Tuossa alempana olleessa, tälle palstalle niin ominaisessa(soo soo taas), viestiketjussa sivuttiin aihetta laulut. Jäin pohtimaan, että mahtaako koirista olla sävellettynä lauluja? En saa mieleeni yhtään varsinaista koiralaulua, en muista edes yhtään, missä aihetta sivuttaisiin. Siis laulettaisiin koirista kirjaimellisesti. Jossain viisussa mainitaan kyllä hullut koirat, mutta se kai oli kuvaannollinen ilmaisu.
Mutta kai nyt koirista jotain on tehty, kun hevosistakin on lauluja tehty. Vai pitääkö tässä itse alkaa väsäämään koiralauluja?
"..Onpa koirallaaani karvanen turkki, lalalalaa, ja karvanen häntä, lalalalaa, se tykkää myöskin metsässä juosta, lalalalaa ja metsässä juosta, lalalaa, eikä se ooole pahoillaansa eeedes suosta..."
Aivan asian sivusta
15
1372
Vastaukset
- hatamm
tai sitten ei. Onhan kysymys kuitenkin koirista.
En muista minäkään varsinaista koiralaulua yhtään. Mutta Danny ainakin joskus lauloi jotain koirasta, ja sellainenkin nimi laulussa tulee mieleen kuin Bella. Laulajaa en tietenkään saa päähäni, mutta muistot heräävät koska porokoirani nimi oli juuri tuo Bella.- sallalainen
Isto Hiltunen laulaa Bellasta,mutta mielessä on kyllä karvattomampi ystävä. Koira-aiheisia lauluja ei kyllä tule mieleen muita Monzan lisäksi.Itselläni on ollut Monza niminen koira.
- Minä
sallalainen kirjoitti:
Isto Hiltunen laulaa Bellasta,mutta mielessä on kyllä karvattomampi ystävä. Koira-aiheisia lauluja ei kyllä tule mieleen muita Monzan lisäksi.Itselläni on ollut Monza niminen koira.
Paitsi, että sen Bellan esittäjä on kyllä Kake Randelin eikä Isto Hiltunen.
- arska
Minä kirjoitti:
Paitsi, että sen Bellan esittäjä on kyllä Kake Randelin eikä Isto Hiltunen.
bella nimisen kappaleen laulaa kake ja reetu
- sth
Joku tällänen on hämärästi mielessä, et
".....katsoppa äiti tuota hauvaa joka ikkunasta kurkistelee, oi äiti jos sellainen ois mulla en pelkäisi rosvojakaan.............?"
Sitte on joku mikä kertoo "hupsuista" koiranpennuista joille leikki on työtä..(lastenlaulu) ...on sellainen lasten laululeikki kuin Bingo,en sit ole varma oliko se kissasta vai koirasta...Ja sit oli joku Pongo-laulu.Joku biisi meni että "Oi katsoppas vaari tuota hauvaa,mi' ikkunasta kurkistavi..." En sit muista oliko se jompi kumpi noista edellä mainituista.
- Mimm.u
poikaystävällä koira on, koira muuten ihan verraton, pure ei, hauku ei, vaan on meno ihan mahdoton. Kävelemään, ulos kävelemään...
Kappaleen nimeä tai esittäjää en muista, mutta nuo sanat kylläkin. - esittää!
Mimm.u kirjoitti:
poikaystävällä koira on, koira muuten ihan verraton, pure ei, hauku ei, vaan on meno ihan mahdoton. Kävelemään, ulos kävelemään...
Kappaleen nimeä tai esittäjää en muista, mutta nuo sanat kylläkin.ainakin solistiorkesterisointu esittää samanlaisen laulun mutta se laulaja laulaa tyttöystävällä. koska on itse mies!
- sakunMamma
pikkukakkosesta rallatteli jotakin.
Nyt syntyi sosiaalinen tilaus hauvalauluille.
... Tuu, tuu sakemannivauva, annapas simmun jo lurpsahdella. Korvankärjen lullahdella, paksun tassun pitkänä olla ... - Mappe
nyt laulun nimeä enkä esittäjääkään, mutta eikös ainakin tenavatähdet oo joskus laulelleet koiran ulkoiluttamisesta...???
Laulu menee jotenkin näin: "tyttö ystävälläin koira on, koira muuten melko verraton, pure ei, hauku ei, mut nyt vain on tilanne niin mahdoton... kävelemään, nyt ulos kävelemään, kun sitä ulkoiluttaa täytyy, on raitis ilma tärkeää..."
Melkoinen renkutus ja jääpi helposti päähän soimaan... ;)
..."Ulos kävelemään, taas ulos kävelemään, sitä ulkoiluttaa täytyy on raitis ilma tärkeää...."- sth
Jotenkin tuli mieeleen että eikö tuo ollut Raittisen Jussi joka tuon on levyttänyt...?
- !!!!
...lauleli joku laulaja (täysin unohduksissa artistin nimi ja jopa sukupuoli),mutta koko kipale oli omistettu koiralle...muistaako joku muu...
- Molossi
Dannyn laulu ...
- Jackkari
Molossi kirjoitti:
Dannyn laulu ...
me naapurin pojan kanssa rallateltiin lapsena
että mun koirani nimi on peni s...
sorry toi oli vähän mautonta, mutta tuli vaan mieleen.
täytyykin alkaa kehittelemään laulunsanoja, oon muutenkin innokas pöytälaatikkorunoilija. voin joskus laittaa aikaansaannoksia tänne. ja nyt kaikki muutkin syksy pistää tunteet liikkeelle joten ei muuta kuin sanottaan
Lasten laulukirjoista löytyy aika paljon lauluja koirista ja muista lemmikeistä...
Ite muistan semmosen ku: Jospas minä koiran saisin...
että ei muuta ku kirjastoon
ps. sitä en tiedä ett onko yhtäkää kasetilla tai levytettynä
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774432Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k112343- 1681527
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2431466- 1211311
- 1151237
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil721159Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik81136- 641062
- 35956