Hei!
Onkos "minä rakastan sinua" viittomakielellä niin että ensin viitotaan "minä" sitten "sinä" ja lopuksi "rakastaa"?
"Minä rakastan sinua" viittomakielellä?
5
10542
Vastaukset
- -TP-
Viitotaan yleensä vain "rakastan" sitten "sinua". Ei välttämättä tarvi viittoa "minä", mutta voihan sen viittoa jos haluaa.:)
- Kikkarapää
viittoisin: Mä rakastan sua. Suomenkielen mukaan siis. Hmm...
- Iitu
eli voit myös viittoa sen i love you eli peukku, etusormi ja pikkurilli pystyyn. :D
-vk:n ohjaajaksi opiskeleva-
- SusQ
Meille ainakin opetettiin se "tavallisin tapa"(?) viittoa "minä rakastan sinua". Eli minä (osoitus itseen) rakastan (kädet ristissä sydämen päällä) sinua (osoitus toiseen). :)
- Kuuron_puoliso
On paljon eri tapoja viittoa "minä rakastan sinua." Tavat vaihtelee viittomakielittäin. Suomen taktillinen (kuurosokeille) viittoma lauseella on "sormella olkapäälle (ei oikeastaan väliä mille ruumiin osalle) koskettaminen ja saman kohdan koskettaminen heti perään koko kämmenellä."
Amerikan viittomakielellä voit tunnustaa rakkautesi osoittamalla itseäsi, laittamalla kätesi ristikkäin rintakehän päällä ja osoittamalla rakkautesi kohdetta.
Yleispätevä rakkauden merkki on yhdellä kädellä viitottavissa. Käytännössä näytät rakkauden kohteellesi kättäsi, josta olet "laittanut nyrkkiin" keskisormen ja nimettömän. Eli juurikin tuo hevimerkki, mutta peukalo vapaana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt414628Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.532514Jenkkilahkojen kastekaava
Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan1391014Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!
Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin1611005Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh68879- 113868
Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok70844- 137795
- 48780
Taas mietin että
mitä ihmettä sanoisin, jos laittaisin viestiä. Aina voi toivottaa jotain, vaikka hyvää kesää, ja jos ei tule vastausta,48736