Älkää kokeilko...

"Tukossa"

... Kendall 20 w 50 Racing Green -öljyä pienimoottorisiin euro/japsiautoihin, ellei teillä ole sitten jotenkin poikkeuksellisen hyvää öljynsuodatinta.
Tahtoo kyseinen "tahna" nimittäin muutaman tuhannen jälkeen tukkia suodattimen.
Jos tietysti haluatte kokeilla tätä kisaöljynä mainostettua tavaraa, niin vaihtakaa 2 000 kilometrin välein suodatin ja 4 000 kilometrin jälkeen öljyt.
Ja älkää nyt talvea vasten tota liisteriä laittako. 0 w on ainoa oikea talvella.

7

7617

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hölmö

Ja minkähänlaiseen kauramoottoriin laitoit öljyä.Itse olen käyttänyt kyseistä öljyä jo useamman vuoden "kesäisin" ja useammassa eriautoissa eikä minulla ole huonoa sanottavaa kyseisestä öljystä.

• Wroom

Oletko varma ettei ole käynyt niin että Kendall on niin hyvää öljyä että se on puhdistanut moottoria niin voimakkaasti että suodatin tukkeutuu? Näin voi nimittäin käydä.

Oletko varma että vika ei ole suodattimessa? Mulla tukkeentui joskus kotimainen hopeanvärinen suodatin kun vaihdoin vanhaan autoon voimakkaasti pesevät hyvät synteettiset öljyt.

Mistä tiedät että suodatin on ylipäänsä tukossa? Jos suodatin tukkeentuu niin ylipaineventtiili antaa öljyn kiertää suodattimen ohi, se ei näy mitenkään ulospäin. Mun tapauksessa kävi niin että suodattimen ylipainesuoja ei toiminut ja suodattimen tiiviste petti.

• "Tukossa"

kuten sanoit, että "Kentsu" on putsannut koneesta kaiken lian suoraan suodattimeen.
        Ensimmäiset tuntumat heti öljynvaihdon jälkeen olivat kieltämättä myönteiset, Kendall tuntui jopa tekevän hyvää koneelle. Moottorin ääni jotenkin rauhoittui, eikä kierrosten noustessa kuulostanut niin rasittuneelta. Suorituskyvystä sinänsä on vaikea sanoa tarkemmin - huonompaan suuntaan tilanne ei ainakaan mennyt!
        Laiton öljyä suht. pienimoottoriseen turboautoon, jossa lämmöt nousevat suhteellisen korkealle, kuten ahdetuilla ajavat tietävätkin.
        Tuli vaan jokseenkin shokkina, kun jo 4 000 kilometrin kohdalla paineet katosivat ja tarkemmin tutkittaessa selvis suodattimen olevan tukossa.
        Iskettiin mekaaninen paineanturi lohkon kylkeen ja paineet alko muutaman minuutin jälkeen nousemaan 1 barin paikkeille, joka on tietysti aivan liian vähän. Jotain kiertoa systeemissä siis oli tukkoisellakin suodattimella.
        Yksi satsi kyseistä tavataa vielä löytyy, mutta noilla kokemuksilla saatan jättää väliin ja vaihtaa Castrolin 10 w 60 TSW:hen.
        Kun kone kerran avattiin päätin sitten tehdä rempan samalla, joten ei auto ihan heti ole liikenteessä. Saas nyt nähdä mihin päätökseen päädyn tuon öljyn suhteen.

• ewq1

Uskon hieman,
      ainakin on nykymoottorille aivan liian paksua.

Tuskin mihinkään tuonlaista suositellaan,
      sallitaan kylläkin ei se nyt riko.

• Masentaja*

Kisaöljy. Ei sitä mihinkä lussuun paskaan kuulukka laittaa.

• outo on

toi öljyn luokitus on vähän ihmeellinen kun se on 20-50w eikös tuota viskositeettiä käytetä moottoripyörissä paljon mutta harvimmin tietääkseni autossa. Ei tuo ainakaan varmaan mitään talviöljyä ole

• takakumisuti

Talvella sitä ei voi todellakaan käyttää. Kokeilkaapa kaataa sitä -20 ast. pakkasessa. Ei muuten tule purkista ulos vaan on muuttanut olomuotonsa vahaköntiksi. Teoria pesevyydestä ja sitä kautta suodattimen tukkeutumisesta ei pidä paikkaansa. Se on ameriikkalaista öljyä. Ei siellä uhrata kalliisiin lisäaineisiin. Siellä on edelleen yleisesti käytössä 5000km vaihtoväli. Ainoa käyttökohde suomessa em. tuotteelle kilpa-autot kesäisin sekä alle 80-luvun kauniit autot.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      189
      8603
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4738
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4238
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      59
      3792
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3216
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2980
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2676
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2491
    9. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      41
      2218
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2203
    Aihe