Teachers Highland Cream on must paras maukas ja kuitenkin suht edullinen (ulkomailla siis).
paras/suosikki viski merkki?
29
9028
Vastaukset
- haluat ärsyttää
Hänen Korkeuttaan Sheriffiä? :)
- näkyypi
Myös tuolla ruoka- ja juoma keskustelussa, mikä ei ole ollenkaan ongelma-alkoholistien foorumi.
- Anonyymi
Halpa ja hyvä wisky on ”Kotka” viski
- Tykkään viskistä!
Yks erittäin hyvä viski on Glenfiddich! Ite tykkään nautiskella Glenfiddich special reserve 12yo single malt viskiä kun se on kohtuullisen hintaista ja hyvää.
Et sitten tosin huomannu että tämä on terveyspalsta! Tämä kuuluis yleistä juomista palstalle tai drinksupalstalle.- R.T
Viski sopivissa määrin on taatusti terveyttä.Sen suhteen palsta on oikea.
Johan sana Whiskey:kin tulee latinan "uisge beatha"(elämän vesi) sanasta.
- IrishWhiskeyFreund
Bushmills. Pehmeä Irlantilaisen whiskey:n maku ja vähäinen kankkunen on tämän putelin paras puoli
- Takametsien Mies
Viskin eli whiskeyn *pitää olla irlantilaista*. Annan ääneni Bushmillsin puolesta. Tai marssitan kehiin oman suosikkini Tullamore Dew:n.
http://www.tullamoredew.com/about.htm
-- - TaidatOllakovakiEXp
Takametsien Mies kirjoitti:
Viskin eli whiskeyn *pitää olla irlantilaista*. Annan ääneni Bushmillsin puolesta. Tai marssitan kehiin oman suosikkini Tullamore Dew:n.
http://www.tullamoredew.com/about.htm
--heh,
Paskinta ja halvinta whiskyä mitä löytyy :)
Tullamore lantrataan kokiksen sekaan,ei tuota kiljua muuten kukaan juo.
- R.T
Mallasviskeistä "Laphroaig","The Glenlivet","Lagavulin"......
Sekoitteista "Johnnie Walker black label"...
'halvoista sekoitteista' "White Horse"," vat 69","mackinleys","Cutty Shark".....
Jenkkiviskeistä "jack Daniels" ja tietyin varauksin "Jim Beam".
Irlantilaisiin viskeihin en juuri koske.Ne menevät joissain yhdisteissä ym. (esim sekaisin Baileys-kerman kanssa)mutta pelkiltään ne eivät juuri viskiä muistuta,lähinnä semmoista viljaista votkaa.Toki on myönnettävä,että tolla irlannissahan tuo viskin tislaus lienee aloitetun,mutta nyky irkut ovat turhan mauttomia ja tuoksuttomia(3 tislattuja).Esim hieman irlantilaisia muistuttavat kanadalaiset ovat mielestäni maukkaampia.
Mutta todellisia makuelämyksiä hakiessa suunta on skottilaiset mallasviskit.- Glen32
Laphroaig 10yo on kyllä tosi hyvä mutta hinta on kanssa kova. pari kertaa oon sitä raskinnut ostaa. tekiskyl mili joskus maistaa noita muita erittäin savuisia islay maltteja Ardbegiä ja Lagavulinia
irlantilaisii en oo kokeillu kun jamesonia ja oli aikalailla ohuen makusta vähän "ruohoista" jos oikeen muistelen.
jack danielissä on kiva vaniljainen aromi. mut jotenkin ihan eri juomaa kuin skottiviski ja melkeen 2 kertaa kalliinpaa kun teachers. ja muutenkin kaikki paitsi noi halvat sekotteet on tyyrinpiä.
mä en tiedä ainakaan mikä blended viski olis lähempänä skottimallasviskiä kun teachers? - R.T
Glen32 kirjoitti:
Laphroaig 10yo on kyllä tosi hyvä mutta hinta on kanssa kova. pari kertaa oon sitä raskinnut ostaa. tekiskyl mili joskus maistaa noita muita erittäin savuisia islay maltteja Ardbegiä ja Lagavulinia
irlantilaisii en oo kokeillu kun jamesonia ja oli aikalailla ohuen makusta vähän "ruohoista" jos oikeen muistelen.
jack danielissä on kiva vaniljainen aromi. mut jotenkin ihan eri juomaa kuin skottiviski ja melkeen 2 kertaa kalliinpaa kun teachers. ja muutenkin kaikki paitsi noi halvat sekotteet on tyyrinpiä.
mä en tiedä ainakaan mikä blended viski olis lähempänä skottimallasviskiä kun teachers?"mä en tiedä ainakaan mikä blended viski olis lähempänä skottimallasviskiä kun teachers?"
-teacherssissähän on ihan kirjojen ja kansienkin mukaan varsin korkea mallasviskiprosentti,joten ei ihmekään että se on suht lähellä mallaksia.Myös White Horsessa on suuri mallasviskiprosentti(Lagavulin pohjainen sekoite).
Sekoite viskeistä lähimpänä laadultaan ja maultaan mallaksia päässee J.Walker Black Labell tai statussymboli Chivas Regall joka ei kyllä minun mieli viskeihini ole ikinä kuulunut.Tyyriitä ovat molemmat.Mutta esim Black Labell(jota viimeksi ostin ennen suurta alea) on mielestäni nykyään hyvin kohtuu hintaista(vrt. ennen alea) ja hintalaatu-suhteeltaan kovin kohillaan.
"Laphroaig 10yo on kyllä tosi hyvä mutta hinta on kanssa kova."
-Minä muistelen,että joskus vuosikausia sitten kun tämän taivaallisen herkun eka kerran lunastin omakseni,että se olisi maksanut 249 markkaa.....eli jokseenkin jotain 42,xx euroa....Mutta se oli silloin 43% vahvuista,ja makukin mielestäni hieman muuttui tuon 43%--->40% muutoksen(tapahtu joskus 1999-2001 en muista)myötä(muutoshan on siis vain pullotus vahvuuden laimentaminen)huonommaksi,mikäli niin sallitaan ko.-aineesta sanottaman.
En ole Laphroaigia aikoihin ostanut,mutta arvelisin sen olevan nyt jotain 35-39 euroa?
oli ihan juomakelpoista. Harjoittelin Bell´sillä. Viimeisinä aktiiviaikoinani käytin Cutty Sarkia. Chivas Reagalit ja mallasviskit eivät oikein kolahtaneet. Jenkkiviskit ovat ruispontikkaa eikä irkkuviskit sovi kuin Irish Coffeeseen.
- Maroolof
Paljonko Cutty Shark maksaa ja myydäänkö sitä suomessa?
- Lasolarska
- Alkon blended viskeistä Famous Grousen maalasviski% on korkeimpia
- maailman kallein viski (myytiin huutokaupassa) oli MacAllanin tuotteita
- tyypillisesti blended viskeissä on n. 40% mallasviskiä
- irlantilainen viski tislataan kolmeen kertaan (Irlannissa on muuten vain kolme tislaamoa vaikka viskimerkkejä on useita) -> usein pehmeämpi maku kuin skottiviskeissä
- arvostetuimmat viskit ovat yhden tynnyrin (single cask) vanhoja erikoiseriä
- kotimaan julkkiksista Junnu Vainio joi Vat 69:ää, Mauri Sariola Ballantinesia, Irwin Goodman Dimpleä ja Jean Sibelius Black & Whitea sekä Johnnie Walkerin Black Labelia
- ulkomaan julkkiksista Winston Churchill suosi Sibeliuksen tavoin Johnnie Walker Black Labelia- k.ossu
Kossu on parasta
- Nipa_67
k.ossu kirjoitti:
Kossu on parasta
Ei tuo Teacher's huonoa ole. Hinta / maku suhde siis melko hyvä. Laphroaig kuitenkin parasta mitä itse olen maistanut. Eli jos ihan oikeaa turpeen ja savun makua haluaa maistaa, niin Lappis on hyvä valinta
- Oolohi
En muista. On niitä viskejä kuitenkin aika paljon tullut maisteltua. Sanotaan nyt Johnnie Walker Red, todellisten rokkareiden juomaa!
- kosanderi.
Kossu!
- Lippuviina!
kosanderi. kirjoitti:
Kossu!
Lippuviina!
- gfhfnhghzx
Lippuviina! kirjoitti:
Lippuviina!
kuin omatekoinen kilju, tietää tasan tarkkaan mistä aineista se on tehty.
- p.elin drink
Kyllä se oma kusi parhaalta maistuu, namnam
- Oma viski paras
Pontikka, sokeri käristetään pannulla tummanruskeeksi ja pontikan sekaan. Maku on aivan oivallista ja värikin hieno!
- Sinde vm.-82
Ei voi olla hyvää viskiä, mutta mitä viskiä mä juon yleensä?
Kuka muistaa?
Muistaisiko palstan valvoja.? - Anonyymi
Tarkoitan tuota Ylämaan lintua
- Anonyymi
Konjakki snapsit kylmä mallas olut ja ehkä pajat päälle. Arhinmäki ja li andersson hekumoi jo ranskan meininkiä suomeen
- Anonyymi
Opetuksen palkka. Opetetin muksuille yksityisesti ajokortit (2kpl). Tievustelivat
mitä he velkaa mulle opetuksesta. Tästä kieltäydyin. Teacher pulloista en
kieltäytynyt. - Anonyymi
Sontasepon kostea unelma on minttukaramelli suklaareiässä.
- Anonyymi
Hyvää ja halpaa viskiä ei ole, macallan kukkaron mukaan löytyy eri ikäisiä-hintaisia , myös Loch Lomond on laatutavaraa. Kunnon viski on skottilainen.
- Anonyymi
Juuri nyt lasissa on 8 vuotiasta The Kurayoshi Pure Malt viskiä.
Oikeastaan aika hyvää, hyvin vaaleaa, makeaa ja todella helposti juotavaa. Toki tulee kalliiksi tuo helposti juonti kun tämä halvalla muovikorkilla kruunattu pullo maksaa kuitenkin hieman toistasataa euroa.
Alkon mukaan:Keskitäyteläinen, keltainen, maltainen, kypsän päärynäinen, kevyen sitruksinen, vaniljainen, hennon yrttinen, mineraalinen.
Mutta omat hienostelemattomat makunystyräni sanovat vain: makeaa ja helposti juotavaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017433
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?805018- 794849
- 1324258
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan103048- 522679
- 402576
- 482229
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102211Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211840