heips.

Marsku86

Kysyisin yhtä asiaa. Pikkusisko toi meille oudon linnun joka pitäisi olla kanarianlintu. Tunteeko kukaan teistä niitä lintuja niin hyvin että osaisi kuvan perusteella sanoa mikä on kyseessä?

Katsokaa irc-galleriasta, nimimerkillä [Marianna]

Olisin myös innoissani jos voisitte kertoa faktoja linnusta. Haluaisimme sille kaverin (se on koiras) mutta emme ole lintuasiantuntijoita, koska lintu tosiaan tuli meille todella äkkiä?

Auttakaa...

5

414

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -M-
      • -N-

      • Marsku86

        Pikkusisko kysy mee äidilt et saako hän ottaa linnun, noh se anto sit luvan vaikka tiesi että joku muu sitä joutuu hoitamaan (koska pikkusiskosta (16v.) ei ole sitä hoitamaan) tässä tapauksena minä. Olen yrittänyt etsiä tietoa, mutta en ollut varma mikä lintu oli kyseessä. Hempoksi ensin luulin ja sit kanarianlintu oli seuraava vaihtoehto. Pikkusisko kysyi linnun antajalta sukupuolta ja sieltä vastattiin koiras. Ei ole kummoisemmin laulanut. Lähinnä ääntelee piip kun joku tulee liian lähelle ja sitten visertää. Peilin sille annoin ja sille se ahkerasti juttelee (pienellä hiiren äänellä).

        En haluaisi pitää sitä huonossa hoidossa koska eläinystävä olen todella.

        Linnusta näki että ennen on ollut aika huonossa hoidossa (jonka vuoksi varmaan annettiinkin pois) ja haluan todella korjata asian hänelle..

        Kiitos tiedoista kovasti. *hymy*


      • -M-
        Marsku86 kirjoitti:

        Pikkusisko kysy mee äidilt et saako hän ottaa linnun, noh se anto sit luvan vaikka tiesi että joku muu sitä joutuu hoitamaan (koska pikkusiskosta (16v.) ei ole sitä hoitamaan) tässä tapauksena minä. Olen yrittänyt etsiä tietoa, mutta en ollut varma mikä lintu oli kyseessä. Hempoksi ensin luulin ja sit kanarianlintu oli seuraava vaihtoehto. Pikkusisko kysyi linnun antajalta sukupuolta ja sieltä vastattiin koiras. Ei ole kummoisemmin laulanut. Lähinnä ääntelee piip kun joku tulee liian lähelle ja sitten visertää. Peilin sille annoin ja sille se ahkerasti juttelee (pienellä hiiren äänellä).

        En haluaisi pitää sitä huonossa hoidossa koska eläinystävä olen todella.

        Linnusta näki että ennen on ollut aika huonossa hoidossa (jonka vuoksi varmaan annettiinkin pois) ja haluan todella korjata asian hänelle..

        Kiitos tiedoista kovasti. *hymy*

        Kanarialintu ja kanarianhemppo on sama asia, eli "kanarialintu" on jalostettu (ja osaksi muihin lajeihin risteyteltykin) kesymuunnos villistä kanarianhemposta... Villimuotoa ei meillä lemmikkinä pidetä, eli häkkilintuna on aina tuo jalostusversio. Joitain muitakin lähisukuisia hemppolajeja (lähinnä viiksihemppo ja hirssihemppo) on joskus saatavilla, mutta aika harvoin.

        Ja kuvan perusteella juuri kanarialintu/kanarianhemppo tuo teidän otus tosiaan näyttäisi olevan.

        SPY:n sivustolta löytyy tuon aika niuka lajiesittelyn lisäksi myös yleisartikkeleita lintujen perushoidosta esim:

        Varusteet: http://www.papukaijayhdistys.fi/modules.php?name=News&file=article&sid=94

        Hoito: http://www.papukaijayhdistys.fi/modules.php?name=News&file=article&sid=95

        Ruokinta:
        http://www.papukaijayhdistys.fi/modules.php?name=News&file=article&sid=84


      • -M-
        -M- kirjoitti:

        Kanarialintu ja kanarianhemppo on sama asia, eli "kanarialintu" on jalostettu (ja osaksi muihin lajeihin risteyteltykin) kesymuunnos villistä kanarianhemposta... Villimuotoa ei meillä lemmikkinä pidetä, eli häkkilintuna on aina tuo jalostusversio. Joitain muitakin lähisukuisia hemppolajeja (lähinnä viiksihemppo ja hirssihemppo) on joskus saatavilla, mutta aika harvoin.

        Ja kuvan perusteella juuri kanarialintu/kanarianhemppo tuo teidän otus tosiaan näyttäisi olevan.

        SPY:n sivustolta löytyy tuon aika niuka lajiesittelyn lisäksi myös yleisartikkeleita lintujen perushoidosta esim:

        Varusteet: http://www.papukaijayhdistys.fi/modules.php?name=News&file=article&sid=94

        Hoito: http://www.papukaijayhdistys.fi/modules.php?name=News&file=article&sid=95

        Ruokinta:
        http://www.papukaijayhdistys.fi/modules.php?name=News&file=article&sid=84

        ...ja ota äkkiä pois nuo kuvissa näkyvät hiekkapaperit orsien päältä, niistä on yleensä enemmän haittaa kuin hyötyä. Linnun jalkapohjan iho on itse asiassa varsin ohut ja nuo hiekkapaperihirvitykset voivat hangata ihon rikki ja aiheuttaa ikäviä ja kivuliaita tulehduspesäkkeitä.
        Muutama hyvin pesty eripaksuinen luonnonorsi kuorineen häkkiin niin pysyy varpaat kunnossa, ja kynsien leikkuu sitten erikseen jos on tarvis.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      146
      10596
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3013
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2839
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2127
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1878
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1699
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1636
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1597
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1543
    10. 82
      1438
    Aihe