"Entinen vakooja" Thetford ja MKULTRA

a.v.a

Tietäväisemmiltä toivon vastauksia.

Mikä on/oli MKULTRA, jonka myöntämää apurahaa nautti William Thetford, Helen Schucmanin esimies ja henkilö, joka suostutteli vastahakoisen Schucmanin ottamaan kuulemansa äänen viestit vastaan, ja joka avusti Schucmannia IOK:n (A Course In Miracles) toimittamisessa?

Minkälainen on tämän "entiseksi vakoojaksi" mainitun William Thetfordin elämäntarina/osuus IOK:ssa? Mitä/ketä hän vakoili ja kenelle?

Kiitos mahdollisista vastauksista.

1

409

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • admata.

      Toivotaan tosiaan että tietäväisemmät vastaavat, mutta jotenkin epäilyttää että onko kenelläkään "oikeaa tietoa"...

      Itse en tiedä asiasta oikeastaan mitään, mutta ajattelin laittaa pari linkkiä aiheesta. Tarkoitat varmaan tätä linkkiä, joka on jo aiemmin ollut palstalla. Eli Uudet kultit ja salaliittoteoria, jossa IOK on mainittu mukana:

      http://www.qnet.fi/mpeltonen/mindcontrol.htm

      Joku jossain väittää että MKULTRA oli CIA:n toimeenpanema ihmiskokeiden sarja Kylmän sodan aikaisessa USA:ssa. Kokeissa ihmisiä altistettiin mm. radioaktiivisille aineille heidän tietämättään. Tässä väitetty Senaatin lausunto asiasta:

      http://earthops.org/mk_ultra.html

      Salattuihin mysteereihin keskittynyt sivusto tarjoaa dokumentteja MKULTRA:sta:

      http://www.hiddenmysteries.com/freebook/mk/index.html


      Linkkien luotettavuus on vähän niin sun näin... Ongelma näiden salaliittoteorioiden kanssa on sama kuin vaikkapa ufohavaintojen. Varmasti joku asia jossain on totta, mutta sitä on vaikeaa erottaa paljon huuhaan joukosta. Uskon että USA:n salainen palvelu on varmastikin kokeillut erilaisia mielenhallintamenetelmiä ja kemikaaleja. Onko näiden johdosta syntynyt "uusien uskonnollisten kulttien luojia"? Se onkin jo todella pitkälle viety johtopäätös...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe