Peugeot vs Piaggio

Apua?

olen ostamassa moposkootteria. Olen miettinyt Peugeot Vivacity sekä Piaggio nrg skootteria. Olisiko jollain kokemuksia tai vain asiantuntevaa tietoa kumpi näistä em. merkeistä kannattaa ostaa?

11

2007

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fxx

      ovat aivan hyviä, kumpi vaan sattuu enempi miellyttämään.

      • Man

        Vivacity on enempi perusskootteri, kun taas NRG on sporttisempi. Kumpaa haet ja niinkuin edellinen sanoi, kumpi miellyttää silmää ...


      • apua
        Man kirjoitti:

        Vivacity on enempi perusskootteri, kun taas NRG on sporttisempi. Kumpaa haet ja niinkuin edellinen sanoi, kumpi miellyttää silmää ...

        Kummatkin oikeastaan käy minulle mutta lähinnä toivon täältä apua tekniikan tuntemuksesta? Eli kumpi merkki on kestävämpi/luotettavampi jne? Olen peugeotista kuullut kehuja paljon mutta piaggio on vähän eksoottisempi merkki enkä sen tekniikasta osaa sanoa mitään.


      • zöf
        apua kirjoitti:

        Kummatkin oikeastaan käy minulle mutta lähinnä toivon täältä apua tekniikan tuntemuksesta? Eli kumpi merkki on kestävämpi/luotettavampi jne? Olen peugeotista kuullut kehuja paljon mutta piaggio on vähän eksoottisempi merkki enkä sen tekniikasta osaa sanoa mitään.

        On vanha merkki, tehnyt skoottereita jo 50 luvulta alkaen. Ja moni muukin merkki, derbi, gilera, aprilia käyttää samaa mootoritekniikkaa mitä on piaggion typhpoonissa, nrg:ssä jne.

        Että luotettavuudessa ei juurikaan Peugeotissa ja Piaggiossa ole eroja, enempi makukysymys kumman ottaa.


      • Man
        zöf kirjoitti:

        On vanha merkki, tehnyt skoottereita jo 50 luvulta alkaen. Ja moni muukin merkki, derbi, gilera, aprilia käyttää samaa mootoritekniikkaa mitä on piaggion typhpoonissa, nrg:ssä jne.

        Että luotettavuudessa ei juurikaan Peugeotissa ja Piaggiossa ole eroja, enempi makukysymys kumman ottaa.

        Juu Piaggio on maailman SUURIMPIA kaksipyöräisten valmistajia. Omistaa todellakin Vespan, Gileran, Aprilian, Derbin, MotoGuzzin jne. Ja skootteripuolella on suurin moottorivalmistaja (tekee siis kaikille muillekin merkeille moottoreita). Kyllä se Piaggio kannattaa ostaa, mulla on NRG Power DD ja on tosi hyvä vehje. Voin oikein lämpimästi suositella.


    • qwerty

      Molemmat ovat hyviä valintoja. Selvitä kuitenkin missä on tulevan moposi huoltopisteet. Uutta mopoa ei kannata alkaa heti ryssiä kaveriavun turvin, vaan huollattaa se virallisessa huoltopisteessä. Pösöä mainostetaan Euroopan myydyimmäksi kun Piaggion tunnetuin merkki on Vespa; ja kaikki muutkin; Apriliasta lähtien. Nykyään lähes ainoa ero noissa eurooppalaisissa mopoissa on ulkokuori, minkä katteet näyttää parhaimmilta ja missä on komeimmat tarrat!

      • asiantuntevaa

        Kiitos teknisestä tiedosta. Olisin kuitenkin vielä halunnut kysyä tästä Aprilia sr moposkootterista? vai onko sama "maku" juttu kuin peugeotin ja piaggion välillä? ajattelin vain kun ko aprilia on hyvännäköinen ja voittanut kuulemma testejä??


      • zöf
        asiantuntevaa kirjoitti:

        Kiitos teknisestä tiedosta. Olisin kuitenkin vielä halunnut kysyä tästä Aprilia sr moposkootterista? vai onko sama "maku" juttu kuin peugeotin ja piaggion välillä? ajattelin vain kun ko aprilia on hyvännäköinen ja voittanut kuulemma testejä??

        Uusimmassa Apriliassa on myös piaggion kone. Että varmaan on vain maku kysymys.


    • Sf2

      Itelläni on pösö speedfight 2..eli vavacitysta ei oo kokemuksia..kutta kyllä pösö on erittäin laadukas..kanattaa valita se mopo millä o n paremmat varusteet..esim jos jommassakummassa on esim nestejäähdytys jne

    • Anonyymi

      itse 5 vuotta Peugeotin Speedfightia ajaneena. voin sanoa, että kun mopon laittaa kulkemaan sen 60 km/h niin viat vähenee, ja luotettavuus nousee. Eli SUOSITTELEN lämpimsti PEUGEOT SPEEDFIGT 4 skootteria! Piaggiot on uutena hyviä mutta en suosittele! Myös Monkeyt, sek' vastaavat kiinankopiot voi suosiolla jättää ostamatta.!

      • Anonyymi

        No mulla on vm 2003 Vivacity Multivarilla ja kulkee ihan riittävästi. Se on vielä Ranskassa tehty toisin kuin uudet Peugeotin skootterit jotka valmistetaan Kiinassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1796
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1391
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1376
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1352
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe