Mieheni USA:sta on tulossa käymään Suomessa joulun tienoilla (ollut pari kertaa aikaisemminkin Suomessa). Olen kuullut Turkua mainostettavan joulukaupungiksi, minkä takia olen miettinyt mahdollista viikonloppua Turussa. Minkälaista viikonloppua suosittelisit meille (2 lasta: 5-v. ja 7-v.)? Mitä nähtävää Turussa olisi meidän perheelle? Onko hyvää kylpylähotellia, jossa yöpyä? Ravintoloita? Kiitos ehdotuksista!
joulu Turussa?
10
5371
Vastaukset
- saminen
Turun kuuluisin maamerkki on vaaleanpunainen posankka (siis suoraan Hesasta lähestyttäessä.) Posankka kuvaa geeniteknologian ihmietä nykyaikana ja lienee erään biokemistin aikaansaannos puolivahingossa.
Poiketkaa sit vaikka Caribia-hotelliin uimaan ja kylpemään, laskemaan kouruputkea pitkin. Sitten voisikin lähteä Aurakadulle viikinkiravinola Haraldiin syömään villisikaa ja semmonen isohko puulautas- annos.
Majoituksen saa tietysti mistä vaan. En ole hotellissa vietäny öitä joten en tiedä majotuspaikoista.
Sitten glögillä voisitte käydä Haraldin vieressä Aurakadun- Linnankadun kulmassa Fontana-nimisessä kahvilassa. Hyvä tunnelma ja mukava henkilökunta.
Kävelyn voisi tehdä Aurajoki- rantaa pikin satamaa kohti ja käydä Suomen Joutsenella katsoen kellosta kuinka nopiaan vartiovene on paikalla jos laiva on sillä hetekellä suljettuna yleisöltä. Ei siinä yleensä kauan mene:-)
Jouluaatto tietysti on klo 11 vakio kuunnellssa joulurauhan julistus vanhalla suurtorilla. Ehdoton kokemus. Toivon että voisin joskus itekin olla läsnä paikanpäällä. Kun Porilaisten marssi soitettu, alkakaa odottaa joulupukkia muistaen että muksut ovat kovia kiskomaan parrasta. Sen vuoksi myöskään Osama bin laden ei viihdy lasten lähettyvillä...
sami s- zorro31
heips
Ajattelin ihan pistää syitä koska ne yleensä ratkaisevat. Jouluna Turku on melko"tyhjä" ei siis mieletöntä ruuhkaa lapsien kanssa. Joulurauhan julistus poikkeus. Turussa voi lastenkin kanssa vähän seikkailla Minäkin suosittelen posankkaa garidian kylpylää lasten vuoksi. Paikka johon on must mennä ja toivottavasti lunta tulee hiljalleen niin koko jokiranta aukeaa kauniin talviyönä eteenne kun menette ilta jumalanpalvelukseen. Tunnelma sielä on sanoin kuvaamaton ehkä aukeaa vähän kysymys miksi juuri turku on joulukaupunki, kun tuomikikkon kaikki sivu kappelitkin on täys joten ajoissa paikalle. Kesto vaan noin tunnin 2000-3000 ihmistä ahtautuneenaupeaan tuomiokirkkoon ja hiiren hiljaista ihmiset ovat avuliaita, ja astit tunnelman. Olen itse aito pakana en kuulu kirkkoon mutta silloin minuunki iskee "jouluhullutus". Turku on lisäksi koristeltu maltillisesti mutta näyttävästi 1000-vuotiset perinteet.Ja edelä mainittiin aboa veutus arsnova linna ja luostarinmäkeäunohtamatta.
Jos sinussa asustaa ja miehessäsi pini joulu hulluus niin se olisi kuinaika matka-hänelle. Voisit todeta tiesitkö ettei usa:ta ollut edes kartalla kuntäälläolijo näin kaunista (riippuen ilmasta). Asuin itse turussa melkein 33vuotta siis koko ikäni nyt vuoden täällä joulumasmissaoulun korkeudella ja vein vaimoni Turkuu nyt viime jollluna ja kävimme missä kerkesimme ja hänen sydämmensäoli myyty. Ikinä hän ei olisi uskonut, että joulu täällävanhassa päämajassa olisi näin kaunis Lapin joulu ei kuulemma tunnu enää oikeen miltään. Siksi sitä on kai taas ruvettava matkan järjestäjäksi minulla on onneksi asunto sielä jossa äitini asuu joten säästämme siinä kuluerässä aika paljon. Nii oletkos tarkistanut hotelli tilanteen??? jos et niin äkiä,äkkiä kiiruhtamaan saahan ne aina perututtua. Niin ja hätä tilanteessa soita ja opiskelijoidenvuokranvälitykseen ja kysy onko kalustettuja kämppiä vapaana voi onnista.Park hotel on toinen mitä suosittelen se on pieni tosi pieni mutta se on vanha jugenlinna... turun parhaimmalla alueella keskutasta tosin posankkaa tulee matkaa tollaset 4-5 km. Ja joulu päivänä vartiovurelle lapet pulkka mäkeen sieltä näkee yli koko turun.Tämän läpi käytyänne ette enää ihmettele miksi juuri turkuse o valittu. Enkele kahvila jos saatte paikat (varata) must juttu. Ravintoloita Teini on vanhasa osassa tku:ta tuomiokiro tkana onpäivin erinlaisia.Olutravintola ei koulu vaan aurajoki rannassa,omistaa tää kokosodan toinen kokki jyrki sukkula nam. Ja mikäarjoilu mut varaa mielellään. Aikanne loppuu kesken jos oltte jouluihmisia tai joulumieli valtaa teidät ensimmäistäkertaa 3000 keskellä kirkossa mietiippä sitä. Ai niin hauskaa tulevaa jouua toivoopi pukki;
- vielä
Kannattaa vaihtaa suunnitelmaa ja mennä Floridaan.
Siellä on lämmintä ja iloinen joulu. - ***
Joulun alla Vanhalla Suurtorilla Tuomiokirkon kupeessa järjestetään Wanhan Ajan joulumarkkinat... Siellä on tunnelmallista shoppailla tai vain katsella...
- turku_boy
Jos kylpylää haet, on Naantalin Kylpylä aivan verraton paikka. Usko huviksesi :) Karibia on tasoton verrattuna siihen.
- *tervetuloa*
Tässä yksi linkki johon kannattaa tutustua:
http://www.joulukaupunki.fi/index.php
Jos tulee Turkuun ennen joulua kannattaa EHDOTTOMASTI käydä Vanhan Suurtorin joulumarkkinoilla. Erittäin tunnelmallinen, jouluinen tapahtuma. Järjestetään viikonloppuisin marraskuun lopulta joulua edeltävään viikonloppuun saakka (tarkista vielä päivämäärät turisti-infosta!).
Turku Touring
Aurakatu 4, 20100 Turku
puh. (02) 262 7444
faksi (02) 262 7679
[email protected]
Myös Turun Linnassa voi käydä, sekä esim. Tuomiokirkossa ja Suomen Joutsenella. Kauppahallissa kannattaa myös poiketa joulun aikaan, vaikkapa joulupukkia tervehtimässä. Kylpylä Caribia on mukava paikka ja yöpyäkin siellä voi, mutta taitaa olla melko kallista.
Tietenkin kannattaa ihan vaan kävellä jokirannassa, jonka jäällä hyvässä lykyssä voi myös kävellä tai jopa luistella. Tuunelmallinen paikka iltamyöhään. Joulukatu on myös nähtävä eli Yliopistonkadun kävelykatu, ja kuumalla kaakaolla voi käydä Linnankadun ja Aurakadun kulmassa kahvila Fontanassa. Luostarinmäellä voi tutustua entisajan asumiseen ja elämiseen sekä vanhanajan käsityöhön. Jos on maalaustaiteesta tai Turun historiasta kiinnostunut voi poiketa Aboa Vetus & Ars Nova museoissa jokirannassa. Myös Turun taidemuseo, jonka remonttia on puitu lehdistössä viime aikoina erittäin paljon, on jo pelkästään ulkoakin päin näkemisen arvoinen. (Puolalanpuistossa)
Lucian-päivän juhlinta 13 joulukuuta on myös mukava kokemus. - mariel04
Kiitos ihastuttavista ehdotuksista, joita on tullut. Luen vieläkin vastauksia, jos niitä vain tulee, koska tarkoitus on todellakin viettää joulu Suomessa eikä lämpöisessä Floridassa.
- turkulainen
Caribiassa voitte sekä kylpeä että yöpyä.
Keskustaan on tosin muutama kilsa, joten joudutte liikkumaan muksujen kanssa autolla/bussilla.
Jos haluatte keskeistä sijaintia yömajallenne niin ehdoton valinta on Scandic Plaza Stoccaa vastapäätä. - punahilkka
kannattaa todella miettiä ja suunnitella tarkkaan joulu turussa. itsekin olen turussa joka kuukausi äitini vuoksi käyvänä etsimässä joulun ajaksi ohjelmaa. mieheni tulee mukaani Saksasta ja etsimme myös ohjelmaa, ruokailumahdollisuuksia ym. Enpä ole vielä löytänyt kuin Marinan joulupöydän. jouluaattona joulurauhan julistus (se on tosin lyhyt, ei mahdollisuutta ostaa glögiä kuten saksassa olisi) ja joulukirkko. ja jonnekin jouluillalliselle. aurajoen ranta on nopeasti kävelty. kannattaa todella miettiä, mitä haluaa joululta. rauhallista kaupunkia, missä ei mitään tapahdu, sitä turusta löytyy. saksalaisiin joulukaupunkeihin verrattuna todella väritön.
- Se joulu meni jo
punahilkka sormeta itseäsi unelmiin kun lähes 10v vanhaan asiaan vastaat....
Onko sulla dementia vai ootko vaan muuten hullua sorttia?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1058227- 1105743
- 555211
- 2895196
- 783831
- 583031
- 662747
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222548Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292522- 452491