Rakennusfirma virosta?

Laillisesti

Mitenkäs pitäisi toimia, jos palkaan suoraan yksityishenkilönä Virolaisen firman tekemään rakennushommia omalla työmaalleni. Miten pitäisi hoitaa verot?

11

7513

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laskut ei

sun veroista kannata huolehtia .yrityksen tausta
      täytyy olla kunnossa .Y-tunnukset,alv rekisterit
      ym.just oli jossain ilmoitus 28-36e/h virolaisia
      rakennusmiehiä/ammattimiehiä

• kotimaista

Jos palkkaat työvoimaa ulkomailta, tienaamasi raha siirtyy ulkomaille. Näin ollen suomalaisilla rakennusmiehillä (joita et palkannut)ei ole varaa ostaa sinun tuotteitasi.

Tai palvelujasi tai mitä sinä - tai lähimmäisesi - sitten teetkään.

• joko ne rahat varastaa

ja ulkomaille kuitenkin. Viimeistään valtio myöntää sen "aluetukena" Nokialle tai jollekin muulle "kotimaiselle" pörssiyhtiölle, joka jakaa ne sitten osinkoina ulkolaisille omistajilleen.

• Virosta

Niin, Suomesta vaan ei löydy pätevää kirvesmies porukkaa, joka voisi aloittaa hommat tyyliin heti. Virossa minulla olisi tuttuja pitkän linjan rakennusmiehiä, jotka eivät ole aiemmin Suomessa töitä tehneet. Omin silmin nähtynä tehty jälki on erinomaista ja vastaavasti kokemukset Suomalaisista rakennusporukoista on vaihtelevia. Hutilointi on turhan yleistä Suomalaisten ammattimiesten tekemisissä ja sitten juoksevat työmaasta toiseen. En halua syyllistää kaikkia Suomen rakennnusfirmoja, mutta fakta on, että pätevät porukat on varattuja pitkään.

Suomen verotus on niin kannustavaa, että minun pitää tehdä itse 3-4 tuntia töitä, että voin palkata yhdeksi tunniksi kotimaisen kirvesmiehen töihin. Jos taas voisin saada työtä hieman halvemmalla, niin voisinpa laittaa liikeneviä rahoja kotimaan markkinoille ja kasvattaa sitä kotimaista kysyntää

• kotimaista
        Virosta kirjoitti:

Niin, Suomesta vaan ei löydy pätevää kirvesmies porukkaa, joka voisi aloittaa hommat tyyliin heti. Virossa minulla olisi tuttuja pitkän linjan rakennusmiehiä, jotka eivät ole aiemmin Suomessa töitä tehneet. Omin silmin nähtynä tehty jälki on erinomaista ja vastaavasti kokemukset Suomalaisista rakennusporukoista on vaihtelevia. Hutilointi on turhan yleistä Suomalaisten ammattimiesten tekemisissä ja sitten juoksevat työmaasta toiseen. En halua syyllistää kaikkia Suomen rakennnusfirmoja, mutta fakta on, että pätevät porukat on varattuja pitkään.

Suomen verotus on niin kannustavaa, että minun pitää tehdä itse 3-4 tuntia töitä, että voin palkata yhdeksi tunniksi kotimaisen kirvesmiehen töihin. Jos taas voisin saada työtä hieman halvemmalla, niin voisinpa laittaa liikeneviä rahoja kotimaan markkinoille ja kasvattaa sitä kotimaista kysyntää

Mikä siinä on, että korkeista veroista pitää aina valittaa? Niillä veroilla pidetään lapsesi koulussa ja vanhempasi hoidossa.

Statement siitä, että veroalennusten jälkeen olisi varaa kuluttaa enemmän kotimaan markkinoilla, on aika epäuskottava. Miksi sitä silloinkaan haluaisi maksaa enemmän, jos tarjolla on edelleen se halpa virolainen tai saksalainen.

Kyllähän se niin vain on, että et ole ainoa joka rakennuttaa. Kaikki kun kääntyy ulkomaille, sinne ne työtkin menee.

Vuosikymmenen päästä työtön lapsesi valittaa, kun "ei oo duunii". Sitten ei kukaan remppaa talojaan, vaikka sais virosta vähän halvemmallakin.

Totuus on, että tasapainon säilyminen (joka säilyy siis luonnostaan aina) on sitä, että kun yksi saa, yksi menettää.

Ja oikeasti, mikä se edullisuuden raja on? Eli kuinka halvalla haluat saada tai olettaa saavasi? Etsitkö niin kaukaa, että saat ilmaiseksi?

• ex-raksa
        Virosta kirjoitti:

kaltaisesi takia ei juuri löydy timpureita enää suomesta kuka viittis yrittää kun isännät vaan marisevat ja uhkaavat palkata virolaisia

• työntekijöitä

Virosta työmiesten hankkiminen toimii aika tavalla samoin kuin Suomesta hankkimiesi palvelujen osalta. Jos otat yrityksen tekemään hommaa on aina helpompaa. Silloin sosiaali- yms. maksut hoidetaan firman puolelta ja sinun täytyy huolehtia vain työmaavakuutuksesta, joka kyllä kannattaa kaikelle irtaimelle ottaa. Yleensä firmat vakuuttaa työntekijänsä, mutta kannattaa varmistaa se puoli.
      He yleensä laskuttavat homman verollisena ja kuuluvat jo EU:hun, joten homman pitäisi olla ihan selkeä. Heiltä löytyy verorekisteri samoin kuin Suomesta, josta kannattaa tarkistaa heidän veronmaksukykynsä samoin kuin kannattaa varmistaa kuinka kauan yritys on ollut pystyssä. Sopimus kannattaa tehdä englanniksi, joten ei tule ongelmia kielen kanssa. Kannattaa myoskin varmistaa maksuaikataulu niin, että vain max 5% maksetaan ennen urakkaa ja muu töiden edistyessä. Esim tavarantoimitusten mukaan yms. Lisäksi on hyvä selvittää mihin kauppalakiin sopimus pohjautuu siltä varalta, että tulee ongelmia. Viivästymissakosta kannattaa sopia etukäteen kirjallisesti.

• hyvää ?

ei saa!
      olen joutunut tutustumaan kahteenkin virolaisten tekemään perustusurakkaan ja jälki oli karmeaa! valuista olisi keskikokoinen koira päässyt juoksemaan läpi, ei voida puhua edes rotankoloista! ja vaikka kuinka niitä korjaisivat ei siitä hyvää kuitenkaan tule.
      suomalaisten kanssa ei nyt kumminkaan tule tuommoista jälkeä.

• Virosta

osaavaakin porukkaa saa, kun vain raaskii olla tinkimättä liikaa.
        ROXOR EHITUS OÜ ainakin tekee yhden betonisen arkkitehtuuriltaan vaativan rakennuksen Helsinkiin, kun Suomalaiset rakennusliikkeet eivät suostuneet tekemään (tai sit osanneet) rahallakaan arkkitehdin vaatimia rakenteita. Työn jälki on erinomaista. Ainakaan suomalaiseen jälkeen vertailussa ei tarvitse Virolaisten häpeillä.

• junaan

ja laadussa ei ole suuria eroja - PASKA on paska sekä Suomessa että Virossa - ja sama pätee hyvään!

Itse olen tyytyväinen moneenkin viro-latvia-puola sektorin projektiin joissa olen ollut mukana, joukkoon mahtuu myös sutta, kuten täysin Suomalaisellakin porukalla. Kyllä se suurin vaikutin laatuun on JOHDON motiivit ja ammattitaito. Motivoitunut hyvin organisoit/johdettu Kirgiisi porukka rakentaa paremmin kuin monet-monet-monet kotomaan "ammattilaiset"

Älkää siis katsoko niitä passeja niin helkutisti vaan sitä suurta kokonaisuutta, jota joskus Firmaksi kutsutaab !

• joka sitte vuokraa

ne juipit sulle töihin esim. Suomeen - firman perustaminen viroon maksaa vähemmän kuin Suomessa ja vuokraamalla ne virolaisen firmasi piikkiin vastaat maksuista myös viroon - muistathan tietty työluvat jne. itsestään selvyydet - Onnea ja kusta silmille kotosuomen ylihinnoitelluille pultsarifirmoille !!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5253
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5054
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      91
      4124
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3610
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3208
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2801
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2297
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      52
      1924
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      40
      1800
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      37
      1628
    Aihe