Baletti

TähtiBallerina

Olen 15 vuotas neitokainen. Mittani ovat 163/54.

Harrastan balettia (kuten otsikosta voikin jo päätellä), mutta mielestäni olen liian lihava siihen lajiin. Aion laihduttaa itseni 47 kiloiseksi. Viihtyisin silloin paremmin kehossani ja omassa harrastuksessani. Olisin onnellinen ja iloinen!

Miksi kirjoitin tuon tänne? Siksi että... Minulla on jonkinlainen syömishäiriö. Painoni vaihtelee välillä 53kg-57kg. Joskus en syö mitään, mutta sitten toisinaan syön taas aivan mielettömästi.

Ajattelin että voisin tästä lähtien syödä terveellisesti ja normaalisti. Noudattaisin ruokailuaikoja. Auumupala, kouluruoka, välipala, lounas, iltapala. Jättäisin herkut melkein kokonaan pois. Vain juhlapäivinä saisin syödä esim. palan kakkua.

Onko jollain samoja ajatuksia kuin minulla? Sama harrastus?

22

3928

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Typy18v=)

Miten on Spagaatin laita? Oletko notkea?

• TähtiBallerina

Pääsen kyllä spagaatin pohjaan. Hyvinä päivinä menee pohjaan myös se sivuspagaatti (spiraali?). Ajattelin tänä vuonna panostaa siihen oikein kunnolla, että se myöskin menisi pohjaan aina. Eli kyllä tuota notkeuttakin löytyy! xD Olen tehnyt aivan valtavasti töitä itseni kanssa viime vuosien aikana! Tavalliset spagaatit menevät pohjaan miltei luonnostaan (Luullakseni se kulkee suvussa, sillä myös isoveljeni pääsee spagaatin pohjaan...x), mutta se sivuspagaatti oli aivan järkyttävän näköinen vielä pari vuotta sitten. Huhhuh!

oletko itse notkea? Olisi kiva tietää. :D

• Typy18v=)
        TähtiBallerina kirjoitti:

Pääsen kyllä spagaatin pohjaan. Hyvinä päivinä menee pohjaan myös se sivuspagaatti (spiraali?). Ajattelin tänä vuonna panostaa siihen oikein kunnolla, että se myöskin menisi pohjaan aina. Eli kyllä tuota notkeuttakin löytyy! xD Olen tehnyt aivan valtavasti töitä itseni kanssa viime vuosien aikana! Tavalliset spagaatit menevät pohjaan miltei luonnostaan (Luullakseni se kulkee suvussa, sillä myös isoveljeni pääsee spagaatin pohjaan...x), mutta se sivuspagaatti oli aivan järkyttävän näköinen vielä pari vuotta sitten. Huhhuh!

oletko itse notkea? Olisi kiva tietää. :D

Kuinka teet Sivuttais-Spagaatin? Mä saan sen jopa sillä tavalla että istahdan lattialle ja vain avaan jalat siihen;o) en tarvitse edes painovoiman apua sen tekemiseen;o) En ois uskonut että vois päästä näin hyvään notkeuteen;o)

• TähtiBallerina
        Typy18v=) kirjoitti:

Kuinka teet Sivuttais-Spagaatin? Mä saan sen jopa sillä tavalla että istahdan lattialle ja vain avaan jalat siihen;o) en tarvitse edes painovoiman apua sen tekemiseen;o) En ois uskonut että vois päästä näin hyvään notkeuteen;o)

Minä saan sen useimmiten istumalla lattialla ja avaamalla jalat sivulle. Joskus liun siihen suoraan. Eli ensin seison ja rupean sitten liuttamaan jalkojani sivulle päin. Mutta silloin kun on lihakset kipeänä ja huono päivä tanssin suhteen, en pysty aina tätä tekemään.

Tykkään muuten sivuttais-spagaatin tehdessäni mennä lattialle vatsalleni "makaamaan". Se venyttää ihanasti! Minusta on hyvän merkki jos jokin liike venyttää. Ainakin tietää tehneensä töitä! xD

Oletko muuten koskaan kokeillut mennä "sammakko" -asentoon? Se on aivan ihanaa! :D

• Typy18v=)

Minä saan sen useimmiten istumalla lattialla ja avaamalla jalat sivulle. Joskus liun siihen suoraan. Eli ensin seison ja rupean sitten liuttamaan jalkojani sivulle päin. Mutta silloin kun on lihakset kipeänä ja huono päivä tanssin suhteen, en pysty aina tätä tekemään.

Tykkään muuten sivuttais-spagaatin tehdessäni mennä lattialle vatsalleni "makaamaan". Se venyttää ihanasti! Minusta on hyvän merkki jos jokin liike venyttää. Ainakin tietää tehneensä töitä! xD

Oletko muuten koskaan kokeillut mennä "sammakko" -asentoon? Se on aivan ihanaa! :D

Sinullahan on tosi joustavat jalat;o) Kyllä on ollut siitä lähtien tosi mukava olo kun on päässyt tähän notkeuteen;o) Sivuttais-Spagaatissa on mukava katsella televisiota ja lukea;o) Onko sinun näin helppo olla tässä asennossa?

• Typy18v=)

http://www.athought.homestead.com/files/luyu.jpg

Tuo on tosi kiva liike;o) Joku painaa jalkoja auki;o) Tuntee hyvin mukavan pienen venytyksen tunteen;o)

• TähtiBallerina
        Typy18v=) kirjoitti:

http://www.athought.homestead.com/files/luyu.jpg

Tuo on tosi kiva liike;o) Joku painaa jalkoja auki;o) Tuntee hyvin mukavan pienen venytyksen tunteen;o)

Hmm... Joskus tunnilla tanssinopettajani tulee tuolla tavoin painamaan. Ja kivaltahan se tuntuu! :) Yleensä ennen tuntia olen tuolla tavoin selälläni ja painan itse jalkojani auki. Mutta ei se kuitenkaan samalta tunnu. Enemmän tuntuu, kun on mahallaan jalat auki. xD

• Typy18v=)

Hmm... Joskus tunnilla tanssinopettajani tulee tuolla tavoin painamaan. Ja kivaltahan se tuntuu! :) Yleensä ennen tuntia olen tuolla tavoin selälläni ja painan itse jalkojani auki. Mutta ei se kuitenkaan samalta tunnu. Enemmän tuntuu, kun on mahallaan jalat auki. xD

Mä olen melkein aina uikkari päällä kuten tuossa kuvassa;o) Mullakin on musta ja piukka uikkari;o)

• TähtiBallerina
        Typy18v=) kirjoitti:

Mä olen melkein aina uikkari päällä kuten tuossa kuvassa;o) Mullakin on musta ja piukka uikkari;o)

Riippuu hieman. En mielelläni venyttele ilman lämmittimiä. Yleensä minulla on balettisukkahousut tai mustat trikoot, tai molemmat päällekkäin. Käytän myös aina treenipukua. Yleensä pitkähiaista. Niiden päällä villahousut tai verkkari-housut. Pidän myös aina venytellessäni villasukkia ja säärystimiä. Pitkähiainen paita, huppari, tai T-paita kuuluvat myös asuvalikoimiini. :D

• Typy18v=)

Riippuu hieman. En mielelläni venyttele ilman lämmittimiä. Yleensä minulla on balettisukkahousut tai mustat trikoot, tai molemmat päällekkäin. Käytän myös aina treenipukua. Yleensä pitkähiaista. Niiden päällä villahousut tai verkkari-housut. Pidän myös aina venytellessäni villasukkia ja säärystimiä. Pitkähiainen paita, huppari, tai T-paita kuuluvat myös asuvalikoimiini. :D

Laitan sitten omiani;) [email protected]

• TähtiBallerina
        Typy18v=) kirjoitti:

Laitan sitten omiani;) [email protected]

Valitettavasti en omista digikameraa. Isäni kännykässä on kyllä kamera, mutta en osaa oikein käyttää sitä. Ne kuvat pitäisi kai lähettää jotenkin sillä puhelimella sinun sähköpostiisi, mutta en tiedä onnistuuko ja miten. Pitäisi varmaan koettaa omaan sähköpostiin ensin. Huh, kun on vaikeaa! xD Lupaan ainakin yrittää. :o)

• Typy18v=)

Valitettavasti en omista digikameraa. Isäni kännykässä on kyllä kamera, mutta en osaa oikein käyttää sitä. Ne kuvat pitäisi kai lähettää jotenkin sillä puhelimella sinun sähköpostiisi, mutta en tiedä onnistuuko ja miten. Pitäisi varmaan koettaa omaan sähköpostiin ensin. Huh, kun on vaikeaa! xD Lupaan ainakin yrittää. :o)

Minne laitan takaisin omia venyttelykuviani vastaukseksi? Oletko ollut koskaan Yli-Spagaatissa? Mä olen;);)

• TähtiBallerina
        Typy18v=) kirjoitti:

Minne laitan takaisin omia venyttelykuviani vastaukseksi? Oletko ollut koskaan Yli-Spagaatissa? Mä olen;);)

Missä päin suomea sinä asustelet? :D Kunhan kysyin! Olen ollut ylispagaatissa, kyllä. Pitää nyt katsoa että mitä minä osaan sotkea sen kännykän kanssa... Voi mennä aikaa. xD

• dille

Missä päin suomea sinä asustelet? :D Kunhan kysyin! Olen ollut ylispagaatissa, kyllä. Pitää nyt katsoa että mitä minä osaan sotkea sen kännykän kanssa... Voi mennä aikaa. xD

Luuletko, että toi toinen todellakin on
        A) 18-v baletinharrastaja
        vai voisikohan se MITENKÄÄÄN olla
        B) joku vanha pervo äijä?!?!?!?!?

Lueppa nyt koko keskusteluketju uudestaan vähän kriittisemmin, äläkä häikäisty siitä, että joku sua kehuu. Tuliskohan mieleen?!?!? Kannattaakohan lähetellä niitä kuvia?!?

HALOOO?!?!?

• TähtiBallerina
        dille kirjoitti:

Luuletko, että toi toinen todellakin on
        A) 18-v baletinharrastaja
        vai voisikohan se MITENKÄÄÄN olla
        B) joku vanha pervo äijä?!?!?!?!?

Lueppa nyt koko keskusteluketju uudestaan vähän kriittisemmin, äläkä häikäisty siitä, että joku sua kehuu. Tuliskohan mieleen?!?!? Kannattaakohan lähetellä niitä kuvia?!?

HALOOO?!?!?

Kitos varoituksestasi! :) Saatat hyvinkin olla oikeassa... En laita niitä kuvia. Kiitoskiitoskiitos! :D

• olen...

Kitos varoituksestasi! :) Saatat hyvinkin olla oikeassa... En laita niitä kuvia. Kiitoskiitoskiitos! :D

samaa mieltä ton edellisen kanssa.Kai te baletissa sanotte sitä pukua joksikin muuksi kun uikkariksi? Kysyit ruokajutuista ja se vaan hokee pelkkää spagaattia.Netissä on paljon pervoja kun voi esittää ketä vaan. Ei todelakaan kannata alkaa lähettelemään mitää kuvia.

• Typy18v=)

Et ole laittanutkaan kuvia Spagaateist?

• Anonyymi

Mulla ei spagaatti/spiraali onnistu ku jää pallit väliin

• pulska-emmi

162/54 ovat mittani, oon 18vuotias tyttö. Harrastan kaikenlaista kuntoilua omaksi iloksi, mutta sydäntä lähimpänä on naisvoimistelu, jota olen harrastanut n. 10v.

Haluaisin myös laihduttaa vähintään 50kg ja sen jälkeen jonnekin 48-46kg. Ongelmani on myös se, etten toisinaan syö juuri mitään ja toisinaan ahmin kaikkea.

Suunnitelmani on melkein samanlainen kuin sun. Säännölliset ruoka-ajat, aamupala toisiksi suurin ja kouluruoka päivän suurin ateria. Turhat välipalat, herkut yms. jätän pois enkä syö enää klo19.30 jälkeen. Olen myös nyt päättänyt (tämän päivän ahmimisen jälkeen), että jos ahmin vielä uudestaan, pakotan itseni oksentamaan rangaistukseksi. Enää sen jälkeen ei varmastikaan mieleni tee ahmia...

Jos haluut vaihdella kokemuksia, onnistumisia/epäonnistumisia ja muutenkin laihdutuskaveria, niin mailaa mulle os. [email protected]

ps. Eikä tämä ole mikään pervoilijan maili

• Typy18v=)

saatko sä Spagaatin? oletko ollut musta uikkari päällä Sivuttais_Spagaatis kuten mä olen ollut???????

• dracudella

olen se minäkin balleriina.. mutta hoikka sellainen 155/35 Eikä oo kiva tälläisenä. Usko vaan... ;(

• Anonyymi

Baletti tytöillä ei ole juuri ollenkaan rasvaa=ei kunnon tissejä : /

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3710
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      72
      1944
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      542
      1598
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      82
      1243
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1057
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      998
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      898
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      853
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      844
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      778
    Aihe