Hei!
Onkos "minä rakastan sinua" viittomakielellä niin että ensin viitotaan "minä" sitten "sinä" ja lopuksi "rakastaa"?
"Minä rakastan sinua" viittomakielellä?
5
10531
Vastaukset
- -TP-
Viitotaan yleensä vain "rakastan" sitten "sinua". Ei välttämättä tarvi viittoa "minä", mutta voihan sen viittoa jos haluaa.:)
- Kikkarapää
viittoisin: Mä rakastan sua. Suomenkielen mukaan siis. Hmm...
- Iitu
eli voit myös viittoa sen i love you eli peukku, etusormi ja pikkurilli pystyyn. :D
-vk:n ohjaajaksi opiskeleva-
- SusQ
Meille ainakin opetettiin se "tavallisin tapa"(?) viittoa "minä rakastan sinua". Eli minä (osoitus itseen) rakastan (kädet ristissä sydämen päällä) sinua (osoitus toiseen). :)
- Kuuron_puoliso
On paljon eri tapoja viittoa "minä rakastan sinua." Tavat vaihtelee viittomakielittäin. Suomen taktillinen (kuurosokeille) viittoma lauseella on "sormella olkapäälle (ei oikeastaan väliä mille ruumiin osalle) koskettaminen ja saman kohdan koskettaminen heti perään koko kämmenellä."
Amerikan viittomakielellä voit tunnustaa rakkautesi osoittamalla itseäsi, laittamalla kätesi ristikkäin rintakehän päällä ja osoittamalla rakkautesi kohdetta.
Yleispätevä rakkauden merkki on yhdellä kädellä viitottavissa. Käytännössä näytät rakkauden kohteellesi kättäsi, josta olet "laittanut nyrkkiin" keskisormen ja nimettömän. Eli juurikin tuo hevimerkki, mutta peukalo vapaana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial341962Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1651900Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3851797Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2161248- 921123
Kiantama kartelli
Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip34970- 95775
Kiantama oy
Tämän päivän uutiset.....https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012036470.html.15698- 32684
Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise47675