Sain 1265g ahvenen, mittasin sen, 45cm, mutta myöhemmin kun ajattelin sitä, katsoin mitasta 45cm, "ei se voi olla näin iso", mutta voiko? Hain ahvenen nahan metsästä ;) se oli n. 30cm,
pää oli muurahaiskeossa n. 10cm, kala oli savustettu eli savustuksen jälkeen n. 40 cm. Olisikohan kala voinut kutistua n. 5cm? Valokuvia kyllä otettiin, mutta ei niin että mitta olisi ollut vieressä :(
1265g ahven, miten pitkä?
7
861
Vastaukset
- Nilla
Nykyinen ahvenen kokoennätys on 2,320 kg ja sen pituus oli 53 cm.
Suhteutettuna omasi menee hyvin raameihin. - Miihkali
Suurin saamani ahven painoi 1180 g ja pituus oli 44 cm. Sitten sain 43 cm ahvenen, joka painoi 1145 g eli saamasi ahvenen 45 cm:n pituus on varmasti hyvin lähellä totuutta.
Kyllä kala savustaessa varmasti kutistuu, koska nestettä poistuu sen aikana kalasta.
Kyllä olen itsekkin monesti mitasta katsonut oman suurimman ahveneni pituutta ja näyttää kyllä tosi pitkältä mutta kyllä se vaan pitkä on. Ahven on niin korkea, että se hämää pituuden suhteen itse kalaa katsoessa.- Zizzo
Nyt voin hyvällä omatunnolla sanoa että se oli 45 cm. :)
- Miihkali
Zizzo kirjoitti:
Nyt voin hyvällä omatunnolla sanoa että se oli 45 cm. :)
Kyllä vaan niin voit tehdä. :-D
- kakskilooinen tavoitteena
Juu oon samaa mieltä muiden kanssa että mahdollista on. Oma enkkani oli saman pituinen, mutta painoi "vain" 1120g
- jake
Onnea! Oma enkka painoltaan tasan 1200gr, ja pituudeltaan 45cm aiemmin tänä kesänä. Suakaan ei varmaan harmittanut?
- abborre
minä sain tollasen ahvenen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713125
- 922885
- 512125
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201595- 151359
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51348- 191314
Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131311Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131283Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241242