Kelpaako eurot Kiinaan?

Mini Mao

Käyvätkö eurot pankkeihin Hangzhou´ssa, vai kannattaako ottaa suosiolla dollareita mukaan?

4

1296

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Matti

China Bank vaihtaa vain dollareita ja
      Industrial and Commercial Bank of China(ICBC) molempia.Valuutan vaihdossa pitää esittää passi.Jotku vaatii vielä erillisen kopion passista,toiset ottaa kopion pankin konttorissa.
      Jos setelissä on joku merkintä kynällä niin se ei kelpaa,mulla oli 100 euron setelissa kuulakärkikynällä merkitty "100" niin eivät huolineet

• taaloja

Kyllä ainakin muualla Kiinassa (Beijing, Shanghai, Suzhou) Bank Of China vaihtaa sekä euroja että taaloja.
        Missään pankissa ei minun passistani ole kopiota otettu. On riittänyt vain passin/passin kopion näyttäminen tai joskus jopa vain passin nron kirjoittaminen.
        Ovat tosiaan todella tarkkoja setelien kunnon suhteen. Värivirheelliset, repeytyneet jne. sotketut eivät kelpaa.

Oliko "Matin" tieto Hangzhoukohtaista? Eikö Hangzhoussa Bank of China vaihda euroja?

• Matti
        taaloja kirjoitti:

Kyllä ainakin muualla Kiinassa (Beijing, Shanghai, Suzhou) Bank Of China vaihtaa sekä euroja että taaloja.
        Missään pankissa ei minun passistani ole kopiota otettu. On riittänyt vain passin/passin kopion näyttäminen tai joskus jopa vain passin nron kirjoittaminen.
        Ovat tosiaan todella tarkkoja setelien kunnon suhteen. Värivirheelliset, repeytyneet jne. sotketut eivät kelpaa.

Oliko "Matin" tieto Hangzhoukohtaista? Eikö Hangzhoussa Bank of China vaihda euroja?

Joo,väärinpäin muistelin noi pankit,mä olen aina vuokrannut tallelokeron ICBC:stä ja kun olen käyny lokerosta euroja hakemassa niin ICBC ei vaihda kuin taaloja joten täytyy mennä China Bankin konttoriin vaihtamaan eurot yuaneiksi.Sanyalla ainakin piti olla passin kopio passin lisäksi DadonghaiBeachilla,tosin pankin konttorin vieressä oli joku paperikauppa josta sai kopion.Yunnanin suunnilla ei ollut niin tarkkaa,tai kyllä ne aika otti pankissa passista kopion kun vaihdoin valuuttaa

• Pekkis

Ainakin joissain pankeissa näyttää olevan ulkopuolella metallinen kilpi (englantia), jossa kerrotaan että pankilla on oikeus tehdä kansainvälisiä toimia. Käsitin että tämä tarkoittaa valuutanvaihtoa ja muuta valuuttakauppaa (rahastoja yms.).

Tarkistakaapa muuten saadessanne isoja paikallisia seteleitä, että ne ovat aitoja. Vesileimat pitäis löytyä, turvalankoja jne... Joissain pankeissa on julisteita, joissa esitellään setelien tunnistaminen. Englannin kielisenäkin tuollaisia julisteita olen nähnyt. Liekö saatavilla jopa pikkulehtisenä samaa - ois aika kätevä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sua j-mies!

Enkä oikeesti ymmärrä miksi. Eihän me tunneta ees kovin hyvin. Mut haluaisin sun kanssa jotain säätöä sit kai vaan 🫦
      Ikävä
      59
      5670
    2. Voi itku! Sanna Marinilla EI OLLUT mitään tekemistä jäänmurtajakauppojen kanssa

Miten tässä näin kävi? Sanna-kultti paniikissa.
      Maailman menoa
      201
      4640
    3. En välttämättä koskaan aikaisemmin tosissani uskonut mihinkään sielunkumppanuuteen ym

Ennen kuin tapasin sinut. Oudointahan tässä on että ollaan tiedetty toisemme kuitenkin vuosia ja enemmän vuosia, mutta v
      Ikävä
      16
      4112
    4. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      56
      3630
    5. Tykkäys ei tarkoita

yhtään mitään!
      Ikävä
      51
      3571
    6. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      82
      3338
    7. Mitä on tapahtunut myllymäessä ?

On poliisit Sepänkadulla myllymäessä
      Kankaanpää
      11
      3281
    8. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      46
      3139
    9. Puukotus Lidlissä

Kuka sai puukkoo Lidlin pihas tänään. Ja kuka oli tekijä?
      Kankaanpää
      33
      2830
    10. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      34
      2411
    Aihe