Daihatsu Applausestani hajosi lämpökenno, ja se vuosi kaikki jäähdytysnesteet sisälle. Pistettiin uusi varaosa hakuun ja sen toimituksessa kesti yli kuukausi, lisäksi koko homma oli aikast lailla epävarmaa ja tilauksen liikkeistä ei saanut mitään selkoa. Yhtäkkiä osa sitten vain ilmestyi suomeen.
Jos siitä nyt jotain taas hajoaa, niin mitä kautta olis järkevintä hommata varaosia, ruotsissa vissiin lähin maahantuoja?
Mistä sais tietää sopisko joidenkin muiden japsi-autojen osat daihatsuun, esim. toyotan osia. Kuulin vähän huhuja et japsit olis pistänyt joitain ihan samoja osia eri automerkkeihin?
Daihatsujen varaosia, nopeasti?
9
6542
Vastaukset
- dgm
"harvinaisemmat" Daihatsun varaosat ovat tilaustavaraa, itse olen joskus odottanut jopa 3 kk.
Merkkivaraosia löytyy jonkin verran Laakkoselta Konalasta ja heidän kauttaan saa ainakin tilattua (jos heillä ei ole, selvittävät Ruotsin tilanteen ennen Japanista tilausta). Toinen paikka mistä kantsii kysellä on Autobodyparts.- Daihatsu1
Tampereen hervannassa Hepo-Autolla on jotain uusia Daihatsun alkuperäisosia vielä hyllyssä, kannattaa kysyä
- Bunsis
Autokorjaamo Rantakare on yksi mitä kautta esim. 4wd-Applausen takajouset löytyivät, nekin tilattiin tosin Ruotsista kovalla hinnalla, mutta kohtuu nopeasti tulivat.
- täältä
Ainakin Motonetistä (www.motonet.fi) löytyy Daihatsuun yleisimpiä osia (ite olen Rockyyn ostellu.)
www.autoon.net : täältäkin jotain on - näyttääpi Arwidson olevan toimittaja.
Noita lämppäri/syylärikennoja (=korjausta) kannattaa kyllä kysellä jäähdytinkorjaamoista (ite korjautin Rockyyn syylärin Unto Kinasella)
Romuttamoilta tietenkin löytyy (www.varaosahaku.fi) sieltäkin on tullut haettua mm. laturi.
Daihatsu on pääosin Toyotan omistama ja toimii alihankkijana myös sille, joten joitain Toyotan osia voi sopia.- Jokke19578
Daihatsu Charade vuosimallia 1991. Onko sen moottori 1,2L,Toyotan tekemä? Sellaisia huhuja on liikkeellä. Saako tuohon malliin Monroe iskareita? Tarjoavat Schassin iskareita ja ne ovat melko kalliita, verrattuna Monroe Iskareihin. -89 Vectraan ainakin sain Monroe Iskarit huomattavasti halvemmalla kuin SChassin IskaritTv.Jokke
- seppeli
Ainakin latureita saa ja varmaan muitakin sähköosia HATA Autosähköstä www.autosahko.suntuubi.com
Daihatsun latureita kun käytetään kilpa-autoissa ja pienlentokoneissakin.
- www.keravanautomyynti.fi
Joskus myynyt daihatsua, tällä hetkellähän suomessa ei ole edustusta, mutta tuolta kautta mekin saatiin daihatsuun osa.
- dieselin arvoista
Charaden tonnisen dieselin ajoitusarvoista nokka,pumppu, kiristystiukkuudet ym.
Tiedosta kiitollinen.
- arto1
meiltä autoksi tai varaosiksi daihatsu applause -91 50e koko paketti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281478- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541139- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254944Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818