Itselläni on Golf GTI 1.8T vm 99. Alla muutamia kysymyksiä ko. kotterosta.
Onko normaalia, että etenkin ykkösvaihde menee välillä todella tahmeasti sisään?
Onko vaihteistoöljyn vaihto tarpeellista? Edellisiin autoihini sitä ei ainakaan ole koskaan tarvinnut vaihtaa. Toisaalta olen kuullut, että öljyt vaihdettaisiin huolto-ohjelman mukaan jo jossain 20000-30000 km paikkeilla.
Onko yleistä turbo-golffeissa, että ilmamassamittarissa (vaiko ilmamäärämittari) on häikkää? Liittyykö by-pass venttiili jotenkin ko. mittariin? Onko em. ongelmien huollattaminen kallista?
Onko kokemuksia mikä firma hallitsee lastutuksen parhaiten?
Onko järkeä ostaa ns. korvaus-ilmansuodatinta (esim. K&N) tavallisen tarvikesuodattimen sijaan? Tarkoitan siis ihan vakiokoteloon laitettavaa suodatinta. Hinnassa on ainakin pirun iso ero.
Asiallisia vastauksia kiitos!
Kysymyksiä Golf IV GTI:stä
5
1470
Vastaukset
- Golf -03
>>>Onko normaalia, että etenkin ykkösvaihde menee välillä todella tahmeasti sisään? >>>
- Erittäin tavallista
>>>Onko vaihteistoöljyn vaihto tarpeellista? Edellisiin autoihini sitä ei ainakaan ole koskaan tarvinnut vaihtaa. Toisaalta olen kuullut, että öljyt vaihdettaisiin huolto-ohjelman mukaan jo jossain 20000-30000 km paikkeilla. >>>
- Ei vaihdeta, tarkastetaan vain.- toinen kysyy
Ykkösvaihteen "takkuamisesta": voiko sille tehdä mitään vai onko tyytyminen ominaisuuteen?
- sama taas
toinen kysyy kirjoitti:
Ykkösvaihteen "takkuamisesta": voiko sille tehdä mitään vai onko tyytyminen ominaisuuteen?
Sitä voi yrittää korjaamolla säädättää. Itse vein takuuseen ja kai ne parhaansa yrittivät, ehkä hitusen parani mutta taitaa olla rakenteellinen juttu, viisaammat kertokoot. Niin ja vaihteistoöljyt vaihdettiin takuuna.
- ...
ilmamassamittari eli MAF mittarin ongelmat..vag-testerillä 125-135 arvot niin kunnossa
on..ongelmia saattaa tulla jos vaihdat kartiosuodattimen,vetää hienoa hiekkaa/pölyä maffiin
ni kuumalangat saattaa hajota..
by-pass venttiili kierrättää ahtoilman takaisin imupuolelle,eli maf mittari tietää paljon ilmaa on laskenut jonka mukaan syöttää lisää ilmaa koneeseen..,jos laitat dump-valven eli dumpin niin maffi sekoaa ja moottori käy rikkaalla koska,ahtoilma pääsee pihalle ja maffi luulee kyseisen ilman olevan imupuolella,by-passin kierrättämänä.. - J.J
Volkkarin vaihteistoihin pitää laittaa öljy jolla on VW:n hyväksyntä. Laatikko on niin tarkoilla toleranseilla tehty, että väärä öljy saa sen jumittumaan. Tämä voi selittää myös ykkösvaihteen ongelmat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273643- 412479
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut372333Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72097Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431582- 381569
- 141412
- 1291329
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2751310Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451285