisissa, kisoissa ja todella kovissa tuulissa. Tähän mennessä ei ole ollut mitään ongelmia. Mitenkähän kauan näiden pitäisikään kestää? Mielestäni aivan loistava laite. Oikeastaan ainoa elektroninen laite veneessä, jonka kanssa ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia. Suosittelen lämpimästi. Laitehan on käytännössä sama kuin 1000, mutta suuremmalla moottorilla. Veneeni painaa 4000 kg.
- xVga
Kesti 2-kesää jonka jälkeen vaihteisto petti, onnekseni takuuaikana.
Ostaessani st1000 se mahtui silloiseen "speksiin" ts. 3tn/29' vene piti olla ok - sittemmin on valintaohjetta muutettu nyt pitäisi valita st2000 samaan hommaan.
Muuten hyvä mutta vaihteiston kestävyys hieman huolestuttaa jos olisin ostamassa.
Laite oli vesisateessakin joskus, huolto vaihtoi myös kannen.
Olisiko ollut vesivahinkoja, ei kerrottu
Vendan teko onnistui pilotilla tosi hyvin, ehti yksin seilatessaan tehdä köysityöt ongelmitta. Koneajossa se oli aina käytössä, purjeillakin joskus ja ainakin yksinpurjehduksilla vendoja tehdessä.- Ilmari
Kuten jo aiemmin kerroin. Minun (tuliterä)autohelm st1000 kesti tasan 2 kuukautta. Norjan edustalla se sanoi yhteistyösopimuksensa irti. Kävi ilmi, että atlantin suolavesi oli päässyt sisään ja sen mukaan sähköpiirilevy oli hapettunut. Onneksi meni vielä takuun kautta. Myöhemmin tapasin Vienanmerellä norjalaispursin (s/y Gurine), jolla aivan samanlaisen autohelmin kanssa tämä oli tapahtunut jo useita kertoja.....
Joten käyköön tämä varoitukseksi. Hyvä laite, mutta ei näytä kunnolla kestävän roiske- ja/tai sadevettä.
- Pe´te
Ostin kesällä Raymarinen, tuttava suositteli. Sen minkä käytin hyvin toimi, toivottavasti jatkossakin.
Muuten kummastuttaa, että Englannissa Simradia myydään vajaalla 200 punnalla, Raymarine on kalliimpi,n.250. Täällä kotomaassa taasen Simrad taitaa olla kalliimpi. Kumma juttu?
Taisi olla muuten jossakin Simradin esitteessä, että ko. laitetta ei suositella avomeriolosuhteisiin. Jos Raymarine ei kestä vettä, pitäisiköhän sama kommetti löytyä myös sen käyttöoheesta...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271944
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001690Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy561306Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?731265Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M311008Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47916Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm51913Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet44872- 108830
Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37830