Tiedä nyt sitten olenko ihan oikeassa osiossa, mutta kertokaapa tyhmälle miten saan vanhat vinyylit siirretyksi ensi tietsikkaan ja sieltä sitten CD:lle. Toi tietokone-CD -väli on ihan selvää, ongelma lähinnä on nimenomaan viinyyleiltä tietokoneelle siirto. Eli minkälaisia mahdollisia ohjelmia tarvitsen tuolle välille, tarvitseeko viritin/vahvistin jotain, jos/kun olen saanut siirrettyä äänen tietokoneeseen, tarvitseeko sitä käsitellä jotenkin...
Eli kaikkinainen tieto, mielummin vielä ymmärrettävässä muodossa, on tervetullutta!
Vinyylit CD:lle?
1
2133
Vastaukset
- noviisinkeinot
Varmaan on softia jotka hoitaa kappalevälit ym. kun nauhoitat.
Mutta perusfakta: stereoittesi ulostulosta piuha koneen äänikortin nauhoitusläpeen (tämmöistä piuhaa saapi kaupoista), eli kun soitat vinyyliä, voit nauhoittaa tietokoneella. Siihen oltava joku ohjelma, saattaa olla windowsissa mutta esim. GoldWave ok. Siis mikä tahansa ohjelma joka nauhoittaa äänikortilta tulevan äänen (siis se musa tulee äänikortille kun kytket stereot koneeseen).
Saat koneelle nauhoitettua wav muotoon (varmaan biisi kerrallaan viisainta). Ja tallennettua wav äänitiedoston. Vaikka biisi kerrallaan.
Ja wav äänitiedostoja voi polttaa suoraan cdr:lle; ne tulkitaan musaksi kun teet audio cd:tä.
Työlästä. Nörtit neuvokoon nopeamman tien.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1211881
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1481837Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill561572Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1691410Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1771385- 1531353
- 521228
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.761183- 591168
- 1191065