Laksatiivit?

Toivoton

Kyselisin löytyykö "kohtalotovereita"? Eli olen sairastanut bulimiaa enemmän ja vähemmän 5n vuoden ajan. Olen jäänyt "koukkuun" laksatiiveihin" ym. Löytyykö ketään, jolla sama ongelma? Pakkomielteenä tyhjätä suoli/vatsa monta krt päivässä, joko ylä- tai alakautta.

13

13627

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nimetön

Kyllä. Olen koukussa laksatiiveihin. Laxoberonia vichyveteen jo kolmatta vuotta. Huolestuttaa, kuinka kauan putkisto rääkkiä kestää. Välillä suolistossa tuntuu, kuin valtamerilaiva olisi uppoamassa. Juon paljon nesteitä (kalorittomia). Salli minun antaa sellainen ohje, että lopettaisit sen oksentelun, koska elimistö voi mennä moisesta väärinkäytöstä niin pilalle, että ihminen kuolee. Läheltä piti.

• samaa_kakkaa

Olin itse koukussa samaan kamaan jotain parisen vuotta, kunnes oli pakko lopettaa, kun alkoi tuntua siltä, että peräsuoli tipahtaa ja vatsa tuli niin p....keleen kipeex. Onneksi pääsin niistä eroon, tosin sitä ummetusta aluksi oli kyllä kans itku silmässä kestettävä...mutta hiljalleen se suolisto alkoi toimia taas itsekseen. Nyt en kyllä enää käytä edes vahingossakaan mitään apteekin ulostuslääkkeitä, koska siihen rumbaan en enää halua!!!

• rebelline

...on tyhjentää suolisto laksatiiveilla! Olen itsekin aikaisemmin käyttänyt runsaahkostikin laksatiiveja, mutta lopetin niiden käytön, kun huomasin tulleeni raskaaksi. Enää en siis niitä käytä. Aluksi painoni hivenen nousi, mutta sittemmin tippui, vointini koheni ja mielenvireyteni parani.

Pitkään jatkunut laksatiivien käyttö vaurioittaa/lamaannuttaa suolistoa ja niiden käytön lopettamisen jälkeen voi alkuun esiintyä ummetusta. Riippuen vaurion asteesta vaurio suolistossa on kuitenkin palautuva ja suosittelisinkin niiden käytön lopettamista mitä pikimmiten... Sisua matkaan!

• Toivoton

Joskus olen myös käyttänyt Laxoberonia, mutta siitä tulee niin löysälle vatsa, ettei kotoa vessan likeltä uskalla mihinkään lähteä.
        Olen suosinut itse Toilaxpäräruiskeitä, saattaa tyhjätä suolen 3kin krt päivässä.
        Oletko huomannut laihtuvasi Laxolla? Ruokaaineethan ehtivät imeytyä siihen mennessä kun tulee ulos. Silti minulla on ihmeellinen päähänpinttymä, että niillä laihtuisi, siksi pakkomielle käyttää jatkuvasti.

• Nimetön
        Toivoton kirjoitti:

Joskus olen myös käyttänyt Laxoberonia, mutta siitä tulee niin löysälle vatsa, ettei kotoa vessan likeltä uskalla mihinkään lähteä.
        Olen suosinut itse Toilaxpäräruiskeitä, saattaa tyhjätä suolen 3kin krt päivässä.
        Oletko huomannut laihtuvasi Laxolla? Ruokaaineethan ehtivät imeytyä siihen mennessä kun tulee ulos. Silti minulla on ihmeellinen päähänpinttymä, että niillä laihtuisi, siksi pakkomielle käyttää jatkuvasti.

Joo. Tuttua, pelottavaa, huolestuttavaa ja vaarallista. Olen koukussa Laxoberoniin. Kiitos ohjeesta herajuomasta. Painan 46kg ja keski-ikäisenä täti-ihmisenä, tuo on luurangon paino. Mistä saan apua, jotta opin syömään. Tämä ei ole mikään trolli (kuulin sanan teiniltä), vaan aito hätähuuto. Pelottaa ja hävettää.

• yksi koukku vähemmän
        samaa_kakkaa kirjoitti:

Olin itse koukussa samaan kamaan jotain parisen vuotta, kunnes oli pakko lopettaa, kun alkoi tuntua siltä, että peräsuoli tipahtaa ja vatsa tuli niin p....keleen kipeex. Onneksi pääsin niistä eroon, tosin sitä ummetusta aluksi oli kyllä kans itku silmässä kestettävä...mutta hiljalleen se suolisto alkoi toimia taas itsekseen. Nyt en kyllä enää käytä edes vahingossakaan mitään apteekin ulostuslääkkeitä, koska siihen rumbaan en enää halua!!!

Itse myös pääsin eroon Laxoberonista ym muista ulostuslääkkeistä.
        Nykyään otan kohtuudella vain nesteenpoistovalmistetta suolaisen tai muuten turvotusta aiheuttavan pääruoan yhteydessä. Muita painonhallita-, ummetus- yms valmisteita en käytä.
        Olen kiitollinen, että pääsin noista ummetuslääkkeistä eroon niin oman terveyteni kuin niiden kalleuden takia.
        Käytin ummetuslääkkeitä epäsäännöllisen säännöllisesti noin 5vuotta. Alussa käytin lähes päivittäin/usemman kerran päivässä ja viimeisiä vuosia kohden vähensin niiden käyttöä. Käytön totaalilopettamisesta seurasi krooninen ummetus, joka helpottui pikkuhiljaa ja noin reilu vuoden päästä lopettamisesta suoli alkoi toimia jo ihan hyvin. Pelkäsin, että olen pilannut asiat vielä pahemmin ja joudun odottamaan kauemmin.

• tintti

Laksatiivit eivät tosiaan laihduta koska ruoka-aineet ovat jo imeytyneet siihen mennessä. Itseasiassa sitä vaan huijaa itseään tyhjällä ololla vaikka on kaloreita saman verran. En laihtunut laksatiiveilla yhtään, mutta pakkomieleteenä oli tyhjä olo ja siksi niitä käytin.

Lopetin niiden käytön n.4kk jälkeen kun tuntui että peräsuoli tipahtaa ja säikähedin melkein hengiltä. Enää en käytä laksatiiveja mutta eipä enää ummetakkaan! Silloin laksatiiveihin oli koukussa niin ettei vatsa toiminut itsestään kunnolla. Lopeta ihmeessä laksatiivien käyttö, ne on tarkoitettu vaan tilapäiseen käyttöön. Aluksi on luultavasti ummetusta mutta silloin pitää vain syödä varovasti kunnes vatsa alkaa taas toimia. Suosittelen vihreää teetä sekä herajuomaa, jota saa luontaistuotekaupoista niin vatsan toiminta tasoittuu.

• joooo o

siis laksat voivat suun kautta otettuina toimia alkuun muutaman kerran siten että vatsa menee niin helvetin kuralle ettei aineet edes imeydy, tosin pidemmän päälle pakki rupeaa näitä sietämään.

• idontknow..

Aiheuttiko (liiallisten) määrien käyttö, esim. Laxoberon, teille turvotusta kasvoihin tai muualle? tai silleen että tuntui että olisi koko ajan tosi paisunut olo? Ja tietääkö kukaan aiheuttaako ne sellaista?

• no more

itse join 3 lasia movicol jauheannospussia kerralla illalla.aamulla maha oli tosi turvonnut ja ilmaa tuli molemmista päistä.samaten huono olo ja oksensin pari kertaa ,mutta maha ei toiminut kertakaan.olin sitä ennen paastonnut ja saanut ahmimiskohtauksen.

• Anonyymi

Joo mulla on ollut bulimia jo jonkun aikaa, pian varmaan jo kaksi vuotta (nyt 16-vuotias) ja joskus tulee putkia millon syön normaalisti tai todella epäterveellisesti esimerkiks jopa kuukauden ajan pisimmillään. Se tosin loppuu aina sitten siihen että peilikuva oksettaa ja yritän olla pitkään syömättä, unelmoin luita loistavasta kropasta, ja saan mielihyvää nälän tunteesta, mutta se puolestaan taas sitten loppuu siihen etten pysty vastustaa ja syön itteni ähkyyn. Eikä siinä muuta sitten voi kun oksentaa... Ja jos ei voi oksentaa, niin aikaisemmin join kahvia, kunnes se kiellettiin paniikkihäiriön vuoks. Nyt oon taas ollu pari viikkoa niin että syön normaalisti mutten kuluta. En oo laksatiiveja käyttäny, mutta syyllinen olo on nyt lähteny ku on juonu rypsiöljyä(kyllä vatsa sitten kiertää) ja mennyt kuumaan saunaan koviin löylyihin tekemään hullun vatsalihas treenin ja läkähdytän itteni... Siinä on myös se hyvä puoli että ruokahalukin poistuu AIVAN KOKONAAN muutamaksi tunniksi. Sitä myös mietin että onko laksatiiveissa sitten joku ikäraja, että voiko apteekkiin vain astella niitä ostamaan kuin särkylääkkeitä?

• Anonyymi

voi

• Anonyymi

Voihan nyt kun se kakka ei tule voi helvetti sanon minä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      35
      4592
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3185
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2331
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2197
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      164
      2056
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1651
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1622
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1279
    Aihe