Daihatsujen varaosia, nopeasti?

a-r

Daihatsu Applausestani hajosi lämpökenno, ja se vuosi kaikki jäähdytysnesteet sisälle. Pistettiin uusi varaosa hakuun ja sen toimituksessa kesti yli kuukausi, lisäksi koko homma oli aikast lailla epävarmaa ja tilauksen liikkeistä ei saanut mitään selkoa. Yhtäkkiä osa sitten vain ilmestyi suomeen.
Jos siitä nyt jotain taas hajoaa, niin mitä kautta olis järkevintä hommata varaosia, ruotsissa vissiin lähin maahantuoja?
Mistä sais tietää sopisko joidenkin muiden japsi-autojen osat daihatsuun, esim. toyotan osia. Kuulin vähän huhuja et japsit olis pistänyt joitain ihan samoja osia eri automerkkeihin?

9

6462

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dgm

      "harvinaisemmat" Daihatsun varaosat ovat tilaustavaraa, itse olen joskus odottanut jopa 3 kk.
      Merkkivaraosia löytyy jonkin verran Laakkoselta Konalasta ja heidän kauttaan saa ainakin tilattua (jos heillä ei ole, selvittävät Ruotsin tilanteen ennen Japanista tilausta). Toinen paikka mistä kantsii kysellä on Autobodyparts.

      • Daihatsu1

        Tampereen hervannassa Hepo-Autolla on jotain uusia Daihatsun alkuperäisosia vielä hyllyssä, kannattaa kysyä


    • Bunsis

      Autokorjaamo Rantakare on yksi mitä kautta esim. 4wd-Applausen takajouset löytyivät, nekin tilattiin tosin Ruotsista kovalla hinnalla, mutta kohtuu nopeasti tulivat.

    • täältä

      Ainakin Motonetistä (www.motonet.fi) löytyy Daihatsuun yleisimpiä osia (ite olen Rockyyn ostellu.)

      www.autoon.net : täältäkin jotain on - näyttääpi Arwidson olevan toimittaja.

      Noita lämppäri/syylärikennoja (=korjausta) kannattaa kyllä kysellä jäähdytinkorjaamoista (ite korjautin Rockyyn syylärin Unto Kinasella)

      Romuttamoilta tietenkin löytyy (www.varaosahaku.fi) sieltäkin on tullut haettua mm. laturi.

      Daihatsu on pääosin Toyotan omistama ja toimii alihankkijana myös sille, joten joitain Toyotan osia voi sopia.

      • Jokke19578

        Daihatsu Charade vuosimallia 1991. Onko sen moottori 1,2L,Toyotan tekemä? Sellaisia huhuja on liikkeellä. Saako tuohon malliin Monroe iskareita? Tarjoavat Schassin iskareita ja ne ovat melko kalliita, verrattuna Monroe Iskareihin. -89 Vectraan ainakin sain Monroe Iskarit huomattavasti halvemmalla kuin SChassin IskaritTv.Jokke


      • seppeli

        Ainakin latureita saa ja varmaan muitakin sähköosia HATA Autosähköstä www.autosahko.suntuubi.com

        Daihatsun latureita kun käytetään kilpa-autoissa ja pienlentokoneissakin.


    • www.keravanautomyynti.fi

      Joskus myynyt daihatsua, tällä hetkellähän suomessa ei ole edustusta, mutta tuolta kautta mekin saatiin daihatsuun osa.

      • dieselin arvoista

        Charaden tonnisen dieselin ajoitusarvoista nokka,pumppu, kiristystiukkuudet ym.

        Tiedosta kiitollinen.


    • arto1

      meiltä autoksi tai varaosiksi daihatsu applause -91 50e koko paketti

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3694
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3358
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2438
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1544
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1496
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1461
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1420
    Aihe