Miten wiccat reagoivat kun joku satuttaa tai vahingoittaa heitä tahallaan? Kun wiccan yksi perusohjehan on "tee mitä tahdot, kunhan et vahingoita" niin tarkoittaako se silloin, että wicca kääntää vain toisen poskensa vahingoittajalleen? Vai koskeeko tämä tässä asiassa pelkästään magiaa? Ja turvautuvatko wiccat ylipäätään magiaan tälläisessä tilanteessa?
kääntääkö wicca toisen posken?
5
715
Vastaukset
- harmaavaris
Riippuu tietysti minkälaisesta vahingoittamisesta on kyse. Mikäli joku ohikulkeva ihminen sattuu olemaan pahalla tuulella, niin tokkopa tuosta pitää pahastua. Mikäli kaveri sanoo pahasti, niin uskoisin asian selviävän puhumalla. Mikäli joku rikkoo lakia, on sillekin omat lähestymistapansa.
Wiccan toinen perusohje on kolminaisuuden laki, joka on verrattavissa karmaan. Siksi jätän universumille ne asiat, joille en voi mitään ja ajan itse ne asiat läpi, joille taas voin. Terveen maalaisjärjen käyttö on sallittua.- Tuuli
ja jos joku tulee nyrkit pystyssä vastaan, juostaan karkuun. ja jos pääsee lyömään niin sehän on pahoinpitelysyyte. näin maalaisjärjellä
- pikkunoita
jos joku nyt loukkais mua, en kääntäis toista poskea, vaan antasin kolmenkertasena takas, ja oisin valmis ottaa sen takas sit yhenksän kertasena, mut takas siit tulis taas sille looukkaajalle multa 27 kertasena.. eli ei kannata alottaa mitä ei voi lopettaa.
mut toisaalta, joku voi tietty jättää asian sikseen (ja ns. kääntää toisen posken), mut mä oonki tälläne tappelija ;P
- LappiWicca
On sitä puhuttu ittensä pois tilanteessa, jossa humalainen meinaa käydä päälle, kun en (hänen oletuksen mukaan) ole järkevä ihminen.
Ei väkivaltaan tarvi aina vastata väkivallalla. - luminara
Mielestäni tuollaisia tahallaan vahingoittajia ei välttämättä tarvitse ottaa kovin vakavasti tai ihan tosissaan ja tiukkapipoisesti. Se on vain yhden ihmisen mielipide, en esimerkiksi itse varmasti kovinkaan dramaattisesti reagoisi moiseen saattaisin ehkä todeta vain jotain tyyliin "se siis on sinun mielipiteesi ja kiitos näkökannasta" Kyllä maailmaan mölyä ja mielipiteitä mahtuu... (Miksihä minusta tuntuu, että olen sanonut jotain tälläistä tällä palstalla aiemminkin.)
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212636Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292272- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532150Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211752Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2891447
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399- 1321389