Työteknikko

Miten suorittaa

Onko teillä kenelläkään kokemusta Rastorin Työteknikon suorituksesta?

Mitä kertyy hintaa, onko auttanut työllistymään jne.

20

12483

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ovat suorittaneet

      työteknikon tutkinnon mutta siitä on jo paljon
      aikaa. Koulutuksen järjestäjä on ollut rastor-
      tietomies, mutta nykyisin oppilaitos taitaa olla
      nimellä Rastor College. Mielestäni työteknikot
      ovat pärjänneet hyvin mutta se riippuu myös työnantajasta. Koulu on tekniikan alan erikoisoppilaitos ja usein myös samalla kertaa
      suoritetaan erikoisammattitutkinto.

      En kovin hyvin tunne tuota tekniikan puolta sillä
      olen kaupallisen puolen tyyppejä mutta olen suorittanut kaupallisen alan tutkinnon Markkinointi-instituutissa - opetustapa on siellä
      samantyyppinen kuin Rastorissa eli etäopetus
      lähiopetusjaksot. Kannattaa ottaa selvää googlella mutta myös työkkärin tietopalvelu tietää hyvin nämä asiat.

    • jounila1967

      Ainakin minä olen ollut tosi tyytyväinen koulutukseen. Olen käynyt vuoden ja toinen vuosi edessä. Ensin matikat ja fysikat tuntuivat aika vaikeilta mutta kyllä niistä läpi pääsin ihan hyvin. Itse pääsin tässä vaiheessa koulutusta työnjohtotehtäviin joten ainakin minua se auttoi eteenpäin. Ainakin meillä turussa on ollut tosi hyvät kouluttajat ja muutenkin Rastorin väki on auttanut aina kun on ollut kysyttävää..

      • Hooässä

        Ihan ok koulu olen suorittanut ja paperit löytyy


      • Hyvin menee
        Hooässä kirjoitti:

        Ihan ok koulu olen suorittanut ja paperit löytyy

        Olen ollut koulutukseni valmistumisesta asti tähän päivään erityyppisissä tehtävissä. mm suunnittelija laskestaosastolla, suunnittelijana tietotekniikan saralla, tuotantopäällikkönä metallifirmassa, opetusalantehtävissä 3v, työnjohtajana 2.ssa eri kunnossapitoalanyrityksessä. Nyt suunnittelen oman yrityksen perustamista "harkiten".
        Koulun kävin hesassa, välillä oli aika rankkaa, mut en oo katunut päivääkään..


      • Hooässa
        Hyvin menee kirjoitti:

        Olen ollut koulutukseni valmistumisesta asti tähän päivään erityyppisissä tehtävissä. mm suunnittelija laskestaosastolla, suunnittelijana tietotekniikan saralla, tuotantopäällikkönä metallifirmassa, opetusalantehtävissä 3v, työnjohtajana 2.ssa eri kunnossapitoalanyrityksessä. Nyt suunnittelen oman yrityksen perustamista "harkiten".
        Koulun kävin hesassa, välillä oli aika rankkaa, mut en oo katunut päivääkään..

        Olen työteknikko vm. 1992. Kolme vuotta aikuisiällä neljän lapsen isänä oli kova juttu, mutta meni hyvin pienistä alkuvaikeuksista huolimatta.Koulusta on ollut monenlaista hyötyä. Olen ollut esimiesasemassa parikymmentä vuotta.Linjani oli mekaaninen puunjalostus. Koulua voi soveltaa moneen alaan ja johtamisopit ovat pohjimmiltaan samankaltaisia monella muullakin alalla. Elikkä ei oppi ojaan kaada.


      • Malli 76
        Hooässa kirjoitti:

        Olen työteknikko vm. 1992. Kolme vuotta aikuisiällä neljän lapsen isänä oli kova juttu, mutta meni hyvin pienistä alkuvaikeuksista huolimatta.Koulusta on ollut monenlaista hyötyä. Olen ollut esimiesasemassa parikymmentä vuotta.Linjani oli mekaaninen puunjalostus. Koulua voi soveltaa moneen alaan ja johtamisopit ovat pohjimmiltaan samankaltaisia monella muullakin alalla. Elikkä ei oppi ojaan kaada.

        Olen valmistunut työteknikoksi -76 ja ollut työnjohto ja valvontatehtävissä sekä viimeiset 30-vuotta toimitusjohtaja (liikevaihto 20.000.000.00 € ) Pakka 5000€/kk


      • hedari
        Hooässa kirjoitti:

        Olen työteknikko vm. 1992. Kolme vuotta aikuisiällä neljän lapsen isänä oli kova juttu, mutta meni hyvin pienistä alkuvaikeuksista huolimatta.Koulusta on ollut monenlaista hyötyä. Olen ollut esimiesasemassa parikymmentä vuotta.Linjani oli mekaaninen puunjalostus. Koulua voi soveltaa moneen alaan ja johtamisopit ovat pohjimmiltaan samankaltaisia monella muullakin alalla. Elikkä ei oppi ojaan kaada.

        Hei

        Työteknikon koulutus on kirjekurssityyppinen, jossa on muutama lähiopetuspäivä. Ei voi olla kovin vaativa koulutus (ammattikoulutaso). Homma hoituu niin, että luet postissa saamasi materiaalin kotona, teet etätehtävät ja lähetät ne postissa Rastoriin. Siellä tehtävät tarkastetaan ja arvostellaan, jonka jälkeen saat ne tarkastettuna/arvosteltuna postissa kotiisi.

        Työteknikko ei ole oikea teknikko (teknisen koulun käynyt), eikä siis vastaa lähellekään samaa. Koulutus soveltuu parhaiten ammattikoulutason suorittaneelle henkilölle, joka ei halua hirveesti vaivata päätä.


      • :)
        hedari kirjoitti:

        Hei

        Työteknikon koulutus on kirjekurssityyppinen, jossa on muutama lähiopetuspäivä. Ei voi olla kovin vaativa koulutus (ammattikoulutaso). Homma hoituu niin, että luet postissa saamasi materiaalin kotona, teet etätehtävät ja lähetät ne postissa Rastoriin. Siellä tehtävät tarkastetaan ja arvostellaan, jonka jälkeen saat ne tarkastettuna/arvosteltuna postissa kotiisi.

        Työteknikko ei ole oikea teknikko (teknisen koulun käynyt), eikä siis vastaa lähellekään samaa. Koulutus soveltuu parhaiten ammattikoulutason suorittaneelle henkilölle, joka ei halua hirveesti vaivata päätä.

        Voihan inssiksikin opiskella töiden ohessa(muutama lähiopetuspäivä tai tenttipäivä kuussa)...Sekään ei varmaan tuolla tavalla päättelemällä voi olla kovin haastavaa...Työteknikon koulutus ohjelma ei todellakaan ole ammattikoulutasoa ja opiskelemmaan ei ole asiaa jos ei ole 5v työkokemusta opiskeltavalta alalta.Näin varmistetaan työteknikkojen käytännön johtamis taidot ja se oikea osaaminen.
        johtamispuolen asiat koulutetaan siis valmiille käytännön ammattilaiselle ja arvioidaan tutkintosuorituksina työpaikalla.


      • ;-)
        :) kirjoitti:

        Voihan inssiksikin opiskella töiden ohessa(muutama lähiopetuspäivä tai tenttipäivä kuussa)...Sekään ei varmaan tuolla tavalla päättelemällä voi olla kovin haastavaa...Työteknikon koulutus ohjelma ei todellakaan ole ammattikoulutasoa ja opiskelemmaan ei ole asiaa jos ei ole 5v työkokemusta opiskeltavalta alalta.Näin varmistetaan työteknikkojen käytännön johtamis taidot ja se oikea osaaminen.
        johtamispuolen asiat koulutetaan siis valmiille käytännön ammattilaiselle ja arvioidaan tutkintosuorituksina työpaikalla.

        Nimimerkille: :) 27.1.2011 17:14

        Hei

        Ihan vaan tiedoksi, että insinööriksi (AMK/DI) ei todellakaan opiskella kirjekurssilla, vaan opiskelu on varsin tiukkaa ja tiivistä vähintään 4 vuotta! Mitä tulee työteknikon koulutukseen, niin mitenkään halveeraamatta, työteknikon koulutus on varsin kevyt, eikä vastaa mitenkään edes entisajan teknikonkoulutusta. Kyseinen koulutus soveltuu varmasti hyvin ammattikoulun käyneelle kaverille, jolla on sitä työkokemusta ja joka haluaa esimerkiksi työnjohtajaksi.


      • :)
        ;-) kirjoitti:

        Nimimerkille: :) 27.1.2011 17:14

        Hei

        Ihan vaan tiedoksi, että insinööriksi (AMK/DI) ei todellakaan opiskella kirjekurssilla, vaan opiskelu on varsin tiukkaa ja tiivistä vähintään 4 vuotta! Mitä tulee työteknikon koulutukseen, niin mitenkään halveeraamatta, työteknikon koulutus on varsin kevyt, eikä vastaa mitenkään edes entisajan teknikonkoulutusta. Kyseinen koulutus soveltuu varmasti hyvin ammattikoulun käyneelle kaverille, jolla on sitä työkokemusta ja joka haluaa esimerkiksi työnjohtajaksi.

        Tunnen tyyppejä jotka on lukenu inssiksi aikuisopiskeliana töiden ohessa...pari lähiopetuspäivää ja tentit kuussa...jos innssiä ja työteknikkoa vertaa ni aivan varmasti on inssiksi lukeminen haastavempaa, mutta työteknikon tutkinto on kuitenkin täysin eritasoa kuin ammattikoulutason tutkinto.
        Ehkä on tyhmää verratakkin noita keskenään koska nehän valmistaa ammattilaisia eritehtäviin ja ovat sen mukaan räätälöityjäkin.
        Jännä että täällä porukka tietää minkä tason koulu on kyseessä vaikkei ole mitään hajua asiasta..Työteknikkokoulussa opiskellaan esimerkiksi samat esimies opinnot kuin teknikkokoulussa aikanaan.Eikä työteknikko tutkinto ole todellakaan tarkoitettu tyypeille jotka eivät halua vaivata päätään(niinkuin ne oikeat teknikot väittää;)..Onhan (työteknikkotutkinto teat) opetushallituksen valvoma ja kehitetty teknikon tutkinnolle korvikkeeksi.molemmat tutkinnot olen suorittanut.


      • työtekn.1992
        Hooässä kirjoitti:

        Ihan ok koulu olen suorittanut ja paperit löytyy

        Muistatteko että valvotuissaa kokeissa pitää myös elää


      • sama työteknikko
        Hyvin menee kirjoitti:

        Olen ollut koulutukseni valmistumisesta asti tähän päivään erityyppisissä tehtävissä. mm suunnittelija laskestaosastolla, suunnittelijana tietotekniikan saralla, tuotantopäällikkönä metallifirmassa, opetusalantehtävissä 3v, työnjohtajana 2.ssa eri kunnossapitoalanyrityksessä. Nyt suunnittelen oman yrityksen perustamista "harkiten".
        Koulun kävin hesassa, välillä oli aika rankkaa, mut en oo katunut päivääkään..

        Terve niinkin vanha työtkn.Olet hiukan nuorempaa vuosikertaa kuin meikä .Kaikki silloin saatava pätee tänäänkin.On hienoa kuunnella "iltakurssi-insinöörien" viisaita puheita.Yksi on kuitennii selvä-perustekniikka on sama.


      • rxtxtmz
        hedari kirjoitti:

        Hei

        Työteknikon koulutus on kirjekurssityyppinen, jossa on muutama lähiopetuspäivä. Ei voi olla kovin vaativa koulutus (ammattikoulutaso). Homma hoituu niin, että luet postissa saamasi materiaalin kotona, teet etätehtävät ja lähetät ne postissa Rastoriin. Siellä tehtävät tarkastetaan ja arvostellaan, jonka jälkeen saat ne tarkastettuna/arvosteltuna postissa kotiisi.

        Työteknikko ei ole oikea teknikko (teknisen koulun käynyt), eikä siis vastaa lähellekään samaa. Koulutus soveltuu parhaiten ammattikoulutason suorittaneelle henkilölle, joka ei halua hirveesti vaivata päätä.

        Älä liioittele.työteknikon koulutus on paljon vaativampaa kuin teknikon koulutus.On noin puolivälissä teknikon ja insinöörin koulutustasoa,mutta kuitenkin paljon vaativampaa kuin se lopetettu teknikon koulutustasond


      • simone4
        hedari kirjoitti:

        Hei

        Työteknikon koulutus on kirjekurssityyppinen, jossa on muutama lähiopetuspäivä. Ei voi olla kovin vaativa koulutus (ammattikoulutaso). Homma hoituu niin, että luet postissa saamasi materiaalin kotona, teet etätehtävät ja lähetät ne postissa Rastoriin. Siellä tehtävät tarkastetaan ja arvostellaan, jonka jälkeen saat ne tarkastettuna/arvosteltuna postissa kotiisi.

        Työteknikko ei ole oikea teknikko (teknisen koulun käynyt), eikä siis vastaa lähellekään samaa. Koulutus soveltuu parhaiten ammattikoulutason suorittaneelle henkilölle, joka ei halua hirveesti vaivata päätä.

        Totta!


    • jesse86

      Onko kenelläkään kokemusta AEL:n työteknikko-tutkinnosta? Olen ollut metallialalla n. 5 vuotta ja tekisi mieli vaihtaa työtehtäviä. Kokemuksia metallialan työteknikoilta?

    • Erikoisammattilainen

      Voiko työteknikoksi opiskella muuallakin kuin vain rastorilla? Erikoisammattitutkinnot ovat samantasoisia tutkintoja. Niissäkin tullaan työnjohtotasoiseksi ammattilaiseksi. Siis hekin ovat työteknikoita.

      • valmistunut 2008

        Sanottakoot koulutuksesta että sellaisen kannattaa suorittaa jolla on jo työpaikka joka asennoituu positiivisesti kyseiseen koulutukseen.Tällä pidän silmällä etenemismahdollisuuksia.En sitten tiedä mitenkä pelkällä paperilla pääsee työmarkinoilla eteenpäin.

        Koulutuksena ei mikään ylitse pääsemätön varmasti kenellekkään.Ainoa ehto on että on valmis käyttämään aikaa tehtävien tekoon ja niihin paneutumiseen.Itse vedin kyseisen koulutuksen viikonloppu tekniikalla eli muutama tunti la-su päiviltä käytin 2 vuoden ajan.Ei paha panostus mielestäni verrattuna siihen että etenin toimihenkilöksi ja palkkaa kolmannes lisää.Lisäksi sai jättää paskasen hallin ja siirtyä toimistoon.

        Eli,ihan jees koulutus henkilölle joka haaveilee etenmisestä esim.työjohtajaksi. Ainoa on että suorittakkaa muualla kuin Rastorilla niin säästätte hermojanne.


    • Oppi

      Työteknikon koulutusohjelma sisältää tekniikan erikoisammattitutkinnon, mutta siihen kuuluu viellä paljon muuta.Pelkkä erikoisammattitutkinto ei ole viellä sama asia.

    • Anonyymi

      Hei olen ollut 34 vuotta suulakepuristus koneen hoitajana ja kävin teknikon etäkurssin vaikka olen 62 vuotta vanha, se oli hieno saavutus.

    • Anonyymi

      Koska varmasti jokainen joka tätä koulutusta harkitsee, googlettaa tästä koulutuksesta tietoa. Mulla 20v kokemusta kirvesmiehen työstä, opiskelin rakennusalan työteknikoksi. Olen hakenut n.20 paikkaan ns. Työnjohtajaksi, mihinkään ei ole edes päässyt haastatteluun. Kirvesmiehenä on päässyt töihin ihan huonommallakin hakemuksella. Eli voisin todeta että ainoa tapa päästä työnjohtajaksi on se amk(rakennusmestari tai insinööri). Ja nämä Työteknikon opinnot on ihan vaan ajanhukkaa. Koulutus itsessään on hyvä, mutta sitä ei arvosteta yhtään alan töitä haettaessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1887
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1574
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1296
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1234
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1222
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1186
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1170
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1161
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1150
    Aihe