Meniere ja oireet

Susa

Vasta vajaan vuoden vakavammin podettuani ko. oireita, minulle on vielä jonkun verran epäselvää, mitkä asiat aiheuttavat eniten oireita ja niiden pahenemista ?
Itselläni huimausoireet ja "yökötys" (onneksi harvemmin) tuntuvat tulevan ja menevän mistään riippumatta.
En ole oikein päässyt "sinuiksi" taudin kanssa vielä. Enkä kyllä haluaisikaan, mutta pakkohan se on !

Mitkä ovat omat kokemuksesi ?
Onko jotain, mikä takuuvarmasti pahentaa tilannetta ? Suolako pahin ?
Ja noudatatko tarkkaan suolatonta ruokavaliota ?

Olen tutkiskellut Meniere-liiton sivuja,
mutta kiitän kaikista mahdollisista vastauksista täälläkin.

6

10603

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viivi

      Hei!
      Minulla on ollut hieman yli vuoden meniere.
      Alussa oireet olivat pahat mutta jäivät pikkuhiljaa pois. Nyt oireita tulee silloin tällöin, kestäen päivän - toisinaan puolitoista viikkoa. Vähän huimausta ja yököttävää oloa sekä painontunnetta korvalla. Tutkimuksissa käyn sairaalassa puolen vuoden välein ja tarvittaessa pääsen sinne koska vaan, jos oireet tulevat pahemmiksi. En ole huomannut syömisten tai juomisten oireita pahentavan, saatan syödä vaikka kuinka suolaista ruokaa eikä oireita tule. Normaalisti käytän kyllä vähäsuolaisia aineksia. En tiedä sitten olenko "hyvätuurinen" menieerikko ja välillä tuntuu että onkohan tämä ollenkaan sitä tautia kun näin vähällä olen selvinnyt. Mutta edelleen aion elää olla kuten ennenkin. Meitä menieerikkoja on niin monta eri tapausta kuin on potilaitakin kuulemma. Betasercistä en tulle saavani oireihini mitään apua. Pahoinvointiaikoina otan Stemetiliä ja silloin tällöin nesteenpoistolääkettä kun korvassa oikein kova paineentunne ja yritän tulla näiden kanssa toimeen. Hyvää jatkoa sinulle!

      • Susa

        Itsellenikään ei ole oikein tullut kuvaa, auttaako Betaserc vai ei.
        Stemetiliä kannattaisi varmaan kokeilla, onkohan se reseptilääke ja Vertipamia. Vertipamista haluaisinkin tietää, viekö se yhtään myös hermot raunioittavaa huminaa ja suhinaa päästä pois ?

        Minulla on useammin huimausta kuin pahoinvointia, viikkokin voi olla yhtä haparointia ja "latvasta heittoa". Ei pysty oikein mihinkään, juuri ja juuri selviää pakollisista hommista.
        Silloin, kun on voimakas pahoinvointi, on myös silmien "sahausta", silmät pyörii päässä sahalaitakuviota tehden voimatta sille mitään.

        Koska minulla ei ole vielä varmaa diagnoosia taudista, ongelma on myös työpaikalle sairaudesta ilmoittaminen, kun en pysty kertakaikkiaan sinne menemään.
        Aina pitää jokseenkin kauheassa kunnossa
        raahautua lähimmälle lääkärille todistusta hakemaan.
        Korvalääkärini on yksityinen, vastaanotto vain kerran viikossa ja maksaa paljon. Terveyskeskukseen pääsy on kiven alla.
        Omalle työpaikan terveysasemalle en jaksaisi mennä, muita lääkäreitä on paljon lähempänä.

        Koska en lintsarin mainetta halua, menen aina hakemaan todistuksen jostain. Meillä ei työssä tätä tautia tajuta ollenkaan. Edellinen pomo sanoi, että "kyllä minäkin jäisin mielelläni aamulla nukkumaan". Tuntuu masentavalta, kun maailma pyörii silmissä ja kun on koko yön käynyt seinistä kiinni kiinni pidellen varmuudeksi pöntön reunalla, ettei sänkyyn oksenna.

        Miten on teidän kohdallanne työpaikan suhtautuminen?

        Vielä yksi kysymys: Miten Menierin tauti todetaan ? Siis onko jotain kokeita tai sellaista, millä tutkitaan, mitä se todella on ?
        Diagnoosin saaminenkin jo henkisesti helpottaisi elämää.
        Ja myös tieto siitä, mikä "tauti riivaa", että saisi oikeaa lääkitystä, eikä vaan summassa Betaserc'iä.

        Huimaushan voi johtua monesta syystä, mutta kuulon alemaa ja korvien suhinaa ja kohinaa ja piipitystä ei kai liity muihin tauteihin ?

        Nyt tuli monta kysymystä, ja vieläkin esitän yhden: onko menierikoilla tämän taudin tiimoilta mitään tapaamisia koskaan jonkun yhdistyksen merkeissä esimerkiksi ?

        Lääkäriltä olen saanut jotain perustietoa, mutta 10-15 minuutin vastaanottoajan puitteissa ei ole aikaa luennointiin.
        Mielellään edelleen lukisin jokaisen omista kokemuksista, ne valaisevat parhaiten
        "aloittelijaa" tällä polulla. Ei tarvitse kuvitella ja luulotella niin paljon, kuuluuko tämä ja tuo tautiin, vai mitä ihmettä se on ja saa vähän kuvaa sen monimuotoisuudesta.


      • viivi
        Susa kirjoitti:

        Itsellenikään ei ole oikein tullut kuvaa, auttaako Betaserc vai ei.
        Stemetiliä kannattaisi varmaan kokeilla, onkohan se reseptilääke ja Vertipamia. Vertipamista haluaisinkin tietää, viekö se yhtään myös hermot raunioittavaa huminaa ja suhinaa päästä pois ?

        Minulla on useammin huimausta kuin pahoinvointia, viikkokin voi olla yhtä haparointia ja "latvasta heittoa". Ei pysty oikein mihinkään, juuri ja juuri selviää pakollisista hommista.
        Silloin, kun on voimakas pahoinvointi, on myös silmien "sahausta", silmät pyörii päässä sahalaitakuviota tehden voimatta sille mitään.

        Koska minulla ei ole vielä varmaa diagnoosia taudista, ongelma on myös työpaikalle sairaudesta ilmoittaminen, kun en pysty kertakaikkiaan sinne menemään.
        Aina pitää jokseenkin kauheassa kunnossa
        raahautua lähimmälle lääkärille todistusta hakemaan.
        Korvalääkärini on yksityinen, vastaanotto vain kerran viikossa ja maksaa paljon. Terveyskeskukseen pääsy on kiven alla.
        Omalle työpaikan terveysasemalle en jaksaisi mennä, muita lääkäreitä on paljon lähempänä.

        Koska en lintsarin mainetta halua, menen aina hakemaan todistuksen jostain. Meillä ei työssä tätä tautia tajuta ollenkaan. Edellinen pomo sanoi, että "kyllä minäkin jäisin mielelläni aamulla nukkumaan". Tuntuu masentavalta, kun maailma pyörii silmissä ja kun on koko yön käynyt seinistä kiinni kiinni pidellen varmuudeksi pöntön reunalla, ettei sänkyyn oksenna.

        Miten on teidän kohdallanne työpaikan suhtautuminen?

        Vielä yksi kysymys: Miten Menierin tauti todetaan ? Siis onko jotain kokeita tai sellaista, millä tutkitaan, mitä se todella on ?
        Diagnoosin saaminenkin jo henkisesti helpottaisi elämää.
        Ja myös tieto siitä, mikä "tauti riivaa", että saisi oikeaa lääkitystä, eikä vaan summassa Betaserc'iä.

        Huimaushan voi johtua monesta syystä, mutta kuulon alemaa ja korvien suhinaa ja kohinaa ja piipitystä ei kai liity muihin tauteihin ?

        Nyt tuli monta kysymystä, ja vieläkin esitän yhden: onko menierikoilla tämän taudin tiimoilta mitään tapaamisia koskaan jonkun yhdistyksen merkeissä esimerkiksi ?

        Lääkäriltä olen saanut jotain perustietoa, mutta 10-15 minuutin vastaanottoajan puitteissa ei ole aikaa luennointiin.
        Mielellään edelleen lukisin jokaisen omista kokemuksista, ne valaisevat parhaiten
        "aloittelijaa" tällä polulla. Ei tarvitse kuvitella ja luulotella niin paljon, kuuluuko tämä ja tuo tautiin, vai mitä ihmettä se on ja saa vähän kuvaa sen monimuotoisuudesta.

        Hei taas!
        Itse pääsin heti sairaalahoidon ensimmäisen kohtauksen tultua hakeuduttuani terveyskeskukseen ja sieltä sain lähetteen sairaalaan jossa jouduin olemaan viikon. Joka päivä otettiin kuulokoe ja annettiin Betaserciä ja hengitettiin jotain ihme kaasua, mistä ei mitään apua ollut tilanteeseeni.
        Sain sairauslomaa kaksi kuukautta, jonka jälkeen palasin suht´koht hyväkuntoisena töihin. Tämän jälkeen on muutamia pieni huimauskohtauksia tullut. Korva suhisee, vinkuu ja tekee vaikka mitä päivittäin. Toisinaan paineentunne sairaassa korvassa on niin valtava että luulen halvautuvani. Mutta ajan kanssa nämä oireet kyllä menevät ohitse, toisinaan nopeimmin toisinaan parin viikon viiveellä. Työstä en ole joutunut olemaan kuin pari päivää taudin takia pois. Tämä Stemetil on reseptilääke ja sitä on minulla peräpuikkoina varoiksi. Työpaikallani ymmärretään hyvin tämä oireeni ja ovat hyvin osaaottavia kun "valitan" vaivojani. Kaikkein hankalinta on - kun puhelimet soivat, en osaa kohdistaa kenen puhelin milloinkin soi vaan, jos esim. olen yksin, juoksen huoneesta toiseen puhelimien viereen jotta saan varmuuden mikä niistä soi. Jotenkin minulla on myös tunne että sairaan korvan puoleisella silmällä en aina näe niin hyvin kuin toisella, myös tämä silmä vuotaa usein kyynelnestettä. Taudin varmistamiseksi minulle tehtiin viime kesänä tasapainoelinten tutkimus (ENG) sekä aivorunkoaudiometria sairaalassa jonka tuloksesta lääkäri päätteli minulla olevan menieren, vaikka tämänviikkoinen sairaalakäyntini antoikin ymmärtää ettei vieläkään täyttä varmuutta asialle ole. Mutta on niin paljon eri tapauksia kuin on potilaitakin.
        Suomen Meniere-liitto Ry yhdistyksestä saa varmasti hyvää tietoa ja sieltä saa myös paikkakuntasi yhdistyksen puhelinnumeron ja yhteyshenkilön . Yhdistykset järjestävät jäsenilleen (itse en vielä ole liittynyt) erilaista toimintaa, messuja, luentopäiviä, joten tätä kautta varmasti saat paljon tietoa tästä kummallisesta taudista. Kävin muuten eilen verenluovutuksessa pitkästä aikaa (edellinen luovutus on ollut 2003) Siitä tämä korvaparkani tuli kyllä huomattavasti huonommaksi mitä sairaanhoitaja kyllä vähän epäilikin. Voisiko sieltä terveyskeskuksestasi saada lähetteen lähimpään keskussairaalaan, jossa voitaisiin ottaa em. kokeet ja näin saada varmitus tautiisi.
        Tsemppiä Sinulle


      • Herra hoon..
        Susa kirjoitti:

        Itsellenikään ei ole oikein tullut kuvaa, auttaako Betaserc vai ei.
        Stemetiliä kannattaisi varmaan kokeilla, onkohan se reseptilääke ja Vertipamia. Vertipamista haluaisinkin tietää, viekö se yhtään myös hermot raunioittavaa huminaa ja suhinaa päästä pois ?

        Minulla on useammin huimausta kuin pahoinvointia, viikkokin voi olla yhtä haparointia ja "latvasta heittoa". Ei pysty oikein mihinkään, juuri ja juuri selviää pakollisista hommista.
        Silloin, kun on voimakas pahoinvointi, on myös silmien "sahausta", silmät pyörii päässä sahalaitakuviota tehden voimatta sille mitään.

        Koska minulla ei ole vielä varmaa diagnoosia taudista, ongelma on myös työpaikalle sairaudesta ilmoittaminen, kun en pysty kertakaikkiaan sinne menemään.
        Aina pitää jokseenkin kauheassa kunnossa
        raahautua lähimmälle lääkärille todistusta hakemaan.
        Korvalääkärini on yksityinen, vastaanotto vain kerran viikossa ja maksaa paljon. Terveyskeskukseen pääsy on kiven alla.
        Omalle työpaikan terveysasemalle en jaksaisi mennä, muita lääkäreitä on paljon lähempänä.

        Koska en lintsarin mainetta halua, menen aina hakemaan todistuksen jostain. Meillä ei työssä tätä tautia tajuta ollenkaan. Edellinen pomo sanoi, että "kyllä minäkin jäisin mielelläni aamulla nukkumaan". Tuntuu masentavalta, kun maailma pyörii silmissä ja kun on koko yön käynyt seinistä kiinni kiinni pidellen varmuudeksi pöntön reunalla, ettei sänkyyn oksenna.

        Miten on teidän kohdallanne työpaikan suhtautuminen?

        Vielä yksi kysymys: Miten Menierin tauti todetaan ? Siis onko jotain kokeita tai sellaista, millä tutkitaan, mitä se todella on ?
        Diagnoosin saaminenkin jo henkisesti helpottaisi elämää.
        Ja myös tieto siitä, mikä "tauti riivaa", että saisi oikeaa lääkitystä, eikä vaan summassa Betaserc'iä.

        Huimaushan voi johtua monesta syystä, mutta kuulon alemaa ja korvien suhinaa ja kohinaa ja piipitystä ei kai liity muihin tauteihin ?

        Nyt tuli monta kysymystä, ja vieläkin esitän yhden: onko menierikoilla tämän taudin tiimoilta mitään tapaamisia koskaan jonkun yhdistyksen merkeissä esimerkiksi ?

        Lääkäriltä olen saanut jotain perustietoa, mutta 10-15 minuutin vastaanottoajan puitteissa ei ole aikaa luennointiin.
        Mielellään edelleen lukisin jokaisen omista kokemuksista, ne valaisevat parhaiten
        "aloittelijaa" tällä polulla. Ei tarvitse kuvitella ja luulotella niin paljon, kuuluuko tämä ja tuo tautiin, vai mitä ihmettä se on ja saa vähän kuvaa sen monimuotoisuudesta.

        oikeaan korvaan -90luvulla.
        Huimaus,pahoinvointi,kilinä,kalina,pohina ja suhina ja pikkuhiljaa kuulo meni koko korvasta.
        Minulle tehtiin heti diagnoosi Meniere.
        Betasercia kokeiltiin muttei auttanut mitään.
        Vapina tuli johon sain lääkityksen joka auttoi vapinaan,outoa sen puoleen et se oli sydän lääke??
        Aluksi oli kauheaa,ajattelin ettei tähän totu koskaan,iltaisin nukkumaan mennes ei uni tullu,edm.äänien vuoksi,mutta siihen tottui.
        Kunnes 12/01 pari pvää ennen jouluaattoa,vasen korva pimeni,en kuullu mitään.
        Sain lähetteen korvaosastolle heti ylipainehappia
        hengittelemään ja lääkitys,niskat oli ihan jumissa,5pvää sisällä,muttei auttanut mitään.
        Kotia ja 2pvää siitä heräsin aamulla,toispuolhalvauksin.
        Sit tulikin kiire,yksityis lääkäriin,kuvanta näytti aivoinkfartin ja korvat huusi,soi ja pauhas,huimaus aivan hirveää ja pahoinvointi.
        Valtavat lääkitykset päälle,ihan näin jälest päin huomaan että olin jo yksistään lääkkeistä ihan sekaisin.Seiniä pitkin kävelin pitkät ajat,maatessa ei pystynyt ollenkaan kääntymään vasemalle,tuntui ihan kuin päässä olis kouristellu joku iso möykky.
        Erittäin huonosti sain mitään neuvoja tai apuja.
        Itse voimien mukaan joka oli täysin romahtanut,yritin pikkuhiljaa pieniä matkoja sauvakävellä,niin sitten kunto ja halvaukset sain kuriin.Kaikki äänet otti niin hirvittävästi korviin,auon renkaitten äänet oikein ulisi korvissa ja sattui,korvatulpat jatkuvasti korvissa oli.Kaikki astian äänet,pienetkin kolahukset,tuntui et korvat ja koko pää halkeaa.
        Kerran luulin et taloni päällä on lentokone,ihan oikeesti,yksikseni puhuin,hirveää,lentokone katon päällä,kunnes nousin ylös ja huomasin et korvistani tulee ne äänet.
        Stemitiliä sain vihdoin huimaukseen,ei ollut sitäkään aikasemmin kirjoitettu vaikka aihetta olis ollut.Kaikkea muita mömmöjä kylläkin.
        Erittäin huonosti kerrotaan mitä on Meniere,minkälaisia oireita ja miten sen kanssa tulee toimeen.
        Ihminen jolle se tulee on aivan kauhuissaan,mitä minulle tapahtuu,mitä tämä on.
        3vuotta meni ihan kuin pois koko elämästä,vasta nyt tämänpuolen vuoden aikana olen "elävien"kirjoissa.
        Vaikka kuinka vaikealta tuntuu niin joka aamu ylös on noustava ja ajateltava,tämä päivä on parempi päivä.Niin minä olen jaksanut,kiittänyt jokaisesta uudesta päivästä.
        Kaikki turhat lääkkeet pois,vitamiinia paljon,niistä voimaa saa.
        Vertipam!On pami,mutta tässä taudissa aivan ehdoton..vie huimauksen ja pahoinvoinnin pois ja ei tarvitse etes joka päivä ottaa,todella hyvä lääke.Kukaan lääkäri sitäkään ei ehdottanut,sen löysin Meniere keskustelu sivulta,sieltä saa hyvää tietoa.On reseptilääke.
        Just kävin laajassa tarkastuksessa,Tasapainolevy-Huimaustutkimus sekä Kuulotutkimus.
        Tasapaino ja huimaus on hallinnassa mutta kuuloni on ihan minimissä,tulen täysin kuuroksi,ennusteet on sitä,vasemas korvas on kuulolaite oikeaankin saan,näin lupailtiin.
        Äänet on seurana ihan uskollisesti päivin ja öin,
        niistä ei pääse eroon,oikeat moottorikorvat,en välittäis vaik kuulo menisikin,mutta ääneistä haluaisin eroon,ei niihin totu,ei ainakaan näin koviin kuin minulla.
        Suola on pahasta,ehkä sekin on yksilöllistä.
        Nesteenpoisto lääkettäkin on kokeiltu mutta,silloin tuntuu kuin enemmän vesirattaat pyörisi ja louskuttais,ne olen jättänyt pois.
        Työ piti jättää taakse,ei pystynyt kekittymään,
        tän sairauden kanssa on suuri työ,opetella elämään ja yrittää tulla sinuiksi sen kanssa.
        Erakoitumis riski on suuri,sitä on vähän kuin kummajainen,aina sanoa,anteeksi en saa selvää,en koska korvani huutaa niin kovaa ettei kuulolaitteesta ole oikein hyötyä.
        Niin onhan niitä vertaistukiryhmiä mutta,miten voi sinne mennä kun ei kuule,ei osaa viittomaa eikä pysty keskittymään,hälinä on minulle ainakin tosi rasittavaa ja äänet vaan voimistuu.


      • nassu
        Herra hoon.. kirjoitti:

        oikeaan korvaan -90luvulla.
        Huimaus,pahoinvointi,kilinä,kalina,pohina ja suhina ja pikkuhiljaa kuulo meni koko korvasta.
        Minulle tehtiin heti diagnoosi Meniere.
        Betasercia kokeiltiin muttei auttanut mitään.
        Vapina tuli johon sain lääkityksen joka auttoi vapinaan,outoa sen puoleen et se oli sydän lääke??
        Aluksi oli kauheaa,ajattelin ettei tähän totu koskaan,iltaisin nukkumaan mennes ei uni tullu,edm.äänien vuoksi,mutta siihen tottui.
        Kunnes 12/01 pari pvää ennen jouluaattoa,vasen korva pimeni,en kuullu mitään.
        Sain lähetteen korvaosastolle heti ylipainehappia
        hengittelemään ja lääkitys,niskat oli ihan jumissa,5pvää sisällä,muttei auttanut mitään.
        Kotia ja 2pvää siitä heräsin aamulla,toispuolhalvauksin.
        Sit tulikin kiire,yksityis lääkäriin,kuvanta näytti aivoinkfartin ja korvat huusi,soi ja pauhas,huimaus aivan hirveää ja pahoinvointi.
        Valtavat lääkitykset päälle,ihan näin jälest päin huomaan että olin jo yksistään lääkkeistä ihan sekaisin.Seiniä pitkin kävelin pitkät ajat,maatessa ei pystynyt ollenkaan kääntymään vasemalle,tuntui ihan kuin päässä olis kouristellu joku iso möykky.
        Erittäin huonosti sain mitään neuvoja tai apuja.
        Itse voimien mukaan joka oli täysin romahtanut,yritin pikkuhiljaa pieniä matkoja sauvakävellä,niin sitten kunto ja halvaukset sain kuriin.Kaikki äänet otti niin hirvittävästi korviin,auon renkaitten äänet oikein ulisi korvissa ja sattui,korvatulpat jatkuvasti korvissa oli.Kaikki astian äänet,pienetkin kolahukset,tuntui et korvat ja koko pää halkeaa.
        Kerran luulin et taloni päällä on lentokone,ihan oikeesti,yksikseni puhuin,hirveää,lentokone katon päällä,kunnes nousin ylös ja huomasin et korvistani tulee ne äänet.
        Stemitiliä sain vihdoin huimaukseen,ei ollut sitäkään aikasemmin kirjoitettu vaikka aihetta olis ollut.Kaikkea muita mömmöjä kylläkin.
        Erittäin huonosti kerrotaan mitä on Meniere,minkälaisia oireita ja miten sen kanssa tulee toimeen.
        Ihminen jolle se tulee on aivan kauhuissaan,mitä minulle tapahtuu,mitä tämä on.
        3vuotta meni ihan kuin pois koko elämästä,vasta nyt tämänpuolen vuoden aikana olen "elävien"kirjoissa.
        Vaikka kuinka vaikealta tuntuu niin joka aamu ylös on noustava ja ajateltava,tämä päivä on parempi päivä.Niin minä olen jaksanut,kiittänyt jokaisesta uudesta päivästä.
        Kaikki turhat lääkkeet pois,vitamiinia paljon,niistä voimaa saa.
        Vertipam!On pami,mutta tässä taudissa aivan ehdoton..vie huimauksen ja pahoinvoinnin pois ja ei tarvitse etes joka päivä ottaa,todella hyvä lääke.Kukaan lääkäri sitäkään ei ehdottanut,sen löysin Meniere keskustelu sivulta,sieltä saa hyvää tietoa.On reseptilääke.
        Just kävin laajassa tarkastuksessa,Tasapainolevy-Huimaustutkimus sekä Kuulotutkimus.
        Tasapaino ja huimaus on hallinnassa mutta kuuloni on ihan minimissä,tulen täysin kuuroksi,ennusteet on sitä,vasemas korvas on kuulolaite oikeaankin saan,näin lupailtiin.
        Äänet on seurana ihan uskollisesti päivin ja öin,
        niistä ei pääse eroon,oikeat moottorikorvat,en välittäis vaik kuulo menisikin,mutta ääneistä haluaisin eroon,ei niihin totu,ei ainakaan näin koviin kuin minulla.
        Suola on pahasta,ehkä sekin on yksilöllistä.
        Nesteenpoisto lääkettäkin on kokeiltu mutta,silloin tuntuu kuin enemmän vesirattaat pyörisi ja louskuttais,ne olen jättänyt pois.
        Työ piti jättää taakse,ei pystynyt kekittymään,
        tän sairauden kanssa on suuri työ,opetella elämään ja yrittää tulla sinuiksi sen kanssa.
        Erakoitumis riski on suuri,sitä on vähän kuin kummajainen,aina sanoa,anteeksi en saa selvää,en koska korvani huutaa niin kovaa ettei kuulolaitteesta ole oikein hyötyä.
        Niin onhan niitä vertaistukiryhmiä mutta,miten voi sinne mennä kun ei kuule,ei osaa viittomaa eikä pysty keskittymään,hälinä on minulle ainakin tosi rasittavaa ja äänet vaan voimistuu.

        Minulla on ollut meniere 20 vuotta,2 kertaa leikattu sama korva.Se on nyt ollut 10 vuotta ihan hyvä.Lääkäri kertoi että ei tule toiseen korvaan,kun on mennyt jo niin paljon aikaa.Hän onnitteli minua. Tänä kesänä sitten toinen korva kuuroutui,sairaalaan hengittämään happea.Ei minulle ainakaan ollut siitä hyötyä eikä betacerkistä.Todettiin 20 vuoden jälkeen toisessa korvassa meniere,se siitä lääkärin onnittelusta.


    • Anonyymi

      No moi,voin sanoa että ns.vika meniere ottaa minkä antaa..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      456
      3346
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      438
      3158
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      131
      2876
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2222
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2070
    6. 182
      1420
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1357
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1226
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      81
      1210
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1050
    Aihe