Venäläiset fiksuja naapureita

Jelena

Täällä on säännöllisesti valituksia huonoista venäläisistä naapureista. Itse tunnen vain fiksuja ja hyvinkäyttäytyviä venäläisiä. Minusta tuntuu että täällä turhaan vain provosoidaan eikä välitetä tutustua venäläisiin naapureihin. Venäläiset rakastavat yhdessä oloa hyvän ruuan, juoman, seurustelun merkeissä. Mutta olemme myös kohteliaita ja aina otamme muut ihmiset huomioon, niin ettei naapurille aiheudu meistä häiriötä. Emme melua ja tanssi ripaskaa kerrostalossa, keitä hapankaalia, olemme tavallisia ihmisiä, haluamme elää rauhassa naapureiden kanssa. Useimmiten se häiriönaiheuttaja on umpijuopunut suomalainen, joka ei muista että sota-ajat meni jo ja on rauhan aika!

35

6450

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aliiisa

ehkä naapurina, muttei vuokralaisena. Meillä oli vuokralaisena venäläisiä paluumuuttajia ja se jäi kerraksi. Vettä kului 3 kuutiota päivässä ja koko pienkerrostalo hais. Venäläinen emäntä teki jotakin hoitoainetta kasvoilleen, mikä lemus, niin että haju oli kuvottava. No, onneksi saivat isomman asunnon kaupungilta ja muuttivat pikaiseen pois :) Uusia venäläisvuokralaisia emme ota.

• Jelena

Aivan tyypillistä, kuluttavia, haisevia, tuskinpa. Näinhän monesti provosoidaan, ja venäläiset on muka syypäitä. Kumma kun en itse yhtään tunne, vaan siistejä ja kodistaan ja itsestään huolehtivia "venäläisiä emäntejä".

• Aliiisa
        Jelena kirjoitti:

Aivan tyypillistä, kuluttavia, haisevia, tuskinpa. Näinhän monesti provosoidaan, ja venäläiset on muka syypäitä. Kumma kun en itse yhtään tunne, vaan siistejä ja kodistaan ja itsestään huolehtivia "venäläisiä emäntejä".

Enhän minä yleistänyt, kerroin vain tästä yhdestä tapauksesta, joka meidän kohdalle sattui. Mutta tämä oli hyvin opettavainen kerta, emme enää vuokraa asuntoja venäläisille tai romaaneille. Romaneistakin meillä on kokemusta...

• viksuja

Asuin kakskerroksisessa rivitalossa.
      Yläkerrassa asui samallakohtaa vanhempi venäläinen pariskunta.Ukko veti röökii ko korsteeni ja mamma keitteli soppaa ja viskeli lusikoita ja muita ain lattialle,ei tainnu enää pysyä käsissä.No ei tuo vielä mitään ,mutta sitä ihmettelen suuresti että tulivat viel meidän pihalle istuttamaan kukkia ja joitain maustekasveja.Olen ymmärtänyt että rivarin takapiha on sen asunnon jonka kohdalla piha on.Siinä sit yritin kysellä että millä luvalla.....vastaus oli et ljc ksjcwjebi ubfq fifbi tai jotain.Ei mitään hajuu mistä puhuttiin.Valitus ei auttanu joten pidin suuni jatkossa kiinni.
      En vaan ymmärrä että onko heillä kaikki niiku yhteistä vai mikä hiton juttu toi oli!!!

• Jelena

Joten Venäläiset ovat huonotapaisia, muista piittaamattomia, hajustelevia kolistajia. väärinymmärrystä sattuu kaikille, ihan hyvin se olisi voinut olla suomalainen joka istuttaa kasveja pihalle. Yhteistä ei kaikki ole mutta yhteisöllisyys on tärkeä asia venäläisille, yhdessä tekeminen. Siinä on varmaan kulttuurierot törmänneet, isoa vahinkoa tuskin tuli aikaiseksi.

• Loviisa Niskavuori
        Jelena kirjoitti:

Joten Venäläiset ovat huonotapaisia, muista piittaamattomia, hajustelevia kolistajia. väärinymmärrystä sattuu kaikille, ihan hyvin se olisi voinut olla suomalainen joka istuttaa kasveja pihalle. Yhteistä ei kaikki ole mutta yhteisöllisyys on tärkeä asia venäläisille, yhdessä tekeminen. Siinä on varmaan kulttuurierot törmänneet, isoa vahinkoa tuskin tuli aikaiseksi.

Muistuu mieleen kun Niskavuoren Heta keräili kamppeitaan ja sanoi "mikä on mun se on mun" ja Loviisa huomautti siihen hiljaa vaan että "ja mikä on mun niin sekin on sun"...

Sellaista venäläistä yhteisöllisyyttä...

Mun ja perheeni kokemuksen mukaan venäläiset on mestareita käyttämään toisia ihmisiä hyväkseen.

• Jelena
        Loviisa Niskavuori kirjoitti:

Muistuu mieleen kun Niskavuoren Heta keräili kamppeitaan ja sanoi "mikä on mun se on mun" ja Loviisa huomautti siihen hiljaa vaan että "ja mikä on mun niin sekin on sun"...

Sellaista venäläistä yhteisöllisyyttä...

Mun ja perheeni kokemuksen mukaan venäläiset on mestareita käyttämään toisia ihmisiä hyväkseen.

Mitä ne hyväksikäyttökokemukset on? Miten venäläinen ihminen on sinua hyväksikäyttänyt tai perhettä? Nämä täällä tuo hyvin esille ihmisten asenteita, mutta onko niissä mikäosa totta. Jankutetaan vain vanhoja asenteita ja yleistyksiä.

• meinaat
        Jelena kirjoitti:

Ettäkun minä sunnuntaiaamuna menen ulos omalle terassille aamukahville ja joku tulee siihen kukkapenkille pyllistelee ja pulisee eikä edes aamuja toivota....
        pistää miettimään että mitä h...tiä tää on.
        En siis saa pitää puoliani kun kerta niin olet päättäny.Oikeustaju taitaa olla kateissa sinultakin....
        Mielestäni olen käyttäytynyt maltillisesti heitä kohtaan,olisin tietty voinu kukat nyhtää maasta ja haistatella......miten vaan,,,mieti ny viel kantaas...

• seikkaperäisesti
        Jelena kirjoitti:

Mitä ne hyväksikäyttökokemukset on? Miten venäläinen ihminen on sinua hyväksikäyttänyt tai perhettä? Nämä täällä tuo hyvin esille ihmisten asenteita, mutta onko niissä mikäosa totta. Jankutetaan vain vanhoja asenteita ja yleistyksiä.

selostaa.

Varsinkin raha kelpaa venäläisille milloin minkäkin verukkeen turvin. Milloin on "vanha äiti sairas ja tarvitsee leikkauksen", milloin "täytyy saada käyttää autoa, kun..." - "täytyis päästä matkustamaan sinne tiettyyn kaupunkiin, mutta kun ei ole varaa eikä yöpaikkaa..."

Voiherranjee, en varmaan edes muista kaikkia niitä kikkoja mitä venäläiset "ystävämme" ovat käyttäneet nyppiäkseen meiltä rahaa, aikaa ja vaivannäköä.

Vaikeus onkin siinä, että kun kerran alkaa auttaa näitä avuttomia, niin siitä ei tule loppua lainkaan.

Ja puhun nyt vain oman perheeni kokemuksista, en yleistä. Varmaan venäläisissä on kaikenlaista sakkia samoin kuin suomalaisissa ja amerikkalaisissa.

Mutta itse en kyllä katsoisi ihan mielelläni, että vaikka naapuriin muuttaisi venäläisiä kärkkymään lisää "avustuksia".

• minä

ainakin meidän talossa venäläiset vuokralaiset käyttäytyvät kuin omistaisivat koko talon. Juhlitaan viikonpäivää katsomatta, remontoidaan autoa pihalla ja jätetään kaikki "ylimääräinen" pihalle (roskikselle matkaa 10m). Kavereita saattaa olla "kylässä" viikkoja ym. No ei ole kauan vuoralainen kertoi isännöitsijä, kun soitin sinne.

• karkoski

...mutta itselläni ei heistä ole kokemuksia NAAPUREINA. Ystävinä ja tuttavina kylläkin, ja kokemukseni ovat miltei yksinomaan positiivisia. Kuitenkin, nyt kun olen lukenut nämä osittain hyvinkin lapselliset ja mitään tietämättömät kommentit, jotka perustuvat todennäköisesti Isojen Poikien kertomiin juttuihin siellä puupinon takana, ja YLEISTYKSIIN, niin en voi olla heittämättä vettä myllyyn...

• karkoski

Asuin tuossa vuosia sitten Mäntsälässä. Kerrostalossa, jossa asui pelkkiä SUOMALAISIA. Meno oli aivan kamalaa. Yötä päivää huusivat, tappelivat rappukäytävissä, välillä menivät kirveellä läpi oven jonku kaverinsa asuntoon ja pieksivät sen sinne. Usein jo aamulla alkoi lentelemään tavaraa parvekkeelta alas pihalle.. televisioita, sohvia ynm pikkutavaraa. Siinä sitten lojuivat meidän ikkunan edessä viikkotolkulla, kun oli SUOMALAINEN talonmies, joka ei viitsinyt asialle yhtään mitään tehdä. Oli onni, että pääsin sieltä ylipäänsä hengissä pois. Nykyään asun rivitalossa, jossa asuu turkkilaisia ja suomen mustalaisia ja täällä on oikein rauhallista. Kyllä SUOMALAISET, siis valkolaiset on sitten kamalia naapureita...!!!!

• ihan mukavia
        karkoski kirjoitti:

Asuin tuossa vuosia sitten Mäntsälässä. Kerrostalossa, jossa asui pelkkiä SUOMALAISIA. Meno oli aivan kamalaa. Yötä päivää huusivat, tappelivat rappukäytävissä, välillä menivät kirveellä läpi oven jonku kaverinsa asuntoon ja pieksivät sen sinne. Usein jo aamulla alkoi lentelemään tavaraa parvekkeelta alas pihalle.. televisioita, sohvia ynm pikkutavaraa. Siinä sitten lojuivat meidän ikkunan edessä viikkotolkulla, kun oli SUOMALAINEN talonmies, joka ei viitsinyt asialle yhtään mitään tehdä. Oli onni, että pääsin sieltä ylipäänsä hengissä pois. Nykyään asun rivitalossa, jossa asuu turkkilaisia ja suomen mustalaisia ja täällä on oikein rauhallista. Kyllä SUOMALAISET, siis valkolaiset on sitten kamalia naapureita...!!!!

Tässä kunnan vuokratalossa asuu kaksi venäläistä perhettä ja minusta he ovat ihan mukavia. Kun kävin kylässä toisessa näistä perheistä minulle tarjottiin teetä ja keksejä sekä maailman parasta kotitekoista viiniä. Keskustelimme muun muassa kirjoista, katselimme valokuvia ja ilta oli tosi rattoisa.
        Ajattelin silloin että harva juro suomalainen pystyy luomaan niin kivan ja lämpimän ilmapiirin.
        Tunnen monia venäläisiä maahanmuuttajia, eikä minulla ole mitään heitä vastaan.

• karkoski
        ihan mukavia kirjoitti:

Tässä kunnan vuokratalossa asuu kaksi venäläistä perhettä ja minusta he ovat ihan mukavia. Kun kävin kylässä toisessa näistä perheistä minulle tarjottiin teetä ja keksejä sekä maailman parasta kotitekoista viiniä. Keskustelimme muun muassa kirjoista, katselimme valokuvia ja ilta oli tosi rattoisa.
        Ajattelin silloin että harva juro suomalainen pystyy luomaan niin kivan ja lämpimän ilmapiirin.
        Tunnen monia venäläisiä maahanmuuttajia, eikä minulla ole mitään heitä vastaan.

niin yritäppä tutustua heihin paremmin, jos vaikka kutsuisivat Sinut luokseen Uutta Vuotta vastaanottamaan...?? Ainakin minuun se teki vaikutuksen...=)))

• ovat
        karkoski kirjoitti:

niin yritäppä tutustua heihin paremmin, jos vaikka kutsuisivat Sinut luokseen Uutta Vuotta vastaanottamaan...?? Ainakin minuun se teki vaikutuksen...=)))

mukavia ,mutta mitä ne tänne tunkee.Lisää piikkilankaa rajalle ,idästä ei tähän maahan ole koskaan mitään hyvää tullut.

• Jelena

Ihmettelen sitä että kun sanotaan että venäläiset ovat tylyjä. No mitä muuta voi kun haukutaan ja moititaan kokoajan vai pitäsikö vain tyytyä osaansa. Itse olen 70-luvulla äidin kanssa muuttanut suomeen. Äiti meni naimisiin silloin suomalaisen miehen kanssa jonka tapasi Neuvostoliitossa. Tapasivat ja rakastuivat. Isäpuoleni otti minut adoptiolapseksi, joten minulla on suomalainen sukunimi ja kolme sisarusta joilla on suomalaiset nimet. Itse käytin nuoruudessa pitkään nimeä Jaana, peittääkseni venäläiset sukujuureni syrjinnän ja muun vuoksi, mutta aikuisena olen ottanut käyttöön alkuperäisen nimeni. Itse tiedän miten suomalaisten asenteet muuttuu kun olet Jaana tai olet Jelena. Asunut olen ulkomailla liki 10 vuotta ja palattuani olen huomannut ettei mikään täällä ole muuttunut.Vieläkin minä kyseenalaistan näitä juttuja venäläisistä. Ja minulla on mielestäni laaja-alainen näkökulma johtuen taustastani.

• olla

Suomi ,jos ei kelpaa niin palaa isiesi maille.
        Ymmärrän kyllä jo et halua palata, olin itse juuri tuossa idän ihmemaassa reilun kuukauden, olipahan kokemus.

• ..vielä...

Meillä on naapureina kolme venäläistä (paluumuuttaja)perhettä. Kaksi perhettä yrittää sopeutua ilmaisesti, vai onko se heille vaan luontaista. Ovat aina ystävällisiä ja avuliaita, tervehtivät ja myös lapset ovat kohteliaita, vaikka pesue onkin suuri...

Yksi perhe sen sijaan ei ole missään vaiheessa yrittänytkään elää niin kuin muut. Elelevät täysin omien sääntöjen mukaan, muista piittaamatta. Lasten lelut särjetään tahallaan heidän lastensa toimesta, ja vieraita kestitään viinan voimalla.

Mutta näinhän on meidän suomalaistenkin kanssa.

Mutta piraattikauppa pyörii aktiivisena joka taloudessa. Tupakkaa, viinaa, mitä ikinä tarvitsetkin, kyllä he järjestävät "verkostonsa" kautta. Mainostavatkin "palvelua" melko avoimesti.

Tähän asti olemme vain sivusta seuranneet, mutta kieltämättä on joskus tullut mieleen tehdä asialle jotain. Eihän sitä viitsisi muuten mukaville ihmisille kiusaa tehdä...

Siihen kyllä reagoimme, kun samaan aikaan vapautui kolme asuntoa yhtiössämme, ja ne kaikki menivät venäläisille aluksi. Tiesimme monia todella tarvitseviakin hakijoita, jotka jäivät ilman. Asia johtui silloin siitä, että asukasvalinnoista päättävä herrasmies oli itse naimisissa venäläissyntyisen naisen kanssa. Kiusaus kai kävi liian suureksi suosia vaimon sukulaisia, että tasavertaisuus pääsi unohtumaan....

• Jarski

Toki jokaisesta kansasta löytyy ne omat mädät omenansa. Venäjän ja venäläisten ongelma on kuitenkin se, että siellä pärjää vain huijaamalla ja muilta varastamalla. Esimerkiksi yrityksissä on täysin normaalia, että iso osa liikevaihdosta menee kirjanpidon ohi. Tämä koodataan jopa yrityksen käyttämiin ohjelmistoihin. Näin vältytään veroilta. Virkamiehet pitää lahjoa, jos haluaa rauhassa hoitaa firmaansa.

Suomessa perinteisesti on luotettu ns. miehen sanaa. (Ikävä kyllä tämä on muuttumassa.) Jos kaupan kassa antaa liikaa vaihtorahaa, se on annettu takaisin. Suomalaiseen kulttuuriin ei ole kuulunut toisen tyhmyydellä tai vahingolla hyötyminen. Sen sijaan venäläiseen kulttuuriin se kuuluu. Jos suomalainen menee Venäjälle esim. bisnestä tekemään, hänelle vain nauretaan, jos hän yrittää hoitaa asiat rehdisti. "Tyhmä on rehellinen", sanoo venäläinen. Siellä arvostetaan ihmistä, joka osaa huijaamalla tienata rahaa.

Asun kaupungissa lähellä itärajaa. Täällä on paljon venäläisiä ihan kaupunkikuvassa. Eivät ota muita huomioon - jättävät auton parkkiin siten, että se blokkaa muiden menon ja parkkeeraavat invapaikalle. Eivät noudata liikennesääntöjä. Eivät anna muille tilaa, jos esimerkiksi juttelevat kaupan käytävillä. jne. jne. Pieniä juttuja, mutta kertovat siitä, että muiden huomioon ottaminen on venäläiselle täysin tuntematonta.

Isäni tutustui joskus venäläiseen perheeseen. Oli ihan mukava perhe. Heidän poikansa opiskeli Suomessa, ja isäni antoi hänelle kesätöitä tilaltaan. Meni kaksi viikkoa, kun poika jo pyysi, että saisi käyttää isäni navettaa salakuljetetun tavaran säilytyspaikkana. Oli siis tuomassa salakuljetettua viinaa ja tupakkaa säilöön meidän navetallemme.

Ihan virallisellakin tasolla venäläiset vittuilevat koko ajan. Suomalaisilta rekoilta on peritty tuulesta temmattuja maksuja. Suomalaisia turisteja pysäytellään ja sakotetaan olemattomista syistä. Luultavasti muitakin turisteja venäläinen poliisi kurmuuttaa aivan täysillä.

Ystäväni kävi joku vuosi sitten Viipurissa. Sehän oli aikoinaan Suomen toiseksi suurin kaupunki. Häntä oikein suututti se, mitä kaupungille oli tehty. Kaikki oli aivan rapistunutta, likaista ja epäkunnossa. Koska venäläiset ajattelevat vain omaa napaansa, kukaan ei tee hommia, josta muutkin voisivat hyötyä.

Että semmoisia miellyttäviä ja lakia noudattavia ne venäläiset ovat.

Sinä olet asunut Suomessa jo niin pitkän aikaa, että olet luultavasti omaksunut suomalaisia tapoja. Sen sijaan ummistat silmäsi siltä, minkälaisen kuvan venäläiset antavat itsestään muille.

• Jarski

Ennen kuin tunsin venäläisiä, olin sitä mieltä, että ketään ei saa tuomita kansallisuuden tai rodun perusteella. Kun muutin nykyiseen kotikaupunkiini, olin itse asiassa hyvin innokas tapaamaan venäläisiä. Olisihan se mukava tutustua muiden kulttuurien edustajiin. Vasta sen jälkeen, kun olen tutustunut venäläisiin paremmin, muodostin mielipiteeni, joka on yllä luettavissa.

Voisi siis sanoa venäläisille, että "niin kaiku vastaa kuin sille huutaa".

• hertta
        Jarski kirjoitti:

Ennen kuin tunsin venäläisiä, olin sitä mieltä, että ketään ei saa tuomita kansallisuuden tai rodun perusteella. Kun muutin nykyiseen kotikaupunkiini, olin itse asiassa hyvin innokas tapaamaan venäläisiä. Olisihan se mukava tutustua muiden kulttuurien edustajiin. Vasta sen jälkeen, kun olen tutustunut venäläisiin paremmin, muodostin mielipiteeni, joka on yllä luettavissa.

Voisi siis sanoa venäläisille, että "niin kaiku vastaa kuin sille huutaa".

Kyllä ainakin tässä kunnan vuokratalossa mielummin katselen venäläisiä tai muita idästä tulleita ennemmin kuin suomalaisia juoppoja/narkkeja/muita hörhöjä.

• Jarski
        hertta kirjoitti:

Kyllä ainakin tässä kunnan vuokratalossa mielummin katselen venäläisiä tai muita idästä tulleita ennemmin kuin suomalaisia juoppoja/narkkeja/muita hörhöjä.

Vertaat keskimääräisiä venäläisiä suomalaisten pohjasakkaan. Tottakai venäläiset voittavat tuossa vertailussa. Kunnan vuokrataloissa asuvat suomalaiset kun ovat kaikki niitä sanomiasi juoppoja ja narkkareita.

Miksi muuten sinä asut kunnan vuokratalossa?

• Jelena
        Jarski kirjoitti:

Vertaat keskimääräisiä venäläisiä suomalaisten pohjasakkaan. Tottakai venäläiset voittavat tuossa vertailussa. Kunnan vuokrataloissa asuvat suomalaiset kun ovat kaikki niitä sanomiasi juoppoja ja narkkareita.

Se on näissäkin asioissa niin, että nämä kohteliaat ja hyvinkäyttäytyvät venäläiset kun eivät pidä itsestään melua, niin heitä ei edes huomata olevan olemassa, ja sitten kun on noita mitä lienevät, niin se yleistetään kaikkiin. Sama venäjällä ja Virossa. Suomalaisia pidetään huonotapaisina juoppoina, metsäkansana, jolla ei ole tapoja. Joille kulttuuri on vasta uusi sana. Naiset nähdään sukupuolettomina olentoina, tyylittöminä poikanaisina, jotka eivät hoida perhettään ja lapsiaan. Tämä ei tietenkään pidä paikkaansa, tiedän tämän suomalaisena, kahden kulttuurin välissä olevana. Mutta sanon vaan että niin suomalaisistakin puhutaan muutamien huonotapaisten takia venäjällä ja virossa, kuten suomessa venäläisistä.

• hertta
        Jarski kirjoitti:

Miksi en asuisi? Näin halvalla ei voi pääkaupungissa muuten asuakaan.

• pete
        Jelena kirjoitti:

Se on näissäkin asioissa niin, että nämä kohteliaat ja hyvinkäyttäytyvät venäläiset kun eivät pidä itsestään melua, niin heitä ei edes huomata olevan olemassa, ja sitten kun on noita mitä lienevät, niin se yleistetään kaikkiin. Sama venäjällä ja Virossa. Suomalaisia pidetään huonotapaisina juoppoina, metsäkansana, jolla ei ole tapoja. Joille kulttuuri on vasta uusi sana. Naiset nähdään sukupuolettomina olentoina, tyylittöminä poikanaisina, jotka eivät hoida perhettään ja lapsiaan. Tämä ei tietenkään pidä paikkaansa, tiedän tämän suomalaisena, kahden kulttuurin välissä olevana. Mutta sanon vaan että niin suomalaisistakin puhutaan muutamien huonotapaisten takia venäjällä ja virossa, kuten suomessa venäläisistä.

tuskin kovin moni suomalainen on sosiaalipummina virossa tai venäjällä?jos joitakin on ajakaa pois!ja menkää itse takaisin kotimaahanne ei teitä täällä kaivata yhteiskunnan elätteinä,on meillä omiakin renttuja ihan liiaksi asti!

• Seppo Hitler

ovat samanlaisia suomalaisten ruokittavia, painuisivat takaisin kotimaihinsa kerjäämään.
      en tiedä kumpi nuista on pahempi mutta kumpaakaan ei kaivata.
      suomi hyville ihmisille, ei pahiksille ja rikollisille afrikkalais-venäläisille.

• juha

ei saanut mitään muuta aikaan kun 15000 ruokittavaa venäläistä,ottaisi muutaman asumaan kanssaan,parhaillan yläkerrassa huutaa ja metelöi komppania "ryssiä" asunto vuokrattu 2:delle??onko samanlaisia kokemuksia?mitä voi tehdä??koko alan kuuluu tömps,töms,kolin kolin,

• Mie vaan
        juha kirjoitti:

ei saanut mitään muuta aikaan kun 15000 ruokittavaa venäläistä,ottaisi muutaman asumaan kanssaan,parhaillan yläkerrassa huutaa ja metelöi komppania "ryssiä" asunto vuokrattu 2:delle??onko samanlaisia kokemuksia?mitä voi tehdä??koko alan kuuluu tömps,töms,kolin kolin,

tällaisia viestejä luettuaan entistä enemmän muuttaa täältä pois... vaikka Venäjälle :-)

• niina
        Mie vaan kirjoitti:

tällaisia viestejä luettuaan entistä enemmän muuttaa täältä pois... vaikka Venäjälle :-)

Olen suomalainen opiskelija ja muutin tänä syksynä opiskelujen perässä Pietariin. Kokemukset venäläisistä ERITTÄIN positiivisia, sen sijaan en mielelläni kerro olevani Suomesta. Täälläkin näkee ihan liikaa suomalaisia idiootteja ja nehän sitä suomalaisten mainetta mukavasti kasvattavatkin. Olen myös asunut ja viihtynyt Tallinnassa useamman vuoden, ainoastaan suomalaiset häiritsivät. Hyvä siinä on kertoa, että oikeasti suomalaiset ovat iha mukavia kun silmien edessä iso porukka riehuu ja haistattelee.

• TYMPIINTYNYT

12 vuoden kokemuksella naapurina ollut venäläis perhe/isä suomalainen eukkonsa tossun alla oleva surkimus.Meitä on valvotettu,tuijotettu isolla porukalla,penskat pomppineet meidän auton katolla,pelattu palloa ikkunan alla kiusaksi asti,polkeneet ja katkoneet kukkia ja pensaita,huudeltu.Siksi koska olen niistä sanonut heille itselleen, ovat tai on ottanut kyseisen perheen maama minut silmä tikukseen kun pelkää että vien ukkonsa.(samalla naisella on muitakin riitoja suomalaisia naisia vastaan).En ole nykyisin näkevinäänkään.Kun joskus pääsen tästä kolhoosista omaan taloon niin naapureina ei tule olemaan venäläisiä

• oma_kokemus

10-vuotta Venäläisen naapurina.

Musiikkia huudatetaan kovalla päivällä, puhetyyli on sellainen että pitää HUUTAA koko ajan. Unirytmi ihmisillä on että päivällä heräävät ja volyymi nousee kun ilta etenee kello keskiyötä.

Asunto toimii myös kätevä verstaana jossa on kätevä nikkaroida kaikenlaista. sahausta, porausta, vasarointia ja hiomista.

Varastokoppeja käytössä vähintään 2-3 kun taloyhtiössä sallittu yksi varastokoppi / asunto. Otetaan surutta käyttöön naapurin tyhjillään oleva varastokoppi, ei muuta kuin oveen uusi munalukko ja kamat sisälle.

Peräkärryllä ja pakettiautolla raahataan tavaraa asuntoon varastoivaksi, josta kyseinen tavara viedään Venäjälle. Pelastustie on myös kätevä vieraspaikka kun ihmiset tulevat kylään, autohan seisoo siinä useita tunteja ja tämähän ei häiritse ketään. Auto pitää myös aina ajaa oven eteen, oli mikä kellonaika tahansa. Äänimerkillä on hyvä ilmoittaa kun auto on oven edessä kun tullaan hakemaan ihmisiä kyseisestä asunnosta.

Autopaikkoja pitää olla jatkuvasti vähintään kyseisen henkilön käytössä 3 kpl. Näistä autopaikoista 1 kuuluu asunnolle, nuo 2 muuta ovat vieraspaikka tai naapurin autopaikka. Vieraspaikalla seisoo Venäjänkilpinen auto reilun viikon, jolloin kukaan muu ei voi kyseistä autopaikkaa käyttää. Niin juu ja väärinpysäköinnistä ei voi sakottaa kun kyseessä Venäjän rekisterikilvissä oleva auto.

Autopaikalla on myös kätevä suorittaa autoremonttia aina iskunvaimentajien vaihdosta, moottorin vaihtoon ja hitsaukseen.

Mikäli erehdyt näistä asiallisesti huomauttamaan kyseiset ihmiset hyökkäävät välittömästi aggressiivisesti päälle huutaen tappouhkauksia ja sylkemällä.

• sopu_antaa_sijaa

Se on ihmeellistä miten monta Venäläistä saadaan asumaan samaan asuntoon, yksiössä parhaimmillaan asui 5-6 henkilöä ja möykkä meteli oli tämän mukaista. Musiikki soi kovalla ja kyllä huudettini niin paljon kun kurkusta lähti.

Kyseinen asunto toimi periaatteella: yksi ihminen tehnyt vuokra-sopimuksen ja kyseisessä asunnossa eli vuorotellen 3 eri perhettä. Vaihtoivat aina asukkaita välillä pidemmäksi aikaa.

Kyseessä oli kaupungin vuokra-asunto.

• vihollinen.naapurissasi

Kllo on 0:25 ja naapurini, veli Venäläisen penikat senkuin jytistää ja jyskyttää. Vittu, mitä idiootteja muutenkin. Olevinaan korkeampaa kastia, joita ei tavalliset, normikerrostalosäännöt kosketa.
      Naisen kuulin sanovan tytöilleen, että meidän ei tarvitse noudattaa kaikkia sääntöjä.

Senpä olen kyllä paskojen naapurina asuessani tullut havaitsemaan kerran jos toisenkin.

• vihollinen.naapurissasi

Kello 1:30. Samanlainen, tasaisen väliajoin toistuva ukkosenjyrähdyksen tapainen ääni kantautuu venäläisnaapurista. Nuo eivät ole normaaleja ihmisiä. Sen he kylläkin tulevat vielä huomaamaan, että se joka viimeksi nauraa, se parhaiten nauraa.
      Tästä ja kaikesta muustakin piittaamattomasta toiminnasta on jo keskusteltu alustavasti vuokranantajan kanssa. Parasta olisi heidänkin alkaa pakkaamaan kamoja kasaan. Äiti-Venäjä jo kaipailee lapsiaan. Ei tule ikävä. Luultavasti kenelläkään.

• Anonyymi

Meidän naapurin venäläinen avovaimo hallitsee oven hakkaamisen. Röyhkeä akka joka haettu Venäjältä elintason piiriin.

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      181
      7617
    2. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      88
      3599
    3. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      59
      2454
    4. Kolari Klaukkala

Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se
      Nurmijärvi
      72
      1589
    5. Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä

Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.
      Maailman menoa
      374
      1504
    6. Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!

Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l
      Kesämökki
      20
      1406
    7. Kuvaile elämäsi miestä

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      57
      1393
    8. Toivoisin, että lähentyisit kanssani

Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä
      Ikävä
      17
      1091
    9. Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan

Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni
      Ikävä
      79
      1040
    10. Kevyt on olo

Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3
      Ikävä
      84
      1038
    Aihe