Marko Casagrande

Marko Casagrande

Alla humaanin taiteilijamme mietteitä kirjastaan Mostarin tien liftarit. Samaa sontaa löytyy ko. teoksesta lisää jos jostain syystä sitä haluaa.

"tiedän slovenialaiset entuudestaan hysteeriseksi paskahousukansaksi, oikeiksi Balkanin ruotsalaisiksi”

”kaksikymmentä vuotias Markus oli vielä tuolloin suuri idolini, saksalaisen sotilasperheen ylpeä kasvatti. Uusnatsi, jolla oli oman kertomuksensa mukaan toistasataa varmistettua tappoa.”

”Itse Kroatiassa sodan alkuvaiheissa hyvin aktiivinen HOS on nykyisellään kielletty järjestö, mutta villissä Hertsegovinassa natsisympatiat ovat toista luokkaa. HOS:n kasarmin lipputangossa liehui Natsi-Saksan aikuinen hakaristilippu, kunnes HVO:sta ilmoitettiin, että hakaristien julkistaesilläpitoa ei katsota hyvällä. Kansainväliset tarkkailijat eivät oikein sulata ajatusta sotaa käyvän natsiarmeijan olemassaolosta, joten yritetään toimia hieman diskreetimmin.”

”muistan hyvin, kuinka suuren vaikutuksen tuo valokuva kovia kokeneesta taistelijasta minuun silloin teki ja siinä tuo mies nyt istuu… …huomaan saksalaisen käsivarteen tatuoidun Ku Klux Klanin symbolin ja White Power-merkin.
”ja se oli kun valtasimme Slatinaa. Se mummo, kutsumme häntä superbitchiksi. Vittu mikä ämmä, ei meinannut kuolla millään. Olin ampunut huoneeseen PKM:llä (venäläinen kevyt konekivääri), sinne oli heitetty käsikranaatti ja kun rynnäköimme sisään, ämmä oli vieläkin elossa. No, kurt ampui sitä pistoolilla niskaan. Vittu mikä ämmä.” Muut pöydässä nauravat jutulle ja hymisevät, että Slatinassa oli kovat paikat.”

”Joskus kontrolli pettää, mopo karkaa käsistä. Silloin naisia raiskataan ja sotavankeja teloitetaan. … En halua puolustella sotarikoksia, totean vain että joskus tilanne riistäytyy käsistä. Sota on sotaa.”

”John Morris istuu patjalleni ja tarjoaa tupakan. Hän kertoo suunnitelmistaan räjäyttää pato Jablanican edustalla. … ”Viisitoistatuhatta muslimia – suoraan paratiisiin. ****, mehän teemme niille palveluksen. Allah u akbar – haistakoon vitut.” … ”Ovatko ne kaikki sotilaita, vai onko kaupungissa siviilejäkin?” … ”Siviilejä, siviilejä, on tietysti – ja espanjalainen YK-tukikohta. No, soitetaan niille ensin – painukoon helvettiin, jos eivät halua hukkua, ha, ha, haa!” … ”Kuulostaa hyvältä…” … Mielestäni homma kuulostaa siltä, kuin olisimme tekemässä sotarikosta isolla ässällä. … Ilmoittaudun vapaaehtoiseksi sukeltamaan, mikäli todella saamme luvan räjäyttää padon.”

”Täydeksi natsiksi tunnustautuva amerikkalainen on upseeri kolmesta armeijasta. Hän tietää varsin paljon germaanien muinaisesta uskonnosta ja on lukenut läpi myös Kalevalan, joten juttua riittää. Kerran hän erehtyy epäilemään syntyperääni juutalaiseksi, mutta vältämme hiuksenhienosti tappelun Dundeen ottaessa sovittelijan roolin.”

”Haluaisin ampua vielä pari muslimia”

”Mostarin muslimikulttuurin symboli on ottomaanien rakentama silta, maailmanlaajuisesti ihailtu turistinähtävyys ja arvostettu arkkitehtoninen luomus. Kroaattien televisiouutiset olivat todistamassa suurta hetkeä, kun silta räjäytettiin Neretva-jokeen.”

”Hintti pyytää minua luokseen yöpymään. Ajattelen, että on hyvä idea lyödä ukko kylmäksi ja ottaa tämän rahat

13

5479

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bosnian lapset

      ”Joskus kontrolli pettää, mopo karkaa käsistä. Silloin naisia raiskataan ja sotavankeja teloitetaan. … En halua puolustella sotarikoksia, totean vain että joskus tilanne riistäytyy käsistä. Sota on sotaa.”

    • humalisti

      M.G on tyypillinen nykyajan humanisti. Ennen humanistit luki Hessea. Nyt ne ihailee natsisotilaita. Kirjallisuuden professoreissakin täysin avoimia natseja. Siihen suuntaan kulttuuri menossa. Perinteellisillä humanisteilla ei ole enää yleisöä. Nykyisin humansistin täytyy olla tappaja, psykopaatti. Sellaiset valitaan johtajiksi.

      • Anonyymi

        Ei tuolla ole mitään tekemistä humanismin kanssa. Oletko täysin vajakki?


      • Anonyymi

        Kuka proffa?


    • Pocci

      Sekopäitä aina löytyy.

    • lueppas se kirja kokonaan

      Lueppas se kirja kokonaan ja kirjoittele tänne sitten. Kerro kanssa tarkemmit nuo lainauksien kohdat mihin ne liittyvät.

      Taitaa vain vituttaa miten hyvin Casagrande on kuitenkin korttinsa pelannut ny-ky-ään?

      • Mostarin lapsi

        No jaa jos lasten ja mummojen (koska hän ei pysty tekemään mitään muuta) tappaaminen on hyvä korttipeli, muuten se on todella paska peli. Itse olen Mostarista kotoisin ja todella hyvin tiedän, mitä tämä mies on tehnnyt siellä , kuin esimerkiksi, mitä tapahtuis Ahmicia kylässä missä herra korttipelaaja oli osalistunut.
        Olen lukennut koko kirjan monta kertaa ja aina olen ihmetellyt miksi hän ei ole ollut päivääkään vankilassa, Haagissa on niin paljon syyteaineistoa jos joku haluaa tutkia, mutta hän on ilmeisesti joissakin näkemyksissä sankari.


        http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/603420.stm


    • Jokke

      Olen kuullut, että kaveri on keksinyt päästään suurimman osan jutuista. Ei tunnu löytyvän ketään joka ois miehen edes siellä suunnalla nähnyt käyneen.

    • ja koko sukusi

      ELUKKA!

    • sääliksi käy

      Sä tunnustat aivan avoimesti olevasi ammattirikollinen , tappaja ja täydellinen psykopaatti. Pystytkö edes käsittelemään aivoillasi sellaista asiaa, että mikä oikeus sulla on olla olemassa. Sä et kuulu tänne planeetalle edes kuolleena.

      • Anonyymi

        Kirja on totta.
        Sota on julmaa, mutta on suuri etuoikeus olla sodassa se on äärimmäisin kokemus. Kaikille se ei sovi ja ei, en ole itse ollut sodassa, ainakaan vielä.
        MG teki sen eikä ole valehdellut asiasta.


    • Anonyymi

      War is hell. Sota on helvettiä. Olin itse Bosnia-Herzegovinassa rauhanturvaajana vuosina 2005-2006 ja silloin 10 vuotta Bosnian sodan jälkeen oli selkeä erottelua serbien ja bosniakkien/kroatien välillä. Viha oli koko ajan läsnä. Sitä ei edes yritetty peitellä. Mitä sodan aikana tehtiin ja tapahtui, oli jotain todella pahaa jokaiselle osapuolelle. Sanottiin, että vie vähintään yhden vuosisadan, monen sukupolven ennen kuin päästään lähellekään sitä mitä elämä oli ennen sotaa. Olen itse lukenut kyseisen kirjan ja mielestäni se on yhden tuossa sodassa sotineen miehen näkemys. Itse en ole siinä asemassa, että voisin arvostella noita kirjassa mainittuja asioita oikeiksi tai vääriksi, hyviksi tai pahoiksi. Sota on sotaa, sota muuttaa ihmisen eläimeksi, tappajaksi, hirviöksi.

    • Anonyymi

      Kuten joku fiksumpi, kuin aloittaja, jo aiemmin sanoi, niin lue se kirja kokonaan.

      Ei tuollaisia otteita voi irrottaa asiayhteyksistään, lukematta koko mahtavaa kirjaa siitä mitä sota oikeasti on.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      2550
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe